Taller de Teatre per a majors de 50 anys

Aquest taller s’adreça a totes aquelles persones majors de 50 anys, interessades a viure l’experiència del fet teatral des de dins, de participar i col·laborar en un muntatge teatral, i de fer un tastet del procés de creació dramàtica i de la feina d’actor i d’actriu.

Per participar-hi, no es requereix cap experiència prèvia ni cap talent especial.

CONTINGUTS DEL TALLER

El Taller de Teatre que us proposem té com a objectiu proporcionar una experiència, el més completa possible del procés teatral, a totes aquelles persones que, senzillament, tinguin ganes de viure-la. Per aquest motiu s'estructura en dos blocs ben diferenciats.

1.    Treball previ

Una primera part del taller es dedicarà a crear les bases de la feina posterior, mitjançant exercicis teatrals que treballen aspectes tals com:

• La veu i el cos com a eines de l'actor.
  • La capacitat de joc col·lectiu com a base de la creativitat de grup.
  • El llenguatge teatral.
  • Nocions bàsiques d'interpretació: relació, motivació, conflicte, personatge, situació...
  • La tècnica de la improvisació i el seu valor com a nucli del joc dramàtic.

2.    Muntatge d'una obra de teatre

La segona part del curs es dedicarà al muntatge d'una obra de teatre que es representarà davant del públic com a cloenda del taller.

L'obra s'escollirà i es proposarà als alumnes al final de la primera part del taller, per tal que s'adeqüi a les necessitats específiques del grup. En qualsevol cas es tractarà d'una comèdia que reuneixi les característiques necessàries per poder aplicar els coneixements rebuts en la primera part del taller, així com un repartiment adequat que permeti a tots els participants un volum de feina suficient i més o menys equitatiu.

El procés de muntatge de l'obra de teatre constarà de les fases següents:

• Treball de taula (Lectura i anàlisi del text).
  • Treball pràctic paral·lel (Sobre les situacions i els personatges).
  • “Aixecar” l’obra (Repartiment, moviments escènics bàsics i text).
  • L’assaig pròpiament dit (Interpretar i fixar).
  • “Vestir” l’obra (Escenografia, vestuari, atrezzo, so i il·luminació).
  • Darrers assajos (italianes, assajos tècnics i assajos generals).

3.    La funció final

La funció és l'acte de comunicació que ha de donar sentit a tot el projecte. Així doncs, un cop finalitzat el taller, l'obra treballada es presentarà en públic per tal que, tant els participants com tothom qui vulgui assistir-hi, pugui gaudir de la feina feta.

INFORMACIÓ GENERAL

Professora: Marta Sorribas (Llicenciada en Art Dramàtic per l’Institut del Teatre de Barcelona).

Dates: 16 de novembre al 20 de juny (data provisional per la representació de final de curs).
Horari:  Divendres, de 9:15 a 11:45h.
Lloc: Sala d'assaig de l'edifici L’Àgora (Plaça Cívica de la UAB).
Preu: comunitat de la UAB 300€, altres 370€.
Places: 15.

PROCÉS D'INSCRIPCIÓ:

La inscripció s’obrirà el dilluns 22 d’octubre, a les 10 del matí i es tancarà el divendres 26 o fins a exhaurir totes les places.

La inscripció es realitzarà on-line seguint l’enllaç al formulari que trobareu al peu d’aquesta pàgina.

Les places s’adjudicaran per ordre d’inscripció.

El pagament del taller es farà de forma presencial a l’Administració de l’Edifici L’Àgora, de dilluns a divendres entre les 14.00h i les 20.00h, mitjançant targeta bancària abans de divendres 26 d’octubre a les 20.00h.

El taller pot anul·lar-se si no s'arriba a les places previstes.

Més informació: 93 581 22 04 – inscripcions.cultura@uab.cat

Ompliu tots els camps i envieu el formulari.

Un cop enviat, es generarà un missatge amb la confirmació de la inscripció que podreu descarregar en format PDF.

Al vostre correu electrònic també rebreu un resguard de la inscripció.

Us recordem que se us guardarà la plaça fins divendres 26 d'octubre.

Inscripcions tancades