Cultura en Viu

Ciutat de Cerdanyola del Vallès

Programació Cultural

Fruit del conveni de col·laboració per la difusió de la programació cultural entre la ciutat de Cerdanyola del Vallès i la UAB, posem en coneixement de la comunitat universitària les activitats artístiques de diferents espais escènics i museístics de la ciutat que creiem poden ser del vostre interès.

Espais de la ciutat de Cerdanyola: Ateneu de Cerdanyola, Biblioteca CentralMuseu d'Art de Cerdanyola, Sala AcmeCa n’Oliver Museu i Polblat Ibèric

 

SETEMBRE 2025

- SARDANES

Diada Nacional de Catalunya
amb l'Agrupació Musical de Cerdanyola del Vallès
Data: dijous 11 de setembre, a les 10.00 h
Lloc: Plaça de l'11 de setembre
Organitza: Agrupació Cultural Sardanista
Actes 50è Aplec de la Sardana a Cerdanyola del Vallès

---------------------------

- CONCERT

Shuarma
Líder d'Elefantes
Entrades a la venda https://www.notikumi.com
Data: divendres 19 de setembre, a les 22.30 h
Lloc: Sala Acme
Organitza: Sala Acme

---------------------------

- FESTIVAL

FIT. Festival Internacional de Teatre Infantil i Juvenil 2025
15a edició
Data: 19,20 i 21 de setembre
 

---------------------------

- MÚSICA

Concert de Tardor
A càrrec de l'Orquestra de Cambra e Cerdanyola del Vallès
Venda d'entrades al web https://occerdanyola.fila12.cat/ 
Data: diumenge 28 de setembre, a les 19.00 h
Lloc: Teatre Ateneu
Organitza: Orquestra de Cambra de cerdanyola del Vallès

---------------------------

OCTUBRE 2025

- FESTIVAL

XXXIV Festival Inernacional Blues de Cerdanyola
Data: del 3 al 12 d'octubre

---------------------------

- TEATRE

Mort d'un comediant
L'obra ens presenta a n’Adri, un jove cuidador d’avis, comença a treballar a casa de Llorenç Cardona, un dels actors més respectats i estimats de Catalunya. El primer dia, la seva neboda Miranda l’adverteix que per conservar la feina haurà de seguir un munt de normes que van més enllà de les seves tasques habituals: en la recta final de la seva vida, Llorenç sembla haver perdut el cap i en ocasions decideix comportant-se com els personatges que ha interpretat durant la seva dilatada carrera i obligant Adri a seguir-li el corrent.
Autor: Guillem Clua; Direcció: Josep Maria Mestres; Intèrprets: Jordi Bosch, Mercè Pons i Francesc Marginet Sensada
Preu: Taquilla 24€; Anticipat: 18€; estudiants i pensionistes: 13€ (1€ menys al web).
En venda a partir del 14 de juliol a www.cerdanyola.cat/teatre 
Data: divendres 24 d'octubre, a les 20.00 h
Lloc: Teatre Ateneu
Organitza: Ajuntament
 

---------------------------

- MONÒLEG

La niña Bonita
Amb en Peyu
Un bombo, 90 boles a dins i un pernil en joc. La niña bonita és la unió de tot el que sempre ha funcionat en una festa major: humor, joc, teatre, participació del públic i premis! Qui millor que en Peyu per cantar els números que surten del bombo? L'espectacle sempre acaba amb un afortunat del públic que s'emporta un pernil cap a casa. Però el premi més gros és, sens dubte, una hora de riures. (Tot i que el pernil també ha de cardar gràcia).
En Peyu presenta un nou format d'espectacle d'humor que té un caràcter més proper i més directe que els seus projectes de més gran format com L'IL·LUSIONISTA amb què va aconseguir el Premi a Millor espectacle d'humor dels Premis Teatre de Barcelona el passat 2023.
La niña bonita és l'essència de l'humor d'en Peyu i sense massa embolcalls, un espectacle pensat i creat per tots els públics, excepte pels que no entenguin el català que només podran llegir el títol.
Entrades: 15€. Compra a https://www.entrapolis.com/entrades/peyu-la-nina-bonita-teatre-de-lateneu-de-cerdanyola
Data: dissabte 25 d'0ctubre, a les 20.00h
Lloc: Teatre Ateneu
Organitza: Produccions JOS

---------------------------

- CIRC

Dispers
L’obra es situa en un magatzem, on tres treballadors es passen la jornada laboral buscant la diversió entre carretons i bobines. Creen recorreguts alternatius i nous moviments per fer la feina més amena i divertida. Dispers és un espectacle de circ contemporani que ens convida a jugar i a veure la vida amb optimisme. L’escena ens trasllada dins el magatzem on es troben els personatges que, entre equilibris i acrobàcies aèries, configuren un joc que els portarà a viure la seva propia rutina des d’una nova perspectiva.
Director: Xavi Soler. Intèrprets: Bernat Ferrer, Sara Villalta i Marc Ene.
Preu: Adults: 8€; Infants: 6€ (1 € menys al web).
En venda a www.cerdanyola.cat/teatre 
Data: diumenge 26 d'octubre, a les 12.00h
Lloc: Teatre Ateneu
Organitza: Ajuntament

---------------------------

NOVEMBRE 2025

- TEATRE

Turisme rural
L’obra parteix del moment en què un matrimoni arriba en plena nit a una casa de turisme rural per passar-hi un cap de setmana romàntic. Han decidit ser pares, aquests dies són els adequats per posar-s’hi i volen aprofitar aquest ambient bucòlic per encarregar la criatura. Els amfitrions, però, gent de pagès, no són tan acollidors com era d’esperar i els arrossegaran per una espiral de situacions inesperades i angoixants que els obligaran a repensar la seva desitjada paternitat i, fins i tot, el futur de la seva relació.
Autor: Jordi Galceran; Direcció: Sergi Belbel; Intèrprets: Joel Cojal, Anna Güell, Borja Espinosa, Alba Florejachs i Lluís Villanueva.
Preu: Taquilla 24€; Anticipat 18€; Estudiants i pensionistes 13€ (1 € menys al web),
En venda a partir del 14 de juliol a www.cerdanyola.cat/teatre 
Data: divendres 14 de novembre, a les 20.00h
Lloc: Teatre Ateneu
Organitza: Ajuntament

---------------------------

- PRESENTACIÓ LLIBRE

(Im)perfectes, Onada, 2025
de Victòria Lovaina
Obra guardonada amb el 40è Premi de narrativa Vila de Puçol
La ciutat és de vegades un monstre que escup de les seves fronteres els éssers imperfectes. Això els ha passat als protagonistes d’aquests relats, uns éssers malferits, cadascú per circumstàncies particulars, habitants de l’altra banda d’un riu que dibuixa una mena de frontera amb la ciutat. Aquell món, però, també és una part de la ciutat, tot i que no ho sembla. És el món de la perifèria. La gent viu moments carregats d’angoixes i de culpes. Els atzars els van relacionant els uns amb els altres de tal manera que acaben esdevenint una xarxa d’éssers marcats per la pobresa, pel dol i pel patiment, però sobretot per la lluita que els fa esdevenir uns veritables herois perquè sempre hi haurà una mirada, una llum, un moment feliç o el so lleuger d’un violí llunyà que els farà emergir de la foscor de la perifèria.
Data: dimarts 18 de novembre
Lloc: Biblioteca Central de Cerdanyola 
Organitza: Ajuntament de Cerdanyola del Vallès

---------------------------

- TEATRE

De què parlàvem?
Autor: Alan Ayckbourn. Adaptació i direcció: Eduard Lluís i Díaz. Intèrprets: Alex Antón, Ana García-Donas, Lydia Ramos i Luis Antón.
El GAT, l’entitat teatral degana del municipi, ens presenta una nova obra. Es tracta d’una comèdia elegant, molt anglesa, en què la rialla esclata pels diàlegs absurds que mai no perden les formes i pel contrast entre l'espontaneïtat d’uns i el saber estar dels altres. La Jenny, una noia jove i independent, fa saber al seu actual “enamorat”, en Pol, que ha de visitar els seus pares. En Pol té la intenció de casar-se amb ella però està intrigat per una sèrie de regals que la Jenny rep contínuament, així com per la troballa d’unes sabatilles, que no són seves, sota del llit que comparteixen. D'aquí comencen els embolics que condueixen a situacions força divertides.
Preu: 6 €. En venda a www.cerdanyola.cat/teatre i a l’Ateneu 1h abans de la funció.
Data: divendres 21 de novembre, a les 20.00h
Lloc: Teatre Ateneu
Organitza: GAT – Grup Artístic Teatral

---------------------------

- MÚSICA

Concert de Santa Cecília
Amb l’Agrupació Musical de Cerdanyola del Vallès.
L’Agrupació Musical de Cerdanyola celebra la festivitat de Santa Cecília amb un homenatge a la música de França. Sonaran obres de Nadia Boulanger, Darius Milhaud, o Maurice Ravel, entre d’altres.
Primerament, sonarà el Prélude en Fa de Nadia Boulanger fou una figura excepcional al segle XX, àmpliament reconeguda com a compositora i pedagoga. L’obra central del programa serà la Suite française de Darius Milhaud, una obra cabdal del repertori per a banda que homenatja, a través de melodies populars, les regions franceses on les tropes aliades i americanes van lluitar unides durant la segona guerra mundial. A continuació, sonaran també dues peces de Maurice Ravel, de qui celebrem el 150è aniversari del seu naixement. Primerament, el Boléro de Ravel, una obra cabdal per a Banda composta durant unes vacances del compositor al País Basc francès i inspirada per la música espanyola. I seguidament, la Pavane pour une infante défunte, una obra que evoca una pavana, dansa lenta de tipus processional molt popular a les corts europees als s. XVI i XVII.
Preu: Entrada gratuïta amb aportació voluntària per taquilla inversa.
Venda d'entrades: A partir de l'1 d0ctubre a www.amcv.cat
Data: dissabte 22 de novembre, a les 19.00 h
Lloc: 
Organitza: Agrupació Musical de Cerdanyola del Vallès

---------------------------

- TEATRE

Mesures extraordinàries
El muntatge és una reflexió des de l’humor sobre la mort, sobre les diferències entre joves i grans a l’hora d’encarar-la i sobre la importància d’acomiadar-se. I això ho sap perfectament el Toni. El seu pare acaba de morir, però aquesta no serà l’única mala notícia per a la família: no tenen diners per pagar la funerària. El Toni no sap com explicar la situació a la seva mare, l’Aurèlia i, amb la complicitat de la seva filla Emma, intentarà dur a terme l’únic pla que se li acut: enterrar el pare pel seu compte.
Direcció i dramatúrgia: Carmen Marfà i Yago Alonso. Repartiment: Mercè Arànega, Francesc Ferrer i Mia Sala-Patau.
Preu: Taquilla 24€; Anticipat 18€; Estudiants i pensionistes 13€ (1 € menys al web).
En venda a partir del 14 de juliol a www.cerdanyola.cat/teatre
Data: divendres 28 de novembre, a les 20.00h
Lloc: Teatre Ateneu
Organitza: Ajuntament

---------------------------