Notícies del Doctorat

El Marc Regulador del doctorat estableix les responsabilitats dels directors de les tesis, així com les responsabilitats dels doctorands i de la Comissió de l'Estudi de Doctorat.
S'estableix també l'obligatorietat de superar anualment el seguiment de la tesi doctoral, davant d'un tribunal format per tres membres.
Per a l'elaboració de la tesi, la universitat assignarà al doctorand un director o directora que serà un doctor o una doctora de l'estudi de doctorat. Si el director no pertany al col·lectiu del personal acadèmic doctor de la UAB, s'haurà de nomenar un tutor d'aquest col·lectiu.
Les tesis doctorals podran ser codirigides per altres doctors, fins a un màxim de tres codirectors. Un mateix director podrà dirigir, com a màxim, cinc tesis simultàniament. A aquest efecte, si la tesi és codirigida, es comptabilitzarà la fracció corresponent a cada director.
La direcció de tesis doctorals serà reconeguda d'acord amb el que estableixi la normativa sobre dedicació docent del professorat.
Les responsabilitats del director de la tesi són, entre altres:
Reconeixement a la direcció de tesi
Un aspecte essencial per fomentar la direcció de tesis és garantir que aquesta tasca sigui reconeguda i valorada; una garantia que ofereix la normativa de la UAB. L’aprovació del Model de Dedicació Acadèmica del Professorat de la UAB, per acord del Consell de Govern el 13 de desembre de 2017, va suposar una millora significativa del sistema de còmput i reconeixement de les tasques de direcció. En l’article 10.3 s’explicita que el director o directora d’una tesi doctoral rep un reconeixement equivalent a 100 hores per tesi dirigida. En cas que en la direcció hi participi més d’una persona, aquest reconeixement es reparteix a parts iguals.
Les responsabilitats del doctorand són:
La Comissió de l'Estudi de Doctorat té les següents funcions:
Les funcions del coordinador de l'estudi de doctorat són:
La Junta Permanent del Comitè de Direcció és un dels òrgans col·legiats de l’Escola de Doctorat, juntament amb el Comitè de Direcció i les comissions acadèmiques dels programes de doctorat.
La Junta Permanent actua per delegació del Comitè de Direcció i assumeix les competències següents:
També ha de resoldre els assumptes que es demanen de forma excepcional com ara:
Són membres de la Junta Permanent del Comitè de Direcció:
Pots consultar els tràmits de la Junta Permanent en aquest enllaç.
Pots consultar les resolucions de la Junta Permanent en aquest enllaç.
La composició de la Junta Permanent de l'Escola de Doctorat és la següent:
Consulta en aquest enllaç el calendari de reunions.
El Comitè de Direcció és l’òrgan col·legiat de govern de l’Escola de Doctorat que fa les funcions relatives a l’organització i la gestió de l’Escola.
Competències
Funcionament
Els acords, en cas de votació, s’adopten per majoria simple, sens perjudici dels acords que segons previsions específiques s’hagin d’adoptar per majoria qualificada.
Composició
La composició del Comitè de Direcció de l'Escola de Doctorat (octubre 2020) és la següent:
La Comissió de Doctorat és una comissió delegada del Consell de Govern. Consulta aquí tota la informació.
La gestió administrativa del doctorat a la UAB es coordina a la Unitat d'Atenció a l'Usuari de l'Escola de Doctorat de dilluns a divendres de 10 a 17 h ininterrumpidament. Cal demanar cita prèvia a aquesta mateixa pàgina web.
S'ofereix la possibilitat de realitzar la matrícula anual mitjançant gestió d'autoservei en web. El doctorat compta també amb un campus virtual on es publiquen materials acadèmics, activitats,etc.
La pàgina web de l'Escola de Doctorat conté la informació dels programes de doctorat, informació de seguiment per als alumnes, informació administrativa amb documents associats i la normativa a aplicar.
L'Escola de Doctorat disposa de diferents correus electrònics de gestió per als alumnes i els professors segons el tema a tractar: tesis@uab.cat (si envies un correu electrònic, cal que t'identifiquis indicant el teu DNI/passaport, NIU, nom i cognoms) per consultes relacionades amb les tesis doctorals, ed.admissions@uab.cat (si envies un correu electrònic, cal que t'identifiquis indicant el teu DNI/passaport, NIU, nom i cognoms) per a qüestions relacionades amb l'admissió, etc.
Cada estudi de doctorat disposa de personal administratiu de suport al coordinador de l'estudi i la comissió en els departaments i instituts. També reben suport els doctorands per a les diferents gestions tant en l'àmbit acadèmic com administratiu.