Doctorat en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada
Presentació
El doctorat té com a missió facilitar i tutelar la recerca en els diferents àmbits de la teoria (i pràctica) de la literatura i els més recents mètodes d'aplicació en literatura comparada.
El professorat que integra aquests estudis abasta des del coneixement de la gran tradició clàssica grecollatina i la seva renovació renaixentista i barroca al domini d'àmbits contemporanis com els estudis de gènere, feminisme i estudis culturals, el fantàstic i la ciència-ficció.
La naturalesa intrínsecament interdepartamental del doctorat facilita també la trobada entre la persona doctoranda i múltiples professionals de la literatura i cultura francesa, italiana, anglesa i, per descomptat, catalana, espanyola i hispanoamericana. Fins i tot queden contemplats els estudis d’orient i occident i comparitivisme artístic, musical i fílmic.
Perfil del doctorand
L'estudiant ha de tenir experiència reconeguda en recerca, i uns coneixements profunds dels conceptes i eines bàsiques en anàlisi literària i comparatista, a més de la capacitat d'assimilar nous coneixements.L'estudiant ha de tenir domini de l'idioma espanyol o català, segons la seva línia de recerca i de l'idioma anglès i/o francès en un nivell equivalent a Nivell B1 del Marc Europeu Comú de referència per a les llengües del Consell d'Europa.
Sortides professionals
Aquest programa de doctorat té com a principals sortides professionals:- Recerca i docència superior de la Teoria de la Literatura i Literatura Comparada.
- Inserció al món de l'edició.
- Assessoria en l'àmbit de la Teoria de la Literatura i Literatura Comparada
- Docència en centres d'ensenyament públics o privats (secundària, batxillerat, universitat).
- Docència en centres d'educació d'adults.
- Inserció en el món editorial (producció, correcció, traducció, elaboració de diccionaris).
- Inserció en la teoria i la crítica literària.
- Promoció literària i l'assessorament tècnic d'agències literàries.
- Recerca (universitats, instituts de recerca en literatura comparada, arxius i biblioteques).
- Gestió cultural.
- Inserció en la societat de la informació (redacció i col•laboració en premsa, redacció de continguts per a empreses a Internet, etc.).
- Humanitats digitals i aplicacions de noves tecnologies.
Objectius i justificació
El programa de doctorat en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada té com a objectiu formatiu que els doctorands adquireixin les competències necessàries per al desenvolupament d'investigacions, així com tasques professionals en diferents àmbits relacionats amb la Teoria de la Literatura i Literatura Comparada.
El programa ofereix als doctorands la possibilitat d'incorporar-se al sistema acadèmic i científic a partir de grups d'investigació o, també, a través d'aquelles línies que es considerin més idònies per adquirir les capacitats formatives que permeten l'ocupació professional. S'emfatitza el domini de temes, tècniques i mètodes científics innovadors i originals amb un compromís amb l'excel•lència.
Infraestructures per a la recerca
A banda dels recursos materials que la UAB posa a disposició dels programes de doctorat per al desenvolupament de les activitats de formació i investigació, els doctorands d’aquest programa tenen a l’abast les infraestructures per a la recerca següents:- Recursos materials propis del programa i servei de suport disponibles per als doctorands
- Els equipaments propis del programa consisteixen en despatxos de recerca corresponents al grup de recerca al que estigui adscrit la tesi.
- En aquests despatxos es troben a la disposició del doctorant ordinadors, impressores i recursos bibliogràfics que, en conjunt amb les biblioteques i bases de dades de la UAB, proporcionaran les eines adequades per dur a terme el procés de recerca i escriptura de la tesi.
Coordinador/a
Gonzalo Pontón GijónComposició de la comissió acadèmica del programa de doctorat
La comissió acadèmica del programa de doctorat en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada està formada per:- El coordinador del programa de doctorat.
- Tres doctors del programa de doctorat.
Gestió administrativa
UISAD - Unitat Integrada de Suport Administratiu Departamental
Departaments de Filologia Catalana i Filologia Espanyola
Edifici B
Facultat de Filosofia i Lletres
08193 Bellaterra (Barcelona)
Despatx: B11/276
Telèfon: 93 581 1216
postgrau.files@uab.cat
Persona de contacte: Melina Rodríguez Marín
Doctorat UAB
Preu: aprox. 540 €/curs Veure el detall del preu del doctorat
Idiomes en què es pot realitzar la tesi:
Català, castellà i anglès
Universitat Autònoma de Barcelona
Departaments o instituts vinculats:
Departament de Filologia Espanyola
Tens dubtes? Contacta directament amb la coordinació del programa omplint el formulari: *Camps obligatoris
Un cop enviat el formulari, rebràs un correu de confirmació de la teva petició