Vés al contingut principal

Doctorat en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina

La millor entrada al món de la recerca d’avantguarda en bioquímica, biologia molecular i biomedicina, en els àmbits científic, acadèmic, hospitalaris, i d’empreses biomèdiques i biotecnològiques.

Inici

Fitxa de l'estudi

Tipus de doctorat
Doctorat UAB
Nombre de places
30
Preu
aprox. 540 €/curs Veure el detall del preu del doctorat
Idiomes en què es pot realitzar la tesi
Català, castellà i anglès
Universitats o institucions reponsables
  • Universitat Autònoma de Barcelona
Departaments o instituts vinculats
  • Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular
Institucions que hi col·laboren

Institut de Recerca de la Vall d'Hebron

Àmbits de coneixement
  • Ciències

Per què fer aquest doctorat?

Estàs captivat pel coneixement a nivell molecular del funcionament dels éssers vius? 

T’atrau la recerca, buscar noves preguntes i descobrir noves respostes? Plantejar hipòtesis, imaginar la millor manera de confirmar-les, tot això en un món de treball multidisciplinari? 

Vols aprendre cada dia coses noves? Noves idees, noves tecnologies? 

T’agrada el contacte amb investigadors i investigadores d’arreu del món i la possibilitat de fer estades de recerca en centres de prestigi? 

Vols fer recerca translacional i contribuir a millorar el benestar i la salut de les persones? Vols que la teva recerca impacti en la medicina del demà?  

T’oferim un Programa de Doctorat amb línies de recerca diverses, des de la bioquímica estructural fins a la recerca biomèdica aplicada, passant per la biofísica, la regulació del comportament cel·lular, les tecnologies -òmiques, la teràpia gènica, etc., hi ha molt on triar! 

El nostre Programa de Doctorat compta amb la participació del Departament de Bioquímica i Biologia Molecular de la UAB (Campus UAB) i l’Institut de Recerca de la Vall d’Hebron (VHIR,l Campus Vall d’Hebron (Barcelona)). A més, també hi participen altres centres de recerca, com l’Institut de Biotecnologia i Biomedicina (IBB), l’Institut de Neurociències i el Centre de Biotecnologia Animal i Teràpia Gènica (CBATEG), així com centres associats als hospitals adscrits a la UAB.

Sortides professionals

El doctorand que obtingui el títol de doctor de BioquímicaBiologia Molecular i Biomedicina podrà desenvolupar una carrera científica, acadèmica o professional, incorporant-se a centres de recerca, universitats, hospitals i empreses de l'àmbit de la recerca i el desenvolupament tant nacionals com estrangers. En concret, podrà desenvolupar una activitat professional en les àrees de la bioquímica, la biologia molecular, la biomedicina, la biotecnologia, la indústria farmacèutica i la tecnologia dels aliments, entre d'altres.

Testimonis

Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina - testimoni 01
Fer aquest doctorat m'ha permès iniciar un projecte de recerca en un laboratori de prestigi i, sobre tot, créixer personalment i científicament.
Abdelghani Zekhnini
Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina - testimoni 02
Aquest doctorat m'ha donat la oportunitat de refinar les meves habilitats en el laboratori i els coneixements per poder avançar en la meva carrera científica. Ho recomanaria a qui tingui la intenció de dedicar-se a la investigació bioquímica i biomèdica.
Marc Moltó Abad
Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina - testimoni 03
Els aspectes que més valoro d'aquest programa han estat l'atenció, el tracte i el suport rebuts durant l'etapa doctoral, afavorint posteriorment la generació de noves connexions i col·laboracions científiques que encara segueixen vigents.
Laura García Rico
(Doctora en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina, 2019))

Vídeo presentació del doctorat

Coordinador/a

Jordi Ortiz de Pablo

Composició de la comissió acadèmica del programa de doctorat

  • El coordinador/a del programa de doctorat.
  • Un representant de cada unitat del departament.
  • Els coordinadors de les dues especialitats del màster en BioquímicaBiologia Molecular i Biomedicina de la UAB.

Contacte administratiu

Gestió administrativa: Mònica Lluch
Edifici M
Tel. (0034) 935812577 / (0034) 935811910
d.bioquimica@uab.cat

Coordinadora del programa de doctorat
Despatx V0-189
Facultat de Veterinària - Unitat de Bioquímica

Tutories: dimecres de 15:00 a 16:45 h
Tel: (0034) 935811042
doctorat.bioquimica@uab.cat

Línies de recerca i direcció de tesi

Directors/es i tutors/es

La direcció i la tutoria de tesi

La direcció de tesi

El director o la directora de la tesi doctoral

En el moment de fer la proposta d'admissió, la comissió acadèmica del programa de doctorat assigna al doctorand un director de tesi, el qual serà el màxim responsable de la coherència i la idoneïtat de les activitats de formació, de l'impacte i la novetat en el camp de la temàtica de la tesi i del guiatge de la planificació i l'adequació de la investigació a la d'altres projectes i activitats en què s'inscrigui.

La designació del director de tesi pot recaure sobre qualsevol doctor espanyol o estranger, amb experiència investigadora acreditada, i amb independència de la universitat, el centre o  la institució on presti els seus serveis. Tanmateix, cada programa de doctorat pot fixar, si escau, criteris addicionals necessaris per poder actuar com a director de tesi doctoral.

Les responsabilitats assignades al director de tesi són les següents:

  • Procurar que el projecte tingui un caràcter formador, original, innovador i que sigui viable, en els terminis que estableix la normativa, com també que sigui coherent amb el grup o la línia de recerca al qual es vincula.
  • Acordar el pla de supervisió de la feina d’investigació i planificar reunions regulars. El director estableix les evidències documentals de cada reunió (comunicacions escrites, missatges, actes, paper manuscrit, etc.), a fi de poder acreditar la freqüència de les reunions.
  • Assessorar el doctorand en la investigació, en general, i en la preparació de la tesi, en particular.
  • Indicar al doctorand les activitats formatives més adients per a la seva recerca quan el programa de doctorat les prevegi i signar-ne el document d’activitats.
  • Facilitar al doctorand la participació en les activitats de formació específica i transversal determinades pel programa de doctorat, d’acord amb allò que s’estableix en el document de compromís.
  • Signar els documents de compromís i d’activitats del doctorand.
  • Assistir el doctorand en la definició del projecte de la seva investigació doctoral que, eventualment, culminarà en la tesi doctoral.
  • Revisar i signar el pla de recerca de la tesi.
  • Comprometre’s a supervisar amb regularitat, d’acord amb la freqüència establerta en el document de compromís, el pla de recerca del doctorand, orientant-lo i enfocar el projecte mentre es desenvolupa.
  • Procurar que el doctorand vagi prenent la iniciativa i guanyant autonomia al llarg del projecte.
  • Assistir el doctorand per solucionar els diferents aspectes relacionats amb la investigació i a establir-ne els detalls concrets, així com els mitjans requerits i, si escau, el disseny experimental.
  • Comunicar al doctorand tots els mitjans que li ofereix la Universitat que siguin d’importància per al desenvolupament de la seva investigació i facilitar-l’hi l’accés.
  • Elaborar els informes preceptius per a la comissió de seguiment.
  • Llegir, corregir i comentar el manuscrit de la tesi amb anterioritat a la data pactada per al dipòsit, sempre que el doctorand hagi proporcionat l’exemplar amb una antelació raonable.
  • Assegurar-se que el doctorand coneix els requeriments administratius i acadèmics per a l’avaluació i defensa de la tesi, com també els límits temporals corresponents a tot el procés.
  • Comunicar al doctorand les normes de seguretat en el treball, si escau.
  • Comunicar al doctorand qualsevol norma o aspecte ètic que puguin tenir relació amb la seva investigació. 

El nomenament del director de tesi es pot modificar en qualsevol moment del període de realització del doctorat: d’una banda, i sempre que hi concorrin raons justificades, el director de tesi pot renunciar a la direcció de la tesi (en aquest cas, la comissió acadèmica del programa de doctorat proposa al doctorand un nou director); de l’altra, una vegada escoltat el doctorand, i si també hi concorren raons justificades, la comissió acadèmica del programa de doctorat també pot modificar el nomenament del director de tesi.

Directors de tesi doctoral aliens al programa de doctorat

El director de tesi doctoral que no sigui professor de la UAB i que no estigui incorporat com a director en el programa de doctorat ha d'acreditar el títol de doctor i experiència investigadora, això és, la informació específica de les seves publicacions, els projectes de recerca en què hagi col.laborat i tota aquella informació rellevant en relació amb la línia de recerca proposada pel programa de doctorat. La comissió acadèmica del programa de doctorat pot autoritzar, un cop avaluada la idoneïtat del doctor esmentat anteriorment, la incorporació al programa de doctorat com a possible director de tesi (o bé assignar-lo com a director d’una sola tesi doctoral).

Cada programa de doctorat ha d’establir quins altres professors —com ara professors associats o col.laboradors docents que no estiguin inclosos en el programa— poden dirigir tesis.

Codirecció de la tesi doctoral

La tesi doctoral pot ser codirigida per altres doctors quan hi concorrin raons d’índole acadèmica (com ara, la interdisciplinarietat temàtica o els programes desenvolupats en col.laboració nacional o internacional), amb l’autorització prèvia de la comissió acadèmica del programa de doctorat. Aquesta autorització pot ser revocada amb posterioritat si, segons el parer de la comissió acadèmica, la codirecció no beneficiés el desenvolupament de la tesi doctoral.

Una tesi doctoral la poden codirigir, com a màxim, tres doctors.

Nombre màxim de tesis doctorals per director/a

Un mateix director pot dirigir, com a màxim, cinc tesis doctorals simultàniament. La direcció  de la tesi doctoral finalitza en el moment de la defensa de la tesi o de la baixa definitiva del doctorand. A l’efecte del reconeixement de la dedicació docent i de recerca, en cas de codirecció cal comptabilitzar la fracció corresponent a parts iguals.

Reconeixement a la direcció de tesi

Un aspecte essencial per fomentar la direcció de tesis és garantir que aquesta tasca sigui reconeguda i valorada; una garantia que ofereix la normativa de la UAB. L’aprovació del Model de Dedicació Acadèmica del Professorat de la UAB, per acord del Consell de Govern el 13 de desembre de 2017, va suposar una millora significativa del sistema de còmput i reconeixement de les tasques de direcció. En l’article 10.3 s’explicita que el director o directora d’una tesi doctoral rep un reconeixement equivalent a 100 hores per tesi dirigida. En cas que en la direcció hi participi més d’una persona, aquest reconeixement es reparteix a parts iguals.
 

La tutoria de tesi

En el moment de l'admissió, la comissió acadèmica del programa de doctorat assigna al doctorand un tutor acadèmic. El tutor acadèmic ha de ser un doctor amb experiència investigadora acreditada, vinculat al programa de doctorat en què ha estat admès el doctorand.

El tutor acadèmic té assignades les obligacions i la dedicació següents:

  • Assegurar la coherència entre les tasques del doctorand i les del director i el seu grup de recerca.
  • Vetllar per la interacció del doctorand amb  la comissió acadèmica del programa de doctorat.
  • Vetllar per l’adequació de la formació del doctorand i l’activitat investigadora amb els principis del programa i de l’Escola de Doctorat.
  • Signar els documents de compromís i d’activitats del doctorand.
  • Revisar i signar el pla de recerca del doctorand.
  • Elaborar els informes preceptius per a la comissió de seguiment.


La comissió acadèmica del programa pot establir, per als casos que sigui possible, que el tutor acadèmic sigui també el director de tesi.

Es pot modificar el nomenament del tutor acadèmic en qualsevol moment del període de realització del doctorat: d’una banda, un cop escoltat el doctorand i sempre que hi concorrin raons justificades; de l’altra, un tutor de tesi també pot renunciar a la tutorització de la tesi doctoral, si hi concorren també raons justificades. En aquest cas, la comissió acadèmica del programa de doctorat ha de  proposar al doctorand un nou tutor.

Admissió

Sol·licitud d'admissió

Admissió

Els programes de doctorat de la UAB són presencials.

El candidat que vol accedir a un programa de doctorat ha de sol·licitar-ne l’admissió a la comissió acadèmica del programa de doctorat mitjançant una aplicació informàtica i seguir el procediment establert per la coordinació o la gestió administrativa responsable del programa de doctorat en aquesta mateixa pàgina, pel que fa a la proposta de tutor i director de la tesi.

Trobaràs més informació sobre el tutor acadèmic i el director de la tesi a l'apartat "Línies i direcció".

Abans d'iniciar la sol·licitud comprova els requisits d'accés, la documentació per a l'admissió que hauràs d'escanejar i el calendari d'admissió.

Si vols sol·licitar l'accés al doctorat, tingues presents els apartats que hauràs de completar en l'aplicació de sol·licitud.

El/la candidat/a també haurà de proposar si vol fer la tesi a temps complet o o a temps parcial. Trobaràs més informació en aquesta pàgina.

Et recomanem que consultis aquest vídeo abans d'iniciar la sol·licitud:


 

Resum dels passos que cal seguir en l'aplicació

  1. Per accedir a l'aplicació necessites un número d'identificació universitària (NIU) i una contrasenya. Per obtenir-los:
    • Si no ets estudiant de la UAB, introdueix les teves dades identificatives per registrar-te.
    • Si ja ets o has estat estudiant de la UAB però no recordes el número d'identificació universitari (NIU) i/o no recordes la contrasenya, torna a introduir totes les dades identificatives per tal de recuperar-los.

  2. Selecciona el doctorat que t'interessa.

  3. Introdueix les dades personals i acadèmiques en els diferents apartats de la sol·licitud. El teu nom i cognom(s) han de ser els que consten al teu DNI, passaport, NIE o document d'identitat del teu país.

  4. Escaneja els documents necessaris personals i acadèmics i adjunta'ls a la sol·licitud. Els documents s'adjunten en format .pdf, .jpg o .doc (màxim 4 MB).
    En aquest enllaç trobaràs el document que hauràs d’incorporar fent constar el vistiplau del teu director/tutor (emplenat i signat), en cas que sigui un requeriment del programa (si el director és extern a la UAB, primer caldrà que quan facis la preinscripció comprovis si ja consta com a director intern -cal fer la cerca del director/a per cognoms i si el trobes amb codi, l'has de seleccionar atès que ja està donat d'alta-). Consulta més avall l'apartat de documentació per veure si aquest programa disposa d'un altre model de document. El fet de no incloure documents demanats en cadascun dels apartats específics de l'aplicació, pot comportar la denegació de la teva sol·licitud. La documentació emesa en llengües diferents del català, castellà o anglès, l'hauràs d'aportar traduïda segons les indicacions sobre la traducció oficial que trobaràs a l'apartat 'Legalitzacions' d'aquest web. Si has d'incorporar dos certificats, com per exemple el de grau i el de màster, o bé dos títols, recorda que has de desar-ho en un únic document per incorporar-lo a l'aplicatiu.
     
  5. Recorda que hauràs de presentar aquesta mateixa documentació d'accés per fer la matrícula. Consulta aquest enllaç per a més informació.

  6. Si vols, et pots descarregar el comprovant de la sol·licitud d'admissió. Les resolucions de les sol·licituds es rebran mitjançant el correu electrònic que hagis indicat a la sol·licitud de preinscripció. Pots consultar l’estat de la teva sol·licitud, en aquest mateix enllaç de sol·licitud. Si necessites una admissió avançada motivada per una beca, cal que ho indiquis en el camp d'observacions i indiquis per a quina beca. La coordinació del programa, en funció de la situació, resoldrà la teva admissió anticipada, si s'escau.

Consulteu algunes indicacions que us poden ser útils per fer la preinscripció online:

Recordeu que heu d'indicar a la pantalla d'estudis previs de l'aplicatiu, a l'apartat 'dades de l'estudi d'origen', la titulació de més alt nivell (si, per exemple, estàs admès a un màster, cal que indiquis aquesta informació, no la del grau). En cas que indiquis altra informació, aquesta admissió quedarà registrada de forma errònia i no es podran fer canvis a posteriori.

  1. Què fer si heu cursat un màster universitari espanyol i no el trobeu a la relació de màsters que es presenten de la universitat on el vau cursar?
    Si heu fet un màster universitari (oficial) a una universitat de l'Estat espanyol i quan indiqueu la universitat no apareix a la relació de màsters, podeu indicar-ho de la manera següent:
    Recordeu que caldrà indicar si l'heu finalitzat o no i, un cop informat aquest camp, clicar el botó 'Següent' per continuar amb la sol·licitud online.
    1. Trieu l'opció "Màster obtingut fora de l'Estat espanyol".
    2. A la pantalla emergent de selecció de país, indiqueu "Espanya" i cerqueu la universitat (es poden utilitzar asteriscos per facilitar la cerca; per exemple: *Rioja*).
    3. Al camp d'estudis indiqueu el nom dels estudis cursats (per exemple: "Màster en Tecnologia de la Informació").
       
  2. Consideracions per emplenar les dades personals
    1. A l'apartat d'adreça de correu electrònic institucional, si no la tens indicada, has d'afegir la teva adreça de correu electrònic personal.
    2. Pel que fa a les adreces, cal que incorporis les dues, l'habitual i la de durant el curs. Si aquesta darrera encara no la coneixes, has d'indicar la mateixa adreça que has indicat a l'adreça habitual.
    3. Pel que fa al codi postal de naixement, si ets nascut/da en una població espanyola que té més d'un codi, pots indicar-ne qualsevol d'ells.
  3. Si feu la sol·licitud per a més d'un doctorat a la UAB, l'aplicació recuperarà la informació de la documentació obligatòria que hagueu indicat en la primera sol·licitud d'accés al doctorat. Si en la segona sol·licitud es demana altra documentació, es podrà indicar als documents optatius.
  4. Si no trobes la teva universitat donada d'alta al sistema, cal que seleccionis qualsevol altra universitat del teu país i en el camp d'observacions del mateix aplicatiu indiquis el nom de la universitat on has aconseguit el títol.


REVISA MÉS AVALL L'APARTAT DOCUMENTACIÓ PER SI EL TEU DOCTORAT REQUEREIX QUE FACIS ALGUNA ALTRA GESTIÓ ABANS D'INICIAR LA PREINSCRIPCIÓ I JA PODRÀS ACCEDIR A L'APLICACIÓ DE PREINSCRIPCIÓ

Entra a l'aplicació de la sol·licitud


Un cop gravada la sol·licitud, entraràs en el procés de selecció. El resultat de la resolució el rebràs de manera personalitzada a l'adreça de correu electrònic que vas indicar a la sol·licitud d'admissió, en funció del calendari del programa de doctorat. Revisa la safata SPAM per comprovar que ho hagi estat tractat com a correu brossa.

Aquest programa de doctorat estableix, per al curs 2023-2024, els períodes de preinscripció següents:

  • Des del 15 de febrer fins el 31 de març
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 28 d'abril
  • Des del 3 d'abril fins el 29 de maig
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 30 de juny
  • Des del 1 de juny fins el 28 de juliol
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 2 d'octubre
  • Des del 3 d'agost fins el 13 d'octubre
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 3 de novembre
  • Des del 16 d'octubre fins el 16 de novembre
    • RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 15 de desembre

Documentació per a l'admissió

El sol·licitant ha d’acreditar a la coordinació o la gestió administrativa del programa de doctorat que els seus estudis previs donen accés per cursar un programa de doctorat segons la normativa vigent i ha d’aportar aquesta documentació obligatòria pel que fa als estudis previs (títol i certificacions acadèmiques) en el moment de la matrícula (cal consultar la resta de documents necessaris per a la matrícula a l'apartat 'Documentació per a la matrícula' de l'opció 'Matrícula' d'aquesta mateixa pàgina web).

A l'apartat 'Requisits d'accés generals' també es poden consultar totes les vies d’accés al doctorat que la normativa vigent permet.

La documentació es pot aportar expedida en català, castellà o anglès. Pel que fa a la documentació expedida en francès, italià o portuguès, se’n pot tramitar la traducció al Servei de Llengües de la UAB. La persona interessada s’ha de fer càrrec d’aquesta gestió i de les despeses que comporti. Pel que fa a la documentació expedida en la resta d’idiomes, cal adjuntar la corresponent traducció al català, al castellà o a l'anglès, efectuada per un traductor jurat, per qualsevol representació diplomàtica o consular de l’Estat espanyol a l’estranger o per la representació diplomàtica o consular a Espanya del país del qual és nacional la persona sol·licitant.

Per legalitzar la documentació que acredita els estudis estrangers cursats, cal seguir el procediment detallat a l'apartat 'Legalitzacions' d'aquest web. Tot i això, en el moment de l’admissió al doctorat es pot presentar la documentació no legalitzada, encara que sí que serà obligatori presentar-la en el moment de formalitzar la matricula.

D’altra banda, si en el moment de sol·licitar l’admissió encara no s’està en possessió del títol o el certificat substitutori corresponent, perquè s’està acabant la titulació, cal indicar-ho en la mateixa sol·licitud i proposta d'admissió en l’apartat 'Dades acadèmiques' marcant l'opció "Pendent de finalitzar".

L'admissió serà condicionada a l'obtenció del títol. Un cop hagis presentat a l'Escola de Doctorat còpia del Certificat Substitutori del títol, es generarà l'admissió definitiva i des d'aquesta data es comptarà el termini d'un mes per la matrícula.

Pel que fa a les certificacions i títols, cal adjuntar la documentació que correspongui en funció dels estudis oficials previs que s'hagin realitzat.

Documentació obligatòria   Com s'ha d'adjuntar a l'aplicatiu informàtic
- Certificació* o expedient acadèmic del Grau o de la Llicenciatura espanyola o estrangera
- Certificació* o expedient acadèmic del Màster/Programa de Doctorat
- Certificació* o expedient acadèmic del DEA o de la Suficiència Investigadora

*Certificacions en les quals hi constin el període en anys acadèmics de la titulació, les matèries cursades, els crèdits obtinguts i les qualificacions obtingudes.
 
  Certificació Grau/Llicenciatura/Màster/DEA/Especialitat en CCSalut/Programa de Doctorat
 
- Títol de Grau o Llicenciatura espanyol o estranger
- Títol de Màster
- Títol de Doctor (en cas de tenir-ho per un altre programa)
- Títol de DEA (RD 778/1998)
 
  Títol Grau/Llicenciatura/Màster/Especialista en CCSalut/DEA/Doctor
 
- Carta de motivació
 
  Carta de motivació
 
- Document d'acceptació del tutor
 
  Carta acceptació tutor
 
- Document d'acceptació del director
 
  Carta acceptació director
 
- Document de sol·licitud d'entrevista amb la Coordinació
 
  Sol·licitud entrevista
 
- Sol·licitud per cursar el programa de doctorat a temps parcial
 
  Sol·licitud règim temps parcial
 
Fotografia de la cara amb fons blanc (format .jpg, màxim 15 Kb)   Fotografia

 

Documentació opcional   Com s'ha d'adjuntar a l'aplicatiu informàtic
- Acreditació nivell de Llengües - Nivell d'anglès B2
 
  Certificació llengua estrangera
 
- DNI / Passaport
 
  Còpia del DNI o passaport
 

A més de la documentació que cada programa indiqui, estan donats d'alta per a cada programa dos documents (Altres documents1 i Altres documents2) que serveixen de comodí per a que la persona interessada pugui adjuntar altres documents que consideri o que el programa de doctorat l'indiqui.

Requisits i criteris d'admissió

Requisits d'accés generals

Amb caràcter general, per accedir a un programa oficial de doctorat cal estar en possessió dels títols oficials espanyols de grau, o equivalent, i de màster universitari.

Així mateix, hi pot accedir qui es trobi en algun dels casos següents:

  • Estar en possessió d’un títol universitari oficial espanyol, o d’un altre país integrant de l’Espai Europeu d’Educació Superior, que habiliti per a l’accés a màster d’acord amb el que estableix l’article 16 del Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, i haver superat un mínim de 300 crèdits ECTS en el conjunt d’estudis universitaris oficials, dels quals, almenys 60 han de ser de nivell de màster. En aquest supòsit cal recordar que el títol universitari oficial que hagi obtingut la correspondència al nivell 2 del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior (MECES), per als títols oficials de Diplomat o Enginyer Tècnic quedarà comptabilitzat com una titulació de 180 crèdits ECTS.
  • Estar en possessió d’un títol oficial espanyol de graduat, la duració del qual, d’acord amb normes de dret comunitari, sigui almenys de 300 crèdits ECTS. Aquests titulats han de cursar amb caràcter obligatori els complements de formació a què es refereix l’article 7.2 del Reial Decret 99/2011, tret que el pla d’estudis del corresponent títol de grau inclogui crèdits de formació en investigació equivalents en valor formatiu als crèdits d’investigació procedents d’estudis de màster.
  • Els titulats universitaris que, prèvia obtenció de plaça de formació en la corresponent prova d’accés a places de formació sanitària especialitzada, hagin superat amb avaluació positiva almenys dos anys de formació d’un programa per a l’obtenció del títol oficial d’alguna de les especialitats en ciències de la salut.
  • Estar en possessió d’un títol obtingut de conformitat amb sistemes educatius estrangers, sense necessitat d’homologar-lo, amb la comprovació prèvia de la universitat que aquest títol acredita un nivell de formació equivalent al del títol oficial espanyol de màster universitari i que faculta en el país expedidor del títol per a l’accés als estudis de doctorat. Aquesta admissió no implica, en cap cas, l’homologació del títol previ que tingui l’interessat, ni el seu reconeixement a altres efectes que no siguin l’accés a ensenyaments de doctorat.
  • Estar en possessió d’un altre títol espanyol de doctor, obtingut d’acord amb ordenacions universitàries anteriors.
  • Estar en possessió del títol de llicenciatura, d’arquitectura o d’enginyeria que tinguin el diploma d’estudis avançats obtingut d’acord amb el que es disposa en el Reial Decret 778/1998, de 30 d’abril, o haver aconseguit la suficiència investigadora regulada en el Reial Decret 185/1985, de 23 de gener.
  • Estar en possessió d'un títol universitari oficial que hagi obtingut la correspondència al nivell 3 del Marc Espanyol de Qualificacions per a l'Educació Superior (MECES), per als títols oficials d'Arquitecte, Enginyer o Llicenciat.


L'admissió al programa de doctorat la resol el rector o la rectora, i està condicionada a la superació dels complements de formació, en cas que n’hi hagi.

Requisits d'accés específics

Aquest programa de doctorat estableix els requisits d’accés específics següents:

  • Màster oficial en l'àrea de coneixement de Bioquímica i Biologia Molecular
  • Coneixement d'anglès a nivell B2 acreditat mitjançant títol oficial o bé mitjançant prova de nivell d'anglès realitzat al Servei de Llengües de la UAB

Criteris de selecció

  • Expedient acadèmic superior a 1,4 punts sobre 4.
  • Haver realitzat almenys 9 crèdits ECTS de treball experimental de recerca durant el màster.
  • Posseir afany de coneixement, imaginació, creativitat que serà demostrat mitjançant entrevista personal.

En el cas que el nombre d'inscrits superi el de places ofertes, l'adjudicació de places es farà d'acord als següents criteris prelació:

  • Adequació del projecte d'investigació a alguna de les línies de recerca del programa de doctorat en Bioquímica, Biologia Molecular i Biomedicina: fins a 4 punts.
  • Obtenció d'una beca predoctoral: fins a 4 punts.
  • Expedient acadèmic: fins a 3 punts.

Matrícula

Matriculació i preu

Matrícula

Cada curs acadèmic, el doctorand ha de formalitzar la matrícula de seguiment de doctorat com a acte administratiu pel qual es formalitza un contracte entre el doctorand i la universitat.

Matrícula de primer curs

La matrícula del primer curs cal fer-la una vegada es disposi de la resolució d’admissió i, com a màxim, en el termini d’un mes a partir de la data d'admissió. Consulta la informació sobre el procediment, el calendari, els documents i els preus en aquesta pàgina.


Abans de formalitzar la matrícula, cal llegir la informació addicional i les indicacions sobre el procediment de matrícula.

A continuació tens un vídeo amb un tutorial sobre com fer la matrícula online:

Calendari i documentació

Calendari i documentació per a la matrícula

Calendari

Quan el doctorand és admès al programa de doctorat ha de formalitzar la matrícula del seguiment de doctorat, com a màxim un mes després de la data d’admissió. Els cursos següents, en canvi, s’ha de matricular durant el període de matrícula establert:

Calendari de matrícula

Documentació

El doctorand ha d'aportar la documentació obligatòria següent en el moment de la matrícula a l'Escola de Doctorat. Revisa la documentació en aquest enllaç.

Es pot aportar la documentació expedida en català, castellà o anglès. Pel que fa la documentació expedida en francès, italià o portuguès, se’n pot tramitar la traducció al Servei de Llengües de la UAB. La persona interessada s’ha de fer càrrec d’aquesta gestió i de les despeses que comporti. En tots els altres casos, cal adjuntar la corresponent traducció al català, al castellà o a l’anglès, efectuada per un traductor jurat, per qualsevol representació diplomàtica o consular de l’Estat espanyol a l’estranger o per la representació diplomàtica o consular a Espanya del país del qual és nacional la persona sol·licitant.

Per legalitzar la documentació que acredita els estudis estrangers cursats, cal seguir el procediment detallat a l'apartat 'Legalitzacions'. Tot i això, en el moment de la preadmissió o l'admissió al doctorat es pot presentar la documentació no legalitzada, encara que sí que serà obligatori presentar-la en el moment de formalitzar la matrícula.

Un cop feta la matrícula

Quan el doctorand ja s’ha matriculat, ha de tramitar (per mitjà dels Serveis d'Intranet de la UAB, o bé seguint les indicacions de la coordinació o la gestió administrativa del programa de doctorat) el document de compromís, el document d’activitats i el pla de recerca. En aquest apartat es defineixen la naturalesa d’aquests documents i el procediment de tramitació.

A més a més, s’informa d’altres aspectes que cal tenir en compte per al correcte desenvolupament de la investigació de doctorat, com ara, el seguiment d’avaluació anual, el règim de dedicació, el codi de bones pràctiques i el règim de baixes o discontinuïtat.

  • Document de compromís

    El document de compromís és un acord escrit que estableix el marc de relació entre el doctorand, el director, el tutor acadèmic de la tesi i la UAB, i els drets i deures de cadascú.

    En el termini màxim de tres mesos a partir de l’admissió al programa de doctorat, i quan la coordinació del programa de doctorat hagi assignat un director de tesi al doctorand, s’acorden les condicions referides a la col.laboració entre el doctorand i el director de la tesi, les obligacions i la dedicació del doctorand, el director de la tesi i el tutor acadèmic, el sistema de resolució de conflictes, etc., mitjançant un document de compromís que han de signar el mateix doctorand, el director de la tesi i el tutor acadèmic i el coordinador del programa de doctorat.

    Pel que fa a la signatura i la custòdia d’aquest document, s’han de seguir les indicacions establertes per la coordinació o la gestió administrativa del programa de doctorat, però en qualsevol cas, un cop estigui signat, el doctorant/a l'incorpora digitalitzat a l'aplicatiu Sigma, a la pestanya del Pla de Recerca. En el tutorial de Serveis d'Intranet de la UAB trobaràs les instruccions per adjuntar-lo.

    En cas que el document de compromís no es formalitzi per causes imputables al doctorand, l’admissió i la matrícula al programa de doctorat queden sense efecte, i no es té dret a la devolució del preu de la matrícula.

  • Document d’activitats

    Durant el temps d'elaboració de la tesi doctoral, el doctorand ha de dur a terme una sèrie d’activitats de formació d’interès per al seu desenvolupament acadèmic que la comissió acadèmica del programa de doctorat ha regulat prèviament. D'aquestes activitats de formació n’hi ha de dos tipus: obligatòries i optatives.

    El document d'activitats és el registre individualitzat del control de les activitats de formació del doctorand.

    En el termini màxim de tres mesos a partir de l’admissió al programa de doctorat, el doctorand ha d’acordar amb la coordinació del programa de doctorat les activitats formatives que durà a terme durant el període d’elaboració de la tesi. Per defecte, les obligatòries ja estaran incloses en el document d’activitats; en canvi, caldrà registrar-hi les activitats optatives seguint les indicacions de la coordinació del doctorat o la gestió administrativa responsable del programa de doctorat.

    La tipologia i el nombre d'activitats es poden modificar posteriorment seguint el mateix procediment: que estiguin avalades pel director de la tesi i el tutor acadèmic, amb vistiplau de la coordinació del programa de doctorat, i registrar-les al document d'activitats.

    Per justificar la superació de les activitats de formació el doctorand ha de lliurar la certificació corresponent al director de la tesi, i, si està previst, seguir les indicacions de la coordinació del doctorat o el suport administratiu responsable sobre la possibilitat d’incorporar els certificats al document d'activitats.

    Atès que per poder dipositar la tesi doctoral la comissió acadèmica del programa de doctorat exigeix al doctorand, entre altres requeriments, haver fet totes les activitats programades al document d’activitats, és convenient que el mateix doctorand s'asseguri que les activitats estan degudament registrades i marcades com a realitzades en el registre del document d’activitats.

    El tutorial de Serveis d'Intranet de la UAB informa de com s'han d'introduir les activitats al document d'activitats, i s'hi pot accedir per mitjà dels Serveis d'Intranet de la UAB.

     

    Si no has trobat en aquestes pàgines la informació que necessites, pots contactar amb l'Escola de Doctorat a través de l'adreça ed.matricula@uab.cat.

  • Pla de recerca

    La coordinació acadèmica del programa de doctorat estableix els continguts del pla de recerca del programa de doctorat, que inclouen, com a mínim, la metodologia i els objectius que ha d’assolir el doctorand, i els mitjans i la planificació temporal del desenvolupament de la seva investigació.

    Un cop fet, cal adjuntar-lo a l’expedient del doctorand als Serveis d'Intranet perquè el director de tesi i el tutor acadèmic hi donin el vistiplau. En el tutorial de Serveis d'Intranet de la UAB trobaràs les instruccions per adjuntar-lo.

    Finalment, cal presentar-lo juntament amb la sol·licitud d'aprovació del pla de recerca emplenada i signada a la comissió acadèmica del programa de doctorat, que s’encarrega d’avaluar-lo i, si escau, d’aprovar-lo.

    El pla de recerca aprovat, tanmateix, es pot millorar, detallar o corregir durant l’estada en el programa de doctorat. En aquest cas, cal seguir el mateix procediment, però fent servir la sol·licitud de modificació del pla de recerca

  • Seguiment anual

    Cada curs acadèmic, la comissió acadèmica del programa de doctorat fa pública una convocatòria de seguiment, en què una comissió formada per tres doctors avalua el progrés del pla de recerca del doctorand, el desenvolupament del seu document d’activitats i un informe del director de tesi i el tutor acadèmic.

    Es pot consultar la informació del seguiment anual d’aquest programa de doctorat en l’apartat "Seguiment" d’aquesta mateixa fitxa.

    El tutorial de Serveis d'Intranet de la UAB informa de com accedir-hi per gestionar l'expedient de doctorat.

  • Altres aspectes que has de tenir en compte: 

    Dedicació a temps complet o parcial

    El programa de doctorat a temps complet té una durada mínima de dos anys i una durada màxima de tres anys a comptar des de l’admissió al programa de doctorat fins al dia del dipòsit de la tesi a l’Escola de Doctorat. Tanmateix, la comissió acadèmica del programa de doctorat, en el procés d’admissió d’un doctorand al programa de doctorat, pot autoritzar que el doctorat es faci a temps parcial, cosa que implica que es pot fer el programa de doctorat amb una durada màxima de  cinc anys des de l’admissió fins al dipòsit de la tesi doctoral.

    Durant els dos primers anys de doctorat, a comptar des de la data d’admissió,el doctorand pot sol.licitar a la comissió acadèmica del programa la modificació del règim  de dedicació, sempre que es justifiqui adequadament. Si s’autoritza el canvi de règim de dedicació, la comissió acadèmica informa a l’Escola de Doctorat d’aquest canvi. No obstant això, en casos excepcionals i degudament acreditats, la Comissió de Doctorat pot aprovar un canvi de règim de dedicació del doctorand fora d’aquest termini.

    El règim de dedicació s’aprova i s’informa en formalitzar la matrícula, en el document de compromís i en el pla de recerca, per la qual cosa, qualsevol variació sobre aquest aspecte ha de seguir el procediment establert de modificació de pla de recerca.


    Codi de bones pràctiques

    La UAB és una universitat compromesa amb l’objectiu d’assolir un alt nivell d’excel·lència en la docència, la investigació i la transferència del coneixement, que aposta pel desenvolupament i per l’establiment de metodologies d’aprenentatge adaptades a cada etapa dels ensenyaments.

    L’Escola de Doctorat, com a part integrant de la UAB, subscriu i fa seu aquest compromís i el concreta en un codi de bones pràctiques, entès com un codi de valors i de principis que inspiren el desenvolupament de les seves activitats i que alhora és assumit per totes les persones que hi participen. Aquest codi de bones pràctiques ha de servir de guia per a la direcció i per al seguiment de la formació del doctorand i de la seva tesi doctoral. Així mateix, cal tenir en compte que l’Escola de Doctorat té un reglament de règim intern, que recull els drets i deures dels directors de tesis, tutors i doctorands.

    Descarrega't aquí el full de signatura del codi de bones pràctiques.


    Baixes i discontinuïtat

    Independentment que el programa de doctorat es faci amb dedicació a temps complet o parcial, en el còmput total de l’activitat investigadora no es tenen en compte les baixes per malaltia, embaràs o qualsevol altra causa prevista per la normativa de doctorat vigent. Si el doctorand es troba en qualsevol d’aquestes situacions, ha de comunicar-ho a la comissió acadèmica del programa de doctorat, que informa a l’Escola de Doctorat a fi que es tingui en compte en el còmput total de dedicació del doctorand en el programa de doctorat.

    A més a més, el doctorand pot sol.licitar la baixa temporal del programa per a un període màxim d’un any, ampliable a un segon any. La sol.licitud, justificada, cal adreçar-la a la comissió acadèmica del programa de doctorat, que resol si concedeix aquesta baixa.

    Cada programa de doctorat té establertes les condicions de readmissió al doctorat.


    Tutorial de Serveis d'Intranet de la UAB

    El tutorial de Serveis d'Intranet de la UAB informa de com accedir-hi per gestionar l'expedient de doctorat.

Activitats i internacionalització

Activitats formatives

Activitats formatives transversals

Els programes de doctorat inclouen formació investigadora tant transversal com específica de l'àmbit de cada programa, que es concreten en activitats de formació de tipus obligatori i optatiu.

En del document d’activitats es registren totes les activitats que el doctorand ha de completar durant l'etapa investigadora de doctorat, però, en qualsevol cas, durant els dos primers cursos acadèmics ha de completar les activitats obligatòries. També s'hi poden incloure activitats transversals ofertes per la mateixa universitat.

En aquestes activitats poden col·laborar altres professionals que no siguin doctors, però que tinguin una qualificació rellevant en l’àmbit de coneixement corresponent.

Erasmus
També pots fer altres mobilitats, sota el programa Erasmus, tant d'estudis com de pràctiques. Consulta la informació als enllaços corresponents.


Per a incorporar aquestes activitats al vostre expedient, podeu consultar aquest vídeo (podeu activar/desactivar els subtítols des de la icona de la cantonada inferior dreta).

Activitats específiques obligatòries i optatives

Pel que fa a aquest programa de doctorat les activitats formatives programades són les següents:
 

Obligatòries:

  • Assistència a seminaris o conferències impartits per experts en l'àmbit de coneixement
    Seminaris organitzats pel departament de Bioquímica i Biologia Molecular i els centres i instituts dels quals forma part el professorat del programa de Doctorat o els directors de tesi.
    Els seminaris seran organitzats pel departament de Bioquímica i Biologia Molecular, el Bioclúster de la UAB i els centres o instituts d'investigació els investigadors dels quals formin part del professorat del doctorat. Els estudiants han d'assistir de manera obligatòria a un mínim de 5 seminaris (10 hores) a l'any, relacionats amb la seva àrea de coneixement.
  • Presentació d'una comunicació (pòster o oral) en congrés nacional o internacional
    Presentació oral o tipus pòster en congressos nacionals i internacionals relacionats amb el camp del projecte de tesi. El doctorand ha de signar com a primer o últim autor de la comunicació. Ha de fer-se almenys una vegada durant el doctorat.
  • Presentació d'una comunicació en jornada científica departamental
    Un cop l'any, el departament de Bioquímica i Biologia Molecular organitza les jornades científiques del Departament. La participació activa en les jornades del Departament, com a primer signant d'una comunicació oral o pòster, es considera obligatòria almenys una vegada durant els 2 primers anys del doctorat.

Optatives:

  • Elaboració d'un article d'investigació, enviat a una revista científica d'impacte
    És una activitat que pot realitzar-se durant qualsevol dels anys del doctorat, però s'espera que es faci majoritàriament durant el tercer any, quan el doctorand acumuli la majoria dels resultats experimentals de la tesi doctoral. La revista a la qual s'envia l'article ha d'estar indexada en el Journal Citation Reports.
  • Estades de recerca en centres nacionals o estrangers, públics o privats
    Es valoraran les estades dels alumnes en laboratoris de reconegut prestigi per a l'aprenentatge de tècniques especialitzades i necessàries per a l'elaboració del projecte de recerca. Les estades seran de fins a 3 mesos.
  • Participació en journal clubs
    Participació activa a Journal Clubs organitzats pel grup de recerca al qual pertany el doctorand. Per a la justificació es requereix un informe anual signat pel director de la tesi sobre l'organització i periodicitat dels Periòdic clubs i la participació del doctorand del programa de doctorat. Llista dels articles que ha presentat el doctorand.
  • Participació en reunions de col·laboració entre grups de recerca
    Participació en reunions científiques entre grups de recerca que col·laboren amb temes relacionats directament amb el projecte de tesi doctoral. Per a la justificació es requereix un informe anual signat pel director de la tesi, indicant dia, hora, i grups participants en la reunió, així com el títol del projecte que s'ha discutit.
  • Participació en seminaris interns de grup de recerca / departament
    Participació activa del doctorand t en lab meetings diaris, on es presenten i discuteixen els resultats dels diferents projectes científics duts a terme en el grup de recerca del doctorand. Es requereix un informe anual signat pel director de la tesi doctoral sobre la periodicitat dels lab meetings, així com del nombre de presentacions del doctorand durant l'any.
  • Participació en tallers o cursos d'especialització metodològica
    Els doctorands poden fer cursos d'especialització metodològica organitzats per la UAB o bé per l’IRVH. Dins d'aquest apartat d'activitats formatives s'inclouen cursos de PCR quantitativa, de Citometria de flux, de Proteòmica i Metabolòmica, de Microscòpia, de Bones pràctiques clíniques, de Genòmica d'alt rendiment, etc.
  • Sessions hospitalàries
    Participació activa en sessions hospitalàries dels hospitals associats a la UAB. Es justifica mitjançant document acreditatiu signat pel director de tesi.

Tipologies i Ètica en la recerca

L'objectiu d'aquest "recull de bones pràctiques a la recerca" és visualitzar el marc normatiu i regulador de les activitats lligades a la recerca, i que segueixen les directrius marcades en els Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona, basades en els principis de llibertat, democràcia, justícia, igualtat i solidaritat. Aquest compromís implica, per tant, l’orientació de la docència, la recerca i l’activitat universitària vers la cultura de la pau, el respecte dels drets humans, el progrés social, el respecte pel medi ambient i el desenvolupament sostenible i la renúncia explícita a la recerca orientada directament a finalitats militars.

• Codi de Bones Pràctiques en la Recerca: constitueix un conjunt de pautes d’actuació, recomanacions i compromisos sobre la realització de les activitats de recerca

 Bones Pràctiques en el Doctorat: és un conjunt de recomanacions i compromisos que han de servir de guia per als doctorands en la seva doble condició d’estudiants de tercer cicle i d’investigadors en formació

• Comitè de Bioseguretat: comitè tècnic format per membres experts amb la capacitat per avaluar la seguretat d’instal·lacions i activitats amb agents biològics, identificar qualsevol risc potencial i vigilar el compliment de la normativa aplicable en bioseguretat.

• Comissió d'Ètica en l'Experimentació Animal i Humana (CEEAH), estableix mecanismes i procediments per a que l'experimentació s'adapti a la normativa vigent.

• Codi de bones pràctiques en accés obert, bones pràctiques de les universitats catalanes per al compliment dels mandats d'accés obert per a publicacions de la Llei de la ciència espanyola i de l'Horitzó Europe de la Unió Europea

• Euraxess és una iniciativa de la Comissió Europea per als investigadors, especialment destinada a afavorir-ne la mobilitat i a millorar les seves condicions de treball. 

Internacionalització

Estades a l'estranger

El doctorand pot completar l’adquisició de coneixements en l’àmbit de la seva investigació mitjançant estades a l’estranger, que poden concretar-se, si procedeix, en el marc d’acords bilaterals de cotutela amb una universitat estrangera (tesi en règim de cotutela internacional) i en la menció Doctor Internacional. També es poden realitzar estades a l'estranger sota convenis Erasmus.

Estades amb Erasmus

Pots realitzar estades a l'estranger (principalment a Europa) tant amb Erasmus Estudis com amb Erasmus Pràctiques. Als enllaços següents trobaràs la convocatòria i els calendaris per sol·licitar-les:

Tesi doctoral en règim de cotutela internacional

A proposta de la comissió acadèmica d’un programa de doctorat, la UAB pot formalitzar convenis amb universitats estrangeres o centres d’ensenyament superior estrangers que puguin atorgar títols de doctor per a la realització de tesis doctorals sota aquest règim.

En aquest cas, el doctorand fa la tasca investigadora sota el control i la responsabilitat d’un director de tesi en cadascuna de les institucions signants del conveni, les quals, sobre la base d’una única defensa de tesi, li lliuren sengles títols de doctor.

Només es poden signar convenis de cotutela durant el primer any de realització de la tasca investigadora, comptant com a data d’inici la d’admissió al programa de doctorat.

El temps de preparació de la tesi doctoral es reparteix entre els dos centres i l’estada mínima a la UAB ha de ser de nou mesos, període que pot ser fraccionat.

Cal consultar el procediment de sol·licitud de cotutela internacional.

Menció Doctor Internacional

El títol de doctor també pot incloure la menció Doctor Internacional, sempre que es compleixin les circumstàncies següents:

  • Que durant el període de formació necessari per obtenir el títol de doctor, el doctorand hagi fet una estada mínima de tres mesos fora de l’Estat espanyol en una institució d’ensenyament superior o centre de recerca de prestigi, on hagi cursat estudis o fet treballs de recerca. L’estada i les activitats han de ser avalades pel director i autoritzades per la comissió acadèmica, i s’han d’incorporar al document d’activitats del doctorand. L’estada pot ser fragmentada, sempre que el total de temps sigui igual o superior a tres mesos, però s’ha d’haver fet en una mateixa institució.
  • Que una part de la tesi doctoral, almenys el resum i les conclusions, es redacti i es presenti en una de les llengües habituals per a la comunicació científica en aquell camp de coneixement, diferent de qualsevol de les llengües oficials de l’Estat espanyol. Aquesta norma no és aplicable quan les estades, els informes i els experts procedeixin d’un país de parla hispana.
  • Que un mínim de dos experts doctors que pertanyin a alguna institució d’ensenyament superior o institut de recerca no espanyol hagin emès sengles informes sobre la tesi doctoral.
  • Que almenys un expert que pertanyi a alguna institució d’educació superior o centre de recerca no espanyols, amb el títol de doctor, i diferent del responsable de l’estada esmentada, hagi format part del tribunal avaluador de la tesi doctoral.
  • La defensa de la tesi doctoral ha de tenir lloc a la universitat espanyola on el doctorand estigui inscrit o, en el cas de programes de doctorat conjunts, en qualsevol de les universitats participants o en els termes que identifiquin els convenis de col·laboració.

Cal consultar el procediment de sol·licitud de la menció Doctor Internacional.

Seguiment i Tesi

Avaluació i seguiment anual

Avaluació i seguiment anual de la tesi

Un cop el/la doctorand/a és admès/esa al programa de doctorat, ha de formalitzar una matrícula cada curs acadèmic (incloent-hi el curs de dipòsit de la tesi doctoral), a fi que consti com a doctorand/a. L'assignatura que matricula s’anomena seguiment, la qual avalua la formació assolida durant el curs i el progrés de l’elaboració de la tesi doctoral.

És per aquesta raó que la comissió acadèmica del programa de doctorat fa pública cada curs acadèmic una convocatòria de seguiment, en què una comissió formada per tres doctors/es avalua el progrés del pla de recerca del/de la doctorand/a, el desenvolupament del seu document d’activitats i el pla previst per al curs següent. El seguiment inclou un informe del/de la director/a i del/de la tutor/a acadèmic de la tesi. En aquest informe, el/la director/a i el/la tutor/a informen, com a mínim, si el doctorand ha seguit la pauta acordada pel que fa al nombre de reunions establert entre doctorand/a i director/a i si ha dut a terme les activitats de formació previstes per al curs acadèmic.

En casos excepcionals (estades de recerca o treballs de camp), la Comissió acadèmica del programa de doctorat pot autoritzar, amb l'informe previ del/de la director/a i delde la tutor/a, substituir la presentació oral i presencial del seguiment anual per un altre format.

D'acord amb la normativa de doctorat vigent, l'avaluació positiva del seguiment és un requisit indispensable per poder continuar en el programa de doctorat i matricular-se el curs següent. El fet de no presentar-se al seguiment anual sense justificació comporta la baixa definitiva del/de la doctorand/a en el programa. Si l’avaluació del seguiment anual és negativa, el/la doctorand/a pot tornar a matricular-se del mateix seguiment no superat dins del calendari de matrícula, fer un nou pla de recerca i presentar-se a una avaluació d’aquest seguiment en el termini màxim de sis mesos. Tanmateix, si la nova avaluació és negativa, el doctorand causa baixa definitiva en el programa de doctorat.

Dipòsit de la tesi

Dipòsit online

En aquest apartat trobaràs les indicacions i la documentació específica del programa, si s'escau, que hauràs d'incorporar a la teva sol·licitud de dipòsit online. Revisa prèviament com és tot el procediment per fer el dipòsit online.

Un cop gravada la teva sol·licitud i validada per la coordinació del programa de doctorat, podràs fer seguiment de les tesis dipositades i de les tesis de les quals se n'ha aprovat el tribunal, així com de l'agenda on es publiquen les defenses de tesi.

Si vols dipositar la tesi doctoral en aquest programa de doctorat, recorda que has de confirmar la sol·licitud completa (estat DI) 10 dies abans de la data màxima de finalització de tesi que consta al teu expedient.

Atenció! Si vols dipositar abans que finalitzi aquest curs acadèmic i no haver d'abonar les taxes del proper curs, has de confirmar la teva sol·licitud de dipòsit abans del 20 de setembre de 2023.

 

En el moment de fer el teu dipòsit online, hauràs d'adjuntar obligatòriament aquests documents a la teva sol·licitud, a l'apartat "Adjuntar documentació":
 

Tots els doctorands

  • 01 - Proposta de tribunal (no cal signar)

Menció de Doctor Internacional: Documentació obligatòria si ho sol·licites

  • 09 - Menció de Doctor Internacional: 1 informe de l'expert extern
  • 10 - Menció de Doctor Internacional: 2 informe de l'expert extern

Compendi de publicacions: Documentació obligatòria si ho sol·licites

  • 08 - Compendi: Resolució d'acceptació per part de la CAPD

Redacció d'una tesi en una llengua diferent al català, castellà i anglès: Documentació obligatòria si ho sol·licites

  • 11 - Resolució si la tesi està redactada en una llengua diferent al català, castellà o anglès

Informacions específiques

Informacions relacionades amb les tesis

En aquest apartat trobaràs indicacions i/o aspectes normatius del teu programa de doctorat.
Hi ha programes de doctorat que tenen regulada la presentació de tesis com a compendi de publicacions, com ha d’ésser la constitució dels membres de tribunal per a la tesi...

Qualitat

Sistema de Garantia Interna de Qualitat dels centres

Sistema de Garantia Interna de Qualitat dels centres

El sistema de gestió per processos dels centres de la UAB reflecteix el compromís d’oferir titulacions de qualitat que incloguin en el seu funcionament una política de qualitat així com les mesures per assegurar-ne l’avaluació i la millora contínues, en línia amb els estàndards de qualitat europeus, elements que configuren el seu Sistema de Garantia Interna de la Qualitat (SGIQ).

Aquest sistema abasta:

  • La definició i seguiment de la política i objectius de qualitat docent del centre, d’acord amb les línies estratègiques institucionals.
  • La definició i l’actualització de l'oferta de programes de doctorat.
  • Els processos directament vinculats al desenvolupament de la docència (tutoria, avaluació, mobilitat, etc.).
  • Els processos d’avaluació i satisfacció dels diferents col·lectius.
  • Els processos més vinculats amb les persones i recursos necessaris (professorat, personal d’administració i serveis, infraestructures i serveis, programació docent, organització acadèmica, etc.).
  • I els processos vinculats al cicle de vida de les titulacions: verificació (avaluació anterior a la implantació), seguiment (monitorització periòdica), modificació (aplicació de la millora contínua) i acreditació (avaluació de la implantació i renovació de l’autorització per continuar oferint la titulació), que donen resposta a la necessitat de disposar, actualitzar i millorar l'oferta de programes de doctorat.

Verificació

Procés d'avaluació prèvia a la implantació de la titulació: presentació d’una proposta de nou programa de doctorat per a que AQU-Catalunya (Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya) emeti l’avaluació vinculant per al Consell d’Universitats (Ministeri d’Universitats), que és l’òrgan responsable de la verificació.


Seguiment

Procés de monitorització periòdica del desenvolupament i els resultats del programa de doctorat: autoavaluació que fan, cada 3 anys, els propis programes de doctorat.


Acreditació

Procés de renovació de la implantació de la titulació: presentació, cada 6 anys des de la implantació del programa, d’un autoinforme per a que AQU-Catalunya emeti l’avaluació vinculant per al Consell d’Universitats, que és l’òrgan responsable de l’acreditació.


Marc VSMA de l’AQU


Sistema de Garantia Interna de Qualitat de l'Escola de Doctorat

Conjunt de processos que permeten la gestió i seguiment dels diferents aspectes de les titulacions amb l'objectiu estratègic de garantir la millora contínua de les mateixes


Opina UAB

Canal obert de participació que permet fer arribar suggeriments, queixes i felicitacions sobre el funcionament de la UAB


Dades del doctorat

Premis extraordinaris i altres reconeixements

Premis Extraordinaris de Doctorat

Els Premis Extraordinaris de Doctorat s'atorguen per a cada programa de doctorat entre totes les tesis defensades en un curs acadèmic, a raó d'un premi per cada cinc tesis o fracció, sense que sigui necessari que el/la doctor/a ho sol·liciti. Les persones premiades tenen dret a la devolució de la taxa que van pagar per a la sol·licitud del títol i a un certificat acreditatiu.

El procediment és el següent:

  1. Un tribunal nomenat per la Comissió Acadèmica de cada programa de doctorat fa la proposta de candidats/es a Premi Extraordinari de Doctorat, seguint els criteris prèviament establerts per la mateixa comissió. Pot fer-ho fins a tres cursos després del de les defenses.
  2. La Comissió de Doctorat atorga els premis segons les propostes efectuades pels programes de doctorat.
  3. L'Escola de Doctorat es posa en contacte amb els premiats per efectuar la devolució de la taxa.
  4. A la Cerimònia de lliurament de títols i de premis extraordinaris de doctorat es lliuren els certificats dels Premis Extraordinaris atorgats en la Comissió de Doctorat anterior.


Consulteu els premis que ja han estat concedits per la Comissió de Doctorat, ordenats per curs de defensa.

En aquest enllaç trobareu els doctors i les doctores que han aconseguit el Premi Extraordinari en aquest programa de doctorat.

Informació complementària