Doctorat en Comunicació Audiovisual i Publicitat
Admissió
Els programes de doctorat de la UAB són presencials.
El candidat que vol accedir a un programa de doctorat ha de sol·licitar-ne l’admissió a la comissió acadèmica del programa de doctorat mitjançant una aplicació informàtica i seguir el procediment establert per la coordinació o la gestió administrativa responsable del programa de doctorat en aquesta mateixa pàgina, pel que fa a la proposta de tutor i director de la tesi.
Trobaràs més informació sobre el tutor acadèmic i el director de la tesi a l'apartat "Línies i direcció".
Abans d'iniciar la sol·licitud comprova els requisits d'accés, la documentació per a l'admissió que hauràs d'escanejar i el calendari d'admissió.
Si vols sol·licitar l'accés al doctorat, tingues presents els apartats que hauràs de completar en l'aplicació de sol·licitud.
El/la candidat/a també haurà de proposar si vol fer la tesi a temps complet o o a temps parcial. Trobaràs més informació en aquesta pàgina.
Et recomanem que consultis aquest vídeo abans d'iniciar la sol·licitud:
Resum dels passos que cal seguir en l'aplicació
- Per accedir a l'aplicació necessites un número d'identificació universitària (NIU) i una contrasenya. Per obtenir-los:
- Si no ets estudiant de la UAB, introdueix les teves dades identificatives per registrar-te.
- Si ja ets o has estat estudiant de la UAB però no recordes el número d'identificació universitari (NIU) i/o no recordes la contrasenya, torna a introduir totes les dades identificatives per tal de recuperar-los.
- Selecciona el doctorat que t'interessa.
- Introdueix les dades personals i acadèmiques en els diferents apartats de la sol·licitud. El teu nom i cognom(s) han de ser els que consten al teu DNI, passaport, NIE o document d'identitat del teu país.
- Escaneja els documents necessaris personals i acadèmics i adjunta'ls a la sol·licitud. Els documents s'adjunten en format .pdf, .jpg o .doc (màxim 4 MB).
En aquest enllaç trobaràs el document que hauràs d’incorporar fent constar el vistiplau del teu director/tutor (emplenat i signat), en cas que sigui un requeriment del programa (si el director és extern a la UAB, primer caldrà que quan facis la preinscripció comprovis si ja consta com a director intern -cal fer la cerca del director/a per cognoms i si el trobes amb codi, l'has de seleccionar atès que ja està donat d'alta-). Consulta més avall l'apartat de documentació per veure si aquest programa disposa d'un altre model de document. El fet de no incloure documents demanats en cadascun dels apartats específics de l'aplicació, pot comportar la denegació de la teva sol·licitud. La documentació emesa en llengües diferents del català, castellà o anglès, l'hauràs d'aportar traduïda segons les indicacions sobre la traducció oficial que trobaràs a l'apartat 'Legalitzacions' d'aquest web. Si has d'incorporar dos certificats, com per exemple el de grau i el de màster, o bé dos títols, recorda que has de desar-ho en un únic document per incorporar-lo a l'aplicatiu.
- Recorda que hauràs de presentar aquesta mateixa documentació d'accés per fer la matrícula. Consulta aquest enllaç per a més informació.
- Si vols, et pots descarregar el comprovant de la sol·licitud d'admissió. Les resolucions de les sol·licituds es rebran mitjançant el correu electrònic que hagis indicat a la sol·licitud de preinscripció. Pots consultar l’estat de la teva sol·licitud, en aquest mateix enllaç de sol·licitud. Si necessites una admissió avançada motivada per una beca, cal que ho indiquis en el camp d'observacions i indiquis per a quina beca. La coordinació del programa, en funció de la situació, resoldrà la teva admissió anticipada, si s'escau.
Consulteu algunes indicacions que us poden ser útils per fer la preinscripció online:
Recordeu que heu d'indicar a la pantalla d'estudis previs de l'aplicatiu, a l'apartat 'dades de l'estudi d'origen', la titulació de més alt nivell (si, per exemple, estàs admès a un màster, cal que indiquis aquesta informació, no la del grau). En cas que indiquis altra informació, aquesta admissió quedarà registrada de forma errònia i no es podran fer canvis a posteriori.
- Què fer si heu cursat un màster universitari espanyol i no el trobeu a la relació de màsters que es presenten de la universitat on el vau cursar?
Si heu fet un màster universitari (oficial) a una universitat de l'Estat espanyol i quan indiqueu la universitat no apareix a la relació de màsters, podeu indicar-ho de la manera següent:- Trieu l'opció "Màster obtingut fora de l'Estat espanyol".
- A la pantalla emergent de selecció de país, indiqueu "Espanya" i cerqueu la universitat (es poden utilitzar asteriscos per facilitar la cerca; per exemple: *Rioja*).
- Al camp d'estudis indiqueu el nom dels estudis cursats (per exemple: "Màster en Tecnologia de la Informació").
Recordeu que caldrà indicar si l'heu finalitzat o no i, un cop informat aquest camp, clicar el botó 'Següent' per continuar amb la sol·licitud online.
- Consideracions per emplenar les dades personals
- A l'apartat d'adreça de correu electrònic institucional, si no la tens indicada, has d'afegir la teva adreça de correu electrònic personal.
- Pel que fa a les adreces, cal que incorporis les dues, l'habitual i la de durant el curs. Si aquesta darrera encara no la coneixes, has d'indicar la mateixa adreça que has indicat a l'adreça habitual.
- Pel que fa al codi postal de naixement, si ets nascut/da en una població espanyola que té més d'un codi, pots indicar-ne qualsevol d'ells.
- Si feu la sol·licitud per a més d'un doctorat a la UAB, l'aplicació recuperarà la informació de la documentació obligatòria que hagueu indicat en la primera sol·licitud d'accés al doctorat. Si en la segona sol·licitud es demana altra documentació, es podrà indicar als documents optatius.
- Si no trobes la teva universitat donada d'alta al sistema, cal que seleccionis qualsevol altra universitat del teu país i en el camp d'observacions del mateix aplicatiu indiquis el nom de la universitat on has aconseguit el títol.
REVISA MÉS AVALL L'APARTAT DOCUMENTACIÓ PER SI EL TEU DOCTORAT REQUEREIX QUE FACIS ALGUNA ALTRA GESTIÓ ABANS D'INICIAR LA PREINSCRIPCIÓ I JA PODRÀS ACCEDIR A L'APLICACIÓ DE PREINSCRIPCIÓ
Entra a l'aplicació de la sol·licitud
Un cop gravada la sol·licitud, entraràs en el procés de selecció. El resultat de la resolució el rebràs de manera personalitzada a l'adreça de correu electrònic que vas indicar a la sol·licitud d'admissió, en funció del calendari del programa de doctorat. Revisa la safata SPAM per comprovar que ho hagi estat tractat com a correu brossa.
En aquest programa de doctorat cal indicar a l’aplicatiu la línia de recerca en la qual es vol fer la tesi. En canvi, el tutor i el director seran assignats per la Comissió Acadèmica del Programa de Doctorat, de manera que no cal indicar cap proposta de tutor i director a l’aplicatiu informàtic.
Aquest programa de doctorat estableix, per al curs 2023-2024, els períodes de preinscripció següents:
- Des del 30 de març fins el 15 de maig
- RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 30 de juny
- Des de l'1 de setembre fins el 22 de setembre
- RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 3 de novembre
- Des del 6 de novembre fins el 16 de novembre
- RESOLUCIÓ màxima per part de l’Escola de Doctorat: 15 de desembre
Documentació per a l’admissió
El sol·licitant ha d’acreditar a la coordinació o la gestió administrativa del programa de doctorat que els seus estudis previs donen accés per cursar un programa de doctorat segons la normativa vigent i ha d’aportar aquesta documentació obligatòria pel que fa als estudis previs (títol i certificacions acadèmiques) en el moment de la matrícula (cal consultar la resta de documents necessaris per a la matrícula a l'apartat 'Documentació per a la matrícula' de l'opció 'Matrícula' d'aquesta mateixa pàgina web).
A l'apartat 'Requisits d'accés generals' també es poden consultar totes les vies d’accés al doctorat que la normativa vigent permet.
La documentació es pot aportar expedida en català, castellà o anglès. Pel que fa a la documentació expedida en francès, italià o portuguès, se’n pot tramitar la traducció al Servei de Llengües de la UAB. La persona interessada s’ha de fer càrrec d’aquesta gestió i de les despeses que comporti. Pel que fa a la documentació expedida en la resta d’idiomes, cal adjuntar la corresponent traducció al català, al castellà o a l'anglès, efectuada per un traductor jurat, per qualsevol representació diplomàtica o consular de l’Estat espanyol a l’estranger o per la representació diplomàtica o consular a Espanya del país del qual és nacional la persona sol·licitant.
Per legalitzar la documentació que acredita els estudis estrangers cursats, cal seguir el procediment detallat a l'apartat 'Legalitzacions' d'aquest web. Tot i això, en el moment de l’admissió al doctorat es pot presentar la documentació no legalitzada, encara que sí que serà obligatori presentar-la en el moment de formalitzar la matricula.
D’altra banda, si en el moment de sol·licitar l’admissió encara no s’està en possessió del títol o el certificat substitutori corresponent, perquè s’està acabant la titulació, cal indicar-ho en la mateixa sol·licitud i proposta d'admissió en l’apartat 'Dades acadèmiques' marcant l'opció "Pendent de finalitzar".
L'admissió serà condicionada a l'obtenció del títol. Un cop hagis presentat a l'Escola de Doctorat còpia del Certificat Substitutori del títol, es generarà l'admissió definitiva i des d'aquesta data es comptarà el termini d'un mes per la matrícula.
Pel que fa a les certificacions i títols, cal adjuntar la documentació que correspongui en funció dels estudis oficials previs que s'hagin realitzat.
Documentació obligatòria | Com s'ha d'adjuntar a l'aplicatiu informàtic | |
- Certificació* o expedient acadèmic del Grau o de la Llicenciatura espanyola o estrangera - Certificació* o expedient acadèmic del Màster/Programa de Doctorat - Certificació* o expedient acadèmico del DEA o de la Suficiència Investigadora *Certificacions en les quals hi constin el període en anys acadèmics de la titulació, les matèries cursades, els crèdits obtinguts i les qualificacions obtingudes. |
Certificació Grau/Llicenciatura/Màster Universitari/DEA/cert. 2 anys d'Especialista/Programa de Doctorat |
|
- Títol de Grau o Llicenciatura espanyol o estranger - Títol de Màster - Títol de Doctor - Títol de DEA (RD 778/1998) |
Títol Llicenciatura/Grau i Màster Universitari o DEA/T.Especialista en CCSalut/T.Doctor espanyol |
|
- Breu memòria (segons model) |
Escrit |
|
- DNI / Passaport |
Còpia DNI o Passaport |
|
- Curriculum vitae amb justificació acreditativa de mèrits que inclogui: experiència investigadora, publicacions, experiència professional, estades a l'estranger i beques i ajuts a la investigació obtinguts (si s'escau) |
CV |
|
- Cartes de Referència (1 carta d'un acadèmic o d'una institució) |
Cartes de Referència |
|
- Sol·licitud per cursar el programa de doctorat a temps parcial |
Sol·licitud règim temps parcial |
|
- Fotografia de la cara amb fons blanc (format .jpg, màxim 15 Kb) | Fotografia |
Documentació opcional | Com s'ha d'adjuntar a l'aplicatiu informàtic | |
- Document d'acceptació del tutor |
Carta acceptació tutor |
|
- Document d'acceptació del director |
Carta acceptació director |
|
- Acreditació nivell de Llengües (amb certificat oficial corresponent, si s'escau) |
Certificació llengua estrangera |
A més de la documentació que cada programa indiqui, estan donats d'alta per a cada programa dos documents (Altres documents1 i Altres documents2) que serveixen de comodí per a que la persona interessada pugui adjuntar altres documents que consideri o que el programa de doctorat l'indiqui.
Admissions abans del termini establert i preadmissions
L'Escola de Doctorat, seguint les indicacions de la coordinació del programa de doctorat, pot emetre amb anterioritat a l'inici del termini d'admissió d'un curs acadèmic, o abans de la finalització del termini de resolució, cartes d'admissió a efecte que puguis sol·licitar una beca o bé per fer els tràmits del visat al teu país. Només cal que entris la teva sol·licitud a l'aplicatiu i que ho indiquis al camp Observacions, on hauràs d'indicar que necessites una carta d'admissió i la beca a la qual estàs optant. Si l'aplicatiu és tancat, pots contactar amb la coordinació del programa.
Si necessites una preadmissió, la coordinació del programa pot emetre-la si ho considera oportú. Cal que contactis amb la coordinació del programa de doctorat per tal que t'informi del procediment.
Al web de l'International Support Service es pot consultar més informació per a futurs alumnes estrangers en relació amb estades a Catalunya, tràmits legals i el campus de la UAB.
Seguiment de la teva sol·licitud
Des de l'aplicatiu on vas fer la sol·licitud, pots fer seguiment de l'estat d'aquesta. A continuació pots consultar què volen dir els diferents estats:
- Sol·licitada per l'alumne: s'ha enregistrat correctament la preinscripció.
- Sol·licitud incompleta: manca documentació a la preinscripció.
- Validada per l'administració: s'ha revisat la sol·licitud i la documentació adjunta.
- Admès: El/la coordinador/a ha revisat la preinscripció i ha fet una proposta d'admissió.
- Concedit l'accés: l'Escola de Doctorat ha revisat les propostes d'admissió realitzades pel coordinador i ha fet l'admissió definitiva. També s'enviarà un email al doctorand informant-lo de la resolució. El doctorand quedarà a l'espera de fer la matrícula.
- Llista d'espera: el/la coordinador/a ha revisat la preinscripció i ha donat l'admissió, però no hi ha places al doctorat.
- Sol·licitud denegada: el/la coordinador/a o l'Escola de Doctorat han revisat la sol·licitud, però no concedeixen l'admissió, per no complir algun dels requisits.
En cas que ho necessitis, aquí trobaràs un document d'informació complementària dels estudis de doctorat.
Ajuts, beques i convocatòries
En aquest apartat trobaràs informació sobre la disponibilitat dels ajuts, l'oferta de beques i altres convocatòries organitzades per altres àmbits.
Tens dubtes? Contacta directament amb la coordinació del programa omplint el formulari: *Camps obligatoris
Un cop enviat el formulari, rebràs un correu de confirmació de la teva petició