Contractació
Selecció i contractació de professorat temporal 2025/2026
Consulteu el recull de preguntes més freqüents.
A continuació es detalla tota la informació relativa a la selecció i contractació de professorat temporal 2025-2026:
Per a cada curs acadèmic i, en funció de la docència que els hi és assignada i del potencial docent del seu professorat permanent, els departaments i les unitats docents hospitalàries de la UAB rebran una part del pressupost de Capítol I de professorat disponible per a cada exercici pressupostari, d’acord amb criteris d’assignació de recursos de professorat temporal vigent en cada moment. La dotació es fa amb crèdits de professorat Associat o Associat sanitari, segons el cas, i de professorat Substitut.
Dels recursos resultants hauran de reservar, en concepte de cofinançament:
• 5,73 per a cada contracte d’Investigador Ramon y Cajal
• 7,12 per a cada contracte d’Investigador Ramon y Cajal – R3
• 3,59 per a cada contracte d’Investigador Juan de la Cierva per a les convocatòries de Formació (FJIC)
• 7,44 per a cada contracte d’Investigador Beatriz Galindo Junior
• 12,40 per a cada contracte d’Investigador Beatriz Galindo Senior
Els departaments podran contractar professorat de les següents categories d’acord amb el quadre d’equivalències de costos de categories de l’Annex:
• Professorat Associat. Els contractes seran de nivell 3
• Investigador predoctoral
• Professorat Visitant
• Professorat Substitut
Les Unitats Docents Hospitalàries podran contractar:
• Professorat Associat sanitari (metge, psicòleg, infermer, fisioterapeuta o logopeda)
Per altra banda, es dotaran recursos de professorat substitut, per vacants sobrevingudes de professors. En cas de no poder contractar cap professor substitut per a realitzar la docència a substituir es podrà autoritzar la compensació per substitucions docents d’acord amb el procediment establert.
Atesa la finalitat concreta d’aquestes dotacions per substitucions, no es podran barrejar amb les dotacions ordinàries que rebi el departament.
Les dotacions de professorat per a substitucions cobriran la docència exacta que la persona substituïda tingui assignada durant el període de substitució.
Les unitats docents hospitalàries, com a norma general, podran contractar professorat de plantilla B amb recursos propis per a la realització de docència NO OFICIAL que hauran d'especificar en el corresponent formulari de contractació.
Els departaments que disposin de recursos ICREA Acadèmia, podran proposar la contractació de professorat Substitut per realitzar docència oficial.
Per tal d'homogeneïtzar la gestió de la contractació d'aquest professorat amb el del personal de finançament específic, a partir del curs 2018/2019 només es pot realitzar a través de facturació interna i, per tant, caldrà seguir el següent protocol:
1. L'Àrea d'Economia i Finances obrirà un projecte (tipus GD*) per a cada contractació, prèvia sol·licitud mitjançant el formulari que es troba a la intranet.
2. El departament/unitat docent hospitalària sol·licita via SUMMA una factura a l'Àrea d'Economia i Finances (090), indicant el projecte, creditor, etc, així com l'import de sou i seguretat social.
3. L'Àrea d'Economia i Finances emetrà la factura al client indicat i, un cop cobrada, distribuirà els diners al projecte (no es pot fer, en cap cas, bestretes de factura).
4. El departament/unitat docent hospitalària farà una RO (reserva) dins l'article 28, per la totalitat del contracte (línia 1 Sou, línia 2 SS) i informarà del projecte al formulari de contractació.
5. La Unitat de Nòmines, la Unitat Tècnica i l'Àrea d'Economia i Finances imputaran les despeses mensuals de sou i seguretat social contra la reserva.
Atenció: si ja es disposa dels fons, el protocol comença a partir del punt 4.
RECORDEU DE NO FER CAP TRASPÀS A CAPÍTOL 1 (MCRE)
Per a qualsevol dubte o aclariment podeu contactar amb ingressos.economia@uab.cat per temes de facturació i/o distribució. Amb despeses.economia@uab.cat per temes de reserva i càrrecs de la nòmina i amb upac.contractacio@uab.cat per temes de contractació.
Les figures contractuals, anuals, semestrals o de caràcter indefinit, hauran d’adequar-se als períodes següents:
o Professorat Associat
Contractes indefinits, a partir de l’1/9/2025
o Professorat Associat sanitari (metge, psicòleg, infermer, fisioterapeuta o logopeda)
Anuals: de l'1 de setembre de 2025 al 31 d'agost de 2026
Primer semestre: de l'1 de setembre de 2025 al 28 de febrer 2026
Segon semestre: de l’1 de febrer de 2026 fins al 31 de juliol de 2026
Per als professorat Substitut, la data d’alta serà l’1 de setembre de 2025, en cas que hagin de impartir docència des de l’inici del curs acadèmic. Des de l’1 de febrer de 2026, en cas que l’hagin d’impartir al segon semestre.
Els professorat Visitant haurà d’adequar-se als períodes següents:
Anuals: de l'1 de setembre de 2025 al 31 d'agost de 2026
Primer semestre: de l'1 de setembre de 2025 al 28 de febrer 2026
Segon semestre: de l’1 de febrer de 2026 fins al 31 de juliol de 2026
Com a norma general no es podrà fer cap contracte amb data d'inici en els mesos de juliol o agost, excepte que la programació docent coincideixi en aquests mesos.
En el cas dels contractes predoctorals, la data d'inici del contracte vindrà condicionada per la obtenció de l'admissió al programa de doctorat o matrícula, i no podrà allargar-se més enllà de l’1 de febrer de 2026.
Els contractes tindran els efectes proposats pels departaments o unitats docents hospitalàries sempre que el formulari de contractació, amb tota la documentació corresponent, arribi a la Unitat de Gestió del PDI i Finançament Específic amb la codificació, format i terminis establerts al calendari corresponent.
Us recordem també que el professorat no pot impartir docència sense un contracte vigent, sense que, en cap cas, es prevegi la retribució d'hores extraordinàries ni compensacions de cap altra mena derivades del treball sense contracte.
Del 26 de març al 7 d’abril (CPA 5 de maig)
Data màxima per enviar el formulari amb la distribució de places tant de departaments com d’unitats docents hospitalàries.
Us recordem que disposeu d’una calculadora que us ajudarà en el càlcul de la distribució de recursos.
3 dies hàbils des de l'enviament del formulari
La Unitat de Gestió del PDI i Finançament Específic validarà les places proposades i enviarà als departaments i unitats docents hospitalàries la proposta validada amb les esmenes que cregui oportunes.
Del 26 de març al 10 d'abril
Data màxima per enviar el formulari amb la distribució de borses.
Del 26 de març al 7 d’abril
Comunicació dels associats que es mantenen temporals
Del 8 al 10 d’abril
Revisió de la proposta de contractes
CPA 5 de maig PROFESSORAT SUSBTITUT
6 de maig de 2025
CPA on s’aprovarà la dotació de places i la convocatòria de concursos.
7 de maig de 2025
Publicació dels concursos a la seu electrònica.
Del 8 al 16 de maig de 2025
Termini per presentar les sol·licituds via aplicació.
Del 7 de maig al 16 de maig de 2025
Període per introduir els barems de les places dins de l’eina.
28 de maig de 2025
Publicació de la llista provisional de candidats admesos i exclosos a l’e-tauler.
Del 29 maig a l'11 de juny de 2025
Termini per presentar possibles reclamacions per esmenar els defectes de les sol·licituds i els motius d’exclusió.
16 de juny de 2025
Publicació de la llista definitiva de les candidatures i publicació de la baremació a l’e-tauler.
Del 17 al 26 juny de 2025
Avaluació candidatures.
18 de juny de 2025
Publicació de la resolució amb el resultat dels concursos a l’e-tauler.
CPA 5 de maig PROFESSORAT ASSOCIAT
5 de maig de 2025
CPA on s’aprovarà la dotació de places i la convocatòria de concursos.
6 de maig de 2025
Publicació dels concursos a la seu electrònica.
Del 7 al 16 de maig de 2025
Termini per presentar les sol·licituds via aplicació.
Del 19 de maig al 10 de juny de 2025
Període per introduir els barems de les places dins de l’eina.
23 de maig de 2025
Publicació de la llista provisional de candidats admesos i exclosos a l’e-tauler.
Del 26 de maig al 6 de juny de 2025
Termini per presentar possibles reclamacions per esmenar els defectes de les sol·licituds i els motius d’exclusió.
11 de juny de 2025
Publicació de la llista definitiva de les candidatures i publicació de la baremació a l’e-tauler.
19 de juny de 2025
Data límit perquè els departaments carreguin a l'aplicació l'informe de selecció amb el resultat del concurs.
23 de juny de 2025
Publicació de la resolució amb el resultat dels concursos a l’e-tauler.
Data límit per enviar la documentació del professorat que s’ha de contractar a la Unitat de Gestió del PDI i Finançament Específic via e-formulari:
Places no convocades a concurs: 15 de maig
Places convocades a concurs: 2 de juliol
Calendari (ACTUALITZAT 31/3/2025)
Per a la contractació del curs 2025/2026 els departaments i unitats docents hospitalàries convocaran concursos públics per a les categories de:
• Professorat Substitut
• Investigadors Predoctorals
• Professorat Associat
• Professorat Associat mèdic
Professorat Associat temps parcial
Han de ser especialistes i professionals de reconeguda competència que han d’acreditar que exerceixen la seva activitat principal fora de l’àmbit acadèmic universitari (*) i, que aquesta activitat professional, està relacionada amb l’especificitat docent del perfil de la plaça.
(*) L’activitat laboral o professional s’acreditarà aportant els següents documents:
• Autònoms/Professionals: informe de vida laboral de la Seguretat Social, Alta d’autònoms o certificat del col·legi oficial on consti la data d’alta i el pagament de les quotes (en cas de no estar obligats a afiliar-se al règim d’autònoms) i un certificat conforme s’ha presentat la declaració de l’IVA o de l’IRPF del trimestre anterior.
• Treballadors per compte aliè: còpia del contracte vigent i del darrer rebut de nòmina o certificat de l’empresa on consti la categoria professional o informe de vida laboral de la Seguretat Social
• Funcionaris: certificat de serveis prestats o, en cas que cotitzin per seguretat social, un informe de vida laboral de la Seguretat Social. En el cas del personal NO ACADÈMIC d’altres universitats, hauran d’aportar obligatòriament el certificat de serveis prestats.
Professorat Associat sanitari (anuals, semestrals o trimestrals)
Temps parcial
Cal que siguin professionals sanitaris dels hospitals o d’institucions sanitàries en els que exerciran la docència.
Investigador Predoctoral (anuals fins a quatre anys) Temps complet
Cal que les persones beneficiàries estiguin admeses a un programa de doctorat de la UAB i que aportin el justificant de la matricula en un període màxim de dos mesos a comptar des de la data de signatura de contracte.
Professorat Visitant (anual fins a 2 anys)
En el moment de la contractació han de ser investigadors o professors en una altra universitat o centre d’investigació superior. Han de presentar un programa d’activitats.
Professorat Substitut
En el termini de presentació de sol·licituds per als concursos de professorat Substitut, hauran d’acreditar estar en possessió del títol de grau o llicenciatura, així com del nivell C de coneixement de la llengua catalana, d’acord amb el que estableix el Decret 128/2010, de 14 de setembre. Les persones estrangeres amb una llengua materna diferent al castellà, hauran d’acreditar coneixement de llengua castellana.
Recordeu que tot professor/a que la seva darrera vinculació contractual hagi estat com a investigador predoctoral, investigador postdoctoral, professorat visitant o professorat lector, té l’obligatorietat de superar un concurs per a ser contractat com a professorat Associat o Substitut.
Per a necessitats de substitució parcial sobrevinguda, la Unitat de Gestió del PDI i Finançament Específic, prèvia comunicació a la direcció del departament, contactarà amb les persones que en aquell moment ja estan contractades a la UAB com a professorat Substitut, amb una dedicació inferior a la màxima permesa per la normativa, per augmentar la dedicació del seu contracte.
En cas de no disposar de professorat Substitut per cobrir la nova necessitat de substitució, la Unitat de Gestió del PDI i Finançament Específic, prèvia comunicació a la direcció del departament, contactarà amb la primera persona de la borsa de l’àrea de coneixement, per confirmar la disponibilitat per incorporar-s’hi en el termini més ràpid possible. En el cas de la necessitat d’un professor assignat a una subàrea (punt 3), prèvia autorització del vicerectorat de personal acadèmic, es contactarà amb la primera persona de la llista d’aquesta subàrea.
Tots els concursos públics que es duguin a terme segons els criteris anteriors seran convocats, d’acord amb el calendari establert, per la Comissió de Personal Acadèmic, que és l’òrgan competent per fer-ho i, per tant, no es podran realitzar concursos interns.
Professorat Associat, Substituts i Visitants a temps parcial
Si l'organisme on es desenvolupa l'altra activitat laboral o professional és públic, la persona treballadora ha de lliurar al departament, en el moment de la contractació, els següents documents:
• Declaració de llocs de treball
• Sol·licitud de compatibilitats
El departament ha d'adjuntar al formulari de contractació els documents citats, juntament amb un certificat amb l'horari en que es realitzarà la docència a la UAB signat pel director de departament.
Amb les dades obtingudes, la Unitat de Gestió del PDI i Finançament Específic resoldrà la compatibilitat, si la vinculació amb la UAB és l'activitat principal (més hores de dedicació), o enviarà un informe de compatibilitat a l'organisme on s’exerceix l'activitat principal perquè la resolgui.
L’article 4.1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, estableix que es podrà autoritzar la compatibilitat per ocupar un lloc de treball com a professorat universitari Associat i Substitut en règim de dedicació no superior a la de temps parcial.
El PTGAS pot ser contractat com a professorat Associat, sempre i quan es compleixin les següents limitacions:
- La seva activitat professional estarà relacionada amb l’especificitat docent del perfil de la plaça.
- Màxim dedicació de 9 crèdits (90 hores).
- Han de comptar amb l’autorització del seu cap, tant orgànic com funcional.
La compatibilitat no es podrà donar quan suposi una modificació de la jornada de treball (Ley 53/1984, de 26 de diciembre, de Incompatibilidades del Personal al Servicio de las Administraciones Públicas. BOE nº 4, 04/01/1985). A efectes de la UAB, aquesta docència només es podrà fer després de les 15h i un cop finalitzada la seva jornada laboral. També es podrà fer en dies de gaudiment de descans pactats prèviament amb el responsable funcional. Aquesta compatibilitat s’haurà d’atorgar anualment.
A partir del curs 2024/2025, en cap cas s’autoritzarà la compatibilitat entre professorat Associat i personal de capítol VI de la UAB.
En cap cas s’autoritzarà la compatibilitat entre professorat Substitut i PTGAS de la UAB (capítol I o capítol VI)
D'acord amb l'article 4.1 i 4.2 de la llei 21/1987 de 26 de novembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de l'Administració de la Generalitat, només es pot tenir un segon lloc de treball o una segona activitat en el sector públic. No es permet disposar de tres contractes en el sector públic.
Professor Associat sanitari que treballa amb entitats sanitàries públiques sense concert amb la UAB
S’aplica el mateix que el professor Associat descrit anteriorment.
Professor Associat sanitari que treballa amb entitats concertades amb la UAB (Unitats Docents Hospitalàries)
Atès que aquest col·lectiu té la jornada vinculada amb l'hospital (desenvolupa les dues activitats dins la mateixa jornada) no cal fer arribar cap document de compatibilitat.
Tipus de contracte | CODI Contractació | Categoria | Cost plaça | Cost en credits |
Investigador predoctoral dels cursos 19/20, 20/21, 21/22, 22-23 | 1949C1C08 | Pif 1er Any | 21.060 € | 20,90 |
1949C2C08 | Pif 2on any | 21.060 € | 20,90 | |
1949C3C08 | Pif 3er Any | 22.276 € | 22,11 | |
1949C4C08 | Pif 4rt Any | 27.821 € | 27,61 | |
Investigador predoctoral contractat 2024-2025 | Promig cost total | 25.318,85 | 25,13 | |
Professorat Associat | 1465L03P010 | A3-1c | 1.007,67 | 1,00 |
1465L03P015 | A3-2c | 2.015,34 | 2,00 | |
1465L03P020 | A3-3c | 3.023,00 | 3,00 | |
1465L03P025 | A3-4c | 4.030,67 | 4,00 | |
1465L03P030 | A3-5c | 5.038,34 | 5,00 | |
1465L03P040 | A3-6c | 6.046,01 | 6,00 | |
1465L03P045 | A3-7c | 7.053,68 | 7,00 | |
1465L03P050 | A3-8c | 8.061,34 | 8,00 | |
1465L03P060 | A3-9c | 9.069,01 | 9,00 | |
1465L03P065 | A3-10c | 10.076,68 | 10,00 | |
1465L03P070 | A3-11c | 11.084,35 | 11,00 | |
1465L03P080 | A3-12c | 12.092,01 | 12,00 | |
Professorat Substitut | 1485L03P010 | S3-1c | 1.020,41 | 1,00 |
1485L03P015 | S3-2c | 2.040,82 | 2,00 | |
1485L03P020 | S3-3c | 3.061,23 | 3,00 | |
1485L03P025 | S3-4c | 4.081,63 | 4,00 | |
1485L03P030 | S3-5c | 5.102,04 | 5,00 | |
1485L03P040 | S3-6c | 6.122,58 | 6,00 | |
1485L03P045 | S3-7c | 6.887,81 | 7,00 | |
1485L03P050 | S3-8c | 7.653,40 | 8,00 | |
1485L03P060 | S3-9c | 9.184,03 | 9,00 | |
1485L03P065 | S3-10c | 9.949,10 | 10,00 | |
1485L03P070 | S3-11c | 10.714,34 | 11,00 | |
1485L03P080 | S3-12c | 12.244,97 | 12,00 | |
1485L03P085 | S3-13c | 13.010,39 | 13,00 | |
1485L03P090 | S3-14c | 13.775,65 | 14,00 | |
1485L03P100 | S3-15c | 15.306,29 | 15,00 | |
1485L03P105 | S3-16c | 16.071,49 | 16,00 | |
1485L03P110 | S3-17c | 16.836,73 | 17,00 | |
1485L03P120 | S3-18c | 18.367,22 | 18,00 | |
1485L03P125 | S3-19c | 19.132,46 | 19,00 | |
1485L03P130 | S3-20c | 19.898,04 | 20,00 | |
1485L03P140 | S3-21c | 21.428,51 | 21,00 | |
1485L03P150 | S3-22c | 22.959,14 | 22,00 | |
1485L03P155 | S3-23c | 23.724,57 | 23,00 | |
1485L03P160 | S3-24c | 24.489,80 | 24,00 | |
Professorat Associat mèdic | 1470M3P03 | AM | .981,98 € | 5,94 |
1471M3P03 | Ainf | 5.981,98 € | 5,94 | |
1472M3P03 | AFis | 5.981,98 € | 5,94 | |
1473M3P03 | APsi | 5.981,98 € | 5,94 | |
1474M3P03 | ALog | 5.981,98 € | 5,94 | |
Professorat visitant a temps parcial | 1260VL1P03 | V1.P03 | 5.998,26 | 5,95 |
1260VL2P05 | V2.P05 | 24.128,24 | 23,94 | |
1260VL2P06 | V2.P06 | 28.954,19 | 28,73 | |
1260VL3P03 | V3.P03 | 9.183,49 | 9 | |
1260VL3P06 | V3.P06 | 18.366,63 | 18 | |
1260VL4P03 | V4.P03 | 7.485,50 | 7,43 | |
1260VL4P06 | V4.P06 | 14.967,19 | 14,85 | |
Professorat visitant a temps complet | 1260VL4C08 | V4.C08 | 49.821,48 | 49,44 |
1260VL3C08 | V3.C08 | 55.954,01 | 55,53 | |
1260VL2C08 | V2.C08 | 69.020,75 | 68,50 | |
1260VL1C08 | V1.C08 | 95.593,56 | 94,87 | |
Reserva Lector | 1520LEC-1C08 | LEC-1 | 51.032,42 | 50,64 |
Reseva Agregat | 1850-AGR-1C08 | AGR-1 | 55.792,20 | 55,37 |
Reserva Titular | 0504C08 | 51.781,80 | 51,39 | |
Reserva Cofinançament Contracte Ramon y Cajal | 5.778,35 | 5,73 | ||
Reserva Cofinançament Contracte Ramon y Cajal -R3 | 7.172,00 | 7,12 | ||
Reserva Cofinançament Contracte Juan de la cierva-Formació | 3.614,00 | 3,59 | ||
Reserva Cofinançament Contracte Beatriz Galindo-Junior | 7.500,00 | 7,44 | ||
Reserva Cofinançament Contracte Beatriz Galindo-Senior | 12.500,00 | 12,40 |
Formularis de contractació
Formulari enviament proposta distribució de les Places de Plantilla B (Departaments)
Formulari enviament proposta distribució de les Places de Plantilla B (Unitats Docents Hospitalàries)
Formulari de comunicació del perfil de la plaça i els membres de la comissió dels concursos de professorat associat (Departaments i Unitats Docents Hospitalàries)
Formulari de comunicació del perfil de la plaça i els membres de la comissió dels concursos de professorat substitut
Calculadora de distribució de plantilla B
Informació i documents per a formularis de contractació
- Documentació que s’ha d’adjuntar al formulari de contractació
- Taula de categories contractació
- El termini per a la tramitació dels formularis (excepte per al contractes d’inici de primer o segon semestre) és de 10 dies d’antelació a la data d’efectes.
Impresos
- Declaració de llocs de treball
- Sol·licitud de compatibilitat (primer lloc de treball UAB)
- Sol·licitud de reconeixement de triennis
- Carta de renúncia
- IRPF - Full de comunicació de dades al pagador
- TA1 – Sol·licitud d’afiliació a la Seguretat Social
Formularis de selecció i de contractació
- Formularis de selecció i de contractació
Normativa
- Reglament de Personal Acadèmic de la Universitat Autònoma de Barcelona
- Conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes
- Resolució TRE/2425/2010, de 16 de juny, de modificació del conveni del PDI
- Resolució TSF/272/2017, de 20 de febrer, de modificació del conveni del PDI
- Llei orgànica 2/2023, de 22 de març, d’universitats
- Llei 7/2022, de 12 de maig, de modificació de la Llei 1/2003, d'universitats de Catalunya.
- Llei 17/2022, de 5 de setembre, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació
- Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques
- Llei 21/1987, de 26 de novembre, d’incompatibilitats del personal al servei de l’Administració de la Generalitat
-
Reial Decret-llei 8/2022, de 5’abril, pel qual s’adopten mesures urgents a l’àmbit de contractació laboral del Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació