Memòries de l'Observatori

Memòries

En les memòries de l'Observatori es poden trobar dades sobre la situació dels col·lectius objecte d'atenció i la descripció de les activitats i projectes que se han dut a terme durant un curs acadèmic o any.

El 2014, s’han realitzat diverses accions de sensibilització entorn el sexisme i la violència de gènere. Entre aquestes activitats, destaca la posada en marxa de les campanyes “Comunicacció: davant del sexisme, el racisme i la homofòbia, jo no callo!” i, en el marc de la Festa Major de la UAB 2014, “sense set de sexisme”, i la realització del Seminari “Violència de gènere, interseccionalitat i subjectivitat”. D’altra banda, l’equip de l’Observatori juntament amb quatre professores de la UAB participa en el projecte europeu EGERA: Effective Gender Equality in Research & the Academia.

Document PDF

Durant el 2013 l’Observatori ha realitzat diverses activitats de visibilització, formació, recerca i participació. Entre aquestes activitats destaca la posada en marxa de la campanya “Tenim un pla. Retallem les desigualtats” i “No és no!”, l’avaluació de la implementació del “Segon pla d’acció per a la igualtat entre dones i homes de la UAB”, l’elaboració de la proposta del tercer pla i la seva aprovació pel Consell de Govern, i l’organització de la VIII Jornada Institucional en commemoració del Dia Internacional de les Dones.

Document PDF

L'any 2012 es produeix el nomenament Dra. Montserrat Rifà Valls com a Directora de l'Observatori i s'estrena nou despatx a l'Edifici d'Estudiants. Quant a les activitats, destaca la celebració de la VII Jornada Institucional del 8 de març, Dia Internacional de les Dones treballadores, la participació al projecte europeu Mesures per a la Inclusió Social i l'Equitat a Institucions d'Educació Superior a Amèrica Llatina (MISEAL), liderat per la Universitat Lliure de Berlín i la realització de cursos de formació en matèria d'igualtat de gènere.

Document PDF

A l'any 2011, l'Observatori ha dut a terme dos estudis exploratoris sobre: les condicions de promoció de les dones entre el personal de l'administració i serveis, i els obstacles que frenen la incorporació del col·lectiu femení als òrgans de presa de decisions a la UAB. Destaca també la realització del curs Introducció de la perspectiva de gènere en la docència universitària, organitzat juntament amb la Unitat d''Innovació Docent en Educació Superior de la UAB, i l'organització de la VI jornada institucional amb motiu del Dia Internacional de les Dones i d'una jornada sobre la presència de les dones als càrrecs de direcció.

Document PDF

El 2010 ha estat un any de canvis i novetats importants per l'Observatori per a la Igualtat de la UAB: es produeix el nomenament de la Dra. Carolina Gala com a Directora de l'Observatori, s'estrena despatx propi, s'inaugura un nou web i el Butlletí Informatiu mensual: Recull de notícies, jornades, congressos i seminaris. A més, destaca l'aprovació pel Consell de Govern del Pla d'acció per a la Igualtat d'oportunitats per a les persones amb discapacitat, la celebració de la cinquena jornada institucional del 8 de març, Dia Internacional de la Dona i la realització d'una jornada sobre conciliació a la universitat.

Document PDF

L'any 2009 s'ha caracteritzat per la participació en les jornades i trobades que s'han realitzat sobre les unitats i plans d'igualtat a la institució universitària, per l'elaboració d'un nou web, la celebració de la quarta jornada institucional del 8 de març, Dia de les Dones Treballadores, i la realització d'un seminari de reflexió sobre els factors que incideixen en la trajectòria acadèmica del professorat de la UAB.

Document PDF

L'any 2008, les activitats de l'Observatori han estat marcades per l'elaboració de les propostes del Segon pla d'acció per a la igualtat entre dones i homes de la UAB i el Pla d'acció per a la inclusió de les persones amb discapacitat, i per l'informe sobre la situació de les persones amb discapacitat de l'Autònoma. Se celebra la tercera jornada institucional en commemoració del Dia Internacional de la Dona Treballadora

Document PDF

L'any 2007, destaca l'aprovació el 7 de juny de 2007 pel Consell de Govern de l'ampliació de les competències a àmbits com la discapacitat i les desigualtats que es puguin produir per motius socioeconòmics, i per la realització del I Congrés Internacional "Biaix de gènere i desigualtats en l'avaluació de la qualitat acadèmica a la UAB". Se celebra la segona jornada institucional en commemoració del Dia Internacional de la Dona Treballadora.

Document PDF

Aquest curs es va caracteritzar per la creació de l'Observatori, l'elaboració de la proposta del primer pla d'acció per a la igualtat entre dones i homes de la UAB i per la posada en marxa del web. Destaca també la celebració de la primera jornada institucional en commemoració del 8 de març, Dia Internacional de la Dona Treballadora, i del Seminari Interuniversitari sobre Polítiques Universitàries de Gènere.