Tram docent autonòmic / Avaluació de l'activitat docent
A continuació es detalla tota la informació relativa a l’avaluació de l’activitat docent del professorat de la UAB per optar al complement per mèrits docents autonòmics i al reconeixement de l’activitat de docència
Convocatòria de reconeixement de l’avaluació docent del professorat funcionari i contractat (fix o interí) amb dedicació a temps complet per a l’ assignació del complement retributiu consolidable per mèrits de docència autonòmics, per a períodes que finalitzin a 31 de desembre de cada any.
El professorat associat i el personal docent investigador en període de formació, també pot participar d’aquest mateix procediment per obtenir el certificat docent de l’agència de qualitat corresponent, sense que doni dret a l’obtenció del complement docent autonòmic.
- Professorat de la UAB funcionari en actiu i amb dedicació a temps complet (o professorat de les àrees de ciències de la salut amb plaça vinculada i dedicació equiparada a temps complet), integrats en alguna de les categories següents:
- catedràtic d’universitat
- titular d’universitat
- catedràtic d’escola universitària
- i titular d’escola universitària
- Professorat de la UAB contractat / interí en actiu i amb dedicació a temps complet (o professorat de les àrees de ciències de la salut amb plaça vinculada i dedicació equiparada a temps complet), d’alguna de les categories següents:
- catedràtic
- titular
- agregat
- col·laborador permanent
- i lector
- El personal docent i investigador de la UAB, tant funcionari com contractat, també pot participar en la convocatòria per sol·licitar la certificació docent de l’AQU Catalunya (segons la Resolució 3130/2005 de l’AQU Catalunya de 28.10.2005). Aquesta certificació docent no dona dret a l’obtenció del complement autonòmic. Per obtenir-lo és suficient acreditar una docència mínima de tres cursos acadèmics.
- Estar en disposició de sol·licitar, el 31 de desembre de l'any anterior, l’avaluació d’un període de cinc cursos acadèmics d’activitat docent universitària d’acord amb el que estableix el Decret 405/2006.
- Per al còmput dels cinc anys d’activitat docent, els períodes de docència prestats a temps parcial comptabilitzaran un 50% de la durada del període.
- L’avaluació abasta períodes mínims de cinc cursos acadèmics. El professorat pot seleccionar, entre els deu cursos acadèmics anteriors a la sol·licitud d’avaluació, els cinc cursos pels quals demana ser avaluat.
- No es pot sol·licitar l’avaluació d’un curs acadèmic anterior a un curs que ja ha estat reconegut.
- En el cas del professorat que opta per primer cop a l’avaluació es poden avaluar diferents trams/quinquennis per tal d’avaluar tot l’expedient docent.
- Tenir una docència mínima del 50% de la docència estipulada en el Model de dedicació docent de la UAB, desprès de les reduccions docents eventuals que apareguin en el pla docent personal. En tot cas, durant el període avaluat, el còmput total de crèdits de docència neta impartida abans d’aplicar les reduccions mai no pot ser inferior a 30 ECTS.
- En el cas de professorat d’àrees de ciències de la salut amb plaça vinculada i dedicació equiparada a temps complert, els llindars anteriors s’han de multiplicar per 0,75.
Documentació general
- Decret 405/2006, de 24 de octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya.
- Guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la Universitat Autònoma de Barcelona.
- Model de dedicació docent de la UAB
- Model de consulta: Informe dels responsables acadèmics
- Model de sol·licitud i informe
- Presentació sessió informativa
Documentació convocatòria 2023
- RESOLUCIÓ REU/4129/2022, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2022, per a l'assignació de les retribucions addicionals.
- Convocatòria d'avaluació de l'activitat docent del professorat funcionari i contractat de la UAB per trams generats fins el 31/12/2022.
- Relació provisional d'admesos i exclosos (termini presentació reclamacions fins el 28/04/2023)
- Relació definitiva d'admesos i exclosos (termini presentació recurs: 1 mes a partir de l'endemà de la publicació)
- Resolució provisional de favorables (termini presentació reclamacions fins el 07/06/2023)
- Resolució definitiva de favorables (termini presentació recurs: 1 mes a partir de l'endemà de la publicació)
FEBRER | MARÇ | MAIG | JULIOL | OCTUBRE | DESEMBRE |
INICI TERMINI CONVOCATÒRIA | FINALITZACIÓ SEGONS CONVOCATÒRIA | AVALUACIÓ COMISSIONS D'AVALUACIÓ | APROVACIÓ CPA | CERTIFICACIÓ AQU | RECONEIXEMENT / ABONAMENT TRAM |
1. Anunci de la convocatòria de trams docents autonòmics i reconeixement de l’activitat de docència
2. Enviament al professorat de la informació de la convocatòria i del full dades personalitzat a aquell que ha generat un quinqueni
3. El professorat presenta les sol·licituds a la convocatòria (veure apartat "Inici de la tramitació")
4. Avaluació dels expedients per part de les Comissions d’Avaluació
5. Presentació de la proposta d’avaluació a la Comissió de Personal Acadèmic, per a la seva aprovació i enviament de les propostes de resolució a AQU Catalunya per a la seva certificació
6. Incorporació de les dades a l’expedient del professorat avaluat favorablement i, per al professorat que opti al tram docent autonòmic, abonament del complement en nòmina
Del 14 de febrer al 17 de març de 2023, ambdós inclosos.
Presentació de la sol·licitud i l’informe per optar al tram docent autonòmic:
1. Consultar la fitxa de professorat-DATADASH per conèixer la vigència del darrer tram docent autonòmic i altres informacións.
2. Emplenar l'informe d'avaluació (amb les dades complementàries i l'autoinforme del docent). Es pot descarregar AQUÍ
3. Emplenar l'e-formulari, adjuntant l'arxiu en format pdf que s'anomeni: "AAD_2023_1rCognom_2nCognom_Nom" i que contingui:
- Informe d'avaluació del professor/a (sol·licitud + autoinforme + esmenes)
- Full de dades personalitzat enviat des de l'OQD
- Opcionalment pot adjuntar-se:
- Indicador 1. Dedicació docent: documentació acreditativa de les esmenes i/o aportacions relatives a aquest indicador. El nom d'aquest document PDF ha de ser: AAD_2023_"1rCognom"_"2nCognom"_"Nom"_Ded-Doc
- Indicador 3. Desenvolupament professional: documentació acreditativa de les esmenes i/o aportacions relatives a aquest indicador. El nom d'aquest document PDF ha de ser: AAD_2023_"1rCognom"_2nCognom"_"Nom"_Des-Prof
- Indicador 5. Satisfacció dels estudiants: documentació acreditativa de les esmenes i/o aportacions relatives a aquest indicador. El nom d'aquest document PDF ha de ser: AAD_2023_"1rCognom"_"2nCognom"_"Nom"_Sat-Est
Documentació convocatòria 2023
- Relació provisional d'admesos i exclosos (termini presentació reclamacions fins el 28/04/2023)
- Relació definitiva d'admesos i exclosos (termini presentació recurs: 1 mes a partir de l'endemà de la publicació)
- Resolució provisional de favorable (termini presentació reclamacions fins el 07/06/2023)
- Resolució definitiva de favorables (termini presentació recurs: 1 mes a partir de l'endemà de la publicació)
Documentació convocatòria 2022
Documentació convocatòria 2021
Documentació convocatòria 2020
Mida màxima de cada document adjunt 10 Mb
Nom de l’arxiu: Rec-AAD-23-PrimerCognom-SegonCognom-Nom (no es poden fer servir els següents caràcters: / : * ? " < > | ( ) ‘ accents ni acabar amb punt)
Oficina de Qualitat Docent
Correu electrònic: oqd.avaluacio@uab.cat
Telèfon: 93 581 23 85
Informe convocatòria any 2022
Informe convocatòria any 2021
Informe convocatòria any 2020
Informe convocatòria any 2019
Informe convocatòria any 2018
Informe convocatòria any 2017
Informe convocatòria any 2016
Informe convocatòria any 2015
Informe convocatòria any 2014
Informe convocatòria any 2013 Annex
Informe convocatòria any 2013
Informe convocatòria any 2012
Informe convocatòria any 2011
Informe convocatòria any 2010
Informe convocatòria any 2009