Normativa de compres de béns i serveis
Aquests criteris s’aplicaran a tots els procediments per a la gestió de la contractació de subministraments (compres), de serveis i d’obres de les institucions de l’entorn FUAB (veure el document normatiu).
• Model de comanda
Hi ha determinats procediments de compra que s’han de fer centralitzadament. En aquest sentit, les instal·lacions tècniques, el mobiliari, així com les obres, correspon al Departament de Manteniment tramitar els procediments. Pel que fa a la compra de hardware i software, la tramitació de les compres està centralitzada en el Servei d’Informàtica de la FUAB.
IV) PROCEDIMIENT DE GESTIÓ DE COMPRES
- Recepció del material, subministrament o servei
Un cop rebut el material hem de signar l’albarà, del qual ens hem de quedar una còpia. És molt important guardar aquest albarà amb la comanda corresponent perquè ha de formar part de l’expedient final de la compra.
- Facturació
Paral·lelament el proveïdor ha d’enviar la factura especificant el NIF i el nom de la institució corresponent. La factura ha de complir, com a mínim, els següents requisits:
a) Número i quan correspongui, sèrie. La numeració serà correlativa.
b) Nom, NIF i adreça, tant de l’expedidor com del destinatari.
c) Descripció de l’operació, import total, base imposable (o que es pugui deduir), tipus d’IVA (%) i l’import de l’IVA.
d) Lloc i data d’emissió.
- Validació de la factura
Una vegada que es rebi la factura corresponent al subministrament, servei o obra, aquesta se li enviarà a la persona responsable que hagi autoritzat la compra per tal que certifiqui que s’ha materialitzat de forma correcta la compra i que la factura és conforme amb la comanda enviada. Aquesta validació donarà pas a la comptabilització definitiva i pagament de la factura.
En els casos en què l’autorització de la despesa hagi seguit un procediment diferent de l’adjudicació directa (contractes no subjectes i subjectes a regulació harmonitzada) en els quals és sempre la direcció general qui autoritza, la factura o factures que es generin les pot autoritzar per a la seva comptabilització definitiva i pagament, en el cas de la FUAB, les persones específicament delegades (responsables del contracte). Estem parlant contractes de serveis (neteja, seguretat, manteniment, subministraments d’electricitat, gas, aigua, telèfon), contractes per software (desenvolupament, implantació, manteniment, etc.). Per una altra banda, també seguiran el mateix circuit les factures en concepte de lloguer d’espais fixes, que seran autoritzades pel director econòmic-financer i de patrimoni.
V) LIMITACIONS
Caldrà vetllar per evitar que els proveïdors duguin a terme conductes que tinguin per objecte impedir, restringir o falsejar la competència, mitjançant comportaments col·lusoris o de competència fraudulenta. Així mateix, caldrà vetllar per evitar que diferents persones físiques i/o jurídiques puguin presentar ofertes individualment quan existeix una vinculació directa entre elles.