Docència

En aquesta pàgina hi trobareu tots els documents que regeixen la docència i l’avaluació d’aquesta Facultat.
Recordeu que per qualsevol dubte us podeu adreçar al cap de la unitat on impartiu docència o als coordinadors de titulació (els podeu consultar aquí ).

Podeu consultar els horaris específics i  el professorat de cada grup a través del link

 

En els següents documents hi trobareu la normativa de la Facultat i de la UAB en relació a l’avaluació, que bàsicament es pot resumir en:
1. El procés d’avaluació continuada ha d'incloure un mínim de tres activitats avaluatives, de dues tipologies diferents, distribuïdes al llarg del curs, cap de les quals pot representar més del 50% de la qualificació final. Recordeu que a partir del curs 17/18, tal i com es va aprovar en COA i Junta Permanent, és necessari que una part substancial de l’avaluació correspongui a una avaluació individual. Recordeu també que en cas de 2n matricula, l’alumnat pot demanar fer només una avaluació de síntesi final. És decisió del professorat acceptar-ho o no.
2. Aquest procés d’avaluació continuada pot incloure proves de síntesi. La qualificació final d’una assignatura o mòdul no es pot basar únicament en una eventual prova final de síntesi, llevat dels supòsits previstos en els apartats 2 i 3 de l’article 117 d’aquest text normatiu.
3. El procés d’avaluació continuada (i el de recuperació) ha de quedar recollit en la guia docent.
4. El procés d'avaluació ha de contemplar sempre sistemes de recuperació, llevat de les pràctiques externes, els treballs de fi d'estudis, i les assignatures que, pel seu caràcter eminentment pràctic, no ho permeten.
5. Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.
6. Per participar al procés de recuperació el professor/a responsable de l’assignatura o mòdul pot exigir haver obtingut una qualificació mínima en la mitjana de l'assignatura. Aquesta qualificació no pot superar en cap cas el 3,5.
7. El/la professor/a responsable de l’assignatura, amb el vistiplau de la coordinació d’estudis i del centre, pot excloure del procés de recuperació aquelles activitats que, per la seva naturalesa, consideri que no són recuperables, sempre i quan no superin conjuntament el 50% de la qualificació final de l’assignatura.
8. El procés de recuperació ha de quedar recollit en la guia docent.

 

Els tutors i les tutores són els responsables de fer el seguiment de l'alumnat des de la UAB.

Cada estudiant tindrà un tutor o una tutora de la Facultat que orientarà i farà el seguiment del Pràcticum en les sessions de tutoria (individuals o en grup), segons els àmbits (vegeu material didàctic de suport aquí). Avaluarà les observacions i intervencions de l’estudiant al centre, considerant l’assistència i participació a les tutories, la memòria i l’informe del tutor del centre de pràctiques. Així mateix, un cop finalitza l’estada, l’estudiant haurà d’elaborar una memòria final que entregarà al tutor o la tutora de la Facultat en el termini establert a tal efecte.

  • Observació: en el cas de les pràctiques a l’estranger serà la coordinació d’intercanvi de la titulació qui s’encarregui d’aquesta tutorització i avaluació. Més informació a l’apartat de Pràctiques a l’estranger.

Al mes de setembre, en el cas dels pràcticums anuals o del primer quadrimestre, i al mes de desembre/gener, en el cas dels pràcticums del segon quadrimestre, es realitzaran a la Facultat les Jornades de Pràctiques, Seminaris i primeres trobades amb el tutor o la tutora de la Facultat.

L’assistència serà obligatòria per l'estudiant, ja que en elles a més de tenir la primera reunió amb el tutor o tutora, se'ls hi farà entrega de la carta de presentació al centre, així com de l’adreça, telèfon i persona de contacte del centre assignat. L’estudiant, a més, s’haurà d’imprimir el Projecte Formatiu, corresponent al seu pràcticum. 

L’estudiant a partir d’aquesta reunió amb el tutor o tutora de la Facultat s’haurà de presentar al centre abans de l’inici del període de pràctiques: amb la carta de presentació, el Projecte Formatiu de la UAB, el certificat de delictes de naturalesa sexual i el conveni específic.

Podeu consultar el contingut del conveni específic de cooperació educativa aquí.

Les tutories tindran continuïtat durant tot el curs.

!TINGUES EN COMPTE: en el cas de les pràctiques a l’estranger serà el coordinador d’intercanvi de la titulació qui s’encarregui d’aquesta tutorització i avaluació. Més informació a l’apartat de Pràctiques a l’estranger.

  • Observatori per la Igualtat

En aquest web hi trobareu informació i recursos per incorporar la perspectiva de gènere a la vostra recerca o docència, i els plans d'accions per gènere i discapacitat aprovats pel Consell de Govern de la UAB així com una breu presentació dels mateixos.
 

  • Programa tutoresport

Tutoresport-UAB és un programa de suport acadèmic adreçat als i a les esportistes que estan matriculats a la UAB i pertanyen a: pla ADO i ADOP (ajut a l'esportista olímpic/a i paralímpic/a), DAN (esportista d'alt nivell), ARE (alt rendiment espanyol), ANC (alt nivell català) i ARC (alt rendiment català), segons els criteris marcats respectivament pel Consejo Superior de Deportes o per la Secretaria General de l'Esport de la Generalitat de Catalunya.

 

  • Serveis materials i recursos per al professorat amb estudiants amb discapacitat

Serveis, materials i recursos per a la docència (PIUNE)

Guia de recomanacions per als professors amb estudiants amb discapacitat

Pla d'acció sobre discapacitat i inclusió de la UAB

 

  • Fer docència amb perspectiva de pau

L’Escala de Provenció

 

En el marc del projecte "Estratègies d'autoavaluació per a l'autoregulació d'aprenentatges i el desenvolupament professional docent" finançat per l'AGAUR en la convocatòria ARMIF (Ref.: 2017ARMIF00006), s'han desenvolupat dos guies amb materials i recursos orientats a la millora de les activitats avaluatives. Els recursos són oberts per a tota la comunitat acadèmica i disponibles a:

• Guia de pràctiques d'avaluació per a l'autoregulació dels aprenentatges de l'estudiantat universitari. Disponible a: https://ddd.uab.cat/record/233349

• Material de suport amb pràctiques per a l'autoregulació de la tasca docent de mestres. Disponible a: https://ddd.uab.cat/record/233350

Per a més informació contacteu amb: Georgeta Ion (coordinadora del projecte), georgeta.ion@uab.cat

  1. PARTICIPACIÓ EN UN TRIBUNAL DE TFM O TFG O PER SER COORDINADOR DE GUIA DOCENT DELS ESTUDIS DE GRAU I MÀSTER
  • El professorat demana a la coordinació de titulació oficial (grau i màster) el que vol que se li faci constar (participació tribunals TFG, TFM, coordinacions assignatures, etc.). 
  • La coordinació confirma les dades (i si són antigues les demana als antics coordinadors) i ho reenvia al deganat perquè redacti el faig constar.
  • La degana signa el faig constar i s'envien al professor/a que ho ha sol·licitat.
  1. DIRECCIÓ O PARTICIPACIÓ EN TRIBUNALS DE TESI I DE SEGUIMENT DE DOCTORAT
  • Direcció de tesi doctoral. Cal adreçar-se a: uisad.c.educacio.doctorat@uab.cat, indicant nom i cognoms del doctorand/a, títol de la tesi, data de defensa.
  • Membre de Comissió de Seguiment. Cal adreçar-se a: uisad.c.educacio.doctorat@uab.cat, indicant en quins cursos es va formar part de la comissió de seguiment.
  • Certificats de participació com a membre de tribunal. Cal demanar-ho a ed.certificats@uab.cat. indicant el DNI i si s'és professor de la UAB.
  1. CERTIFICAT DE DOCÈNCIA DEL PROFESSORAT O DE TUTORIA DE TFG I/O TFM
  • El professor o professora s’adreça a la UISAD per demanar el certificat de docència(uisad.c.educacio.academic@uab.cat)
  • La UISAD genera el certificat de docència o de tutoria de TFG /o TFM i el fa arribar al professor o professora una vegada estigui signat per la direcció del departament.