Missatge de la degana

Gemma Garcia, degana de la Facultat

Salutació de la Degana

Benvolgudes/ts,

En nom de l’equip de deganat, us desitjo el millor de cara al curs que encetem. Vull donar una especial benvinguda a l’alumnat, professorat i personal de nova incorporació a la nostra Facultat.

Aquest curs acadèmic 2020/2021, està condicionat per l’emergència sanitària de la COVID19 i començarem el primer quadrimestre amb una docència mixta, esperant recuperar la normalitat el més aviat possible.

La pandèmia ens va impedir acabar el curs 19/20 amb normalitat. El compromís mostrat per l’alumnat, el personal d’administració i serveis i el professorat va permetre continuar la docència i finalitzar el curs de manera satisfactòria. L’experiència passada ens ha de permetre estar més preparats i aprofitar l’oportunitat per millorar la qualitat docent, combinant les bondats de la docència presencial amb activitats complementàries realitzades a distància i recolzades per la tecnologia.

El model de docència mixta requerirà doncs un esforç suplementari tant pel professorat que haurà d’adaptar les seves metodologies docents, de tutoria i avaluadores, com de l’alumnat que es trobarà amb un model que potenciarà la seva autonomia i proactivitat en la organització de l’estudi tot i coresponsabilitzant-lo del seu aprenentatge.

El diàleg, la implicació i la coresponsabilitat de tots els membres de la Facultat serà més que mai imprescindible per al bon desenvolupament del present curs.

D’especial rellevància, com sempre, serà la vostra aportació a través dels òrgans de govern de la facultat, essencials per consolidar una docència excel·lent, construir una societat equitativa, diversa, democràtica i responsable, i complir doncs amb la nostra responsabilitat social com a universitat pública.

Especialment importants, per a la millora continua del funcionament de la Facultat i de les titulacions, són les aportacions crítiques de l’alumnat gràcies als delegats i delegades de curs, als i les representants de l’alumnat en els òrgans de govern i a les enquestes d’opinió, entre d’altres. L’equip de deganat, els equips de coordinació, el professorat i la gestió acadèmica estem a la vostra disposició per ajudar-vos en aquesta etapa tant important de la vostra formació i de la vostra vida.

Per altra banda, la Facultat de Ciències, i el seu entorn privilegiat, us permetran descobrir el món apassionant de la ciència i de la recerca, tot gaudint de les activitats culturals; esportives i de voluntariat, que us aportaran la formació integral i transversal indispensable per afrontar amb èxit els reptes de futur.

Tenim per davant un nou curs que és tot un repte, però des del convenciment que comptem amb un professorat altament implicat i un alumnat compromès amb la seva pròpia formació, ens atrevim a assegurar que el superarem amb solvència.

Ben cordialment,

Gemma Garcia