La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[29/11/2022] Comissió de Personal Acadèmic

Punt 1    Aprovació de l’acta de la sessió anterior. [+]
Punt 2    Informe de la vicerectora de Personal Acadèmic.
Punt 3     Aprovació de concursos de PDI permanent. [+]
Punt 4     Aprovació de concursos de PDI temporal. [+]
Punt 5    Aprovació de criteris d’avaluació intermèdia de lectors. [+]
Punt 6    Debat de la proposta de modificació del Model de Dedicació Acadèmica. [+]
Punt 7    Modificació de la Guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la Universitat Autònoma de Barcelona. [+]
Punt 8    Assumptes de tràmit. [+]
Punt 9    Torn obert de paraules.

Punt 1. Aprovació de les actes de sessions anteriors. 

Acord 065/2022, de 29 de novembre de 2022 , Comissió de Personal Acadèmic

ACORDS

Aprovació de les actes de 24 de maig de 2022 ·(DOC) i 18 d'octubre de 2022 (DOC)

 

Punt 3. Aprovació de concursos de PDI permanent.

Acord 066/2022, de 29 de novembre de 2022 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 62 i següents de la Llei Orgànica d’Universitats que regula els concursos del personal dels cossos docents.

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.

Vistos els articles 44,1 i 46 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat  agregat.

Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.

Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 15 de març del 2022.

Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2021 aprovada per Consell de Govern en data 2 de juny de 2021 i publicada en el DOGC de 25 de juny de 2021.

Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2022 aprovada per Consell de Govern en data 28 d’abril de 2022 i publicada en el DOGC de 17 de maig de 2022 i modificada per acord del Consell de Govern de 27 d’octubre de 2022 i publicada al Diari Oficial de la Generalitat de 16 de novembre de 2022.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, es presenta a la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB la següent

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la convocatòria dels concursos públics per a l'accés a places de professorat permanent.(DOC)

SEGON.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords

 

Punt 4. Aprovació de concursos de PDI temporal.

Acord 067/2022, de 29 de novembre de 2022 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.

Vistes les previsions de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regula el marc per al foment de la investigació científica i tècnica i els seus instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació difusió i transferència del coneixement i a la promoció de la investigació, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals ha d’edificar-se el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.

Vist l’article 142 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de lector.

Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 15 de març del 2022.

Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.

Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.

Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar, si escau, la convocatòria de concursos per a la contractació de nou professorat temporal.(DOC)

SEGON.- Encarregar  al vicerector de Personal Acadèmic  l'execució i el seguiment d’aquest acord.

 

Punt 5. Aprovació de criteris d’avaluació intermèdia de lectors.

Acord 068/2022, de 29 de novembre de 2022 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.

Vist l’article 142 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de lector.

Vist l’article 53 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 2 de juny del 2021.

Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.

Vist la base vuitena del conveni entre l’Administració de la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament e Recerca i Universitats, i les universitats públiques catalanes de desenvolupament del Pla Jaume Serra Húnter de professorat contractat per a l’any 2021.

Vist l’acord del Consell de Govern de 15 de maig de 2019 en el que aprova l’avaluació intermèdia i estabilització del professorat lector.

Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar, si escau, els criteris d'avaluació intermèdia de lectors del departament de Pedagogia Aplicada.(DOC)

SEGON.- Encarregar  al vicerector de Personal Acadèmic  l'execució i el seguiment d’aquest acord.

 

Punt 6. Debat de la proposta de modificació del Model de Dedicació Acadèmica.

Acord 069/2022, de 29 de novembre de 2022 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist el Model de Dedicació Acadèmica, aprovat en data 13 de desembre de 2017 pel Consell de Govern de la UAB, modificat en diverses ocasions, la darrera en data 28 d’abril de 2022.

Vista la conveniència de modificar diversos articles de l’esmentat Model de Dedicació Acadèmica.

Vist l’article 68 de la Llei Orgànica d’Universitats que regula el règim de dedicació del professorat universitari.

Atès que l’article 2.1 de la Llei Orgànica d’Universitats preveu que les universitats desenvoluparan les seves funcions en règim d’autonomia i a l’apartat 2 disposa que forma part de l’autonomia universitària, entre d’altres, la selecció, formació i promoció del personal docent i investigador i del personal d’administració i serveis així com la determinació de les condicions en que han de desenvolupar les seves activitats. 

Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Debatre la proposta de modificació del Model de Dedicació Acadèmica de la UAB.(DOC)

SEGON.- Encarregar  a la vicerectora de Personal Acadèmic  l'execució i el seguiment d’aquest acord.

 

Punt 7. Modificació de la Guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Acord 070/2022, de 29 de novembre de 2022 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 33, 55 i 69 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.

Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.

Vist l'apartat 5 de la Guia d’Avaluació de l’Activitat docent del professorat de la UAB, aprovada per l’acord del Consell de Govern de 30 de gener de 2020, que preveu que la Comissió de Personal Acadèmic es agent de l’avaluació i li correspon l’avaluació de l’activitat docent del professorat.

Vist l'article 21.4 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic pel que fa a l’avaluació del personal acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar de la modificació de la "Guia d'avaluació de l'activitat docent del professorat" de la Universitat Autònoma de Barcelona aprovada pel Consell de Govern en data 30/01/2020 per traslladar-lo al Consell de Govern per a la seva aprovació

SEGON.- Encarregar a la Vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica l’execució i el seguiment d’aquest acord.

 

Punt 8. Assumptes de tràmit.

Acord 071/2022, de 29 de novembre de 2022 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist el títol VI del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada el dia 17 de març de 2021, el qual estableix la regulació dels col·laboradors i les col·laboradores de docència, entesos com a professionals que desenvolupen la seva activitat professional fora de l’àmbit acadèmic de la UAB i que col·laboren ocasionalment o permanentment amb la Universitat de forma desinteressada mitjançant la realització d’activitats docents, i sense tenir vinculació laboral amb la universitat. 

Vist l'article 138.4 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB que preveu que el vicerector de Personal Acadèmic informarà periòdicament a la Comissió de Personal Acadèmic dels nomenaments realitzats.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Donar-se per assabentats del reconeixement com a col·laboradors docents en les diverses modalitats previstes al Reglament de Personal Acadèmic dels professionals.#8#

SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 
 

Documents relacionats