Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència

Activitats 2018

ACTIVITATS GÈNERE CURS 17-18

Celebració del 11 de febrer - Dia Internacional de les dones i les noies en la ciència
Celebració del 8 de març - Dia Internacional de la Dona

Inauguració del mural commemoratiu del Dia Internacional de la Dona i la Nena a la ciència a les Facultats de Ciències i Biociències- 12 febrer 2018 – Passadís C3 parell de l’edifici C

Prueba

Mural dona i nena ciència

Macrofotografia   de les  dones de la Facultat de Ciències a la plaça del rellotge (15 de febrer 2018)

Macrofoto 11 de febrer

Exposició a la biblioteca de Ciències, Biociències i Tecnologia. Dones {amb, de, i} ciència a la universitat
A l'expositor petit de l'entrada de la Biblioteca podeu veure el vídeo "Talent femení per crear les tecnologies del futur" realitzat dins el marc del projecte GENTALENT (http://www.gender-ict.net/) .
Exposició de les dades  del sistema universitari espanyol i de la UAB que reflexteixen la posició que ocupen les dones en l'àmbit universitari.
En el primer pòster es mostren les dades dels sistema universitari espanyol i de la UAB en el que fa referència a les ciències i la tecnologia (Facultats de Ciències i de Biociències, i Escola d'Enginyer)  respecte a la segregació horitzontal de gènere en la selecció dels estudis fruit de la persistència dels rols i estereotips de gènere que fan que les noies siguin majoritàries en àrees de humanitats,  salut, educació i socials, i minoritàries en ciències i enginyeries.
En el segon pòster es mostra la segregació vertical de gènere on les dones son majoria a les universitats des de fa 30 anys però on continua observant-se la pèrdua de dones (“leaking pipe”) en el camí cap a les posicions altes de l’escala docent.
Segregació horitzontal gènere

Segregació vertical gènere