Conferencies al voltant de la ciència. Premis Nobel

Conferencies al voltant de la ciència. Premis Nobel.

Les Facultats de Ciències i Biociències organitzen les conferències sobre els Premis Nobel de Física, Fisiologia o Medicina i Química atorgat cada any. L’acte té lloc a la Sala d’Actes de les facultats al mes de desembre.

2017
Física. Ones Gravitatòries: L'última Revolució en Astronomia. Dr. Carlos F. Sopuerta (Institut de Ciències de l'Espai ICE-CSIC)
Química. Crio-microscòpia electrònica: La darrera revolució en la visualització de màquines moleculars. Dra. Montserrat Samsó  (Dept of Physiology and Biophysics, Virginia Commonwealth University, USA)
Fisiologia o Medicina. El rellotgecircadiari: L’adaptació al cicle dia-nit. Dra. Trinitat Cambras (Dept de Bioquímica i Fisiologia, Universitat de Barcelona

2016
Física.  Com s'organitza la matèria a la Natura? Prof. Anna Sanpera  (ICREA Prof./ Departament de física/ UAB)
QuímicaMàquines moleculars: posem les molècules a treballar . Drs Jordi Hernando i Gonzalo Guirado (Dept de química/ UAB)
Fisiologia o Medicina. Autofàgia: la brigada de neteja cel·lular. Dra. Marta Martínez Vicente (Grup de Malalties Neurodegeneratives/Vall d'Hebron Institut de Recerca (VHIR)
Literatura. Times have changed. Dr. Josep Vendrell Roca  (Dept de Bioquímica i Biologia Molecular / UAB)

2015
Física. El viatge dels neutrins mutants. A càrrec del Dr. Antoni Méndez (Dept de Física, IFAE, UAB).
Química. Muta i repara, muta i repara.... A càrrec dels Drs. Jordi Barbé i Jordi Surrallés (Dept de Genètica i de Microbiologia, UAB).
Fisiologia o Medicina. A Short (Hi)story of Malaria. A càrrec del Dr. Xavier Fernández Busquets (Institut de Bioenginyeria de Catalunya i Institut de Salut Global de Barcelona).

2014
Física. Els  LEDS. Final de cicle? del blau (grana) al blanc. Dr. Francesc Pi (Dept de Física, UAB).
Fisiologia o Medicina. És veritat que tenim un GPS al cervell? Dr. Ignacio Morgado (Institut de Neurociència i Dept. de Psicobiologia i de Metodologia de les Ciències de la Salut, UAB).
Química. Small is the new big: Super-resolution light microscopy. Dr. Timo Zimmermann (Centre de Regulació Genòmica).