L'IGOP presenta un treball de recerca sobre segregació urbana i innovació social

Palau Macaya de Barcelona

Investigadors de diferents àmbits han estudiat com la crisi ha agreujat la segregació residencial a les ciutats catalanes, així com les iniciatives ciutadanes que intenten pal·liar les mancances de serveis als barris. L'IGOP presenta un llibre sobre el tema el 14 de gener, a Barcelona.

09/01/2019

El 14 de gener, l'Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP) de la UAB presenta el llibre Barrios y crisis. Crisis económica, segregación urbana e innovación social en Cataluña (Tirant lo Blanc), que recull la recerca realitzada per diferents investigadors de l'IGOP i del Departament de Geografia de la UAB. Tindrà lloc a les 19 h, al Palau Macaya (passeig de Sant Joan, 108. Barcelona). La recerca ha estat coordinada pels politòlegs Ismael Blanco i Quim Brugué, l'economista Eduardo Jiménez i el geògraf Oriol Nel·lo. L'acte compta amb la col·laboració de l'Obra Social "la Caixa".

Intervindran a la presentació Margarita León, professora del Departament de Ciències Polítiques de la UAB; Ismael Blanco, investigador de l'IGOP i editor del llibre; Helena Cruz, investigadora de l'IGOP i de l'Institut d'Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona; Oriol Nel·lo, professor del Departament de Geografia de la UAB i coeditor del llibre; i Laia Ortiz, segona tinenta d'alcaldia de l'Ajuntament de Barcelona.

L'augment de les desigualtats ha provocat un creixement de la separació dels grups socials a les àrees urbanes. I, durant les darreres dècades, l'evolució del mercat immobiliari i la implantació de polítiques neoliberals han contribuït a agreujar els efectes de la segregació residencial. En paral·lel, molts ciutadans s'han organtizat als barris de les ciutats per reivindicar els seus drets i tractar de dotar-se de serveis que no semblen garantir-los ni el mercat, ni l'estat. El treball recollit al llibre estudia la relació entre la segregació residencial i les iniciatives d'innovació ciutadana a Barcelona i Catalunya, una ciutat i un territori l'evolució social i política dels quals ha atret reiteradament l'atenció d'experts interessats en la gestió de la ciutat contemporània.

Més informació: Institut de Govern i Polítiques Públiques (IGOP) de la UAB