El programa Explorer tanca amb la presentació de 10 projectes de joves emprenedors

Acte de cloenda programa explorer

Durant dotze setmanes, 25 joves d’entre 18 i 31 anys s’han format amb el programa Explorer, dissenyat per desenvolupar una idea de negoci amb l’objectiu de promoure el talent jove. Un programa organitzat pel Parc de Recerca UAB i el Banc Santander, amb la col·laboració dels ajuntaments de Cerdanyola, Rubí i Sant Cugat i el suport de la Diputació de Barcelona.

11/05/2023

El passat dimarts dia 9 de maig es va celebrar l’acte de cloenda del programa Explorer després de 5 mesos intensos de treball. Un total de 25 participants han tingut l’oportunitat de formar-se i adquirir les eines necessàries perquè siguin capaços de desenvolupar una idea de negoci sòlida, viable i sostenible. Els alumnes van tenir l’oportunitat de presentar els seus projectes d’emprenedoria davant del jurat, que escollirà les tres idees que creuen més innovadores i, alhora, viables com a models de negoci.

Durant les dotze setmanes de duració del programa s’ha fet formació en design thinking, relació amb experts que els han ajudat a completar els seus projectes, sessions en línia amb referents del món de l'emprenedoria, una visita al sincrotró ALBA, i per últim, a la sessió de cloenda, els participants van presentar els projectes finals que han desenvolupat durant el programa.

Projectes alineats amb els ODS

En aquesta edició, com en les anteriors, els projectes d'emprenedoria estaven alineats amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, que pretenen resoldre reptes mundials com la igualtat de gènere, la fi de la pobresa, l'acció pel clima, la producció i consum responsables, entre d’altres.

  • AUREA: Antonella Di Masa està treballant en un Projecte per donar una vida sostenible als cotxes d’època.  
  • INSUCCESS AGENCY: Ainhoa i Noelia del Amo han proposta la creació d’una agència d’influencers que actuen com intermediari entre les marques i els influencers, identificant els adequats per a cada campanya, gestionant les relacions entre ambdues parts i assegurant-se que es compleixin les expectatives de totes.
  • SKIN LOOP: Pol Anguita i Pol Álvarez han desenvolupat un projecte per crear una marca de roba sostenible, que fomenta la unió de persones per aconseguir objectius sostenibles i acords al principi d’economia circular.
  • KANJY ACADEMI: El projecte d’Ariadna Rodríguez i Júlia Verdú es basa en aprendre diferents idiomes en modalitat online a través de un mètode innovador.
  • FREERACKET: Biel Molist, Mario Escudero i Quim Turull- FreeRacket han treballat en una idea de negoci destinada als amants de l’esport de raqueta.
  • TUNE UP: Els músics amateurs o emergents s'enfronten al problema de no poder arribar a gaires persones. El projecte de Carolina Gonzalez, Cyntia Guerrero, Roger Lleonart, Wail Octhiyat i Xavier Herrero busca ajudar els músics emergents perquè la seva música arribi al màxim de gent possible. Per això proposen crear crear Tune Up, l'agència digital de màrqueting musical.
  • GOVE: Diego Sierra, Meritxell Bosch i Nerea Ariza han ideat una aplicació mòbil, en que els usuaris que es registren trobaran tota mena d'informació, com quins són els vols i lloguers més barats, feines o voluntariats que es poden cobrir al país que vols anar, fins i tot un xat per parlar amb gent que està al país de destinació. Facilitant l’acompanyament i experiència d’altres usuaris.
  • LOWCO CREATINE: A causa de l’augment de preus, Manuel Lara  busca crear una marca reconeguda de suplementació esportiva de baix cost.