La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[13/03/2019] Consell de Govern


Punt 1     Aprovació de l'acta de la darrera sessió

Acord  12/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 6 de febrer de 2019. (DOC)


Punt 3.1. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:  Modificació de dos articles del Model de Dedicació Acadèmica

Acord  13/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vist l’acord del Consell de Govern de data 13 de desembre de 2017 pel qual s’aprova el Model de Dedicació Acadèmica del PDI de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vista la conveniència de modificar l’article 7 per tal de regular l’aplicació de les reduccions docents per participació en projectes de recerca al PDI permanent a 6 hores de les Unitats Docents Hospitalàries i de suprimir l’article 10.4.

Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.
 
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 21 de febrer de 2019 pel qual s’informa favorablement la modificació dels articles 7 i 10.4  del Model de Dedicació Acadèmica de la UAB i s’eleva al Consell de Govern per a la seva aprovació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents


 ACORDS

PRIMER.- Aprovar la modificació dels articles 7 i 10.4  del Model de Dedicació Acadèmica, aprovat per acord del Consell de Govern de data 13 de desembre de 2017, d’acord amb el document annex. (DOC)
 
SEGON.- Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.


TERCER.- Comunicar el present acord al vicerector de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


Punt 3.2. Afers de personal acadèmic i de personal investigador: Modificació del Model i criteris de priorització de les places de catedràtic contractat

Acord  14/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vist l’acord del Consell de Govern de data 12 de juliol de 2017, pel qual es va aprovar el model i criteris de priorització de les places de catedràtic contractat, i l’acord del Consell de Govern de 27 de setembre de 2018 pel qual es va modificar l’esmentat model i criteris de priorització.

Atès que l’experiència en la priorització de les esmentades places ha fet necessària plantejar una nova proposta de modificació dels models i criteris de priorització.

Vist l’article 18.4 de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern, aprovada per acord del Consell de Govern de data 21 d’abril de 2005,que disposa que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic informar de les propostes que han de ser discutides i aproves pel Consell de Govern pel que fa a les disposicions normatives en matèria de personal acadèmic. 
 
Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 21 de febrer de 2019 pel qual s’informa favorablement la modificació del Model i criteris de priorització de les places de catedràtic contractat i s’eleva al Consell de Govern per a la seva aprovació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

 
ACORDS

 
PRIMER.- Aprovar la modificació del Model i criteris de priorització de les places de catedràtic contractat, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

 
SEGON.- Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.


TERCER.- Comunicar el present acord al vicerector de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


Punt 4.1. Afers acadèmics: Aprovació del calendari acadèmic del curs 2019-2020

Acord  15/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat d'aprovació del Calendari acadèmic del curs acadèmic 2019-2020.

Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic marc de la UAB per a programar les activitats docents del curs acadèmic 2019-2020.

Vista l’Ordre TSF/134/2018, de 30 de juliol, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals per a l'any 2019.

Vista l’Ordre TSF/225/2018, de 21 de desembre, per la qual s'estableix el calendari de festes locals a la Comunitat Autònoma de Catalunya per a l'any 2019.

Atesa la necessitat de delegar puntualment en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions que es puguin produir en el calendari acadèmic per al curs acadèmic 2019-2020.

Vista la petició del vicerectorat de Programació Acadèmica i de Qualitat de delegació puntual en la Comissió d’Afers Acadèmics per a la aprovació de les modificacions en el calendari acadèmic per al curs acadèmic 2019-2020.

Vist l'article 12.4.c de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern en data 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern en matèria de calendari acadèmic i administratiu.

Atès que la proposta de calendari acadèmic per al curs 2019-2020 va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 26 de febrer de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la proposta de calendari acadèmic per al curs 2019-2020 que s'annexa. (DOC)

SEGON.- Delegar en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions del calendari acadèmic per al curs acadèmic 2019-2020, si procedeixen.

TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.

QUART.- Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius. 


Punt 4.2. Afers acadèmics: Aprovació del calendari acadèmic administratiu del curs 2019-2020

Acord  16/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat d'aprovació del Calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2019-2020.

Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic administratiu marc de la UAB del curs acadèmic 2019-2020.

Vista l’Ordre TSF/134/2018, de 30 de juliol, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals per a l'any 2019.

Vista l’Ordre TSF/225/2018, de 21 de desembre, per la qual s'estableix el calendari de festes locals a la Comunitat Autònoma de Catalunya per a l'any 2019.

Atesa la necessitat de delegar puntualment en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions que es puguin produir en el calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2019-2020.

Vista la petició del vicerectorat de Programació Acadèmica i de Qualitat de delegació puntual en la Comissió d’Afers Acadèmics per a la aprovació de les modificacions en el calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2019-2020.

Vist l'article 12.4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern en matèria de calendari acadèmic i administratiu.

Atès que la proposta de calendari acadèmic administratiu per al curs 2019-2020 va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 26 de febrer de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la proposta de calendari acadèmic administratiu per al curs 2019-2020 que s'annexa. (DOC)

SEGON.- Delegar en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions del calendari academicoadministratiu per al curs acadèmic 2019-2020, si procedeixen.

TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.

QUART.- Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 4.3. Afers acadèmics:  Creació de títols de grau

Acord  17/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vista la petició de creació de títols de grau i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.
 
Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols corresponents als estudis de primer cicle. 

Atès que la proposta de creació de títol de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 26 de febrer de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la creació dels títols de grau següents:

  • Enginyeria d’Automoció
  • Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística
  • Estudis d’Espanyol i Xinès

SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació dels títols de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 4.4. Afers acadèmics:  Extinció de títols de grau

Acord  18/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat de supressió de títols de grau que ha estat presentada pel centre corresponent.

Vist el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.

Vist el que disposa l’article 173 del Estatus de la UAB sobre la supressió d’ensenyaments que condueixen a l’obtenció de títols oficials.

Vist l’article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre supressió d’ensenyaments i títols corresponents als estudis de primer cicle.

Atès que la proposta de supressió de títols de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 26 de febrer de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la supressió del títols de grau següents:
  • Enginyeria Elèctrica
SEGON.- Elevar l'aprovació de la supressió dels títols de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 4.5. Afers acadèmics:  Creació de títols de màster universitari

Acord  19/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vista la petició de creació de títols de màster universitari i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist l'article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, sobre la creació de títols de màster universitari.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació de títols de màster universitari.

Atès que la proposta de creació dels títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 26 de febrer de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la creació dels títols de màster universitari següents:
  • Direcció en Centres per a la Innovació Educativa
  • Erasmus Mundus en Literatura Infantil, Mitjans de Comunicació i Cultura / Children’s Literature, Media and Culture
  • Estudis Globals d’Àsia Oriental
  • Humanitats i Patrimoni Digitals
  • Mediació Familiar i en el Àmbits del Dret Privat
  • Medicina Transfusional i Teràpies Cel·lulars i Tissulars / Transfusion Medicine and Cellular and Tissue Therapies
  • Recerca Avançada en Ciència Política / Advanced Research in Political Science

SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 4.6. Afers acadèmics:  Extinció de títols de màster universitari

Acord  20/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat de supressió de títols de màster universitari que han estat presentades pels centres corresponents.

Vist el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.

Vist l’article 26 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació i modificació de títols de màster universitari.

Vist l’article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre supressió d’ensenyaments i títols de segon cicle.

Atès que la proposta de supressió del títol de grau propi va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 26 de febrer de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la extinció dels títols de màster universitaris següents:
  • Erasmus Mundus en Polítiques Educatives per al Desenvolupament Local
  • Recerca en Comunicació i Periodisme

SEGON.- Elevar l'aprovació de la supressió dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 4.7. Afers acadèmics:  Creació de títols de màsters propis i de diplomatures de postgrau

Acord  21/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vistes les peticions de creació i de modificació de títols de màster i de diploma de postgrau que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i les seves modificacions posteriors, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 7 de novembre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.

Atès les propostes de creació i de modificació de títols de màster i de diplomes de postgrau propis que es presenten van ser informades favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 26 de febrer de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la comissionada de la rectora per a l’Escola de Postgrau i la Qualitat Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la creació del títol de diploma de postgrau següent:
  • Diploma de Postgrau en Neuropsiquiatria i Psicologia de la Infància i de l’Adolescència

SEGON.- Aprovar la modificació dels títols de màster propi següents:
  • Màster en Aplicació i Control de la Terapèutica Antimicrobiana Intrahospitalària, que passa a denominar-se màster en Aplicació i Control de la Terapèutica Antimicrobiana Hospitalària.
  • Màster en Formació en Paidopsiquiatria i Psicologia de la Infància i de l’Adolescència, que passa a denominar-se màster en Neuropsiquiatria i Psicologia de la Infància i de l’Adolescència.

TERCER.- Aprovar la modificació del títol de diploma de postgrau següent:
  • Diploma de Postgrau en Gestió Estratègica de les Organitzacions de Seguretat, que passa a denominar-se diploma de postgrau en Direcció d’Organitzacions de Seguretat.

QUART.- Elevar l'aprovació de la creació i de la modificació de títols de màster i de diplomes de postgrau propis al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

CINQUÈ.- Encarregar a la directora de l’Escola de Postgrau i de la Formació Contínua l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.

SISÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 5.1. Propostes de normatives:  Modificació de la normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre

Acord  22/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerectorat de Programació Acadèmica i de Qualitat, de modificació de la normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Real Decret 1393/2007, de 29 d’octubre.

Atesa la necessitat d’actualitzar la normativa d’admissió per experiència laboral i professional, així com unificar la regulació de la matrícula de mínors, recollida tant a la normativa acadèmica abans esmentada com en el text refós de la normativa sobre organització acadèmica complementària de la normativa acadèmica de caràcter general.

Vist l’article 12.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria acadèmica d’estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent.

Atès que la proposta de modificació de la normativa acadèmica de la UAB abans esmentada va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 26 de febrer de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la modificació dels articles 10 i 47 del Text Refós de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat  l'execució i el seguiment d'aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius, garantint la seva difusió.


Punt 5.2. Propostes de normatives:  Modificació de la normativa sobre organització acadèmica complementària de la normativa acadèmica de caràcter general de la UAB

Acord  23/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat de modificació del Text Refós de la normativa sobre organització acadèmica complementària de la normativa acadèmica de caràcter general de la UAB, aprovat per acord de Consell de Govern de 19 d’octubre de 2011, i les seves posteriors modificacions.

Atesa la necessitat d’unificar la regulació de la matrícula de mínors, recollida tant a la normativa abans esmentada com en el text refós de la normativa acadèmica aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, de 29 d’octubre.

Vist l’article 12.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria acadèmica d’estudis de primer cicle, segon cicle i formació permanent.

Atès que la proposta de modificació de la normativa sobre organització acadèmica complementària de la normativa acadèmica de caràcter general de la UAB abans esmentades van ser informades favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 26 de febrer de 2019.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la modificació del Text Refós de la normativa sobre organització acadèmica complementària de la normativa acadèmica de caràcter general de la UAB, aprovat per acord de Consell de Govern de 19 d’octubre de 2011, i les seves posteriors modificacions, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON.- Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment d'aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius, garantint la seva difusió.


Punt 5.3. Propostes de normatives: Modificació del Reglament de Personal Acadèmic: Professorat emèrit i honorari

Acord  24/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vist l’article 54 bis de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats (LOU) i la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, que modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats (LOMLOU) pel que fa al professorat emèrit. 

Vist l’article 52 i 53 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat emèrit i honorari.

Vist l’article 138 dels Estatuts de la UAB que regula la tipologia de personal docent i investigador.

Vistos els articles 11 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 13 de desembre del 2017.

Atesa la conveniència de revisar la regulació del professorat emèrit i honorari.

Vist l’article 18.4 de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern, aprovada per acord del Consell de Govern de data 21 d’abril de 2005,que disposa que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic informar de les propostes que han de ser discutides i aproves pel Consell de Govern pel que fa a les disposicions normatives en matèria de personal acadèmic. 

Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 21 de febrer de 2019 pel qual s’informa favorablement la modificació del Reglament de Personal Acadèmic pel que fa al professorat emèrit i honorari i s’eleva al Consell de Govern per a la seva aprovació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

 ACORDS
 
PRIMER.- Aprovar la modificació del Reglament de Personal Acadèmic, pel que fa al professorat emèrit i honorari, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)


SEGON.- Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER.- Comunicar el present acord al vicerector de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.


Punt 5.4. Propostes de normatives:  Aprovació del Reglament de revistes científiques de la Universitat Autònoma de Barcelona

Acord  25/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector de Relaciones Institucionals i de Cultura.

Atès que les revistes científiques constitueixen un important mitjà de publicació i difusió de la investigació i que darrerament s’ha produït un important canvi en els canals de publicació i difusió de la investigació científica en general i més específicament en l’àmbit de les revistes.

Atesa la ‘Política d’accés obert a la UAB’ aprovat pel Consell de Govern de 25 d’abril de 2012.

Atès que procedeix revisar la funció que les revistes han tingut fins ara a la UAB i els mitjans de producció que s’han utilitzat, des del vicerectorat de Relacions Institucionals i de Cultura, es vol promoure l’aprovació del Reglament de revistes científiques de la Universitat Autònoma de Barcelona, en els termes del text adjunt.
 
Vist l'article 16.4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de juliol de 2016, la Comissió Investigació va prendre l’acord núm. 10/2019, de 20 de febrer, pel qual es va informar favorablement l’aprovació del Reglament de revistes científiques de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vists els articles 60 i 64.a) dels Estatuts de la UAB que estableixen com a competència del Consell de Govern la creació normativa.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Relaciones Institucionals i de Cultura, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar el Reglament de revistes científiques de la Universitat Autònoma de Barcelona, en els termes del text adjunt. (DOC)

SEGON.- Encarregar al vicerector de Relaciones Institucionals i de Cultura l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al director del Servei de Publicacions, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 6.1. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:  Desadscripció de l'Escola Doctor Robert

Acord  26/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Atesa la necessitat d‘unificar esforços per tal de respondre millor a les necessitats actuals, consistents, entre d’altres, en agrupar sota una única entitat les activitats de formació no subvencionada que ofereix la UAB, i vist que en data 20 de juny de 2014, el Patronat de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona va acordar la creació de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf), que té per finalitat organitzar, gestionar i impartir la formació no subvencionada, en tots els seus àmbits de coneixement.

Vist que per l’ORDRE EMC/208/2016, de 21 de juliol es va aprovar l'adscripció de l'Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona - Formació a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Vist que en la sessió del dia 11 de juny de 2018, el Patronat de la Fundació Salut i Envelliment UAB va acordar aprovar la integració de l’Escola Doctor Robert a la Fundació UAB, amb efectes d’ 1 de setembre de 2018.

Vist que la integració de l’Escola Universitària Doctor Robert comportarà que tots els drets i obligacions assignats seran assumits per l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf), a partir de la data de la seva integració a la UAB.

Vist que en la sessió del dia 25 de juny de 2018, el Patronat de la Fundació UAB va acordar acceptar el traspàs de l’activitat de l’Escola Doctor Robert, i incorporar-la a l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona- Formació (FUABf), adscrita a la UAB, per tal d’assegurar l’eficiència de totes i cadascuna de les accions formatives. Així mateix, el susdit Patronat va acordar desadscriure l’Escola Doctor Robert de la UAB, i integrar tota la seva activitat a l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona- Formació (FUABf), un cop es produís el traspàs de l’activitat.
 
Vistos els termes de la proposta de conveni de desadscripció.
 
Vist l'article 10 del Decret 390/1996, de 2 de desembre, de regulació del règim d’adscripció a les universitats públiques de centres docents d’ensenyament superior.
 
Vist el què disposa l’article 105 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya que regula l’adscripció i desadscripció de centres a les Universitats Públiques de Catalunya.
 
D’acord amb l’article 37 dels Estatuts de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Vist l'article 12.4 d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’acord del Consell de Govern de data 14 de març de 2013, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics en matèria d’adscripció de centres.

Atès que la Comissió d’Afers Acadèmics va informar favorablement la desadscripció de l’Escola Doctor Rober en data 26 de febrer de 2019.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS
 
PRIMER.- Obrir un termini de 15 dies per tal que les facultats, escoles, departaments, instituts universitaris d'investigació i personal acadèmic afectats presentin, si ho consideren convenient, al·legacions motivades sobre la proposta de desadscripció de l'Escola Doctor Robert i, eventualment, que les facin arribar a la Secretaria General.

SEGON.- Comunicar l’acord anterior als departaments, instituts universitaris d'investigació, facultats i escoles.


Punt 8.1. Elecció de representants: Elecció de la representació de l'alumnat i de vacants a les comissions del Consell de Govern

Acord  27/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Atès que ha estat constatat que en determinades comissions del Consell de Govern hi ha vacants o places que necessiten renovació.

Concretament, queden per cobrir:

COMISSIÓ D’AFERS ACADÈMICS
1 Representant del professorat sector B
2 Representants de l’alumnat, proposats pel Consell d'Estudiants

COMISSIÓ D’ALUMNAT I D’OCUPABILITAT
6  Representants de l’alumnat, proposats pel Consell d'Estudiants

COMISSIÓ DE DOCTORAT
6 Representants dels coordinadors i coordinadores de programes de doctorat dels següents àmbits:
  • 2 coordinadors o coordinadores de l’àmbit de ciències socials.
  • 2 coordinadors o coordinadores de l’àmbit de ciències experimentals i tecnologies.
  • 1 coordinador o coordinadora de l’àmbit de ciències de la salut.
  • 1 coordinador o coordinadora de l’àmbit de ciències humanes.
2 Representants de l’alumnat de Doctorat que siguin membres del Claustre
1 Representant del Personal d’Administració i Serveis membre del Claustre

COMISSIÓ D’ECONOMIA I D’ORGANITZACIÓ
1 Representant del professorat sector B
2 Representants de l’alumnat, proposats pel Consell d'Estudiants

COMISSIÓ D’INVESTIGACIÓ
1 Representant del professorat sector B, àmbit de ciències experimentals i tecnologies
1 Representant de l’alumnat de postgrau que pertanyi al col·lectiu de PIF

COMISSIÓ DE PERSONAL ACADÈMIC
2  Representants de l’alumnat de Postgrau, que pertanyin al col·lectiu del personal investigador en formació (PIF)

COMISSIÓ DE QUALITAT
1 Representant del professorat sector B membre del Claustre
2 Representants de l’alumnat, proposats pel Consell d'Estudiants

COMISSIÓ DE RELACIONS INTERNACIONALS I DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA
4 Representants de l’alumnat, proposats pel Consell d'Estudiants

COMISSIÓ DE TRANSFERÈNCIA DE CONEIXEMENTS I PROJECTES ESTRATÈGICS
1 Representant de l’alumnat de Postgrau, que pertany al col·lectiu del personal investigador en formació (PIF)

Vist que l’article 3 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB estableix:

1. Els membres de les comissions, excepte els que s'esmenten al paràgraf següent, són elegits pel Consell de Govern, després d'haver presentat prèviament la candidatura corresponent, i d'acord amb el que estableix l'article 24 del Reglament del Consell de Govern.

2. Els degans i directors d'escola, de departament o d'institut són elegits pel col·lectiu respectiu i d'entre els membres d'aquest, i són membres de la comissió per raó del càrrec. En el moment de l'elecció, s'han de proclamar el titular i el suplent.

3. Les persones candidates a representar l’estudiantat a les comissions del Consell de Govern han de ser proposades pel Consell d’Estudiants de la UAB. En el cas que siguin candidats a representar l’estudiantat de postgrau hauran de pertànyer al col·lectiu del personal investigador en formació (PIF).

Vist el que disposa l'article 24 del Reglament del Consell de Govern

1. Els membres de les Comissions són elegits pel Consell de Govern, prèvia presentació de candidatures, que serà comunicada a efectes de publicitat als diversos estaments i a les estructures bàsiques de la universitat.
 
2. Les candidatures s'han de presentar per escrit, amb especificació de Comissió i estament, a la Secretaria General, la qual ha de garantir la publicitat de la convocatòria entre els membres de la comunitat universitària.
 
3. L'elecció es farà per majoria simple de vots emesos. L'escrutini es realitzarà recomptant els vots i ordenant els candidats per ordre descendent en nombre de vots i resultaran elegits els més votats que compleixin les condicions generades de composició establerts per a cada Comissió. En cas que alguna de les eleccions deixés vacant un o diversos llocs per cobrir, es procedirà a una nova votació.

Vist que s'ha obert el termini de presentació de candidatures fins el dia 12 de març de 2016, a les 9:00. Per tal que els membres del Consell de Govern puguin conèixer les candidatures presentades, s’ha habilitat un pàgina de consulta.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Elegir els membres de les comissions del Consell de Govern en els temes que consten al document que s’annexa. (DOC)

SEGON.- Comunicar el resultat de la votació a les persones que resulten escollides i als presidents de les comissions.

TERCER.- Publicar el resultat de la votació a la Intranet de la UAB corresponent als diferents col·lectius.


Punt 8.2. Elecció de representants:  Elecció de la representació de l’alumnat com a membre de la Conferència General del Consell Interuniversitari de Catalunya

Acord  28/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

L’article 127.2.f) de la Llei1/2003, de 19 de febrer, d’Universitats de Catalunya estableix que integren la Conferència General del Consell Interuniversitari de Catalunya, entre d’altres, tres representants de la comunitat universitària de cadascuna de les universitats públiques i privades, nomenats d’acord amb el que estableixi el consell de govern o les normes d’organització i de funcionament respectius, les quals, en tot cas, han de garantir la representació de l’alumnat.

En data 4 de març de 1999 la Junta de Govern (òrgan anterior a l’actual Consell de Govern) va acordar designar com a representants d’aquesta Conferència General dos vicerectors i un estudiant nomenats per la mateixa Junta de Govern entre els seus membres.
 
De conformitat amb l'article 3.a del Reglament del Consell d'Estudiants de la UAB aprovat pel Consell de Govern en data 25 d'abril de 2012, el qual estableix que una de les competències d'aquest Consell d'Estudiants és representar la comunitat estudiantil de la UAB, entre d'altres, en la Conferència General del Consell Interuniversitari de Catalunya, només en podran presentar candidatura per a aquesta elecció els estudiants membres del Consell de Govern que siguin membres del Consell d'Estudiants de la UAB.
 
Atès que l’alumnat escollit anteriorment ha perdut la condició de membre del Consell de Govern, correspon ara la designació de la representació de l’alumnat.
 
Vist que s'ha obert el termini de presentació de candidatures fins a les 9:00 del dia 12 de març de 2019.
 
Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS
 
PRIMER.- Nomenar Roser Amat Sorando representant de l’alumnat de la UAB a la Conferència General del Consell Interuniversitari de Catalunya, en substitució del que ha causat baixa.
 
SEGON.- Comunicar aquest acord a les persones interessades i al Consell Interuniversitari de Catalunya.


Punt 8.3. Elecció de representants:  Elecció de  la representació de l'alumnat  com a membre del Consell d’Estudiants de la UAB

Acord  29/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

En data 18 de desembre de 2018 es va incorporar la nova representació de l’alumnat en el Claustre i es van escollir els seus representants en el Consell de Govern. Això ha comportat, entre d’altres extrems, que l’estudiant del Consell de Govern membre del Consell d’Estudiants de la UAB ha causat baixa com a membre del Consell de Govern i, per tant, que s’hagi de procedir a l’elecció d’aquest estudiant.

Vist el Reglament del Consell d’Estudiants de la UAB, aprovat pel Consell de Govern en data 25 d’abril de 2012, el qual estableix en el seu article 2.1.b que serà membre del Consell d’Estudiants de la UAB un estudiant que sigui membre del Consell de Govern.

Vist el Reglament de funcionament intern del Consell d’Estudiants de la UAB, aprovat pel Consell de Govern en data 5 de juny de 2013 i ratificat per acord del Consell de Govern de 17 de juliol de 2013, el qual estableix en el seu article 1.1.b que serà membre del Consell d’Estudiants de la UAB un dels representants dels estudiants al Consell de Govern, a proposta del Consell d’Estudiants de la UAB.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Nomenar Clara Garcia Castellarnau representant de l’alumnat del Consell de Govern en el Consell d’Estudiants de la UAB.

SEGON.- Comunicar el resultat de la votació a la persona que resulti escollida i al Consell d’Estudiants de la UAB.


Punt 9.1. Afers de tràmit:  Informació dels convenis subscrits per la UAB en el 2018

Acord  30/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Tal i com ja es va procedir en anys anteriors, es presenten, per a coneixement dels membres del Consell de Govern, els convenis dels diferents àmbits de la UAB que s'han signat durant el 2018.
 
Per això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del secretari general, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS
 
PRIMER.- Donar-se per assabentat dels convenis subscrits a la UAB en el 2018. (DOC) (DOC) (DOC) (DOC) (DOC) (DOC) (DOC)

SEGON.- Elevar al Consell Social aquesta informació per tal que exerceixin les seves competències.


Punt 9.2. Afers de tràmit: Modificiació dels estatuts de l'Associació Conferencia de Centros y Departamentos de Traducción e interpretación (CCDUTI)

Acord  31/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

Vist els acords núm. 50/2015 i CE 24/2015, de dates 20 de maig de 2015 i 27 de maig del Consell de Govern i de la Comissió Econòmica del Consell Social, respectivament, en virtut dels quals es va aprovar “Sol·licitar la incorporació de la Universitat Autònoma de Barcelona a l’Associació Conferencia de Centros y Departamentos de Traducción e interpretación (CCDUTI) com a membre de ple dret de la mateixa, facultant al rector perquè designi a la persona física que exercirà la representació de la Universitat Autònoma de Barcelona en els òrgans de l’Associació”.

Atès que en data 15 de març de 2018 els promotors de l’Associació van sol·licitar la inscripció de l’esmentada Associació, sota la denominació ‘ASOCIACIÓN DE UNIVERSIDADES DEL ESTADO ESPAÑOL CON TITULACIONES OFICIALES DE TRADUCCIÓN E INTERPRETACIÓN (AUNETI)’, en el Registre nacional d’associacions del Ministeri de l’Interior, la qual cosa va motivar un requeriment d’esmenes per part del Registre.

Atès que no es va complimentar correctament el requeriment susdit, en data 5 de juny de 2018 la Responsable del Registre nacional d’associacions va resoldre tenir per desistida la petició.

Atès que els promotors de l’Associació volen iniciar el procés d’inscripció registral, el proper 21 de març de 2019 està previst celebrar l’Assamblea General de l’Associació on, entre d’altres, se signarà l’Acta Fundacional de l’esmentada associació i es confirmarà la modificació dels estatuts entre els quals està la modificació de la seva denominació per la de ‘ASOCIACIÓN DE UNIVERSIDADES DEL ESTADO ESPAÑOL CON TITULACIONES OFICIALES DE TRADUCCIÓN E INTERPRETACIÓN (AUNETI)’.

Vist l'article 64.t) dels Estatuts de la UAB pel qual el Consell de Govern ha de proposar al Consell Social la modificació de la Universitat en altres entitats.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del secretari General de la UAB, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Confirmar l’acord del Consell de Govern núm. 50/2015, de 20 de maig de 2015 d’incorporar la UAB  a ‘ASOCIACIÓN DE UNIVERSIDADES DEL ESTADO ESPAÑOL CON TITULACIONES OFICIALES DE TRADUCCIÓN E INTERPRETACIÓN (AUNETI)’ i aprovar els seus estatuts d’acord amb el text annex. (DOC)

SEGON.-  Elevar aquesta al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar al secretari general l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.


Punt 9.3. Afers de tràmit: Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat de la UAB. AQU primera avaluació 2018, per recurs

Acord  32/2019, de 13 de març, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució EMC/2977/2017, de 27 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2017.

Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat de la UAB.

El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva, d’acord amb l’annex.(DOC)

SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

TERCER.- Comunicar el present acord a l’Àrea de Personal Acadèmic, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

QUART.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.


 

Documents relacionats