La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[18/12/2020] Comissió de Personal Acadèmic

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior. [+]

Punt 2. Informe del vicerector de Personal Acadèmic.

Punt 3. Aprovació del pla extraordinari per a l’acreditació de la suficiència en llengua catalana del professorat permanent de la UAB. [+]

Punt 4. Aprovació del protocol per realitzar concursos de professorat per via telemàtica. [+]

Punt 5. Aprovació de concursos de PDI permanent. [+]

Punt 6. Aprovació de concursos de PDI temporal. [+]

Punt 7. Sorteig de les places de torn lliure de CU entre els dos àmbits de la priorització per mèrits rellevants.

Punt 8. Actualització del document “Reconeixement d’altres activitats docents”. [+]

Punt 9. Aprovació del procediment intern de tramitació dels expedients del PDI que opti a la medalla al mèrit en el treball concedida pel “Ministerio de Empleo y Seguridad Social”. [+]

Punt 10. Assumptes de tràmit. [+]

Punt 11. Torn obert de paraules.

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

Acord 054/2020, de 18 de desembre de 2020 , Comissió de Personal Acadèmic

ACORDS

Aprova l'acta de 25 de novembre de 2020. (DOC)

 

Punt 3. Aprovació del pla extraordinari per a l’acreditació de la suficiència en llengua catalana del professorat permanent de la UAB.

Acord 055/2020, de 18 de desembre de 2020 , Comissió de Personal Acadèmic

Vista la llei 1/1998 de 7 de gener de Política Lingüística i la Llei 1/2003 del 19 de febrer d’Universitats de Catalunya i particularment el Decret 128/2010 de 14 de setembre, sobre l’acreditació del coneixement lingüístic del professorat de les universitats del sistema universitari de Catalunya, que estableix que el professorat permanent de les universitats catalanes haurà de demostrar un nivell de competència en llengua catalana en aconseguir una plaça permanent en un termini de dos anys a comptar a partir del moment de la obtenció de la plaça.

Vist el capítol IX del Reglament de Personal Acadèmic, aprovat per acord del Consell de Govern en data 17 de novembre de 2010 i modificat en diverses ocasions, que regula els aspectes lingüístics associats a la docència.

Vista la conveniència d’assegurar el compliment d’aquestes previsions legals.

Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.-  Informar favorablement el pla per a la regularització del seguiment de la competència en llengua catalana del professorat permanent de la UAB.

SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 4. Aprovació del protocol per realitzar concursos de professorat per via telemàtica.

Acord 056/2020, de 18 de desembre de 2020 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist el decret 237/2003, de 8 d’octubre, pel qual s’aproven els Estatuts de la UAB, els quals regulen als articles 136 i 141 que el Consell de Govern ha de reglamentar el procediment dels concursos d’accés a places de cossos docents i de personal contractat i les proves corresponents.

Vist el Reglament de Personal Acadèmic, aprovat en data 17 de novembre de 2010 i modificat en diverses ocasions, que regula els concursos d’accesos dels cossos docents universitaris i del professorat contractat.

Ateses les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia del COVID-19 establertes tant a nivell autonòmic com estatal i europeu, que comporten una restricció de la mobilitat, la qual cosa fa necessari interpretar les previsions de les bases de les convocatòries dels concursos d’acord amb les previsions legals sobre procediment administratiu comú i sobre règim jurídic del sector públic tant pel que fa al dret dels concursants a relacionar-se telemàticament amb la Universitat, com el dret de les comissions avaluadores dels concursos, com a òrgans col·legiats, a reunir-se telemàticament.

Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovat per acord del consell de govern de 21 d’abril de 2005 i modificat en diverses ocasions, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement el Protocol sobre la realització a distància i per mitjans telemàtics dels concursos per al personal acadèmic permanent i temporal de la UAB, i elevar-lo al Consell de Govern per tal que exerceixi les seves competències.

SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 5. Aprovació de concursos de PDI permanent.

Acord 057/2020, de 18 de desembre de 2020 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 62 i següents de la Llei Orgànica d’Universitats que regula els concursos del personal dels cossos docents.

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.

Vistos els articles 44,1 i 46 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat  agregat.

Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.

Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 30 de gener del 2020.

Vist els convenis entre la Universitat Autònoma de Barcelona i les Institucions Sanitàries de l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau i de l’Institut Català de la Salut.

Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2019 aprovada per Consell de Govern en data 4 de juliol de 2019 i publicada en el DOGC de 19 de juliol de 2019.

Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2020 aprovada per Consell de Govern en data 21 de juliol de 2020 i publicada en el DOGC de 31 de juliol de 2020.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, es presenta a la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB la següent

ACORDS

PRIMER.-  Aprovar  la convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat permanent.(DOC)

SEGON.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 6. Aprovació de concursos de PDI temporal.

Acord 058/2020, de 18 de desembre de 2020 , Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.

Vistes les previsions de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regula el marc per al foment de la investigació científica i tècnica i els seus instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació difusió i transferència del coneixement i a la promoció de la investigació, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals ha d’edificar-se el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.

Vistos els articles 20 i següents de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regulen les modalitats de contracte de treballat específic del personal investigador entre els que es troben  els contractes predoctorals i els contractes d’accés al Sistema Espanyol de Ciència, Tecnologia i Innovació.

Vist l’article 142 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de lector.

Vist l’acord del Govern de la Generalitat de 16 de maig del 2017, pel qual s’aprova el Pla Serra  Húnter per al període 2016-2020, i es concreten les seves característiques i el conveni entre el Departament d’Empresa i Coneixement i les universitats públiques catalanes per al desenvolupament del Pla Jaume Serra Húnter de professorat contractat en el període 2016-2020; i els acords del Consell Interuniversitari de Catalunya, de 22 de juny de 2017 i 27 d’octubre de 2017, sobre la contractació de personal docent i investigador Serra Húnter a les universitats públiques catalanes durant l’any 2017.

Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 30 de gener del 2020.

Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.

Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.

Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar, si escau, la convocatòria de concursos per a la contractació de nou professorat acadèmic temporal.(DOC)

SEGON.- Encarregar  al vicerector de Personal Acadèmic  l'execució i el seguiment d’aquest acord.

 

Punt 8. Actualització del document “Reconeixement d’altres activitats docents”.

Acord 059/2020, de 18 de desembre de 2020 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist el document de reconeixement d’altres activitats docents, aprovat per acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data  24 de gener de 2018 i modificat en data 21 de febrer de 2019.

Vista la conveniència de modificar l’esmentat document.

Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.-  Aprovar la modificació del document de reconeixement d’altres activitats docents.(DOC)

SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 9. Aprovació del procediment intern de tramitació dels expedients del PDI que opti a la medalla al mèrit en el treball concedida pel “Ministerio de Empleo y Seguridad Social”.

Acord 060/2020, de 18 de desembre de 2020 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist el Reial Decret 711/1982, de 17 de març, pel qual s’aprova el Reglament de la Medalla al Mèrit en el Treball, concedida pel Ministeri de Treball i Economia Social.

Atès que l’esmentat Reglament preveu que la medalla al mèrit en el treball és una condecoració civil que es concedeix en mèrit a una conducta socialment útil i exemplar en l'acompliment dels deures que imposa l'exercici de qualsevol treball, professió o servei, habitualment exercit per la persona concessionària, o en reconeixement per compensació de danys i sofriments patits en el compliment d'aquest mateix deure professional.

Que el Reglament també preveu que s'iniciarà l'expedient, excepte en el cas que s'instrueixi d'ofici, mitjançant instància dirigida al Ministre de Treball i Economia Social, la qual s’haurà de presentar davant la Direcció Provincial de Treball i Seguretat Social competent per raó de domicili de beneficiari. No podrà iniciar-se la tramitació de cap expedient a instància del propi interessat. En l'escrit es faran constar succintament els mèrits que concorren en la persona interessada. La tramitació s'efectuarà a la Direcció Provincial de Treball i Seguretat Social, que requerirà informe de la Inspecció de Treball. Un cop conclòs l'expedient, serà sotmès a la Junta consultiva de la Direcció, que informarà en sentit favorable o desfavorable, amb indicació dels motius en què basa la seva opinió. L'expedient serà enviat al Ministeri de Treball i Economia Social, que formularà la proposta de Reial Decret o d'ordre que correspongui.

Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovat per acord del consell de govern de 21 d’abril de 2005 i modificat en diverses ocasions, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar el procediment intern de tramitació dels expedients de Personal Docent i Investigador de la UAB que optin a la medalla al mèrit al treball atorgada pel Ministeri de Treball i Economia Social.(DOC)

SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 10. Assumptes de tràmit.

Acord 061/2020, de 18 de desembre de 2020 , Comissió de Personal Acadèmic

Vist el títol VI del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada el dia 30 de gener de 2020, el qual estableix la regulació dels col·laboradors i les col·laboradores de docència, entesos com a professionals que desenvolupen la seva activitat professional fora de l’àmbit acadèmic de la UAB i que col·laboren ocasionalment o permanentment amb la Universitat de forma desinteressada mitjançant la realització d’activitats docents, i sense tenir vinculació laboral amb la universitat. 

Vist l'article 138.4 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB que preveu que el vicerector de Personal Acadèmic informarà periòdicament a la Comissió de Personal Acadèmic dels nomenaments realitzats.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Donar-se per assabentats del reconeixement com a col·laboradors docents en les diverses modalitats previstes al Reglament de Personal Acadèmic dels professionals.(DOC)

SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords

 
 

Documents relacionats