Al llegar a la UAB / Upon arrival at the UAB

 

PRIMEROS PASOS

Dada la situación de crisis sanitaria actual, y para evitar desplazamientos que no sean imprescindibles, este año realizaremos el "Welcome Day" y la matrícula a distancia. Recibiréis un e-mail con la información y la convocatoria en los próximos días.

El Welcome day se realizará en formato virtual el martes 9 de Febrero a las 10:00h:

Invitación de Teams

Os mantendremos informados si las restricciones a la educación se prolongan o cambian.

 

FIRST STEPS

Due to the covid pandemic, the UAB currently delivers almost all the courses in virtual mode, except very few practice-based seminars that need specific logistics and internships in schools and educational organisations (where possible).

This means that the welcome day will be held online. This means that the welcome day will be held online. The meeting will be on Tuesday 9th of February, at 10:00h, Click here to join the meeting We will keep you updated if restrictions on education are prolonged or changed.

To register, you will complete and send by e-mail the enrolment form. We will also need photocopies of your passport/ ID card and health insurance. You will receive more information about the enrolment soon.

MATRÍCULA Y OTROS ASPECTOS ACADÉMICOS
 
Documentación de matrícula:
 
  • Formulario de matrícula, que te facilitaremos el día del “Welcome”
  • Fotocopia de tu pasaporte/ documento de identidad y  del seguro médico.
 
Otras consideraciones:
 
Es posible realizar prácticas en escuelas de primaria u otras instituciones educativas en Barcelona y alrededores a través del la movilidad de estudios. Si estas interesado/a en hacer prácticas deberás pagar el seguro complementario en el momento de la matrícula. El seguro complementario es un servicio ofrecido por la universidad y consiste en una cobertura de accidente y responsabilidad civil para alumnos de la universidad residentes en España.
 
Según la normativa de intercambios de la UAB deberás matricularte al menos del 50% de las asignaturas a seguir durante tu estancia de intercambio en nuestra facultad. El otro 50% restante podrás matricularlo en cualquiera de los otros centros del campus de la UAB, siempre y cuando los grupos estén aún abiertos.
 
La normativa interna de la Facultad de Educación establece que los alumnos de intercambio no pueden realizar el proyecto/trabajo de final grado en nuestra Facultad.
 
Los alumnos de intercambio solo pueden matricular asignaturas anuales si su periodo de estancia es anual.
 
Cambios en la matrícula original: se pueden realizar cambios en la matrícula original durante un mes desde la llegada, una vez pasado este plazo los alumnos no podrán pedir cambios en su matrícula.
 
  ENROLMENT & ACADEMIC ISSUES

Enrolment documents
  • To register, you will complete the enrolment form the day of the welcome.
  • photocopies of your passport/ ID card and health insurance.
 
 
Other considerations:
 
It is possible for incoming students to spend an internship period in primary schools or other educational Institutions in Barcelona and surroundings taking advantage of Student Mobility for studies.  If you are interested in doing Practicum you should pay a complementary insurance at the time of registration. The complementary insurance is a new service offered by the University and consists of an accident and civil responsibility insurance for university students resident in Spain.
 
Exchange students may register for subjects in other UAB faculties also (if the groups are still open at time of registration), providing they take at least 50% of their classes in this Faculty.
 
In accordance with the UAB Faculty of Education exchange policy, incoming ERASMUS students cannot register their Degree-Final Project in this faculty.
 
Changes to original registration. You can make changes to the classes you have already registered for during one month. After this deadline, students could not request any change in their enrolment.
 
If your arrival certificate needs to be signed by the Erasmus coordinator, please deliver it to intercanvis.educacio@uab.cat
 
 
 
FUNCIONAMIENTO DE LA GESTIÓN ACADÉMICA Y LA OFICINA DE INTERCAMBIOS
 
La Gestión Académica y la Oficina de Intercambios de la Facultad de Ciencias de la Educación pone a tu disposición el sistema de cita previa. Con este sistema te resultará más fácil acceder a nuestra oficina, solicitando una cita para un día y hora concreto. Así, evitarás colas y esperas innecesarias y podremos realizar todos los trámites con mayor brevedad y agilidad.
 
Puedes pedir cita previa a través del siguiente enlace o en el ordenador del vestíbulo de la Gestión Académica (edificio G5).
 
Antes de solicitar cita ten en cuenta el horario de atención de la Oficina de Intercambios.
  HOW GESTIÓ ACADÈMICA WORKS
 
The Academic Administration Office (“Gestió Acadèmica”) and the Exchange Office of the Faculty of Education offers a new appointment booking service. With this system it easier to access our office by booking an appointment for a certain date and time.
 
You can request an appointment via the following link or by using the computer in the hall opposite The Academic Administration Office (Gestió Acadèmica).
 
Before requesting an appointment, please remember the office hours for the Exchange Office.