Mobilitat i Intercanvi Internacional

Erasmus PTGAS

Logo Erasmus

 



CONVOCATÒRIA ERASMUS+, MOBILITAT DE PERSONAL PER A FORMACIÓ (STAFF MOBILITY FOR TRAINING) CURS ACADÈMIC 2024-25

El programa Erasmus+ és el programa de la UE en els àmbits de l’educació, la formació, la joventut i l’esport. Els fons Erasmus+ que financen aquesta convocatòria provenen del programa Erasmus+ KA131 2021-2027.

L’Acció 1 d'aquest programa Erasmus+, inclou la mobilitat de personal de les Institucions d’Educació Superior en els països del programa: els 27 estats membres de la Unió Europea, els països de l’Àrea Econòmica Europea (Islàndia, Liechtenstein i Noruega) i la República de Macedònia del Nord, Sèrbia i Turquia.

El Regne Unit participa al programa Erasmus+ 2021-2027 com a tercer país no associat al programa, a la regió 14. Els tercers països no associats són els que no participen plenament en el programa Erasmus +, però que poden intervenir en determinades accions del programa.

Suïssa està fora del programa Erasmus+, però les places acordades amb institucions d’ensenyament superior d’aquell país s’ofertaran durant aquesta convocatòria. Les persones que obtinguin plaça a una destinació de Suïssa no podran rebre ajuts econòmics procedents de la Unió Europea, i hauran de tramitar el finançament directament amb el govern suís (Swiss-European Mobility Programme)

https://www.movetia.ch/en/programmes/europe/swiss-programme-for-erasmus/higher-education

Les mobilitats i els ajuts estaran sotmesos a les regulacions i restriccions que puguin emetre les autoritats en relació a la situació sanitària i a la continuïtat dels programes d’intercanvi i/o a l’acceptació del personal per la universitat de destinació.

Convocatòria Mobilitat PTGAS 2024-25

Trobareu la informació de les universitats que organitzen activitats específiques per a les estades de mobilitat del PAS (Erasmus Staff Week) al cercador de la UE per a l'staff week mobility.
 
Les universitats membres de l’ECIU (més informació a la web de la UAB) hem signat un multilateral Agreement de Mobilitat Erasmus+, amb l’objectiu de potenciar l’intercanvi existent i donar suport a nous tipus de mobilitat (virtual, mixta, enfocada en reptes i microcredencials). Aquest acord permet les mobilitats d’estudiants i personal (professorat i d’administració).
 
També és possible fer estades en altres universitats encara que no organitzin específicament setmanes Erasmus per al PAS, sempre que la institució de destinació ho accepti i lliuri el Training Mobility Agreement degudament signat i segellat al sol·licitant. 
 
Així mateix, hi ha la possibilitat de fer aquestes estades en altres tipus d’institucions que no 
siguin d’ensenyament superior o en empreses, sempre que la institució de destinació ho accepti i lliuri el Pla de treball degudament signat i segellat al sol·licitant. Podeu consultar les institucions que participen en el programa Erasmus a l'enllaç.
 
En qualsevol cas, els interessats han de contactar directament amb les universitats de destinació per a saber si els accepten abans de fer cap altre tràmit amb l'ARI.
Procediment que cal seguir per a sol·licitar aquest ajut
Per sol·licitar un ajut de mobilitat de formació Erasmus+ cal :
  • Emplenar el formulari de sol·licitud que trobareu al final d'aquesta pàgina.
  • Adjuntar el work plan degudament omplert i signat (Annex 2) on s'indiquin l'objectiu i les dates aproximades de l'estada, o bé la carta o e-mail d'invitació de la universitat estrangera.
  • Les sol·licituds (Annex 3) s’hauran de presentar com a sol·licitud genèrica a la Seu electrònica de la UAB

En cas de canvi de dates i/o destinació, s’haurà presentar el document de modificació de sol·licitud (Annex 4) degudament omplert i signat i la carta d’invitació corresponent. Aquests documents també s’hauran de presentar a la Seu electrònica de la UAB

Si un mateix sol·licitant presenta més d’una sol·licitud, les haurà de prioritzar i només es tindrà en compte la prioritzada en primer lloc. L’altra o les altres sol·licituds es resoldran a la cinquena resolució en cas que hi hagi fons disponibles.

  • 1ª resolució: 2 d’Octubre de 2023  per a les sol·licituds rebudes del 20 de juliol al 31 de juliol de 2023 i del 1 al 15 de setembre, es concediran fins a un màxim del 20% d’ajuts disponibles.
  • 2ª resolució: 17 de Novembre de 2023 per a les sol·licituds rebudes entre el 16 de setembre i el 31 d’octubre de 2023, es concediran fins a un màxim del 20% d’ajuts disponibles.
  • 3ª resolució: 19 de Gener de 2024 per a les sol·licituds rebudes entre l’1 de novembre fins el 22 de desembre de 2023, es concediran fins a un màxim del 20% d’ajuts disponibles.
  • 4ª resolució: 15 de Març de 2024 per a les sol·licituds rebudes entre el 8 de gener i l’1 de març de 2024, es concediran fins a un màxim del 20% d’ajuts disponibles.

Posposat al 19 de març

  • 5ª resolució: 17 de Maig de 2024 per a les sol·licituds rebudes entre el 2 de març i el 30 d’abril de 2024, es concediran fins a un màxim del 20% d’ajuts disponibles.

L’agència espanyola per Erasmus+ SEPIE posa a disposició de les institucions i organitzacions participants al programa Erasmus+ suport específic sobre temes relacionats amb la inclusió (necessitats especials, refugiats, persones amb menys recursos), que trobareu en aquest enllaç. En aquest document trobareu més informació.

Els participants, estudiants i personal docent i administratiu, podran presentar documentació per acollir-se a ajuts addicionals a la seva mobilitat. El suport a la inclusió és un suport financer per cobrir costos addicionals d'estudiants i personal amb menys oportunitats que participen en activitats de mobilitat del programa Erasmus+. Per accedir a aquest suport, els participants hauran de tenir reconeguda i qualificada legalment una discapacitat en grau igual o superior al 33%, o patir problemes físics, mentals o de salut degudament acreditats mitjançant la corresponent certificació mèdica, així com complir amb la resta de criteris d'admissibilitat establerts al Programa.

L'import cobrirà el 100% dels costos reals subvencionables que se sol·licitin, directament relacionats amb la seva discapacitat, a condició que no estiguin coberts a través de les categories pressupostàries de “viatges” (si fos pertinent) i “suport individual”, inclosa l'ajuda addicional per a estudiants amb menys oportunitats. (Entre les despeses subvencionables hi ha les següents: transport especial/adaptat del participant al país d'acollida, acompanyants, serveis professionals, visites preparatòries i altres despeses.)

Sol·licita l'ajuda mitjançant aquest formulari per les convocatòries del programa Erasmus KA131.

Tots els participants que sol·licitin “Suport a la inclusió” basat en costos reals hauran d'acreditar el seu grau de discapacitat i justificar documentalment davant la institució d'educació superior de origen o coordinador del consorci de mobilitat les despeses reals corresponents a l'import de la ajuda addicional rebuda.

Trobareu els enllaços a les resolucions al final d'aquesta pàgina.

Resolucions per les quals s'adjudiquen les places de Mobilitat Erasmus de formació per al PTGAS de la UAB

PERÍODES DE SOL·LICITUD:

  • 1ª resolució: 1 d’Octubre de 2024 per a les sol·licituds rebudes del 22 de juliol al 31 de juliol de 2024 i del 1 al 15 de setembre, es concediran fins a un màxim del 20% d’ajuts disponibles.
  • 2ª resolució: 22 de Novembre de 2024 per a les sol·licituds rebudes entre el 16 de setembre i el 31 d’octubre de 2024, es concediran fins a un màxim del 20% d’ajuts disponibles.
  •  3ª resolució: 17 de Gener de 2025 per a les sol·licituds rebudes entre l’1 de novembre fins el 20 de desembre de 2024, es concediran fins a un màxim del 20% d’ajuts disponibles.
  • 4ª resolució: 14 de Març de 2025 per a les sol·licituds rebudes entre el 7 de gener i el 28 de febrer de 2025, es concediran fins a un màxim del 20% d’ajuts disponibles.

 Posposat al 19 de març

  • 5ª resolució: 16 de Maig de 2025 per a les sol·licituds rebudes entre l’1 de març i el 30 d’abril de 2025, es concediran fins a un màxim del 20% d’ajuts disponibles.

Renúncies

En cas de renúncia, el/la beneficiari/a de l'ajut ho comunicarà per e-mail (erasmus.staff@uab.cat), al més aviat possible, a l'Àrea de Relacions Internacionals per tal de poder readjudicar l'ajut econòmic entre les sol.licituds que hagin quedat en llista d'espera.

Resolucions

1ª resolució

2ª resolució

3ª resolució

4ª resolució

5ª resolució

Per a estades de 3 o més dies heu de sol·licitar el permís corresponent a l’Àrea de Personal d'Administració i Serveis des de l'aplicatiu de gestió horària a l'apartat Permisos i altres sol·licituds horaries.

El pagament de l'ajut queda supeditat a la presentació de tota la documentació següent annexa:

1- Annex Conveni de Subvenció original, signat per l'interessat abans de l’estada
2- Training Mobility Agreement signat per la universitat de destinació. Cal completar les dades que falten i enviar una còpia escanejada a erasmus.staff@uab.cat.
3- Certificat d'estada original signat i segellat per la universitat de destinació on s'indiquin els dies de formació realitzats.

Un cop realitzada l'estada rebreu un correu amb una enquesta online (Erasmus Participant Report Request ) que és obligatori contestar.

El pagament dels ajuts es tramitarà per bossa, aplicant el IRPF corresponent
En el cas del personal de centres adscrits a la UAB, els pagaments es realitzaran directament per transferència a la persona interessada aplicant una retenció del 2% de l’IRPF, segons normativa vigent.

L'Àrea d'Economia i Finances no liquidarà cap viatge si la documentació que el justifica arriba més tard del termini màxim de 6 mesos des de la data de realització del viatge.

La documentació es pot lliurar per correu intern o personalment a:

Àrea de Relacions Internacionals
Edifici N - Plaça Cívica