La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[14/12/2022] Consell de Govern

 

Punt 1 Aprovació de l’acta de la darrera sessió  [+]

Punt 2 Informe del rector

Punt 3 Afers Econòmico-pressupostaris:

3.1. Aprovació del projecte de pressupost de la UAB per al 2023  [+]

Punt 4. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:

4.1. Modificació de la Guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la Universitat Autònoma de Barcelona [+]

Punt 5. Propostes de normatives:

5.1. Modificació del Protocol per prevenir i actuar contra l’assetjament sexual, l’assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, i la violència masclista. [+]

5.2. Modificació del Reglament Marc de Facultats i Escoles Universitàries, Departaments i Instituts Universitaris d’investigació i Centres de Recerca Propis.

5.3. Aprovació de la política d’accés obert i d’accés de dades de recerca de la UAB [+]

5.4. Aprovació del Reglament d’ús i accés a la biblioteca digital de la UAB [+]

Punt 6.Estructures bàsiques i serveis de la UAB:

6.1. Modificació del Reglament de la Facultat de Dret [+]

6.2. Creació del centre d'estudis i de recerca "Centre de recerca en Arts Escèniques" (CRAE)  [+]

6.3. Creació de la nova empresa derivada de la UAB, TECTUM GARDEN  [+]

Punt 7. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB:

7.1. Autorització d’ús d’espais per a la instal·lació d’una canonada i autorització d’ocupació temporal. [+]

7.2. Cessió d’ús d’espais a l’Associació EPONA. [+]

7.3. Cessió d’ús d’uns terrenys a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, S.A. [+]

7.4. Cessió d'espais en el marc de l’activitat de l’Escola FUAB-Formació per al curs 2022-2023 [+]

Punt 8. Informe anual del FUAB [+]

Punt 9. Afers de tràmit:

9.1. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de docència del personal docent i investigador funcionari i contractat. 1a Convocatòria AAI 2022 AQU Catalunya. [+]

9.2. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat. Avaluació 2021. [+]

9.3. Aprovació dels complements retributius addicionals de recerca i de transferència per al personal docent i investigador funcionari. 1a Convocatòria AAI 2022 AQU Catalunya. [+]

9.4. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU 1a convocatòria AAI Contractat 2022, per estimació de recurs.

Punt 10. Torn obert de paraules [+]

 

 

 

 

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.

Acord 92/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 27 d’octubre de 2022. (DOC

 

Punt 3.1. Afers Econòmico-pressupostaris:  Aprovació del projecte de pressupost de la UAB per al 2023

Acord 93/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Vistos els criteris bàsics per a l'elaboració del pressupost de la UAB per a l'exercici  2022 aprovats per Acord de Consell de Govern de 27 de novembre de 2022.

Vist que la comissió d’Economia i d’Organització en sessió de 30 de novembre de 2022 va informar favorablement del projecte de pressupost de la UAB per a l’exercici 2023.

Atès que l'article 64.l) dels Estatuts de la UAB estableix que correspon al Consell de Govern elevar al Consell Social la proposta de pressupost anual, i que l'article 212 disposa que la Gerència elabora l'avantprojecte de pressupost, d'acord amb les directrius de l'Equip de Govern i dels criteris bàsics aprovats pel Consell de Govern i pel Consell Social.

Vist l'article 3  del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar el projecte de pressupost de la UAB per a l’exercici 2023, que s’annexa. (DOC

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar al gerent l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Economia  per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 4.1. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:  Modificació de la Guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la Universitat Autònoma de Barcelona

Acord 94/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Vistos els articles 33, 55 i 69 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que contenen les disposicions relatives a l’avaluació del professorat i les seves retribucions i l’article 72 de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d'Universitats de Catalunya, que regula les retribucions addicionals.

Vistes les funcions de l’Agència per a la Qualitat dels Sistema Universitari de Catalunya (AQU Catalunya), que per encàrrec del Departament responsable d’universitats, elabora el marc per a un model d’avaluació docent de les universitats públiques catalanes, a partir del qual cada Universitat ha d’elaborar un manual propi d’avaluació docent del professorat.

Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 21 de novembre de 2019 pel qual es va acordar la modificació de la “Guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la Universitat Autònoma de Barcelona aprovada pel Consell de Govern en data 23/03/2017, segons el que recull i proposa l’autoinforme d’avaluació de la UAB per a la renovació de l’acreditació del manual d’avaluació docent per traslladar-lo al Consell de Govern per a la seva aprovació.

Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 15 de juliol de 2009, i modificada en diverses ocasions, la darrera en data 7 de novembre de 2018, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la modificació de la “Guia d’avaluació de l’activitat docent del professorat de la Universitat Autònoma de Barcelona aprovada pel Consell de Govern en data 23/03/2017, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicerectora de Qualitat, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

Punt 5.1. Propostes de normatives: Modificació del Protocol per prevenir i actuar contra l’assetjament sexual, l’assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, i la violència masclista

Acord 95/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Atès que en data 7 de novembre de 2018 el Consell de Govern va aprovar el Protocol per prevenir i actuar contra l’assetjament sexual, l’assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, i la violència masclista.

Vista (i) l’experiència adquirida durant quatre anys en aplicació del Protocol; (ii) les diferents modificacions legislatives sectorials (la Llei 17/2020, de 22 de desembre, de modificació de la Llei 5/2008, del dret de les dones a erradicar la violència masclista, Llei 3/2022, de 24 de febrer, de convivència universitària, la llei 15/2022, de 12 de juliol, integral per la igualtat de tracte i la no discriminació); (iii) així com, les diferents polítiques endegades per les Administracions públiques, aconsella modificar el text del protocol per adequar el seu contingut a les necessitats que motiven la seva promulgació, en els termes de l’Annex núm. 1.

Atès que en data 2 de desembre de 2022 la Comissió d’Igualtat i de Responsabilitat Social Universitària va informar favorablement la modificació del Protocol.

Vist l’article 64 dels Estatuts pel qual s’estableix les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la Secretària General, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la modificació del ‘Protocol per prevenir i actuar contra l’assetjament sexual,  l’assetjament per raó de sexe, orientació sexual, identitat de gènere o expressió de gènere, i la violència masclista’ en els tremes de l’Annex núm. 1. (DOC

SEGON. Encarregar a la Secretària General l’execució i seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords a l’àmbit gerencial competent en matèria de RSU, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5.3. Propostes de normatives: Aprovació de la política d’accés obert i d’accés de dades de recerca de la UAB

Acord 96/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d'Innovació, Transferència i Emprenedoria de modificació de la “Política Institucional d’Accés Obert de la Universitat Autònoma de Barcelona” i de la “Política institucional d’accés obert per a les dades de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona”.

Atès que la Universitat va aprovar el 25 d’abril de 2012 el document de Política Institucional d’Accés Obert de la UAB, i que des de llavors s’ha avançat molt en el compromís cap a l’accés obert: s’ha publicat una nova Llei de la ciència, que requereix que els resultats de l’activitat de recerca finançada amb fons públics que es publiquin en revistes científiques han de ser disponibles en repositoris institucionals de forma simultània a la data de publicació; i s’ha implementat l’Entorn per a la Gestió de la Recerca i la Transferència (EGRETA), factors tots ells que comporten canvis importants en la política d’accés obert d’aquesta Universitat.

Atès que la Universitat va aprovar l’11 de març del 2020 el document de Política institucional d’accés obert per a les dades de recerca de la UAB, i que d’ençà la seva aprovació el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) ha creat un repositori de dades de recerca per a totes les universitats i Centres de Recerca de Catalunya (CERCA), anomenat  CORA, el qual cal incloure en el document de Política abans esmentat.

Vist l'article 25.4.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de  2021,  pel  que  fa  a  les  competències  de  la  Comissió  de  Recerca,  Transferència  i  Innovació,  que  estableix que li correspon emetre informes entre d’altres sobre la programació i línies generals de la política de recerca i de transferència de coneixements.  

Atès que la proposta de modificació de la “Política Institucional d’Accés Obert de la Universitat Autònoma de Barcelona” i de la “Política institucional d’accés obert per a les dades de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona” va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió  de  Recerca,  Transferència i Innovació de 24 de novembre de 2022.

Vist l'article 3 del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d'Innovació, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.  Aprovar la modificació de la “Política Institucional d’Accés Obert de la Universitat Autònoma de Barcelona” i de la “Política institucional d’accés obert per a les dades de recerca de la Universitat Autònoma de Barcelona”, en els termes que s’annexen.(DOC)  (DOC

SEGON.  Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.  Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5.4. Propostes de normatives: Aprovació del Reglament d’ús i accés a la biblioteca digital de la UAB

Acord 97/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Vista la proposta del Servei de Biblioteques de la UAB d’aprovació del Reglament d’ús i accés a la Biblioteca Digital de la UAB.

Atès que la UAB subscriu llibres, revistes i bases de dades en format digital que conformen la biblioteca digital de la UAB, en base a unes llicències d’ús; i que la universitat ha de garantir que s’actua d’acord amb aquestes llicències.

Atès que s’han produït millores en la seguretat del sistema d’identificació d’usuaris i en l’establiment d’IP dinàmiques per als ordinadors que comporten la necessitat d’establir les tipologies d’usuari que poden accedir a la biblioteca digital i com s’autoritza aquest accés.

Vist l’article 45 de la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona en matèria d’investigació i l’article 25.4.d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència Innovació, que estableixen que la competència per aprovar els reglaments dels serveis generals és del Consell de Govern previ informe favorable de la Comissió del Consell de Govern competent per raó de la matèria.

Atès que la proposta d’aprovació del Reglament d’ús i accés a la Biblioteca Digital de la UAB va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació de 24 de novembre de 2022.

Vist l'article 3  del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d'Innovació, Transferència i Emprenedoria el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar el Reglament d’ús i accés a la Biblioteca Digital de la UAB, en els termes que s’annexen. (DOC

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 6.1.Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Modificació del Reglament de la Facultat de Dret

Acord 98/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Vista la proposta de modificació del Reglament de la Facultat de Dret aprovada per acord de la Junta de Facultat de 25 d’octubre de 2022.

Vist que el nou text proposa, entre d’altres, la modificació de les funcions de la facultat, els òrgans de govern amb la creació de noves comissions com la d’Igualtat i de Qualitat, així com la reforma de la composició de la Junta de Facultat.

Vist l’article 30 de la Reglament Marc de Facultats segons el qual la modificació del reglament de les facultats de la UAB ha de ser ratificada pel Consell de Govern un cop aprovat per la Junta de Facultat.

Vist l'article 3 lletra a) del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la secretària general s'eleva al Consell de Govern, la següent

ACORDS

PRIMER. Ratificar l’acord de la Junta de Facultat de Dret de 25 d’octubre de 2022 pel qual va aprovar la modificació del seu Reglament segons document que s’annexa. (DOC

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva ratificació per part del Consell de Govern.

TERCER. Comunicar el present acord a la Facultat de Dret

 

Punt 6.2. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Creació del centre d'estudis i de recerca "Centre de recerca en Arts Escèniques" (CRAE)

Acord 99/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Vista la sol·licitud de creació d’un centre d’estudis i de recerca amb la denominació ‘Centre de Recerca en Arts Escèniques (CRAE)’ presentada pel doctor Francesc Foguet Boreu.

Atès que la sol·licitud de creació del centre d’estudis i de recerca va acompanyada d’una memòria que conté les finalitats, les línies d’investigació principals, la proposta d’activitats, la relació de les persones que en formaran part i un pla econòmic  i la proposta de reglament de funcionament .

Atès que junt amb la sol·licitud també consten a l’expedient administratiu la sol·licitud signada pels investigadors i investigadores interessats a participar-hi, amb el vistiplau del seus directors o directores de departament.

Vist l’informe favorable acordat per la Comissió de Recerca,  de data 24 de novembre de 2022.

Vist l'article 17.1.a) de la Normativa de la UAB en matèria d’Investigació aprovada per acord del Consell de Govern de 30 de gener de 2020 en virtut del qual és competència del Consell de Govern la creació d’un centre d’estudis i de recerca.

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic. 

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la  vicerectora de Recerca, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la creació del centre d’estudis i de recerca amb la denominació ‘Centre de Recerca en Arts Escèniques (CRAE)’ en els termes de la memòria acompanyada com Annex núm. 1 i el reglament de funcionament, acompanyat com Annex núm. 2.(DOC (DOC

SEGON. Encarregar la vicerectora de Recerca l’execució i seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius 

 

Punt 6.3. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Creació de la nova empresa derivada de la UAB, TECTUM GARDEN

Acord 100/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Vista la sol·licitud presentada pel doctor Xavier Gabarrell Durany dirigida a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria de la UAB en relació amb l’aprovació de la presa de participacions i  reconeixement formal de l’empresa ja constituïda denominada TECTUM GARDEN, S.L.

Atès l’informe de l’Oficina de Valorització i Patents sobre l’objecte a transferir i la seva protecció, així com l’adequació per a ser transferit a “TECTUM GARDEN, S.L.”.

Vist l’informe preliminar de la comissió ad-hoc sobre la valoració favorable de la proposta de 18 d’octubre de 2022. .

Vist el text refós de la normativa de la UAB en matèria d’investigació aprovat per Acord del Consell de Govern núm. 24/2011, de 2 de març –TRI-, on es regula, entre d’altres, els requisits i el procediment per a la creació d’empreses de base tecnològica (EBT).

Vist l’acord pres per la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació de 20 d’octubre de 2022 en virtut del qual s’acorda: ‘Primer.- Emetre proposta favorable per aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “TECTUM GARDEN, S.L”, a través de la subscripció de participacions socials equivalents al 10% del capital social de l’empresa, per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.U.), adquirint-les a valor nominal, amb un desemborsament màxim de 4.000 €, en els termes  establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa pel comitè ad-hoc, reconeixent-ne a “TECTUM GARDEN, S.L” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona’.

Vist l’acord de la Comissió Econòmica del Consell Social, núm. CE 124/2022, de 10 de novembre, pel qual va emetre informe favorable al Consell de Govern de la UAB sobre la proposta de participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa TECTUM GARDEN, S.L..

Vistos els articles 95 i següents de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació, aprovada per Acords del Consell de Govern de 30 de gener de 2020.

Vist l'article 41.2 lletra g) de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, en relació amb el foment de la transferència de coneixements de les Universitats en el sistema productiu i de les empreses i l'article 185 dels Estatuts de la UAB, sobre la creació d’empreses de base tecnològica a partir de l’activitat científica de la Universitat.

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.  Aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa “TECTUM GARDEN, S.L”, a través de la subscripció de participacions socials equivalents al 10% del capital social de l’empresa, per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.U.), adquirint-les a valor nominal, amb un desemborsament màxim de 4.000 €, en els termes  establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa pel comitè ad-hoc, reconeixent-ne a “TECTUM GARDEN, S.L” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona.  

SEGON. Aprovar la participació de la UAB el 10 per 100 del capital social de l’empresa, amb una aportació màxima de 4.000,00 euros.

TERCER. Certificar, d’acord amb el que estableix la Disposició Addicional vint-i-quatrena de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la qual es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, la naturalesa de base tecnològica de l’empresa, així com que les contraprestacions a favor de la Universitat a què es fa esment a la part expositiva d’aquests acords són adequades. 

QUART. Autoritzar el rector o persona en qui delegui perquè, en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, realitzi els actes següents:

  1. Formalitzar el contracte entre socis, el contracte de transferència de tecnologia i l’aprovació dels estatuts corresponents, un cop confirmada la seva adequació jurídica i completada la tramitació interna de la Universitat Autònoma de Barcelona que en cada cas correspongui.
  1. Designar i nomenar, si s’escau, els representants de la Universitat Autònoma de Barcelona als diferents òrgans de la societat, així com les persones que hagin d’actuar en qualitat de substituts a les reunions dels òrgans socials.
  1. Comparèixer davant qualsevol autoritat, organisme o entitat, pública o privada que siguin necessàries per a la formalització d’aquest acord i, en general, realitzar les actuacions pertinents per tal de fer efectiu el que disposa el present acord.

CINQUÈ. Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l’execució i el seguiment dels acords anteriors. En particular se li encarrega que informi al Consell de Govern sobre el desenvolupament de l’empresa “TECTUM GARDEN, S.L”  en el termini d’un any aproximadament.

SISÈ. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i per tal que faci la difusió oportuna.

 

Punt 7.1. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB:  Autorització d’ús d’espais per a la instal·lació d’una canonada i autorització d’ocupació temporal.

Acord 101/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Atès que Aigües de Barcelona Empresa Metropolitana de Gestió del Cicle Integral de l’Aigua, S.A. (d’ara endavant Aigües de Barcelona, S.A.) ha de dur a terme sobre les finques abans descrites, l’execució de les obres relatives al “Projecte constructiu de renovació de la canonada d’abastament Badia-Barberà, tram ctra. Autònoma aparcament bombers”. Les obres esmentades afecten a part de les finques de referència en els següents termes:

S’incorporen com Annex 1 plànols de situació dels espais on es constitueix la cessió.

S’incorpora com Annex 2 minuta del contracte de constitució de servitud d’aqüeducte / de pas i d’autorització d’ocupació temporal.

D’acord amb allò que disposen els articles 92 i 137.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques, l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya i l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Autoritzar a Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana de Gestió del Cicle Integral de l’Aigua, S.A., amb CIF número 66098435, l’ús de 469,58 m2 d’uns terrenys de la UAB, ubicats a les finques núm. 45.277 i 45.279 inscrites al Registre de la propietat núm. 2 de Cerdanyola del Vallès (parcel·la cadastral número 5663102DF2956D) per a la instal·lació d’una canonada de pas soterrat i les instal·lacions complementaries, pel període màxim permès per la legislació de patrimoni de les Administracions públiques, tal com es grafia en el plànol acompanyat com a Annex núm. 1.  (DOC)

SEGON.- Autoritzar a Aigües de Barcelona, S.A. a ocupar temporalment, la porció de terreny de 656,95 m2 de superfície, amb l’objecte de possibilitar l’execució de les obres indicades en l’anterior acord.

TERCER.- Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi amb el representant d’ Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana de Gestió del Cicle Integral de l’Aigua, S.A. el contracte de constitució de servitud d’aqüeducte / de pas i d’autorització d’ocupació temporal, facultant-los perquè realitzin totes les actuacions necessàries per l’execució dels presents acords, incloses les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura del document, segon la proposat de minuta que s’aprova (Annex núm. 2). (DOC)

QUART.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

CINQUÈ.- Encarregar la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori l'execució i el seguiment de l'acord primer.

SISÈ.- Comunicar els presents acords al Director d’Arquitectura i Logística, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 7.2. Cessió d’ús d’espais a l’Associació EPONA.

Acord 102/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Vista la proposta de la Vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori de formalitzar amb l’Associació EPONA un conveni de cessió d’ús d’espais.

Atès que l’Associació EPONA és una entitat sense ànim de lucre que té per finalitat facilitar la rehabilitació bio-psico-social de les persones que ho requereixin, per  mitjà  de les teràpies assistides amb cavalls, així com oferir  formació de qualitat tot buscant la professionalització i reconeixement del valor terapèutic de l’Equinoteràpia.

 Atès que la UAB, a través del Laboratori d’Investigació Prosocial Aplicada, i l’Associació EPONA realitzen el Curs de Especialista Monitor en Equinoteràpia i el Postgrau en Equinoteràpia i Coaching Prosocial en dependències de la UAB.

Atès que en data 2 de desembre de 2016 la UAB i l’Associació EPONA han formalitzat un conveni de cessió d’ús per un període inicial del qual va finalizar el 6 de desembre de 2022.

Atès que l’Associació EPONA requereix gaudir l’autorització d’ús de l’espai que es detalla per fer les pràctiques del Curs de Monitor d’equinoteràpia i el Postgrau, així com sessions pràctiques d’equinoteràpia i formació, sota les següents condicions:

  • Objecte: Parcel·la semi-boscosa situada a la part Oest del Campus, entre les Granges de Veterinària i la Travessera dels Turons, carrer de Les Granges i carrer del Hospital Clínic Veterinari, delimitant uns 5.000 m2, on s’instal·laran dues pistes per a cavalls, una caseta de fusta de 20 m2 per a magatzem d’estris i material d’ús en teràpies, petit mòdul per a Servei adaptat, zona de dutxes per a cavalls, i en un futur una petita aula de 40 m2.
  • Cànon: 16.809 € anuals –impostos exclosos-, a raó de 1.400,75 € / mes. Revisable anualment amb l’IPC Estatal.
  • Despeses: L’Associació EPONA haurà d’abonar a la UAB, apart de l’import del cànon, les despeses d’aigua i electricitat generades als espais objecte de cessió d’ús. 
  • Termini de duració: 6 anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma expressa el conveni per successius períodes de 6 anys cadascun fins arribar a un total de 30 anys.
  • Destinació: Desenvolupament de les activitats pròpies de la seva finalitat associativa, pràctiques del Curs de Monitor d’equinoteràpia i el Postgrau, així com sessions pràctiques d’equinoteràpia i formació.

D’acord amb allò que disposen els articles 92 i 137.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques, l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya i l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Autoritzar la cessió d’ús a Associació EPONA d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes: 

  • Objecte: Parcel·la semi-boscosa situada a la part Oest del Campus, entre les Granges de Veterinària i la Travessera dels Turons, carrer de Les Granges i carrer del Hospital Clínic Veterinari, delimitant uns 5.000 m2, on s’instal·laran dues pistes per a cavalls, una caseta de fusta de 20 m2 per a magatzem d’estris i material d’ús en teràpies, petit mòdul per a Servei adaptat, zona de dutxes per a cavalls, i en un futur una petita aula de 40 m2 (DOC)
  • Cànon: 16.809 € anuals –impostos exclosos-, a raó de 1.400,75 € / mes. Revisable anualment amb l’IPC Estatal.
  • Despeses: L’Associació EPONA haurà d’abonar a la UAB, apart de l’import del cànon, les despeses d’aigua i electricitat generades als espais objecte de cessió d’ús. 
  • Termini de duració: 6 anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma expressa el conveni per successius períodes de 6 anys cadascun fins arribar a un total de 30 anys.
  • Destinació: Desenvolupament de les activitats pròpies de la seva finalitat associativa, pràctiques del Curs de Monitor d’equinoteràpia i el Postgrau, així com sessions pràctiques d’equinoteràpia i formació.

SEGON.- Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

TERCER.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

QUART.- Encarregar la Vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori l'execució i el seguiment de l'acord primer.

CINQUÈ.- Comunicar els presents acords al directora d’Arquitectura i Logística, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 7.3. Cessió d’ús d’uns terrenys a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, S.A.

Acord 103/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori en relació amb la sol·licitud de LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA pel que fa a l’autorització d’ús de terreny.

Atès que mitjançant escrit de data 15 de gener de 1990 la UAB va autoritzar el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions a construir part de la carretera que voreja el Laboratori i l’aparcament associat i va autoritzar l’ús de l’aparcament esmentat als usuaris del Laboratori.

Atès que per acords núm. 66/2010 i 40/2010 del Consell de Govern i del Consell Social de dates 30 de setembre i 28 d’octubre de 2010, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny annex a l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) amb la superfície disponible necessària per donar ús a 450 places de pàrking, aproximadament, per un termini de tres anys, la qual es va formalitzar en data 29 d’octubre de 2010 i, per tant,  finalitzarà el 29 d’octubre de 2013.

Atès que per acords núm. 92/2013 i 72/2013 del Consell de Govern i del Consell Social de dates 9 d’octubre i 28 de novembre de 2013, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de tres anys i, per tant,  finalitzà el 3 de desembre de 2016.

Atès que per acords núm. 14/2017 i CE 09/2017 del Consell de Govern i del Consell Social de dates 26 de gener i 21 de febrer de 2017, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini de 3 anys i, per tant, finalitzarà el 3 de desembre de 2017.

Atès que per acords núm. 125/2017 i CE 91/2017 del Consell de Govern i del Consell Social de dates 13 de desembre de 2017 i 20 de desembre de 2017, respectivament, la UAB va cedir l’ús a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA  d’una porció del terreny situat davant l’entrada de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya (LGAI) de superfície de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrquing, aproximadament, per un termini d’un any 3 de desembre de 2017 fins el 3 de desembre de 2020, tot i que va ser finalment prorrogat fins el 20 de desembre de 2021 en virtut de resolució del retor d’11 de març de 2021.

 Atès que és voluntat de LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA de tornar a gaudir l’ús d’una superfície de terreny de 2.700 m2, corresponent a 132 places de pàrking, aproximadament, ubicats davant l’entrada principal de l’edifici on està ubicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya –identificat segons plànol annex- per un període de 4 anys.

Atesa la necessitat de concretar l’espai objecte d’autorització i d’establir alhora una contraprestació al respecte.

Atès que l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB estableix que la disposició dels béns immobles de la Universitat correspon al Consell Social, a proposta del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

Primer. Autoritzar l’ús de terrenys de titularitat de la UAB a LGAI TECHNOLOGICAL CENTER, SA:

  • Objecte: Porció del terreny situat davant l’entrada principal de l’edifici on està radicat el Laboratori General d’Assaigs i Investigacions de Catalunya, amb la superfície de 2.700 m2 per donar ús a 132 places de pàrquing, aproximadament (identificada en el plànol annex). (DOC)
  • Preu: 37.000,00 € anuals (IVA exclòs) i subjecte a revisió anual d’acord amb l’IPC estatal.
  • Termini de duració: 2 anys, des del 21 de desembre de 2021, més dos possibles pròrrogues anuals.
  • Destinació: El destí del dret d’ús objecte d’autorització serà l’apartament de vehicles al voltant de l’edifici on està radicat el LGAI per als seus usuaris (132 places aproximadament).

Segon. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

Tercer. Encarregar la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.

Quart. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

Cinquè. Comunicar el present acord al Director d’Arquitectura i Logística.

 

Punt 7.4. Cessió d'espais en el marc de l’activitat de l’Escola FUAB-Formació per al curs 2022-2023

Acord 104/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Atès que en data 19 de gener de 2016 la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona (FUAB) van signar un conveni per a la participació del professorat de la UAB a la FUAB i la gestió d’espais en el marc de la l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (fUABf) on es preveu, entre d’altres, el procediment d’autorització d’ús d’espais de la UAB . 

Atès que es vol signar un annex a l’anterior conveni pel qual es concretaren els espais necessaris per portar a terme un màster universitari en Didàctica del xinès per hispanoparlants, un màster universitari en Unió Europea Xina, Cultura i Economia i un màster universitari en Polítiques Socials i Acció Comunitària. (document 2).

Atès l’article 207.1 dels Estatuts de la UAB que estableix que els actes de disposició sobre els béns de la universitat han d’ajustar-se a la normativa general en la matèria de patrimoni de les administracions públiques i dels Estatuts.

Atès l’article 64.q) dels Estatuts de la UAB que estableix com a competència del Consell de Govern el proposar al Consell Social l’afectació i la desafectació al domini públic dels béns universitaris, així com l’adquisició i el procediment d’alienació de béns patrimonials.

Atès que l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al consell social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.-  Autoritzar la signatura de l’annex al conveni per a la participació del professorat de la Universitat Autònoma de Barcelona a la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona i la gestió d’espais en el marc de l’activitat de l’Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona – Formació (fUABf) en els termes del document annex. (DOC)

SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

TERCER.- Encarregar al vicerector d’Economia l'execució i el seguiment de l'acord primer.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 8. Informe anual del FUAB

Acord 105/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Vist l’informe de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona tramès per la mateixa Fundació.

 Atès que, per tal de donar compliment a l’obligació de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona de retre comptes davant la UAB, es presenta al Consell de Govern la memòria corresponent.

 Ates que el Consell de Govern és l’òrgan suprem de govern col·legiat de la Universitat i, com a tal, estableix les seves línies estratègiques i programàtiques per la qual cosa ha d’estar assabentat de les activitats de les entitats instrumentals creades per la Universitat.

 Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat el següent

ACORD

Donar-se per assabentat de l’informe de la Fundació Universitat Autònoma de Barcelona.

 

Punt 9.1. Afers de tràmit:  Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de docència del personal docent i investigador funcionari i contractat. 1a Convocatòria AAI 2022 AQU Catalunya.

Acord 106/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

Vista la RESOLUCIÓ REU/3817/2021, de 23 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2021, per a l'assignació de les retribucions addicionals.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als mèrits de docència del professorat de la UAB.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Personal Acadèmic el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals per mèrits de docència del professorat funcionari i contractat de la UAB, que han obtingut avaluació positiva. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau. 

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords. 

 

Punt 9.2. Afers de tràmit:  Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat. Avaluació 2021.

Acord 107/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució REU/3817/2021, de 23 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2021, per a l'assignació de les retribucions addicionals.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de docència i de gestió del professorat de la UAB.

El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Personal Acadèmic el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.  Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de gestió del professorat funcionari i contractat de la UAB, que han obtingut avaluació positiva, d’acord amb la documentació annexa. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

QUART. Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 9.3. Afers de tràmit: Aprovació dels complements retributius addicionals de recerca i de transferència per al personal docent i investigador funcionari. 1a Convocatòria AAI 2022 AQU Catalunya.

Acord 108/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució REU/3818/2021, de 23 de desembre, per la qual es dóna publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2021.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat funcionari de la UAB.

El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Personal Acadèmic el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.  Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals per mèrits de recerca del professorat funcionari de la UAB que han obtingut avaluació positiva, d’acord amb la documentació annexa. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

QUART. Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 9.4. Afers de tràmit:  Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU 1a convocatòria AAI Contractat 2022, per estimació de recurs.

Acord 109/2022, de 14 de desembre, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució REU/3818/2021, de 23 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2021.

Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat de la UAB.

El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Personal Acadèmic el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.  Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

QUART. Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Documents relacionats