La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[01/02/2023] Consell de Govern

 

Punt 1 Aprovació de l’acta de la darrera sessió  [+]

Punt 2.Informe del rector

Punt 3.Afers de personal acadèmic i de personal investigador:

3.1. Modificació del Model i Criteris de Priorització de les places de Professorat Permanent [+]

3.2. Actualització del Model de Dedicació Acadèmica en base a les interpretacions i els acords de la Comissió de Personal Acadèmic [+]

Punt 4.Afers Econòmico-pressupostaris:

4.1. Modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament de centres i departaments [+]

Punt 5.Afers acadèmics:

5.1. Extinció de títols de màster universitari [+]

Punt 6.Propostes de normatives:

6.1. Modificació de la normativa acadèmica de la UAB [+]

Punt 7.Estructures bàsiques i serveis de la UAB:

7.1. Modificació del Reglament de l'Escola de Doctorat [+]

Punt 8. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB

Punt 9.Afers de tràmit:

9.1. Modificació del Pressupost UAB 2023: Esmena d'errors [+]

9.2. Aprovació dels complements retributius addicionals de recerca i de transferència per al personal docent i investigador funcionari. 1a convocatòria AAI 2022 AQU Catalunya [+]

9.3. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal investigador permanent. Avaluació AQU Catalunya 2021 [+]

9.4. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU 1a convocatòria AAI Contractat 2022, per estimació de recurs

Punt 10.Torn obert de paraules  [+]

 

 

 

 

 

 

 

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.

Acord 1/2023, d’1 de febrer, del Consell de Govern

Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 14 de desembre de 2022. (DOC

 

Punt 3.1. Afers de personal acadèmic i de personal investigador: Modificació del Model i Criteris de Priorització de les places de Professorat Permanent

Acord 2/2023, d’1 de febrer, del Consell de Govern

Vist l’acord del Consell de Govern de data 17 de març de 2021 pel qual s’aprova el model i criteris de priorització de les places de professorat permanent i vist l’acord del Consell de Govern de data 15 de març de 2022 pel qual s’aprova la modificació del model i criteris de priorització de les places de professorat permanent pel que fa a la incorporació del professorat titular d’universitat i agregat procedent del programa Ramon y Cajal.

Vista la necessitat de modificar el Model i Criteris de Priorització de les places de professorat permanent.

Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.

Vista l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 19 de gener de 2023 pel qual s’informa favorablement la modificació del document “Model i criteris de priorització de les places de professorat permanent”.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar del document “Model i criteris de priorització de les places de professorat permanent”, de conformitat amb l’annex adjunt.  (DOC)

SEGON.- Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER.- Comunicar el present acord a la vicerectora de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

Punt 3.2. Afers de personal acadèmic i de personal investigador: Actualització del Model de Dedicació Acadèmica en base a les interpretacions i els acords de la Comissió de Personal Acadèmic

Acord 3/2023, d’1 de febrer, del Consell de Govern

Vist el Model de Dedicació Acadèmica aprovat en data 13 de desembre de 2017 pel Consell de Govern de la UAB, modificat en diverses ocasions, la darrera en data 28 d’abril de 2022.

Atès que l’article 14 del Model de dedicació acadèmica preveu que correspon a la Comissió de Personal Acadèmic resoldre i interpretar les qüestions derivades de l’aplicació del model de dedicació acadèmica.

Vista la conveniència d’incorporar les diverses interpretacions acordades per la CPA i els acords presos en relació al Model de Dedicació Acadèmica.

Vist l’article 68 de la Llei Orgànica d’Universitats que regula el règim de dedicació del professorat universitari.

Atès que l’article 2.1 de la Llei Orgànica d’Universitats preveu que les universitats desenvoluparan les seves funcions en règim d’autonomia i a l’apartat 2 disposa que forma part de l’autonomia universitària, entre d’altres, la selecció, formació i promoció del personal docent i investigador i del personal d’administració i serveis així com la determinació de les condicions en que han de desenvolupar les seves activitats. 

Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 19 de gener de 2023 pel qual s’informa favorablement la incorporació al Model de Dedicació Acadèmica de les interpretacions i els acords aprovats a Comissió de Personal Acadèmic anteriors.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la incorporació al Model de Dedicació Acadèmica de les interpretacions aprovades a CPAs anteriors i acords de conformitat amb l’annex adjunt.  (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicerectora de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

Punt 4. Afers Econòmico-pressupostaris: Modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament de centres i departaments

Acord 4/2023, d’1 de febrer, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector d’Economia de modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments.

Vistos els acords de Consell de Govern de data 10 de juliol de 2018 i de 30 d’octubre de 2019  i de 7 de juliol de 2022 pel que fa a l’aprovació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i a departaments.

Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió de 25 de gener de 2023 ha informat favorablement de la proposta de modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments.

Vist l'article 3 del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMERA. Aprovar la modificació del Model de distribució del pressupost de funcionament a centres i departaments, segons document que s’annexa.  (DOC)

SEGON. Comunicar l’acord al gerent i a la vicegerent d'Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

Punt 5. Afers acadèmics:  Extinció de títols de màster universitari

Acord 5/2023, d’1 de febrer, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent de supressió de títols de màster universitari que han estat presentades pels centres corresponents.

Vist el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la qualitat.

Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

Vist l’article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre supressió d’ensenyaments i títols de segon cicle.

Atès que la proposta de supressió del títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 24 de gener de 2023.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar l’extinció del títol de màster universitari següent:

  • Medicina Transfusional i Teràpies Cel·lulars Avançades
  • Rehabilitació Psicològica i Estimulació Cognitiva

SEGON. Elevar l'aprovació de la supressió del títol de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART.- Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 6.Propostes de normatives:  Modificació de la normativa acadèmica de la UAB

Acord 6/2023, d’1 de febrer, del Consell de Govern

Vista la proposta del Vicerectorat d’Estudis i d’Innovació Docent d’aprovació de la modificació de la normativa acadèmica de la UAB.

Atesa la necessitat d’actualitzar alguns preceptes del Títol IV i l’annex XV de l’esmentada normativa relatius al reconeixement de crèdits per la participació en les activitats universitàries culturals, esportives, solidàries, de cooperació, i de representació estudiantil, per tal d’incloure nous tipus d’activitat i revisar el procediment de proposta i aprovació dels reconeixements.

Vist que la Normativa acadèmica de la UAB va ser aprovada per acord de Consell de Govern de 7 de juliol de 2022.

Vist l'article 9.4 b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar sobre les disposicions normatives en matèria acadèmica d’estudis de grau i de màster, tant oficials com a propis, i de formació contínua.

Vist que la proposta de modificació del Títol IV i l’annex XV de la normativa acadèmica de la UAB va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 24 de gener de 2023.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la modificació de la de normativa acadèmica de la UAB, en els termes que s’annexen.  (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.

 

Punt 7. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Modificació del Reglament de l'Escola de Doctorat

Acord 7/2023, d’1 de febrer, del Consell de Govern

Vista la proposta del Comitè de Direcció de l’Escola de Doctorat de ratificació de la modificació del Reglament de règim intern de l’Escola de Doctorat de la UAB.

Atès que el Comitè de Direcció de l’Escola de Doctorat va modificar, en data 29 de novembre de 2022, el Reglament de règim intern de l’Escola de Doctorat per tal afegir un representant més de la Junta Permanent del Comitè de Direcció en l’àmbit de Ciències Socials i Jurídiques; i incloure a les funcions de la directora de l’Escola de Doctorat la d’actuar com a fedatària del centre.

Atès que l’article 36 del Reglament de règim intern de l’Escola de Doctorat de la UAB disposa que correspon al Comitè de Direcció aprovar les propostes de modificació del Reglament, les quals hauran de ser ratificades pel Consell de Govern.

Vist l'article 3  del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Recerca, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Ratificar la modificació del Reglament de règim intern de l’Escola de Doctorat de la UAB, en els termes que s’annexen.  (DOC)

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Recerca l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca i a l’Escola de Doctorat,  per tal que portin a  terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 9.1. Afers de tràmit:  Modificació del Pressupost UAB 2023: Esmena d'errors

Acord 8/2023, d’1 de febrer, del Consell de Govern

Vist que en la sessió del Consell de Govern de data 14 de desembre de 2022  i en la sessió de 21 de desembre de 2022 del Plenari del Consell Social es va acordar l’aprovació del pressupost de la UAB per a l’exercici 2023.

Atès que s’han detectat errors en dos paràgrafs de l’article 18 corresponent a les bases d’execució del pressupost de la UAB, les qual cal esmenar en el sentit següent:

Article 18. Adjudicació

Procediments d’adjudicació:

../..

2. Obres

Per a l’adjudicació de contractes amb un valor estimat igual o superior a 40.000 € s’ha de tramitar un procediment obert, amb diferències de tramitació en funció del valor estimat:

../..

Per import igual o superior a 80.000 i igual o inferior a 2.000.000 , es pot tramitar un procediment obert simplificat, dacord amb els articles 118 i 159 de la Llei 9/2017

Per import  superior  a 2.000.000 i inferior a 5.382.000 sha de tramitar un procediment obert, amb publicitat en el perfil de contractant. Aquest procediment també es pot utilitzar per imports inferiors en cas que no es consideri adient la tramitació del procediment obert simplificat o abreujat.”

Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió de 25 de gener de 2023 va informar favorablement del projecte de pressupost de la UAB per a l’exercici 2023.

Vist l'article 3 del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la modificació del pressupost de la UAB corresponent a l’exercici 2023 en els termes del document que s’annexa.  (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar al gerent l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Economia  per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 9.2. Afers de tràmit: Aprovació dels complements retributius addicionals de recerca i de transferència per al personal docent i investigador funcionari. 1a convocatòria AAI 2022 AQU Catalunya

Acord 9/2023, d’1 de febrer, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució REU/3818/2021, de 23 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2021.

Vistes les certificacions emeses per l’AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat funcionari de la UAB.

El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals per mèrits de recerca del professorat funcionari de la UAB que han obtingut avaluació positiva, en el termes que s’annexen.  (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

TERCER.- Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

QUART.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 9.3. Afers de tràmit: Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal investigador permanent. Avaluació AQU Catalunya 2021

Acord 10/2023, d’1 de febrer, del Consell de Govern

D’acord amb la convocatòria de l’any 2022 per a la presentació de sol·licituds d’avaluació de l’activitat investigadora del personal investigador doctor permanent, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal investigador permanent, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2021.

Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del personal investigador permanent de la UAB.

El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat investigador permanent de la UAB que han obtingut avaluació positiva, en el termes que s’annexen.  (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

TERCER.- Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

QUART.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 9.4. Afers de tràmit:  Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat. Avaluació AQU 1a convocatòria AAI Contractat 2022, per estimació de recurs

Acord 11/2023, d’1 de febrer, del Consell de Govern

D’acord amb la convocatòria de l’any 2022 per a la presentació de sol·licituds d’avaluació de l’activitat investigadora del personal investigador doctor permanent, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal investigador permanent, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2021.

Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del personal investigador permanent de la UAB.

El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva, en el termes que s’annexen.  (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

TERCER.- Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

QUART.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

 

Documents relacionats