La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[14/03/2024] Comissió d'Alumnat i d'Ocupabilitat

1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]

2. Informe de la presidenta de la Comissió

3. Informar favorablement, si escau, la modificació del Reglament del Consell d’Estudiants de la UAB [+]

4. Informar favorablement, si escau, del Reglament del Registre del Teixit Associatiu de la UAB [+]

5. Presentació de l'Informe del Programa d'Ajuts a l'Estudi 2022-2023

6. Aprovació, si escau, de la Convocatòria d'Ajuts a l'Estudi del curs acadèmic 2024-2025 [+]

7. Aprovació, si escau, de l’elecció dels membres de la Comissió d’Alumnat i d’Ocupabilitat en les comissions de selecció de becaris i becaries del programa d’ajuts a l’estudi de la UAB. Curs acadèmic 2024-2025

8. Presentació de la Memòria PIUNE curs 2022-2023

9. Aprovació del 1r Pla d’acció per a l’ocupabilitat a la Universitat Autònoma de Barcelona.  Quadrienni 2024-2028 [+]

10. Assumptes de tràmit: Aprovar la Convocatòria d’ajuts per a estades de pràctiques: Programa Campus Rural de pràctiques universitàries en el medi rural. Curs acadèmic 2023-2024 [+]

11. Torn obert de paraules

 

1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió

Acord 1/2024, de 14 de març, de la Comissió d'Alumnat i d’Ocupabilitat

Aprovar l’ acta de la sessió de 21 de novembre de 2023 (DOC)

 

3. Informar favorablement, si escau, la modificació del Reglament del Consell d’Estudiants de la UAB

Acord 2/2024, de 14 de març, de la Comissió d'Alumnat i d’Ocupabilitat

Vista la proposta de la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat.

Vist el reglament del Consell d’Estudiants de la UAB aprovat el 25 d’abril del 2012 i modificat a petició del seu plenari el 8 de febrer de 2018.

Vist que el plenari del Consell d’Estudiants de la UAB de l’11 de maig de 2023 ha acordat per majoria la modificació del seu reglament.

Atès que, com a conseqüència de l’aprovació de les modificacions del reglament, procedeix establir disposicions transitòries pel que fa a la durada del mandat dels membres del Plenari.

Vist l’article 11.3.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions de Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de 16 de  març de 2023, pel què fa a les competències de la Comissió d’Alumnat i Ocupabilitat li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria d’alumnat.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement l’aprovació de la modificació del Reglament del Consell d’Estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona.

SEGON. Prorrogar el mandat dels actuals membres del Plenari fins el 30 de juny de 2025.

TERCER. Elevar aquest acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

QUART. Encarregar la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat l’execució i seguiment d’aquest acord.

CINQUÈ. Comunicar el present acord a la vicegerent competent en matèria d’alumnat, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-ho efectiu.

 

4. Informar favorablement, si escau, del Reglament del Registre del Teixit Associatiu de la UAB

Acord 3/2024, de 14 de març, de la Comissió d'Alumnat i d’Ocupabilitat

Vista la proposta de la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat.

Atès que la UAB vol fomentar, impulsar i garantir la participació i el protagonisme actiu de l’alumnat en la vida universitària la qual cosa genera un  impacte positiu en la comunitat i permet l’adquisició de competències transversals, possibilita la continuïtat en l’entorn universitari dels espais on els estudiants participen fora de la UAB  i consolida el sentiment de pertinença i arrelament a la institució.  

Atès que amb l’objectiu de disposar d’un registre dels mateixos i regular el seu funcionament, així com els seus drets i deures, en data 29 de juny de 2011 la Comissió d’Afers d’Estudiants del Consell de Govern va aprovar el Reglament del Registre del teixit associatiu de la UAB.

Atès que s’ha produït una gran evolució en el context de la participació universitària, aquest document ha quedat molt des-actualitzat, motiu pel qual es considera necessari l’elaboració d’un nou document que reculli les necessitats actuals i els canvis realitzats.

Vist el text de la proposta de Reglament del Registre del teixit associatiu de la UAB que es presenta a informe favorable.

Vist l’article 11.3.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions de Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de 16 de  març de 2023, pel què fa a les competències de la Comissió d’Alumnat i Ocupabilitat li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria d’alumnat.

ACORDS:

PRIMER. Informar favorablement la proposta de Reglament del Registre del teixit associatiu de la UAB.

SEGON. Derogar el Reglament del Registre del teixit associatiu de la UAB aprovat per la Comissió d’Afers d’Estudiants del Consell de Govern el 29 de juny de 2011.

TERCER. Elevar aquest acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau

QUART. Encarregar la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat l’execució i seguiment d’aquest acord.

CINQUÈ. Comunicar el present acord a la cap del Gabinet del Rectorat, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-ho efectiu.

 

6. Aprovació, si escau, de la Convocatòria d'Ajuts a l'Estudi del curs acadèmic 2024-2025

Acord 4/2024, de 14 de març, de la Comissió d'Alumnat i d’Ocupabilitat

Vista la proposta del vicerectora d’Alumnat i Ocupabilitat.
Atès que el Text refós de les normatives complementàries de les normes de caràcter general aplicables a l’estudiantat de la Universitat Autònoma de Barcelona, aprovat per acord del Consell de Govern de 13 de juliol de 2011, estableix la normativa bàsica que ordena les diferents convocatòries d’ajuts de col·laboració amb la UAB.

Vist l’article 11.1.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions de Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de 16 de març de 2023, pel què fa a les competències de la Comissió d’Alumnat i Ocupabilitat li correspon aprovar i resoldre les convocatòries de beques i d’ajuts a l’estudi.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
 

ACORDS:

PRIMER. Aprovar el Programa d’ajuts a l’estudi de la Universitat Autònoma de Barcelona per al curs 2023-2024, composta per les següents convocatòries:

  • Convocatòria de beques Salari Ítaca-Banco Santander per a alumnes de Grau (DOC)
  • Convocatòria d’ajuts a l'estudi per a situacions d'emergència: Programa Finestreta  (DOC)
  • Convocatòria d’ajuts per estades i treballs de camp (DOC)
  • Convocatòria de beques diverses (DOC)

SEGON.  Encarregar a la vicerectora d’Alumnat i Ocupabilitat l’execució i seguiment d’aquests acords.

TERCER.  Comunicar els presents acords a la vicegerent competent en matèria d’alumnat, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

9. Aprovació del 1r Pla d’acció per a l’ocupabilitat a la Universitat Autònoma de Barcelona.  Quadrienni 2024-2028

Acord 5/2024, de 14 de març, de la Comissió d'Alumnat i d’Ocupabilitat

Vista la proposta del vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat.

Vista la necessitat d’elaborar un Pla d’acció per a l’Ocupabilitat de la UAB 2024-2028, que ha de promoure iniciatives perquè l’estudiantat i les persones titulades a la UAB puguin afrontar el seu futur professional amb les millors garanties d’èxit.

Vist l’article 11 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions de Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de 15 de juliol de 2009, pel què fa a les competències de la Comissió d’Alumnat i Ocupabilitat.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar el 1r Pla d’acció per a l’ocupabilitat a la Universitat Autònoma de Barcelona. Quadrienni 2024-2028.

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Alumnat i Ocupabilitat l’execució i seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent competent en matèria d’alumnat, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

10. Assumptes de tràmit: Aprovar la Convocatòria d’ajuts per a estades de pràctiques: Programa Campus Rural de pràctiques universitàries en el medi rural. Curs acadèmic 2023-2024

Acord 6/2024, de 14 de març, de la Comissió d'Alumnat i d’Ocupabilitat

Vista la proposta del vicerectorat d’Alumnat i d’Ocupabilitat.

Vistes les bases de la Convocatòria d’ajuts del Programa Campus Rural per al curs acadèmic 2023-2024, aprovada pel Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, en col·laboració amb el Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats i les universitats públiques espanyoles, que té com a objectiu possibilitar la formació mitjançant la realització de pràctiques acadèmiques extracurriculars, en l'àmbit rural, en zones amb problemes de despoblació, residint-hi, coneixent-les en profunditat i convivint-hi i col·laborant amb la seva gent, de manera que puguin veure-la com a oportunitats per al desenvolupament del seu futur professional.

Vista la voluntat de la UAB de participar en l’esmentada convocatòria d’ajuts a l’estudi per a estades de pràctiques en el medi rural durant el curs acadèmic 2023-2024.

Vist l’article 11.1.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions de Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de 16 de  març de 2023, pel què fa a les competències de la Comissió d’Alumnat i Ocupabilitat li correspon aprovar i resoldre les convocatòries de beques i d’ajuts a l’estudi.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS:

PRIMER. Aprovar la Convocatòria d’ajuts per a estades de pràctiques: Programa Campus Rural de pràctiques universitàries en el medi rural. Curs acadèmic 2023-2024. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat l’execució i seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicegerent competent en matèria d’estudiants, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Documents relacionats