Difusió i formació

Tot coincidint amb la celebració de la Setmana Internacional de l'Accés Obert 2018, el Servei de Biblioteques i l'Àrea de Comunicació i Promoció de la UAB han realitzat un vídeo amb l'objectiu de promocionar l’accés obert en el món acadèmic i de la recerca.

Vídeo Accés ObertHi han participat investigadors de tots els àmbits temàtics de la recerca dins la universitat (ciències, medicina, ciències socials i humanitats), així com el Vicerectorat de Recerca i de Transferència.
Des de la seva experiència professional, tots ells valoren la publicació en obert i reflexionen sobre el seu impacte actual i futur.

La Universitat Autònoma de Barcelona, en col·laboració amb la resta d’universitats públiques catalanes i sota la coordinació de la Universitat Oberta de Catalunya, ha realitzat un micro-MOOC a través de Twitter sobre l’Accés Obert.
Podeu consultar tots els continguts d’aquesta iniciativa a twitter (cal autenticar-se com a usuari de twitter): https://twitter.com/moocmicro/moments

¿Saps què és l'Accés Obert? Video divulgatiu de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT)

Sessions de formació:
Les Biblioteques de la UAB organitzen sessions de formació gratuïtes sobre diferents aspectes relacionats amb l'Accés Obert:
  • Dipòsit Digital de Documents: Accés obert i avantatges del DDD
  • Drets d'autor : Com respectar els drets d'autor de les imatges i textos inclosos en els treballs de recerca, com adquirir drets (CC) i la publicació dels treballs de recerca al DDD
  • Producció científica: la visibilitat de la recerca En què beneficia l'Accés Obert a la recerca i com es pot aplicar

Si hi esteu interessats, podeu sol·licitar una sessió de formació a la carta.

Difusió:
Difusió per als centres i grups de recerca
Els centres i grups de recerca que tenen un espai propi al DDD poden inserir un script HTML a la seva pàgina web per visualitzar la recerca dipositada al DDD. Obtindreu aquest Script en el següent enllaç.