Modificacions i anul·lacions de matrícula
1. La direcció del centre autoritza l’anul·lació total o parcial de la matrícula, sempre que la sol·licitud es presenti dins del termini fixat a tal efecte. Aquest termini ve determinat en el calendari acadèmic administratiu en el cas dels estudis de grau i de màster universitari.
En els estudis de Formació Permanent el termini coincideix amb el període de matriculació.
En casos excepcionals degudament justificats, es pot sol·licitar l’anul·lació de la matrícula fora del termini establert.
2. Un cop s’ha concedit l’anul·lació de la matrícula, s’aplica immediatament en l’expedient acadèmic, té la mateixa consideració que si l’estudiant no s’hagués matriculat, i no s’hi pot renunciar en cap cas.
3. L’estudiant de titulacions de la FUAB únicament té dret a la devolució del preu per la prestació de serveis acadèmics universitaris si:
a) Per causes que no li siguin imputables, no es realitza l’activitat o no es presta el servei.
b) En estudis de grau, l'Oficina d'Orientació per a l'Accés Universitari (OOAU) ha adjudicat a l'estudiant una altra plaça d'una universitat pública com a conseqüència d'una reassignació de places dins del procés de preinscripció, i ha sol·licitat l’anul·lació dins del període establert en el calendari academicoadministratiu
c) Justifica degudament malaltia greu, accident o qualsevol altra circumstància excepcional.
En el supòsit a) es farà la devolució del 100% de l'import de matrícula. En el supòsit b) es retindrà la taxa de matrícula (160€) en concepte de despeses de gestió de l’expedient. En el supòsit c) es farà la devolució segons les condicions que s’estableixen a l’apartat Devolució de preus de matrícula.
Per tramitar l’anul·lació de la matrícula s’ha d’estar al dia dels pagaments del curs. Si no liquida els rebuts pendents, l'alumne quedarà com a impagat al centre i no podrà sol·licitar cap document oficial ni tornar a matricular-se a cap curs ofert per l'escola fins a liquidar el deute.
En cas de MU i d’estudis de formació permanent el fet de no pagar la matrícula en el termini fixat comportarà l’anul·lació de la matrícula d’ofici. La matrícula es pot tornar a activar si es fa efectiu el pagament del deute.
Un cop concedida l’anul·lació de la matrícula, la devolució es farà amb les retencions següents en funció del moment en què es presenti la sol·licitud:
- L’import de la taxa de matrícula (160€) si la sol·licitud es presenta abans que comenci el curs.
- El 10% de l’import total de la matrícula si la sol·licitud es presenta un cop ha començat el curs.
Fora del període establert en el calendari academicoadministratiu només s’admetran sol·licituds d’anul·lació de la matrícula per malaltia greu, accident o altra circumstància excepcional, degudament justificada, que impedeixi el seguiment normal del curs. En cas que s’autoritzi l’anul·lació, es retindrà un 20% de l’import total de la matrícula, més la part proporcional de l’import total de la matrícula corresponent al període del curs transcorregut.
Si vols fer un canvi de grup, una anul·lació d’assignatures o una ampliació de matrícula, hauràs d’abonar la taxa de modificació de matrícula (27,27 €).
Aquesta taxa només es cobra la primera vegada que facis una modificació.
No cal abonar la taxa de modificació en els casos següents:
- Quan la modificació es faci en el marc d’un programa d’intercanvi i es realitzi dins les sis setmanes posteriors a la incorporació a l’altra universitat.
- Quan les modificacions siguin per causes imputables al centre.
- Quan s’hagi d’incorporar l’assegurança complementària per a la inscripció en pràctiques extracurriculars.
Terminis
Els terminis estan recollits en el calendari acadèmic-administratiu del curs vigent.
- Primer termini: per a canvis de matrícula d’assignatures de 1r i 2n semestre i anuals.
- Segon termini: per a canvis de matrícula d’assignatures o mòduls que s’imparteixin només durant el 2n semestre.
Sol·licitud
- Canvis sense variació de crèdits o ampliació de crèdits: a través de l’Automodificació de matrícula.
- Canvis que impliquin una disminució de crèdits o si ets alumne becari cal tramitar-ho mitjançant el tràmit específic de modificació.
Tingues en compte
Un cop concedida una anul·lació o modificació de matrícula, aquesta queda registrada a l’expedient acadèmic i no és possible renunciar-hi.