La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[30/09/2020] Consell de Govern

Punt 1. Aprovació de les actes de les darreres sessions  [+]

Punt 2. Ratificació dels acords presos pel Consell de Govern en les reunions a distància durant la situació d'emergència sanitària [+]

Punt 3. Informe de la rectora

Punt 3.bis. Ratificació de l’adaptació del Pla de contingència i protocol d'organització de la UAB [+]

Punt 4. Afers Econòmico-pressupostaris:

4.1. Ratificar la condonació dels preus de les concessions demanials durant el període de confinament [+]

Punt 5. Afers acadèmics:

 5.1. Creació de títols de grau [+]

5.2. Creació de títols de màster universitari [+]

5.3. Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau [+]

Punt 6. Propostes de normatives:

6.1 Modificació del Codi de Bones Pràctiques en Recerca [+]

6.2 Modificació  de la normativa en matèria de càrrecs acadèmics de gestió i de direcció de la UAB [+]

Punt 7. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:

7.1. Creació del Servei de Cultura i Patrimoni [+]

7.2. Modificació del Reglament de l'Institut de la Comunicació (InComUAB) [+]

7.3. Creació de l'EBT Telomere Therapeutics, S.L. [+]

Punt 8. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB:

8.1. Modificació del conveni de Cessió d'ús de terrenys per al projecte "SMART BIKING" – XARXA D’APARCAMENTS SEGURS AL CAMPUS DE LA UAB"  [+]

8.2. Llicència de creacions Projecte B Minicode [+]

Punt 9 .Afers de tràmit:

9.1. Aprovació de l'avaluació de mèrits autonòmics de gestió 2019 [+]

9.2. Aprovació dels complements retributius addicionals autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat de la UAB. Primera avaluació AQU Catalunya 2019. Estimació d'un recurs [+]

9.3. Aprovació dels complements retributius addicionals autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat de la UAB. Primera avaluació AQU Catalunya 2020 [+]

9.4. Ratificació de la modifiació dels estatuts del Consorci Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS)  [+]

Punt 10. Torn obert de paraules

 

 

 

 

Punt 1. Aprovació de les actes de les darreres sessions  

 

Acord  64/2020, de 30 de setembre , del Consell de Govern

 

Aprovar les actes de les sessions anteriors dels dies 11 de març de 2020, 16 d’abril de 2020, 9 de juny de 2020, 2 de juliol de 2020 i 21 de juliol de 2020. (DOC) (DOC) (DOC) (DOC) (DOC)

 

Punt 2. Ratificació dels acords presos pel Consell de Govern en les reunions a distància durant la situació d'emergència sanitària

 

Acord  65/2020, de 30 de setembre , del Consell de Govern

Tant la Instrucció 5/2020 sobre l’organització de reunions urgents a distància dels òrgans de govern col·legiats generals davant l’emergència sanitària decretada a causa del Covid-19, dictada per tal de garantir la governabilitat de la Universitat durant el temps de durada de l’emergència sanitària, com la Instrucció 9/2020, que modifica la Instrucció 5/2020, estableixen la necessitat que els acords adoptats en les reunions a distància s'hauran de ratificar pel mateix òrgan un cop finalitzat aquest període.

Durant aquest estat d’emergència sanitària han tingut lloc quatre sessions del Consell de Govern extraordinàries i a distància i, per tant, correspon ratificar els acords adoptats.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Ratificar els acords adoptats pel Consell de Govern en les sessions extraordinàries i a distància que van tenir lloc el 16 d’abril de 2020, el 9 de juny de 2020, el 2 de juliol de 2020 i el 21 de juliol 2020, següents:

Acord 45/2020, de 16 d’abril:

PRIMER. Aprovar la Instrucció 6/2020 per a la finalització del curs acadèmic 2019-2020 en el marc de la situació de crisi ocasionada per Covid-19 de conformitat amb l’annex adjunt.

SEGON. Comunicar el present acord a la comunitat universitària.

 

Acord 46/2020, de 16 d’abril:

PRIMER. Aprovar la Instrucció 7/2020 per a la finalització del curs acadèmic 2019-2020 dels estudis propis de postgrau de conformitat amb l’annex adjunt.

SEGON. Comunicar el present acord a la comunitat universitària.

 

Acord 47/2020, de 16 d’abril, del Consell de Govern

PRIMER. Constatar i donar compte de la suspensió de la convocatòria d’eleccions de rector o rectora de la UAB amb el benentès que quan s’aixequi l’estat d’alarma es convocarà una sessió extraordinària del Consell de Govern per tal de reprendre’l, prèvia proposta de nou calendari electoral per part de la Junta Electoral General.

SEGON. Encarregar al secretari general que quan s’aixequi l’estat d’alarma iniciï els tràmits per donar compliment a l’acord anterior.

TERCER. Publicar el present acord en la pàgina web i la seu electrònica de la Universitat per a coneixement de la comunitat universitària.

 

Acord 48/2020, de 9 de juny, del Consell de Govern

PRIMER. Deixar sense efectes la convocatòria d’eleccions a rector o rectora de la UAB 2020 aprovada pel Consell de Govern en data 11 de març de 2020.

SEGON. Aprovar una nova convocatòria d’eleccions a rector o rectora de la UAB 2020 d’acord amb el calendari electoral elaborat per la Junta Electoral General que s’annexa.

TERCER. Encarregar el secretari general que vetlli pel seguiment del procés electoral a rector o rectora de la UAB, i per la comunicació efectiva a tota la comunitat universitària de les diverses fases d’aquest procés.

 

Acord 49/2020, de 9 de juny, del Consell de Govern

PRIMER. Avocar al Consell de Govern la competència per a l’aprovació de les modificacions del calendari acadèmic per al curs acadèmic 2020-2021.

SEGON. Aprovar la proposta de modificació del calendari acadèmic per al curs 2020-2021 en els termes que s’annexen.

TERCER. Comunicar aquests acords a la Comissió d’Afers Acadèmics, als efectes oportuns. QUART. Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords SEGON I TERCER.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Acord 50/2020, de 2 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Aprovar la Instrucció sobre planificació de la docència i de la matrícula del curs 2020-2021, en els termes que s’annexen.

SEGON. Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Acord 51/2020, de 2 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Aprovar la proposta de distribució del pressupost per inversions per docència no presencial, que s’adjunta.

SEGON. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords al gerent i a la vicegerent d’Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Acord 52/2020, de 21 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Aprovar el Pla de contingència i protocol d'organització de la UAB, en el termes que s’annexen.

SEGON. Habilitar la Gerència perquè prengui les mesures necessàries o dicti les instruccions oportunes per garantir l’aplicació d’aquest pla, així com d’altres mesures que les autoritats competents acordin derivades de la situació de crisi ocasionada per la COVID-19.

TERCER. Encarregar a la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords a la comunitat universitària

 

Acord 53/2020, de 21 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Aprovar la memòria econòmica, el balanç de situació, el compte de resultats i la liquidació del pressupost de la UAB corresponents a l’exercici anual de 31 de desembre de 2019, que s’annexa.

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixin les seves competències.

TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus i al gerent l'execució i el seguiment d'aquests acords

 

Acord 54/2020, de 21 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Informar favorablement l’aprovació de la normativa d’adjudicació de l’ús de les Cases Sert en els termes del document annex.

SEGON. Elevar aquests acords al Consell Social perquè exerceixi les seves funcions.

TERCER. Encarregar a la vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Acord 55/2020, de 21 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Aprovar la proposta d’oferta pública d’ocupació del personal d’administració i serveis de l’any 2020, segons document que s’annexa.

SEGON. Encarregar al vicerector de Personal d’Administració i Serveis l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Acord 56/2020, de 21 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Aprovar l’oferta pública d’ocupació de l’any 2020, que s’annexa.

SEGON. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Acord 57/2020, de 21 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Modificar la Instrucció sobre planificació de la docència i de la matrícula del curs 2020-2021, en els sentit d’afegir un punt 6 a l’apartat B) Matrícula, en els termes que s’annexen: “6. De manera excepcional per al curs 2020-2021, es podrà retornar l’import del pagament previ en concepte d’avançament de matrícula dels estudis de màster en cas que l’estudiant no s’hi pugui matricular per una causa directament atribuïble a la situació de pandèmia causada per la Covid-19. No es considera causa de retorn el canvi de la modalitat d’ensenyament de presencial a no presencial o viceversa”.

SEGON. Encarregar al vicerector de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Acord 58/2020, de 21 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Aprovar la Instrucció per a l’ampliació de la data límit de dipòsit de tesis doctorals corresponent al curs acadèmic 2019-2020, en el marc de la situació de crisi ocasionada per la Covid-19 que s’annexa.

SEGON. Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Acord 59/2020, de 21 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Aprovar la creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca amb la denominació ‘Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu (CRiEDO)’, d’acord amb la memòria en els termes del document annex.

SEGON. Aprovar el Reglament del Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu en els termes recollits en la memòria.

TERCER. Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència el seguiment d’aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Acord 60/2020, de 21 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Ratificar l’acord del Consell de Govern del Consorci Centre de Visió per Computador de 17 de juliol de 2019 pel qual es modificà els articles 7.1 i 13 dels seus estatuts en els termes del document.

SEGON. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius. CINQUÈ.- Informar dels presents acords al Consorci Centre de Visió per Computador.

 

Acord 61/2020, de 21 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Autoritzar la resolució de mutu acord del conveni formalitzat.

SEGON. Autoritzar l’ús privatiu dels espais que es passen a relacionar ubicats al Servei d’Activitats Físiques de la Universitat Autònoma de Barcelona a FUNDACIÓ VALLDOR 7: 1) Espais esportius exteriors La concessió compren els següents espais i horaris de setembre a juliol. 3 camps de futbol-7, 1 pista poliesportiva Horari d’obertura: De dilluns a divendres de 20.00 a 24:00 hores. Dissabtes de 15´30 a 21: 30 hores Horari d’utilització: De dilluns a divendres de 20: 30 a 23. 30 hores. Dissabtes de 16 a 21. 00 hores. 2) Espais esportius interiors: Un poliesportiu cobert. Horari d’obertura: De dilluns a divendres de 20h a 24h. Dissabtes de 15h a 21h i 30’. Horari d’utilització: De dilluns a divendres de 21h a 23h 30’. Dissabtes de 16h a 21h. En el mes de juliol, hi ha els mateixos espais de concessió però en l’horari de 20h a 22h de dilluns a divendres i, els dissabtes de 16h a 20h. El SAF pot determinar la reducció d’una hora d’utilització (començament de l’activitat a les 21h 30’) un dia a la setmana de dilluns a divendres, d’acord amb necessitats puntuals d’ocupació d’espais per part dels usuaris del Servei. La mesura no tindrà repercussions econòmiques. 3) Altres espais: -Vestidors d’ús general (l’ús i ocupació es farà d’acord amb el Servei d’Activitat Física). -Vestidor d’àrbitres. -Despatx situat a la zona del fons de les grades del poliesportiu. Les despeses telefòniques aniran a càrrec del concessionari. -Despatx de recepció del equips i espai de control d’accés annex. El conjunt d’espais disposen d’enllumenat artificial, vigilància exterior i aparcament pròxim. Sota les següents condicions: Preu: 168.000 € / anual (IVA exclòs), a raó de 14.000 € / mensuals (IVA exclòs). Tot i que es cobrarà 132.000 € / anual (IVA exclòs) mentre tinguem 3 camps i l’actual gespa. Termini: 1 any, des de l’1 d’agost de 2020 fins el 31 de juliol de 2021. Destinació: Activitats pròpies de la finalitat fundacional de la FUNDACIÓ VALLDOR 7. Règim d’ús: Autorització administrativa d’ús privatiu en els horaris indicats segons els espais.

TERCER. Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

QUART. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

CINQUÈ. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.

SISÈ. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius, així com, a la FUNDACIÓ VALLDOR 7.

 

Acord 62/2020, de 21 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Informar favorablement l’autorització per formalitzar un contracte d’opció de llicència en exclusivitat del Projecte ‘Secreted splicing variant of mammal klotho for cognition as a behaviour impairments’ que engloba una de Patents i know-how necessari per desenvolupar el producte, entre la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA, com a llicenciant, i KLOTHO THERAPEUTICS, com a llicenciatària, a canvi d’un cànon.

SEGON. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.

QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

Acord 63/2020, de 21 de juliol, del Consell de Govern

PRIMER. Acordar la modificació del conveni de cessió d’ús d’espais formalitzat entre la Universitat Autònoma de Barcelona i la Fundació Markets, Organitzacions and Votes in Economics en data 16 de juliol de 2015 en el sentit de reduir els espais objecte de cessió a 15 m2 dintre del despatx B3-112G.

SEGON. Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

TERCER. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

QUART. Encarregar al vicerector d’Innovació i de Projectes Estratègics que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.

CINQUÈ. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

SEGON. Encarregar al secretari general l’execució de l’acord anterior.

 

Punt 3.bis. Ratificació de l’adaptació del Pla de contingència i protocol d'organització de la UAB

 

Acord  66/2020, de 30 de setembre, del Consell de Govern

En data 18 de setembre de 2020, el Comitè de Direcció del PROCICAT per emergències associades a malalties transmissibles emergents amb potencial alt risc, va aprovar la modificació del Pla sectorial d’Universitats. Aquesta modificació, al marge d’altres consideracions que resulten d’aplicació, consisteix essencialment en establir que “L'ús de mascareta és obligatori a qualsevol espai interior i exterior universitari, amb independència del manteniment de la distància física interpersonal de seguretat”.

Per tal de donar compliment al contingut del Pla Sectorial d’Universitats i per raons de seguretat jurídica, atesa la referida modificació del Pla Sectorial aprovat el 29 de juny d’enguany, resulta necessari adaptar el vigent Pla de contingència i protocol d'organització de la UAB. En aquest sentit, el gerent ha dictat Resolució per a l’adaptació de l’esmentat Pla que ara cal aprovar pel Consell de Govern.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Ratificar l’adaptació del Pla de contingència i protocol d'organització de la UAB a la modificació del Pla sectorial d’Universitats aprovada en data 18 de setembre de 2020 pel Comitè de Direcció del PROCICAT, en els termes recollits en la Resolució del gerent de data 29 de setembre de 2020. (DOC)

SEGON. Instar a l’Àrea de Prevenció i Assistència de la UAB per tal de que incorpori les anteriors determinacions en el document del Pla de contingència i protocol d'organització de la UAB aprovat en data 21 de juliol d’enguany.

TERCER. Encarregar al gerent l’execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords a la Gerència i a l’Àrea de Prevenció i Assistència de la UAB, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 4. Afers Econòmico-pressupostaris:  Ratificar la condonació dels preus de les concessions demanials durant el període de confinament

Acord  67/2020, de 30 de setembre, del Consell de Govern

A l’empara d’allò que disposa l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, l’article 29 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, els articles 72 a 81 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya, els articles 93 i 137.4 de la llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques i l’article 207 dels Estatuts de la UAB la Universitat Autònoma de Barcelona té concedits diferents convenis administratius que documenten dret d’ús privatiu d’espais demanials de la Universitat a favor de les següents entitats, en els termes del document 1:

  • Diverses entitats ubicades a espais del Mòdul de Recerca B;
  • Fundació Valldor 7;
  • Escola Vitae;
  • VAIC Mobility;
  • Unicampus;
  • Associació Epona;

Atès que en data 14 de març de 2020 es va publicar al BOE el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (en endavant, ‘RD 463/2020’), el qual va entrar en vigor en el moment de la seva publicació.

Atès que en data 15 de març de 2020 la rectora va difondre una comunicació institucional per la qual ella, junt amb l’equip de govern, van acordar la suspensió de tota activitat institucional presencial al campus de Bellaterra.

Atès que aquestes institucions, tot i tenir la possessió formal dels espais l’ús dels quals es van cedir, materialment no tenien possibilitat de gaudir dels mateixos.

Atès que la naturalesa jurídica del títol en virtut del qual aquestes entitats gaudien l’ús d’espais (concessional –legislació patrimonial-) no és el supòsit previst a l’article 34.4 de l’article 34.1 del reial decret-llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19 (concessions administratives).

Atesa la voluntat d’acordar les següents bonificacions en els següents convenis de cessió d’ús d’espais, justificades en l’equilibri de prestacions atesa la impossibilitat dels concessionaris de gaudir dels espais objecte de cessió privativa d’ús durant el termini de temps en que no es va desenvolupar activitat presencial al campus:

 

Entitat

Bonificació

 

Concepte

Import mensual

Estimació menys ingressos al pressupost 2020

Diverses entitats ubicades a diferents espais del Mòdul de Recerca B

Des del 15 de març fins al 11 de maig bonificació 20% ( estimació de la reducció de les despeses derivada de la reducció de serveis de la recepció, climatització i neteja)

1.882,00

3.513,07

FUNDACIO VALLDOR 7

Es deixa de cobrar el 100% del cànon

10.959,00 

49.315,50

ESCOLA VITAE

Es deixa de cobrar el 50% del cànon

2.770,85 

9.697,96

VAIC MOBILITY

Es deixa de cobrar el 100% del cànon

541,67 

1.895,83

UNICAMPUS

Es deixa de cobrar el 100% del cànon

488,85 

1.710,98

ASSOCIACIÓ EPONA

Es deixa de cobrar el 100% del cànon

1.662,70 

5.819,45

Vist l’informe favorable de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 23 de setembre de 2020.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Proposar al Consell Social l’aprovació de les següents bonificacions en els convenis de cessió d’ús d’espais, justificades en l’equilibri de prestacions atesa la impossibilitat dels concessionaris de gaudir dels espais objecte de cessió privativa d’ús durant el termini de temps en que no es va desenvolupar activitat presencial al campus:

 

Entitat

Bonificació

 

Concepte

Import mensual

Estimació menys ingressos al pressupost 2020

Diverses entitats ubicades a diferents espais del Mòdul de Recerca B

Des del 15 de març fins al 11 de maig bonificació 20% (estimació de la reducció de les despeses derivada de la reducció de serveis de la recepció, climatització i neteja)

1.882,00

3.513,07

FUNDACIO VALLDOR 7

Es deixa de cobrar el 100% del cànon

10.959,00 

49.315,50

ESCOLA VITAE

Es deixa de cobrar el 50% del cànon

2.770,85 

9.697,96

VAIC MOBILITY

Es deixa de cobrar el 100% del cànon

541,67 

1.895,83

UNICAMPUS

Es deixa de cobrar el 100% del cànon

488,85 

1.710,98

ASSOCIACIÓ EPONA

Es deixa de cobrar el 100% del cànon

1.662,70 

5.819,45

SEGON.  Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5.1. Afers acadèmics:  Creació de títols de grau

Acord  68/2020, de 30 de setembre, del Consell de Govern

Vista la petició de creació d’un títol de grau i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.

 Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols corresponents als estudis de primer cicle. 

Atès que la proposta de creació de títol de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 26 de maig de 2020.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents
 

ACORDS

PRIMER. Aprovar la creació del títol de grau següent:

  • Ciència, Tecnologia i Humanitats

SEGON. Elevar l'aprovació de la creació del títol de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5.2. Afers acadèmics: Creació de títols de màster universitari

Acord  69/2020, de 30 de setembre , del Consell de Govern

Vista la petició de creació de títols de màster universitari i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist l'article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, sobre la creació de títols de màster universitari.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació de títols de màster universitari.

Atès que la proposta de creació dels títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 28 d’abril de 2020.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Programació Acadèmica i de Qualitat, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la creació dels títols de màster universitari següents:

  • Innovació Infermera Aplicada en Vulnerabilitat i Salut
  • Medicina Transfusional i Teràpies Cel·lulars i Tissulars / Master’s Degree in Transfusion Medicines and Cellular and Tissue Therapies

SEGON. Elevar l'aprovació de la creació dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5.3. Afers acadèmics: Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau

Acord  70/2020, de 30 de setembre, del Consell de Govern

Vista la petició de creació i de modificació de títols de màster propi i de diploma de postgrau que ha estat presentada a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títol.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i les seves modificacions posteriors, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 30 d’octubre de 2019, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.

Atès les propostes de creació i de modificació de títols de màster propi i de diploma de postgrau que es presenten van ser informades favorablement a les sessions de la Comissió d’Afers Acadèmics de 26 de maig i de 30 de juny.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Programació Acadèmica i de Qualitat el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la creació dels títols de màster propi següents:

  • Direcció Digital de Negocis Turístics Internacionals
  • Intel·ligència Artificial i Big Data en Salut
  • Disseny d'Espais: User Experience
  • Comunicació del Medi Ambient
  • Direcció de Comunicació Empresarial i Institucional (Semipresencial)

SEGON. Aprovar la modificació dels títols de màster propi següents:

  • Màster en Disseny i Edició de Producte, que passa a denominar-se màster en Disseny, Autoproducció i Gestió de Producte.

TERCER. Aprovar la creació dels títols de diploma de postgrau següents:

  • Revenue Management, Màrqueting Digital i Customer Experience
  • Gestió de Projectes Turístics, Màrqueting i Intel.ligència Emocional
  • Disseny i l'Art del Jardí
  • Curadoria, Pràctiques Creatives i Espais Temporal
  • Intel·ligència Artificial i Big Data en Salut
  • Percepció i Representació d'Espais Experiencials
  • Disseny d'Espais Experiencials

QUART. Aprovar la modificació dels títols de diploma de postgrau següents:

  • Diploma de Postgrau en Disseny de Producte: Ideació, Validació i Producció, que passa a denominar-se diploma de Postgrau en Autoproducció: Ideació i Validació de Producte
  • Diploma de Postgrau en Edició de Producte, que passa a denominar-se diploma de Postgrau en Autoproducció: Edició i Comercialització de Producte
  •  Diploma de Postgrau en Iniciació Professional de l'Empresa que passa a denominar-se diploma de Postgrau en Gestió Empresarial

CINQUÈ. Elevar l'aprovació de la creació del títol de màster propi al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

SISÈ. Encarregar a la la vicerectora de Programació Acadèmica i de Qualitat l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

SETÈ. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 6.1. Propostes de normatives: Modificació del Codi de Bones Pràctiques en Recerca

Acord  71/2020, de 30 de setembre , del Consell de Govern

Vist l’acord del Consell de Govern de data 30 de desembre de 2013 pel qual es va aprovar el Codi de Bones Pràctiques en Recerca.

Atès que l’Equip de Govern ha considerat l’oportunitat d’aprovar un Codi de Bones Pràctiques en Recerca (CBPR) segons el document incorporat com a document 1.

Vist l’informe favorable de la Comissió d’Investigació de 12 de febrer de 2020.

Vist l'article 60 dels Estatuts de la UAB, segons el qual és competència del Consell de Govern  establir les normatives en els àmbits de l’organització dels ensenyaments, recerca, recursos humans i econòmics i elaboració de pressupostos. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Modificar del Codi de Bones Pràctiques en Recerca (CBPR) el els termes del document que s’annexa. (DOC)

SEGON.-  Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

Punt 6.2. Propostes de normatives: Modificació  de la normativa en matèria de càrrecs acadèmics de gestió i de direcció de la UAB

Acord  72/2020, de 30 de setembre, del Consell de Govern

Vist l’article 2 apartat 3 del Reial Decret 1086/1989, de 28 d’agost, sobre retribucions del professorat universitari que regula el complement per l’exercici de càrrecs acadèmics.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya.

Vist que en data 5 de març de 2014 el Consell de Govern va aprovar la Normativa en Matèria de  càrrecs acadèmics de direcció i de gestió de la UAB i que va ser modificada per acords de Consell de Govern de 12 de juny de 2014,  de 19 de març de 2015, 16 de març de 2016, 5 de desembre de 2018 i de 30 de gener de 2020.

Vista  la necessitat d’adaptar la normativa vigent pel que fa a la regulació continguda a l’article 10.4, la taula 2 relativa al complement econòmic dels coordinadors d’unitat i l’annex corresponent al nivell de coordinador de graus

Vist que està previst que la Comissió d’Economia i d’Organització informi de la modificació de la normativa en matèria de càrrecs acadèmics de gestió i de direcció de la UAB el dia 23 de setembre de 2020.

Vist l'article 3  del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i de Campus, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la  modificació de la normativa en matèria de càrrecs acadèmics de gestió i de direcció de la UAB, segons document que s’annexa. (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerector d’Economia i d’Organització i al vicerector de Personal Acadèmic  l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords al gerent per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 7.1.  Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Creació del Servei de Cultura i Patrimoni

Acord  73/2020, de 30 de setembre, del Consell de Govern

Atès que La Universitat Autònoma de Barcelona és una institució innovadora que té el compromís de difondre a la societat els avenços desenvolupats pels diferents àmbits del saber, però que, alhora, ha de tenir un paper cabdal en la promoció de la cultura.

 Atès que la universitat ha de promoure valors que cohesionin la societat i que proporcionin uns marcs de convivència basats en la pluralitat, la llibertat, la inclusió, la participació i la democràcia la qual cosa  fa imprescindible treballar la dimensió creativa i innovadora de la cultura.

 Atès que des de l’Equip de Govern es considera que el projecte cultural de la UAB s’ha d’erigir com un pilar dinamitzador de les activitats socials i culturals que es duen a terme en el sí de la universitat, però també ho ha de ser a l’entorn més immediat on es troba, al Vallès Occidental, al Vallès Orien­tal i a l’àrea metropolitana de Barcelona.

Atès que amb la intenció de potenciar els mecanismes de relació i intercanvi entre les facultats, departaments i instituts propis, així com amb les institucions culturals i els programes de Cultura dels municipis propers, es vol construir projectes conjunts que facilitin l’intercanvi de coneixements i de projectes i que la cultura i el patrimoni de la UAB esdevinguin un referent i impulsar el patrimoni artístic i cultural i les col·leccions científiques o patrimonials de la universitat (futurs museus o col·leccions).

Atès els articles 38 a 41 dels Estatuts de la UAB i els articles 42 a 50 de la Normativa de la UAB en matèria d’Investigació, aprovada per acord del Consell de Govern, de 30 de gener de 2020, que regulen la creació de serveis generals de la Universitat.

 Vist l’informe favorable de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 23 de setembre de 2020.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.  Aprovar la proposta de creació del Servei de Cultura i Patrimoni Artístic de la UAB.

SEGON. Encarregar al vicerector de Relacions Institucionals i de Cultura l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 TERCER. Comunicar els presents acords al director de l’Àrea de Transformació Digital i Organització, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 7.2. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Modificació del Reglament de l'Institut de la Comunicació (InComUAB)

Acord  74/2020, de 30 de setembre , del Consell de Govern

Vista la proposta de modificació del Reglament del l'Institut de l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB) aprovat pel seu Consell d’Institut, en sessió data 21 de febrer de 2020.

Vist que el nou text proposa la modificació, entre d’altres, de la composició  de l’Institut, pel que fa als òrgans de govern,  se simplifica l’estructura  i  queda en quatre estaments (art. 5): a) Consell de Centre; b) el director o directora; c) el subdirector o subdirectora; d) l’equip de direcció i, per últim, es destaca la reforma de la Disposició addicional segona, que recull que la gestió de la Càtedra Unesco de Comunicació (InCom-UAB) és assumida per l’InCom-UAB, així com el seu personal.

Atès que la Comissió d’Investigació va informar favorablement en sessió de 18 de juny de 2020 de la modificació del Reglament de l’Institut de Comunicació(InComUAB).

Vist l’article 19 de la Reglament Marc de Facultats i Escoles Universitàries, Departaments i Instituts Universitaris d’investigació i Centres de Recerca Propi segons el qual la modificació del seu reglament ha de ser ratificat pel Consell de Govern un cop aprovat pel seu Consell d’Institut (art. 8)

Vist l'article 3  del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Investigació  el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Ratificar l’acord del Consell de l'Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), de data 21 de febrer de 2020, pel qual va aprovar la modificació del seu Reglament, segons document que s’annexa. (DOC)

SEGON. Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 7.3. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Creació de l'EBT Telomere Therapeutics, S.L.

Acord  75/2020, de 30 de setembre, del Consell de Govern

Vista la sol·licitud presentada per la doctora Maria Fàtima Bosch Tubert dirigida al vicerector de Recerca i Transferència de la UAB en relació amb la participació de la UAB en una empresa “TELOMERE THERAPEUTICS, S.L.” dedicada al desenvolupament d’una teràpia gènica amb TERT principalment pel tractament de la fibrosis pulmonar. 

Atès l’informe de l’Oficina de Valorització i Patents sobre l’objecte a transferir i la seva protecció, així com l’adequació per a ser transferit a “TELOMERE THERAPEUTICS, S.L.” 

 Vistos els articles 95 i següents de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació, aprovada per Acord del Consell de Govern de 30 de gener de 2020.

Vist l'article 41.2 lletra g) de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, en relació amb el foment de la transferència de coneixements de les Universitats en el sistema productiu i de les empreses i l'article 185 dels Estatuts de la UAB, sobre la creació d’empreses de base tecnològica a partir de l’activitat científica de la Universitat.

Vistos els articles 95 i següents de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació, aprovada per Acord del Consell de Govern de 30 de gener de 2020.

 Atès l’informe preliminar del comitè ad hoc de 4 de setembre de 2020 .

 

Vist l’acord pres per la Comissió de Transferència de Coneixement i Projectes Estratègics del Consell de Govern reunida amb data 16 de setembre de 2020, en virtut del qual es pren l’acord següent:  Primer.- Emetre proposta favorable per aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’empresa TELOMERE THERAPEUTICS, S.L” a través de la subscripció de participacions socials de 242,25 euros, per adquirir 323 participacions equivalent al (inicialment 6,45%) 5 % del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), en els termes  establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa pel comitè ad-hoc (ANNEX 2 –DOCUMENT CONFIDENCIAL-), reconeixent-ne a “TELOMERE THERAPEUTICS, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona. (…)’

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Autoritzar, d’acord amb la part expositiva dels presents acords, el reconeixement de l’empresa TELOMERE THERAPEUTICS, S.L” com empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i aprovar la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en el capital social de l’esmentada empresa de base tecnològica, a través d’una entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.), en els termes establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa pel comitè ad-hoc , reconeixent-ne a TELOMERE THERAPEUTICS, S.L. la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona.

SEGON. Aprovar la participació de la UAB el 5 per 100 del capital social de l’empresa, que suposa una aportació màxima de 242,45 euros, tot i que inicialment es subscriurà el 6,45 per 100 del capital social de la companyia.

TERCER. Certificar, d’acord amb el que estableix la Disposició Addicional vint-i-quatrena de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la qual es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, la naturalesa de base tecnològica de l’empresa, així com que les contraprestacions a favor de la Universitat a què es fa esment a la part expositiva d’aquests acords són adequades. 

QUART. Autoritzar la rectora o persona en qui delegui perquè, en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, realitzi els actes següents:

  1. Formalitzar el contracte entre socis, el contracte de transferència de tecnologia i l’aprovació dels estatuts corresponents, un cop confirmada la seva adequació jurídica i completada la tramitació interna de la Universitat Autònoma de Barcelona que en cada cas correspongui.
  1. Designar i nomenar, si s’escau, els representants de la Universitat Autònoma de Barcelona als diferents òrgans de la societat, així com les persones que hagin d’actuar en qualitat de substituts a les reunions dels òrgans socials.
  1. Comparèixer davant qualsevol autoritat, organisme o entitat, pública o privada que siguin necessàries per a la formalització d’aquest acord i, en general, realitzar les actuacions pertinents per tal de fer efectiu el que disposa el present acord.

CINQUÈ. Condicionar suspensivament els l’efectivitat de tots els acords anteriors a l’aprovació per part del Consell Social de l’informe favorable a aquesta proposta de participació en l’empresa TELOMERE THERAPEUTICS, S.L..

SISÈ. Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l’execució i el seguiment dels acords anteriors. En particular se li encarrega que informi al Consell de Govern sobre el desenvolupament de l’empresa TELOMERE THERAPEUTICS, S.L.”  en el termini d’un any aproximadament.

SETÈ. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i per tal que faci la difusió oportuna.

 

Punt 8.1. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB:  Modificació del conveni de Cessió d'ús de terrenys per al projecte "SMART BIKING" – XARXA D’APARCAMENTS SEGURS AL CAMPUS DE LA UAB"

Acord  76/2020, de 30 de setembre , del Consell de Govern

Atès que VADECITY SL va dissenyar un Projecte denominat ‘SMART BIKING’ consistent en la implantació d’un model de mobilitat urbana mitjançant l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport en l’entorn urbà la qual cosa implica el desplegament de dispositius d’aparcaments segurs per a bicicletes situats estratègicament a la ciutat, connectats en xarxa i operant a través d’una plataforma tecnològica intel·ligent que facilita l’ús de la xarxa d’aparcaments segurs per part dels usuaris i els hi ofereix altres serveis de caràcter accessori i complementari.

 Atès que en el marc del programa Horizon 21020 el Projecte SMART BIKING va obtenir una subvenció per a implementar 500 places d’aparcament segur connectades en xarxa.

Atès que la UAB, a través del seu Pla de Mobilitat, i més concretament del seu Projecte BiciUAB, treballa activament per al foment de la bicicleta com a mitjà de transport quotidià per a la comunitat universitària, sent la provisió d’aparcaments segurs per bicicletes un dels objectius principals.

Atès que en data 19 de desembre de 2018 la UAB i VADECITY, S.L., van formalitzar un conveni de cessió d’ús d’espais per destinar-les a places d’aparcament (126 places d’aparcament, en 30 emplaçaments diferents, a raó de 14 places per emplaçament), de manera gratuïta i per un període de quatre anys.

Atès que la UAB i VADECITY, S.L. han arribat a un acord pel qual la UAB imposi el pagament d’un cànon per l’ús dels espais i, a canvi, VADECITY, S.L. pugui cobrar el preu del serveis als seus usuaris, a patir d’un determinat temps de durada d’estacionament.

Vist l’informe favorable de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 29 de juny de 2020.

D’acord amb allò que disposa l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, l’article 29 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, els articles 72 a 81 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya, els articles 93 i 137.4 de la llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques i l’article 207 dels Estatuts de la UAB.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Autoritzar la modificació del conveni de col·laboració per a la implementació del Projecte ‘Smart Biking’ – Xarxa d’aparcaments segurs del campus de la UAB per canviar les condicions econòmiques del mateix, en el sentit de transformar-lo en onerós per tal que la UAB pugui cobrar un cànon a VADECITY, S.L. per l’ús privatiu dels espais de domini públic i, a canvi, VADECITY, S.L. pugui cobrar el preu del serveis als seus usuaris, a patir d’un determinat temps de durada d’estacionament, en els termes de la minuta que s’adjunta.(DOC)

SEGON. Autoritzar la rectora, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquests acords.

TERCER. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

QUART. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 CINQUÈ. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 8.2. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB: Llicència de creacions Projecte B Minicode

Acord  77/2020, de 30 de setembre , del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència en relació amb la ratificació del contracte de cessió de drets de propietat intel·lectual i industrial formalitzat el 13 de juliol de 2020 entre, d’una part, Young Foundation, l’Institut Català d’Avaluaió de Polítiques Públiques, la Universitat Autònoma de Barcelona, i la Universitat Politècnica de Catalunya en qualitat de cedents i, d’altra banda, Novact – Institut Internacional per l’Acció No Violent, en qualitat de cessionari, en relació al Projecte B-MINICODE Combined guaranteed mínimum income and active social policies in deprived urban areas of Barcelona, en el qual la Universitat Autònoma de Barcelona ostenta l’autoria sobre les creacions identificades a l’Annex IV de l’esmentat document. 

Atès que l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, estableix que ‘correspon al consell social, en matèria econòmica, pressupostària i patrimonial, les funcions següents: (...) k) Autoritzar el rector o rectora a adoptar els acords d’adquisició, disposició i gravamen de béns immobles i a partir dels límits que aprovi el consell social, dels béns mobles de la universitat, els títols de valor i les participacions socials’.

Atès que els articles 204.1 i 206.2.c) dels Estatuts de la UAB qualifiquen els drets de propietat immaterial de la UAB com a béns patrimonials que configuren el patrimoni de la Universitat.

Atès que l’article 64.q) del Estatuts de la UAB estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social el procediment d’alienació de béns patrimonials.

Atès l’article 55.3.g) i h) de la Llei 2/2011, de 4 de març, d’economia sostenible estableix que la transmissió de drets sobre patents, ja sigui cessió de la titularitat de la mateixa, ja sigui concessió de llicències d’explotació sobre las mateixes, poden ésser adjudicades de forma directa quan la peculiaritat o la naturalesa i característiques del dret o de la transmissió, com els casos de les llicències de ple dret.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.  Ratificar la signatura del contracte de cessió de drets de propietat intel·lectual i industrial formalitzat el 13 de juliol de 2020 entre, d’una part, Young Foundation, l’Institut Català d’Avaluaió de Polítiques Públiques, la Universitat Autònoma de Barcelona, i la Universitat Politècnica de Catalunya en qualitat de cedents i, d’altra banda, Novact – Institut Internacional per l’Acció No Violent, en qualitat de cessionari, en relació al Projecte B-MINICODE Combined guaranteed mínimum income and active social policies in deprived urban areas of Barcelona, en el qual la Universitat Autònoma de Barcelona ostenta l’autoria sobre les creacions identificades a l’Annex IV de l’esmentat document.  

SEGON . Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar al Vicerector de Recreca i de Transferència que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.

QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 9.1. Afers de tràmit: Aprovació de l'avaluació de mèrits autonòmics de gestió 2019

Acord  78/2020, de 30 de setembre, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució EMC/2966/2016, de 23 de desembre, per la qual es dóna publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2016, per a l'assignació de les retribucions addicionals.

Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius addicionals per mèrits de gestió del professorat de la UAB que han estat acceptats.

El Decret 405/2006, de 24 d'octubre, pel qual s'estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l'avaluació per l'Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern de la Universitat per tal que pugui formular la proposta d'assignació al Consell Social.

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

 Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

 PRIMER.- Assumir la proposta tramesa per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius addicionals autonòmics per mèrits de gestió per al professorat funcionari i contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva, en els termes que es recullen en l’annex. (DOC)

 SEGON.- Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixen les seves competències.

 TERCER.- Comunicar el present acord a l'Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a termes les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 QUART.- Encarregar el vicerector de Personal Acadèmic i el gerent que facin el seguiment de l'acompliment d'aquest acord.

 

Punt 9.2. Afers de tràmit: Aprovació dels complements retributius addicionals autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat de la UAB. Primera avaluació AQU Catalunya 2019. Estimació d'un recurs

Acord  79/2020, de 30 de setembre, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució EMC/1831/2018, de 26 de juliol, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2018.

Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat de la UAB.

El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva, d’acord amb l’annex. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

QUART. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 9.3. Afers de tràmit: Aprovació dels complements retributius addicionals autonòmics per mèrits de recerca del personal docent i investigador contractat de la UAB. Primera avaluació AQU Catalunya 2020

Acord  80/2020, de 30 de setembre, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució EMC/1831/2018, de 26 de juliol, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d'avaluació de l'activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2018.

Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat de la UAB.

El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat contractat de la UAB que han obtingut avaluació positiva, d’acord amb l’annex. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

QUART. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 9.4. Afers de tràmit: Ratificació de la modifiació dels estatuts del Consorci Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS)

Acord  81/2020, de 30 de setembre, del Consell de Govern

Atès que el Consorci Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS) va ser creat el 8 de novembre de 1988 per la Diputació de Barcelona i la Universitat Autònoma de Barcelona sota la forma jurídica de consorci. A efectes acadèmics, és un institut adscrit, a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), mitjançant el Decret de la Generalitat de Catalunya número 177/1992, de 4 d’agost.

Atès que el propòsit de l’ICPS ha estat sempre fomentar la recerca en Ciència Política i, en general, en les ciències socials, dedicant atenció especial a la formació de joves investigadors i a la promoció de les relacions entre politòlegs de Catalunya, Espanya i els d’arreu del món, facilitant l’estada de professors i investigadors catalans en centres i universitats estrangeres i la de docents i estudiosos entre nosaltres.

Atès que des de la seva creació l’ICPS s’ha convertit en espai de trobada de les diverses Universitats catalanes en les matèries que li son pròpies, i en centre de referència de Catalunya en matèria de ciències socials a nivell espanyol i internacional. D’una banda, els diversos Departaments universitaris de Catalunya en l’àmbit de les diverses ciències socials han trobat en l’ICPS el marc adequat de trobada i coincidència, tant per a la recerca com per a la divulgació de les seves activitats. Per altra banda, a través de la difusió de les seves publicacions i la realització de tot tipus d’activitats acadèmiques, l’ICPS s’ha erigit en el centre de referència de les ciències socials catalanes per a la gran majoria de centres de recerca i Universitats estrangeres.

Atès que els inicials Estatus del Consorci ICPS, aprovats per les dues entitats consorciades l’any 1988, van ser modificats l’any 2010, prèvia aprovació dels òrgans de Govern del propi Consorci i ratificats per les dues entitats membres. 

Atesa l’entrada en vigor de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de racionalització i sostenibilitat de l’administració local (LRSAL), el 31 de desembre de 2013, va incidir notablement en la regulació dels consorcis, bàsicament, mitjançant la modificació de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local (LBRL) i la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJPAC).

Atesa la Disposició final segona de la LRSA la qual va afegir una nova Disposició addicional vintena a la LRJPAC que establí, entre d’altres, l’obligatorietat de fixar estatutàriament l’Administració pública a la que estarà adscrit cada Consorci, d’acord amb els criteris fixats a la pròpia LRSAL i referits a cada exercici pressupostari, així com d’altres requeriments quant al seu règim orgànic, funcional i financer, raó per la qual fou necessària la corresponent adaptació estatutària. A aquesta necessitat d’adaptació s’afegí la derivada de l’entrada en vigor, el 18 de setembre de 2014, de la Llei 15/2014, de 16 de setembre, de racionalització del sector públic i altres mesures de reforma administrativa, que incorporà diverses previsions referides al dret de separació i dissolució dels consorcis que havien de recollir-se en els seus estatuts. 13

Fruït d’aquestes necessitats d’adaptació a la nova realitat normativa, es va produir la corresponent modificació dels Estatuts del Consorci, aprovada inicialment pel seu Consell de Govern en data 20.03.2015, ratificada pel Ple de la Diputació de Barcelona en data 14.05.2015 i pel Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona en data 20.05.2015.

Donat que s’ha constatat que, per la seva naturalesa, el funcionament i l’estructura organitzativa de l’ICPS es troben molt vinculats a la Universitat a la qual aquest s’adscriu acadèmicament, es fan necessàries determinades adaptacions estatutàries adreçades, en essència, a una redistribució funcional i competencial entre els diferents òrgans del Consorci. Per afegiment, també s’ha constatat que cal augmentar el nombre de sessions ordinàries anuals del Consell de Govern, escurçar el termini d’antelació per a la convocatòria de les sessions i adaptar el contingut del text estatutari a les disposicions referents als consorcis del capítol VI del títol II de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Atès que en sessió de 16 de juliol de 2020 el Consell de Govern de l’ICPS va aprovar la modificació dels articles els articles 1, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 16, 17,19, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 28, 31, 34 i la Disposició final dels seus estatuts , en els termes abans indicats.

 Vist l’article 64.t) dels estatuts que estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i l’article 88.e) de la 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya que és competència del Consell Social aprovar la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i el desenvolupament de les finalitats de la universitat. 

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Ratificar l’acord del Consell de Govern del Consorci Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS) de 16 de juliol de 2020 pel qual es modificà els articles 1, 7, 8, 10, 11, 14, 15, 16, 17,19, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 28, 31, 34 i la Disposició final dels seus estatuts, aprovant un nou text refós dels mateixos, en els termes dels annexos. (DOC) (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

CINQUÈ. Informar dels presents acords al Consorci Institut de Ciències Polítiques i Socials (ICPS).

Documents relacionats