La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[17/03/2021] Consell de Govern

 

Punt 1. Aprovació de les actes de les darreres sessions [+]

Punt 2. Informe del rector

Punt 3. Afers Econòmico-pressupostaris:

3.1. Aprovació dels criteris bàsics per l’elaboració del pressupost de la UAB 2021 [+]

Punt 4. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:

4.1. Aprovació de la modificació del document Model i criteris de priorització de places de professorat permanent [+]

4.2. Aprovació del document "Allargament per un any del sexenni viu per raons de maternitat/paternitat"  [+]

Punt 5. Afers acadèmics:

5.1. Aprovació del calendari acadèmic del curs 2021-2022 [+]

5.2. Aprovació del calendari acadèmic administratiu del curs 2021-2022 [+]

5.3. Creació de títols de grau [+]

5.4. Creació de títols de màster universitari [+]

5.5. Creació de màsters propis i diplomes de postgrau  [+]

Punt 6. Propostes de normatives:

6.1. Modificació de la Normativa acadèmica de la UAB relativa als estudis de doctorat [+]

6.2. Modificació del Reglament de Personal Acadèmic (Articles 27, 36, 54, 56, 57, 60 i 61)  [+]

6.3. Aprovació de la normativa per al tractament de dades de caràcter personal a la Universitat Autònoma de Barcelona  [+]

Punt 7. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:

7.1. Modificació del Reglament de l'Institut d’Història de les Ciències  [+]

7.2. Creació de la Unitat Mixta d'Investigació "Nefrologia CSPT Escola d'Enginyeria UAB (AI FOR KIDNEY)"   [+]

Punt 8. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB:

8.1. Modificació del conveni de cessió d’ús d’espais al Centre de Recerca Matemàtica de 1 de setembre de 2014  [+]

8.2. Cessió d'ús d'espais a la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics (MOVE)  [+]

8.3. Cessió d’ús d’espais al Consorci Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) [+]

8.4. Cessió d’un fons de material lapidis   [+]

8.5. Criteris per a una autorització per a l’ús privatiu d’espais esportius adscrits al Servei d’Activitat Física de domini públic de la Universitat Autònoma de Barcelona ubicats al Campus universitari de Bellaterra  [+]

Punt 9. Nomenament de doctor o de doctora Honoris Causa:

9.1. Nomenament de doctor Honoris Causa de la Facultat de Dret  [+]

Punt 10. Elecció de representants:

10.1. Elecció d'un membre del Patronat de la Fundació Autònoma Solidària  [+]

Punt 11. Informe anual del PRUAB  [+]

Punt 12. Afers de tràmit:

12.1. Renúncia d'un membre de la Comissió d’Ètica en Experimentació Animal i Humana  [+]

12.2. Ratificació de l’acord de modificació dels estatuts del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC)  [+]

12.3. Participació de la UAB en l'Associació de desenvolupadors de Tecnologia amb Acreditació TECNIO  [+]

12.4. Informació dels convenis subscrits per la UAB en el 2020  [+]

12.5. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari. Primera avaluació AQU Catalunya 2020  [+]

Punt 13. Torn obert de paraules

 

 

 

Punt 1. Aprovació de les actes de les darreres sessions

Acord 18/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Aprovar les actes de les sessions anteriors dels dies 15 de gener de 2021 i 4 de febrer de 2021. (DOC)  (DOC)

 

Punt 3.1. Afers Econòmico-pressupostaris: Aprovació dels criteris bàsics per l’elaboració del pressupost de la UAB 2021

Acord 19/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Atès que l’article 64.l dels Estatuts de la UAB estableix que correspon al Consell de Govern de la UAB i al Consell Social, aprovar els criteris bàsics que han de regir  l’elaboració del pressupost anual, i que l’aprovació d’aquests criteris bàsics constitueix un  pas previ  i necessari per a l’elaboració, presentació i aprovació dels pressupostos de la UAB corresponents a l’any 2021.

Vist que la Comissió d’Economia i d’Organització en sessió de 18 de febrer de 2021 va informar favorablement del document dels criteris bàsics per l’elaboració del pressupost de la UAB 2021

Vist l'article 3  del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la proposta dels Criteris bàsics per a l’elaboració del Pressupost de la UAB 2021”, que s’annexa. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar al gerent l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords al gerent i a la vicegerent d'Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 4.1. Afers de personal acadèmic i de personal investigador: Aprovació de la modificació del document Model i criteris de priorització de places de professorat permanent

Acord 20/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vist l’acord del Consell de Govern de data 4 de maig de 2017, pel qual es va aprovar el model i criteris de priorització de les places d’agregat.

Vist l’acord del Consell de Govern de data 27 de setembre de 2018, pel qual es va aprovar la modificació del model i criteris de priorització de les places d’agregat.

Vist l’acord del Consell de Govern de data 11 de març de 2020, pel qual es van aprovar les modificacions del model i criteris de priorització de les places de professorat permanent.

Vista la conveniència d’establir criteris per prioritzar “transformacions” de places de professorat agregat en TU.

Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic,

el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la modificació del Model i criteris de priorització de les places de professorat permanent , de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent a la seva aprovació.

TERCER. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 4.2. Afers de personal acadèmic i de personal investigador: Aprovació del document "Allargament per un any del sexenni viu per raons de maternitat/paternitat"

Acord 21/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vista la resolució de 17 de desembre de 2020 de la Secretaria General d’Universitats, per la qual s’aprova la convocatòria d’avaluació de l’activitat investigadora, publicada al BOE número 330 de 19 de desembre de 2020.

Vistes les mesures previstes als els articles 3.3 i 3.4 de la resolució pel que fa a l’allargament del sexenni viu per raons de maternitat/paternitat.

Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.

Atès que en data 9 de març de 2021 es presentarà davant la Comissió de Personal Acadèmic el document d’Allargament per un any del sexenni viu per raons de maternitat/paternitat per tal que s’informi favorablement.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar el document d’Allargament per un any del sexenni viu per raons de maternitat/paternitat, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent a la seva aprovació.

TERCER. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 5.1. Afers acadèmics:  Aprovació del calendari acadèmic del curs 2021-2022

Acord 22/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d'aprovació del calendari acadèmic del curs acadèmic 2021-2022.

Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic marc de la UAB per a programar les activitats docents del curs acadèmic 2021-2022.

Vista l’Ordre TSF/81/2020, de 14 de juny, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals a Catalunya per a l'any 2021.

Vista l’Ordre TSF/204/2020, de 30 de novembre, per la qual s'estableix el calendari de festes locals a Catalunya per a l'any 2021.

Atesa la necessitat de delegar puntualment en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions que es puguin produir en el calendari acadèmic per al curs acadèmic 2021-2022.

Vista la petició del vicerectorat de d’Estudis i d’Innovació Docent de delegació puntual en la Comissió d’Afers Acadèmics per a la aprovació de les modificacions en el calendari acadèmic per al curs acadèmic 2021-2022.

Vist l'article 12.4.c de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern en data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern en matèria de calendari acadèmic i administratiu.

Atès que la proposta de calendari acadèmic per al curs 2021-2022 va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 3 de març de 2021.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la proposta de calendari acadèmic per al curs 2021-2022 que s'annexa. (DOC)

SEGON. Delegar en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions del calendari acadèmic per al curs acadèmic 2021-2022, si procedeixen.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.

QUART. Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5.2. Afers acadèmics:  Aprovació del calendari acadèmic administratiu del curs 2021-2022

Acord 23/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d'aprovació del Calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2021-2022.

Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic administratiu marc de la UAB del curs acadèmic 2020-2021.

Atesa la necessitat de delegar puntualment en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions que es puguin produir en el calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2021-2022.

Vista la petició del vicerectorat de Programació Acadèmica i de Qualitat de delegació puntual en la Comissió d’Afers Acadèmics per a la aprovació de les modificacions en el calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2021-2022.

Vist l'article 12.4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern en matèria de calendari acadèmic i administratiu.

Atès que la proposta de calendari acadèmic administratiu per al curs 2020-2021 va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 3 de març de 2021.

Vist el calendari acadèmic de la UAB per al curs 2021-2022, aprovat pel Consell de Govern  el 17 de març de 2021.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar el calendari acadèmic administratiu per al curs 2021-2022, en el termes que s'annexen. (DOC)

SEGON. Delegar en la Comissió d’Afers Acadèmics l’aprovació de les modificacions del calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2021-2022, si procedeixen.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.

QUART. Comunicar el present acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5.3. Afers acadèmics:  Creació de títols de grau

Acord 24/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vista la petició de creació de títols de grau i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.

 Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols corresponents als estudis de primer cicle. 

Atès que la proposta de creació de títol de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 3 de març de 2021.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i de la vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la creació dels títols de grau següents:

  • Estudis d’Anglès i Català
  • Estudis d’Anglès i Espanyol
  • Estudis de Català i Espanyol
  • Filologia i Cultura Franceses
  • Intel·ligència Artificial

SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació dels títols de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5.4. Afers acadèmics: Creació de títols de màster universitari

Acord 25/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vista la petició de creació de títols de màster universitari i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist l'article 226 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, sobre la creació de títols de màster universitari.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació de títols de màster universitari.

Atès que la proposta de creació dels títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 3 de març de 2021.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la creació dels títols de màster universitari següents:

  • Farmacovigilància i Farmacoepidemiologia /Pharmacovigilance and Pharmacoepidemiology
  • Sanitat Aqüicola / Science in Health Management in Aquaculture
  • Matemàtiques Interdisciplinàries / Interdisciplinary Mathematics
  • Electroquímica, Ciència i Tecnologia

SEGON.- Elevar l'aprovació de la creació dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER.- Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5.5. Afers acadèmics:  Creació de màsters propis i diplomes de postgrau

Acord 26/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vistes les peticions de creació i de modificació de títols de diploma de postgrau que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i les seves modificacions posteriors, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.

Atès les propostes de creació i de modificació de títols diploma de postgrau que es presenten van ser informades favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 3 de març de 2021.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la creació dels títol de diploma de postgrau següents:

  • Diploma de postgrau en  Parametric Design and Spaces
  • Diploma de postgrau en Comunicació de Moda i Luxe
  • Diploma de postgrau en New Business Creation
  • Diploma de postgrau en Processos de Disseny per a l’Emprenedoria i la Innovació

SEGON. Aprovar la modificació del títol de diploma de postgrau següent:

  • Diploma de postgrau en Disseny de Pàgina i Editatge, que passa a denominar-se diploma de postgrau en Tipografia i Disseny de Pàgina

TERCER. Elevar l'aprovació de la creació i de la modificació de títols de diploma de postgrau propis al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

QUART. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer a quart.

CINQUÈ. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 6.1. Propostes de normatives: Modificació de la Normativa acadèmica de la UAB relativa als estudis de doctorat

Acord 27/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de modificació de la normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Real Decret 1393/2007, de 29 d’octubre, relativa als estudis de doctorat.

Atesa la necessitat de revisar puntualment els articles de la normativa relatius als requisits d’amissió, complements de formació i defenses de tesis virtuals dels estudis de doctorat, per adaptar-los als requeriments actuals.

Vist l'article 14.3.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l'acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió de Doctorat.

Atès que la proposta de modificació de la normativa acadèmica de la UAB abans esmentada va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió de Doctorat de 15 de febrer de 2021, i a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 3 de març de 2021.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la modificació dels articles 340 i 341, relatius als requisits d’amissió als estudis de doctorat, i 365, referent a les defenses de tesis virtuals, de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007. (DOC)

SEGON. En relació amb l’article 365 abans esmentat, atesa la situació d’emergència sanitària generada per la Covid-19, aprovar que, de manera excepcional durant el curs acadèmic 2020-2021, s’entenguin formalitzades i autoritzades les peticions de defenses de tesis total o parcialment virtuals que, per raó d’aquesta situació d’emergència, es realitzin mitjançant una simple comunicació a la fitxa de difusió de la tesi.

TERCER. Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l’acord primer.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 6.2. Propostes de normatives: Modificació del Reglament de Personal Acadèmic (Articles 27, 36, 54, 56, 57, 60 i 61)

Acord 28/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 30 de gener de 2020.

Atesa la conveniència de modificar i completar la regulació continguda al títol II del Reglament de Personal Acadèmic.

Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.

Atès que en data 9 de març de 2021 es presentarà davant la Comissió de Personal Acadèmic la modificació del Reglament de Personal Acadèmic per tal que s’informi favorablement.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la modificació del Reglament de Personal Acadèmic (Articles 27, 36, 54, 56, 57, 60 i 61), de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent a la seva aprovació i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 6.3. Propostes de normatives:  Aprovació de la normativa per al tractament de dades de caràcter personal a la Universitat Autònoma de Barcelona

Acord 29/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la secretària general d’aprovació de la normativa per al tractament de dades de caràcter personal a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès que el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades, i pel que es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament General de Protecció de Dades, RGPD), de compliment obligatori des del 25 de maig de 2018, suposa un canvi substancial dels paràmetres sota els quals s’ha de dur a terme el tractament de dades de caràcter personal.

Atès que la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals (LOPDGDD), en vigor des del 7 de desembre de 2018, ha derogat la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal (LOPD de 1999),  desenvolupa el RGPD i introdueix algunes novetats importants que afecten els tractament de dades personals que es duen a terme a la UAB.

Vista la necessitat d’actualitzar la normativa de Protecció de Dades de la Universitat Autònoma de Barcelona, aprovada pel Consell de Govern el 19 de gener de 2006.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la secretària general, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la normativa per al tractament de dades de caràcter personal a la Universitat Autònoma de Barcelona. (DOC)

SEGON. Encarregar a la secretària general l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.

 

Punt 7.1. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Modificació del Reglament de l'Institut d’Història de les Ciències

Acord 30/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de modificació del Reglament de l’Institut d’Història de les Ciència aprovada per acord del Consell d’Institut de data 12 de febrer de 2021.

Atès que recentment el Centre d’Història de la Ciència ha estat reconegut com a Institut Universitari d’Investigació  amb la denominació d’Institut d’Història de la Ciència.

Vist que el nou text proposa l’adaptació del text normatiu al que disposa el Reglament Marc de Facultats i Escoles Universitàries, Departaments i Instituts Universitaris d’investigació i Centres de Recerca Propis de la UAB. 

Vist l’article 19 de la Reglament Marc de Facultats i Escoles Universitàries, Departaments i Instituts Universitaris d’investigació i Centres de Recerca Propis el qual estableix que la modificació del reglament dels Instituts Universitaris de recerca ha de ser ratificat pel Consell de Govern un cop aprovat pel seu Consell d’Institut.

Vist que en la sessió de 16 de febrer de 2021 la Comissió d’Investigació va informar favorablement la proposta de modificació dels estatuts de l’Institut d’Història de la Ciències.

Vist l'article 3 del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors a proposta del Consell de l’Institut d’Història de la Ciència  el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Ratificar l’acord del Consell d’Institut d’Història de la Ciència de la Universitat Autònoma de Barcelona, de data 12 de febrer de 2021, pel qual va aprovar la modificació del seu Reglament, segons document que s’annexa. (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern.

TERCER. Comunicar el present acord a l’Institut d’Història de la Ciència

 

Punt 7.2. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Creació de la Unitat Mixta d'Investigació "Nefrologia CSPT Escola d'Enginyeria UAB (AI FOR KIDNEY)"

Acord 31/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vista la sol·licitud presentada pel Responsable del Grup de Recerca Wireless Information Networking (WIN) i el Director del Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes de la UAB davant el vicerector de Recerca i de Transferència relativa a la creació d’una Unitat Mixta d’Investigació entre les dues estructures de recerca amb la denominació ‘NEFROLOGIA CSPT – ESCOLA D’ENGINYERIA UAB (AI FOR KIDNEY)’.

Vist el contingut de l’informe (memòria) sobre la Unitat Mixta Nefrologia CSPT - Escola d’Enginyeria UAB (AI FOR KIDNEY)’.

Vist l’article 34.1 de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació, que permet a les universitats públiques subscriure convenis subjectes al dret administratiu amb agents públics o privats que realitzin activitats d'investigació científica i tècnica, nacionals, supranacionals o estrangers, per a la realització conjunta de creació o finançament de centres, instituts, consorcis o unitats d'investigació, i infraestructures científiques (apartat b); divulgació científica i tecnològica (apartat e); així com, l’ús compartit d'immobles, d'instal·lacions i de mitjans materials per al desenvolupament d'activitats d'investigació científica, desenvolupament i innovació (apartat f).

Vist l’informe favorable de la Comissió d’Investigació de data 16 de febrer de 2021 prescrit a l’article 77.4 de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació.

Vist l'article 64.s) dels Estatuts de la UAB en virtut del qual és competència del Consell de Govern autoritzar la formalització dels convenis de col·laboració. 

 Vists l’article 77.4 de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació per la qual s’atorga al Consell de Govern la competència per aprovar la creació d’una unitat mixta d’investigació.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la creació de la Unitat Mixta d’Investigació NEFROLOGIA CSPT – ESCOLA D’ENGINYERIA UAB (AI FOR KIDNEY) de conformitat amb allò establert en la normativa de la UAB en matèria d’investigació i en els termes del document annex. (DOC)

SEGON. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi amb el representant de l’Institut d’Investigació i Innovació Parc Taulí el conveni de col·laboració per la creació de la  Unitat Mixta d’Investigació NEFROLOGIA CSPT – ESCOLA D’ENGINYERIA UAB (AI FOR KIDNEY), facultant-lo perquè realitzi totes les actuacions necessàries per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura del document.

TERCER.-Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 8.1. Cessions d'espais i d.'altres béns de titularitat de la UAB:  Modificació del conveni de cessió d’ús d’espais al Centre de Recerca Matemàtica de 1 de setembre de 2014

Acord 32/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Atès que en data 1 de setembre de 2014 la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el Consorci de Recerca Matemàtica (CRM) i l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) van signar un conveni pel qual la UAB va formalitzar una concessió demanial al CRM dels següents espais:

Identificació del bé objecte de la concessió

Ubicació

Naturalesa

Superfície (m2)

Espais

1.217,36

900,00

C1 parell

35,00

C1 parell

202,37

C3 bis parell

79,99

Passadís C1-C3 bis parell

Parcel·la de terreny edificable

300,00

Edifici C3 bis parell (P −1, 0, 1 i 2)

I on es va conferir al consorci CRM un dret real sobre les obres, les construccions i les instal·lacions fixes que va construir per a l’exercici de les activitats autoritzades per la UAB, durant el termini de validesa de la concessió (40 anys), consistents en les edificacions següents:

 

Ubicació

Superfície

(m²)

Concepte

C3 bis parell

202,37

Obra de reforma

Passadís C1-C3 bis parell

79,99

Obra de reforma

C3 bis parell (P −1)

292,00

Obra nova

C3 bis parell (P 0)

324,00

Obra nova

C3 bis parell (P 1)

320,00

Obra nova

C3 bis parell (P 2)

300,00

Obra nova

Total

1.518,36

 

 

Atès que es va acordar que la concessió administrativa va quedar exempta de pagament de cànon per aquesta concessió administrativa. No obstant, el consorci CRM va assumir el pagament de les despeses directes i indirectes per import de 56.524,00 € anuals, revisable, anualment, a partir del 31 de desembre del 2012, aplicant a l’última anualitat la variació percentual experimentada per l’IPC de Catalunya en el període dels dotze mesos immediatament anteriors. En l’exercici 2019 aquesta quantitat ascendeix a la xifra de 58.906,29 €.

 Atesa una situació puntual de falta de disponibilitat pressupostària per part del consorci CRM degut, principalment, a un deute per devolució de subvenció per import de 606.000€ en els propers 4 anys, el consorci CRM ha demanat a la UAB l’aplicació de la següent bonificació sobre el cost de les despeses directes i indirectes:

 

Any

Quantitat anual que ha de satisfer el consorci CRM a la UAB (*)

Bonificació anual (*)

Quantitats anuals pendents de pagament per part del consorci CRM a la UAB (*)

2020

58.906,29 €

58.906,29 €

0,00 €

2021

58.906,29 €

44.179,72 €

14.726.57 €

2022

58.906,29 €

44.179,72 €

 14.726.57 €

2023

58.906,29 €

44.179,72 €

14.726.57 €

2024

58.906,29 €

29.453,15  €

29.453,15 €

2025

58.906,29 €

14.726,57  €

44.179,72 €

2026

58.906,29 €

0  €

58.906,29 €

(*) Quantitats sotmeses a les variacions de l’IPC a Catalunya.

 

Vista la proposta de minuta de conveni d’addenda al conveni de cessió d’ús d’espais.

Vist l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB, en relació amb l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, en virtut del Qual la disposició de béns immobles de la Universitat, correspon al Consell Social, a proposta del Consell de Govern. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Informar favorablement el següent:

Ú. Autoritzar la modificació del conveni formalitzat l’1 de setembre de 2014 entre la Universitat Autònoma de Barcelona, el Consorci de Recerca Matemàtica i l’Institut d’Estudis Catalans en virtut del qual la Universitat Autònoma de Barcelona va atorgar una concessió demanial a favor del Consorci de Recerca Matemàtica sobre els següents espais: 

 

Ubicació

Superfície

(m²)

Concepte

C3 bis parell

202,37

Obra de reforma

Passadís C1-C3 bis parell

79,99

Obra de reforma

C3 bis parell (P −1)

292,00

Obra nova

C3 bis parell (P 0)

324,00

Obra nova

C3 bis parell (P 1)

320,00

Obra nova

C3 bis parell (P 2)

300,00

Obra nova

Total

1.518,36

 

 

Acordant aplicar una bonificació a la quota que el Consorci de Recerca Matemàtica ha de satisfer a la Universitat Autònoma de Barcelona, en els exercicis 2020 a 2026, d’acord amb el següent quadre:

 

Any

Quantitat anual que ha de satisfer el consorci CRM a la UAB (*)

Bonificació anual (*)

Quantitats anuals pendents de pagament per part del consorci CRM a la UAB (*)

2020

58.906,29 €

58.906,29 €

0,00 €

2021

58.906,29 €

44.179,72 €

14.726.57 €

2022

58.906,29 €

44.179,72 €

 14.726.57 €

2023

58.906,29 €

44.179,72 €

14.726.57 €

2024

58.906,29 €

29.453,15  €

29.453,15 €

2025

58.906,29 €

14.726,57  €

44.179,72 €

2026

58.906,29 €

0  €

58.906,29 €

(*) Quantitats sotmeses a les variacions de l’IPC a Catalunya.

Dos. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi amb el representant del Consorci de Recerca Matemàtica l’addenda al conveni de concessió d’ús privatiu de béns de domini públic, facultant-lo perquè realitzi totes les actuacions necessàries per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura del document, segon la proposat de minuta que s’aprova. (DOC) 

SEGON. Elevar aquests acords al Consell Social perquè exerceixi les seves funcions.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 8.2. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB:  Cessió d'ús d'espais a la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics (MOVE)

Acord 33/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Atès que en data 4 de febrer de 2014 es va constituir la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics (Fundació MOVE) promoguda únicament per la Fundación Urrutia Elejalde com a entitat promotora, amb la finalitat d’impulsar la investigació en economia; ajudar a consolidar un model de recerca basat en la competitivitat internacional i l’excel·lència científica i de gestió; i col·laborar amb altres institucions de recerca de l’àrea de Barcelona per aconseguir que Barcelona sigui la capital sud-europea de la investigació en economia, i pol mundial d’atracció d’estudiants i d’investigadors avançats.

Atès que la Fundació MOVE té un patronat integrat per nou (9) patrons, dos (2) dels quals són designats per la Fundació Parc de Recerca de la UAB.

 Atès que en data 16 de juliol de 215 la UAB i la Fundació MOVE van formalitzar un conveni de cessió d’ús d’espais de la Facultat d’Economia i d’Empresa, el qual va ser modificat per addenda de 26 de novembre de 2020, finalitzant el 31 de març de 2021.

Atès que es vol tornar a fer una cessió d’ús d’espais a la Fundació MOVE en els següents termes:

  • Objecte: Espais de superfície 15 m2, del despatx B3-112G ubicat a l’espina B3 de la Facultat d’Economia i d’Empresa, a la planta 1.
  • Cànon: 2.250,00 € anuals, a raó de 150 € / m2/ any el qual inclou que comprèn el cost de l’allotjament, les despeses directes i les despeses ciutat.

 Termini de duració: 5 anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma expressa el conveni per un únic període de 5 anys més.

  • Destinació: Activitats pròpies de la finalitat fundacional de la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics. 

Vista la minuta de cessió d’ús d’espais.

D’acord amb allò que disposen els articles 92 i 137.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques, l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya i l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Autoritzar la cessió d’ús a la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes: 

  • Objecte: Espais de superfície 15 m2, del despatx B3-112G ubicat a l’espina B3 de la Facultat d’Economia i Empresa, a la planta 1.
  • Cànon: 2.250,00 € anuals, a raó de 150 € / m2/ any el qual inclou que comprèn el cost de l’allotjament, les despeses directes i les despeses ciutat. 
  • Termini de duració: 5 anys, amb la possibilitat de prorrogar de forma expressa el conveni per un únic període de 5 anys més.
  • Destinació: Activitats pròpies de la finalitat fundacional de la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics. 

SEGON. Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi amb el representant de la Fundació Markets, Organizations and Votes in Economics el conveni de concessió d’ús privatiu de béns de domini públic, facultant-lo perquè realitzi totes les actuacions necessàries per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura del document, segon la proposat de minuta que s’aprova (DOC)

TERCER. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

QUART. Encarregar la vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment de l'acord primer.

CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 8.3. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB: Cessió d’ús d’espais al Consorci Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF)

Acord 34/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Atès que el Consorci Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals (CREAF) és un consorci de Dret públic d’investigació dedicat a la ecologia terrestre, l’anàlisi territorial i el canvi global i integrat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat de Barcelona (UB), l’Institut d’Estudis Catalans (IEC), el Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i la Generalitat de Catalunya.

  Atès que es vol formalitzar una cessió d’ús d’espais al CREAF en els següents termes:

  • Objecte: Espais de superfície 240 m2 que estan ubicats a la Facultat de Ciències.
  • Cànon: 56,81 euros / m2 / any el qual inclou les despeses directes (48,24 euros / m2 / any) i les despeses ciutat (8,57 euros / m2 / any).

 Termini de duració: El corresponent a la durada del projecte Severo Ochoa, el qual no podrà superar els 3 anys des de la formalització del conveni.

  • Destinació: Activitats pròpies de la finalitat institucional del CREAF. 

D’acord amb allò que disposen els articles 92 i 137.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques, l’article 28 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, l’article 70 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya i l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Autoritzar la cessió d’ús al Consorci Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals d’uns espais que es passen a identificar, en els següents termes: 

  • Objecte: Espais de superfície 240 m2 que estan ubicats a la Facultat de Ciències, segons plànol adjunt (DOC)
  • Cànon: 56,81 euros / m2 / any el qual inclou les despeses directes (48,24 euros / m2 / any) i les despeses ciutat (8,57 euros / m2 / any).
  • Termini de duració: El corresponent a la durada del projecte Severo Ochoa, el qual no podrà superar els 3 anys des de la formalització del conveni.
  • Destinació: Activitats pròpies de la finalitat institucional del CREAF. 

SEGON.- Autoritzar el rector, o persona en qui delegui, perquè en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, formalitzi amb el representant del Consorci Centre de Recerca Ecològica i Aplicacions Forestals el conveni de concessió d’ús privatiu de béns de domini públic, facultant-lo perquè realitzi totes les actuacions necessàries per l’execució dels presents acords, inclòs les esmenes o millores de caràcter tècnic que siguin necessàries per a la signatura del document, segon la proposat de minuta que s’aprova (Document 2).

TERCER.- Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

QUART.- Encarregar la vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics  l'execució i el seguiment de l'acord primer.

CINQUÈ.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 8.4. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB: Cessió d’un fons de material làpidis

Acord 35/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Atès que l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica (ICAC) és un centre públic de recerca creat per la Generalitat de Catalunya i la Universitat Rovira i Virgili, amb la participació del Consell Interuniversitari de Catalunya, que té com a finalitat la recerca, la formació avançada i la difusió de la civilització i cultura clàssiques.

 Atès que el 5 d’octubre de l’any 2006, la UAB i l’ICAC van signar un conveni per als estudis Arqueomètrics que ha generat una sinergia de treball conjunta entre el Laboratori per a l’Estudi dels Materials Lapidis en l’Antiguitat (LEMLA) de la UAB i la Unitat d’Estudis Arqueomètrics (UEA) de l’ICAC que ha esdevingut un referent en l’àmbit internacional.

Atès que el LEMLA de la UAB ha creat un fons de materials lapidis en l’antiguitat, amb les corresponent làmines primers i contramostres segons es relaciona al document 1.

Atès que per a la bona activitat de l’activitat conjunta entre la UAB i l’ICAC de la UAB ha de cedir en ús, en concepte de dipòsit, a l’ICAC part del fons de materials lapidis en l’antiguitat.

Atès que els estudis Arqueomètrics són imprescindibles per a obtenir un tipus de dades dels materials arqueològics, artístics i patrimonials que, degudament interpretades i relacionades amb els estudis tipològics, històrics o artístics, amplien de manera significativa la informació històrica que proporcionen.

Atès que ambdues institucions estan interessades en mantenir aquest treball conjunt per oferir a la comunitat científica interessada un bon servei d’estudis i anàlisis arqueomètrics 

 Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica volen formalitzar un conveni que implica la cessió d’ús en exclusiva d’un bé moble en els termes del document 2.

Vist allò que disposa l’article 89.k de la Llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya i els articles 64.q) i 207.2 dels Estatuts de la UAB.

Vista la conformitat de la Gerència i del Gabinet Jurídic. 

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del  vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Autoritzar la cessió a l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica l’ús en exclusiva d’un fons de materials lapidis en l’antiguitat, amb les corresponent làmines primers i contramostres segons es relaciona al document annex 1 en els termes del document annex 2. (DOC)  (DOC)

SEGON. Autoritzar al rector, o persona en qui delegui, perquè amb les més àmplies facultats pugui signar el conveni inclús a fer les modificacions de caràcter tècnic necessàries per portar a terme els anteriors acords.

TERCER. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau.

QUART. Encarregar el Vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment de l'acord primer.

CINQUÈ. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

SISÈ. Notificar els presents acords a l’Institut Català d’Arqueologia Clàssica.

 

Punt 8.5. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB:  Criteris per a una autorització per a l’ús privatiu d’espais esportius adscrits al Servei d’Activitat Física de domini públic de la Universitat Autònoma de Barcelona ubicats al Campus universitari de Bellaterra

Acord 36/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori per a l’aprovació d’uns criteris per a l’autorització per a l’ús privatiu d’espais esportius adscrits al Servei d’Activitat Física (endavant, ‘SAF’) de domini públic de la Universitat Autònoma de Barcelona ubicats al Campus universitari de Bellaterra, mitjançant la figura de l’autorització administrativa pel procediment que respecti les regles de la competència i la publicitat.

Atès que la UAB vol establir unes condicions per la concessió administrativa per l’ús del camp de futbol i determinar el seu règim jurídic.

 Atès el que estableixen l’article 28 i 29 del Text Refós de la Llei de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya, aprovat per Decret Legislatiu 1/2002, de 24 de desembre; els articles 70 i 71 del Reglament de desenvolupament de la legislació de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, aprovat per Decret 323/1983, de 14 de juliol; i els articles 92.1 i 93.1 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de Patrimoni de les Administracions Públiques estableix que el règim ordinari per atorgar les concessions demanials i les autoritzacions/ò autoritzacions administratives quan l’objecte de la llicència estigués limitat en el seu número, és el d’un procediment inspirat en les regles de concurrència competitiva i publicitat.

Vist l’informe de necessitats o conveniència del procediment per un procediment que respecti les regles de la competència i la publicitat.

 Atès que l’article 207.2 dels Estatuts de la UAB estableix que la disposició dels béns immobles de la Universitat correspon al Consell Social, a proposta del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Informar favorablement l’inici del procediment per a l’autorització per a l’ús privatiu d’espais esportius adscrits al Servei d’Activitat Física de domini públic de la Universitat Autònoma de Barcelona ubicats al Campus universitari de Bellaterra, mitjançant la figura de la concessió demanial pel procediment que respecti les regles de la competència i la publicitat.

SEGON. Aprovar el plec de condicions per l’atorgament de la concessió demanial, així com, del règim jurídic que el regeix, d’acord amb el contingut del  document annex. (DOC)

TERCER. Designar el rector de la UAB com a persona competent per a atorgar la llicència objecte d’aquest licitació atorgant-li totes les facultats corresponent a l’òrgan de contractació perquè amb les més àmplies facultats pugui signar els documents públics i privats que siguin necessaris, amb les clàusules que consideri més adients, per donar compliment a aquest acord.

QUART. Encarregar la vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori que faci el seguiment de l’acompliment d’aquest acord.

CINQUÈ. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

SISÈ. Comunicar el present acord a la vicegerència d’economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 9.1. Nomenament de doctor o de doctora Honoris Causa: Nomenament de doctor Honoris Causa de la Facultat de Dret

Acord 37/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vista la petició formulada pel Deganat de la Facultat Dret, i l'acord de la Junta de la Facultat de data 12 de febrer de 2020 pel qual se sol·licita al Consell de Govern el nomenament del doctor Anthony Bottoms, com a doctor honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona.

 Atès que tant del currículum del candidat com de la documentació referent als seus mèrits i de les circumstàncies que concorren, queda acreditat que la seva activitat en el camp de la docència i de la recerca el fan mereixedor d’obtenir la distinció de doctor honoris causa de la Universitat Autònoma de Barcelona. 

 Atès que la Normativa que regula el procediment per a l’atorgament del títol de doctor Honoris Causa aprovada pel Consell de Govern en data 26 de maig de 2004 en el seu article 5.2 estableix que el Consell de Govern podrà atorgar un nomenament cada dos anys a la Facultat de Ciències, la Facultat de Filosofia i Lletres i a la Facultat de Medicina, i un nomenament cada quatre anys a cadascun dels centres restants.

 Atès que la proposta de la Facultat de Dret compleix els requisits exigits a la normativa abans esmentada.

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

 Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la Junta de la Facultat de Dret, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

 PRIMER. Nomenar el doctor Anthony Bottoms, doctor honoris causa de la UAB.

 SEGON. Encarregar a la secretària general l'execució i el seguiment d'aquest acord.

 TERCER. Comunicar el present acord a la Facultat de Dret.

 

Punt 10.1. Elecció de representants: Elecció d'un membre del Patronat de la Fundació Autònoma Solidària

Acord 38/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

L’article 8.2 dels Estatuts de la Fundació Autònoma Solidària estableix la composició del seu Patronat. En l’apartat I.E d’aquest article es disposa que és membre del Patronat un membre de la Junta de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona designat pel respectiu òrgan de govern.

L’article 9.1 dels mateixos Estatuts estableix que els patrons exerceixen el seu càrrec per un període de quatre anys, sense perjudici de la possibilitat de reelecció indefinida per períodes iguals.

En data 1 de desembre de 2016 el Consell de Govern va acordar renovar la designació com a representant del Consell de Govern al doctor Joan Botella Corral, el qual ja no és membre del Consell de Govern i, per tant, correspon ara procedir a una nova designació.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de l’Equip de Govern el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Designar el doctor Albert Branchadell Gallo com a representant del Consell de Govern de la UAB al Patronat de la Fundació Autònoma Solidària.

SEGON. Comunicar aquest acord a les persones interessades i a la Fundació Autònoma Solidària.

 

Punt 11. Informe anual del PRUAB

Acord 39/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vist l’informe de la Fundació Parc de Recerca UAB (PRUAB) tramès per la mateixa Fundació.

Atès que, per tal de donar compliment a l’obligació del Parc de Recerca UAB de retre comptes davant la UAB, es presenta al Consell de Govern la memòria corresponent.

 Ates que el Consell de Govern és l’òrgan suprem de govern col·legiat de la Universitat i, com a tal, estableix les seves línies estratègiques i programàtiques per la qual cosa ha d’estar assabentat de les activitats de les entitats instrumentals creades per la Universitat.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

 Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

 PRIMER. Donar-se per assabentat de l’informe de la Fundació Parc de Recerca UAB. (DOC)

SEGON. Elevar al Consell Social aquesta informació per tal que exerceixin les seves competències.

 

Punt 12.1. Afers de tràmit: Renúncia d'un membre de la Comissió d’Ètica en Experimentació Animal i Humana

Acord 40/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Atès que en data 25 de gener de 2001 el Consell de Govern va aprovar el Reglament de la Comissió d’Ètica en l’Experimentació Animal i Humana de la UAB, el qual va ser modificat per acords de l’esmentat òrgan de govern de en dates 27 de setembre de 2006 i 23 de març de 2017.

Atesa la composició de la Comissió d’Ètica en l’Experimentació Animal i Humana (CEEAH) establerta a l’article 4 del seu Reglament.

Atès que l’article 4.1.e) del Reglament de la Comissió d’Ètica en l’Experimentació Animal i Humana de la UAB estableix que serà integrada per un/a professor/a jurista o filòsof.

Atès que la doctora Isabel Pont Castejón va manifestar la seva voluntat de donar-se de baixa com a membre de la CEEAH, per deixar-hi entrar altres persones i renovar la composició de l’òrgan, degut el temps que porta en el càrrec.

Vista l’informe favorable de la Comissió d’Investigació del proppassat 16 de desembre de 2020.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentat de la voluntat expressada per al doctora Isabel Pont Castejón i acordar la baixa de l’esmentada professora de Dret com a membre de la Comissió d’Ètica en l’Experimentació Animal i Humana. 

SEGON. Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l’execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 12.2. Afers de tràmit: Ratificació de l’acord de modificació dels estatuts del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC)

Acord 41/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Atès que el Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) es va constituir inicialment entre el Consell Comarcal del Solsonès i la Universitat de Lleida i, posteriorment, s'hi van incorporar la Diputació de Lleida, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, la Generalitat de Catalunya, la Universitat Autònoma de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Solsona.

Atès que el CTFC té per finalitat la creació, gestió, conservació i explotació d’un centre de recursos forestals i rurals, com a instrument de participació en l’ensenyament, la investigació, la transferència de resultats, la divulgació, la cooperació, l’assistència tècnica a les empreses i institucions, i el foment del desenvolupament rural, especialment en els àmbits forestal, agroforestal i indústries de la fusta i agràries, aprofitaments forestals, i en general en aquells àmbits relacionats amb la gestió dels recursos naturals.

Atès que en data 4 d’octubre de 2019, la Junta del CTFC va aprovar la modificació dels Estatuts per actualitzar d’una banda, la composició de la seva Junta amb motiu de la incorporació de dos nous membres: la Diputació de Barcelona i Ajuntament de Solsona (article 1) i, d’altra banda, per permetre l’entrada d’un tercer representant de la Generalitat de Catalunya a la Junta del CTFC (article 7) i l’actualització de l’annex del Estatuts on hi figura la composició del CTFC ”. També es modifica la regulació de les aportacions dels ens consorciats i s'inclouen clàusules que limiten les activitats del Consorci i fórmules tendents a l’assegurament de les quantitats compromeses (article 18).

Arran les observacions formulades per la Direcció General de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya en l’informe de 16 de desembre de 2019, cal concretar les aportacions dels membres del consorci i incloure clàusules en cas d’incompliment, el 6 de maig de 2020 la Junta del CTFC va aprovar la nova versió de l'article 18 dels Estatuts a fi d’incorporar les aportacions dels membres del consorci les quals es concreten en el quadre d’aportacions que s'incorpora als Estatuts del CTFC com a annex 2 i les clàusules d’incompliment .

Vist l’article 64.t) dels Estatuts de la UAB que estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i l’article 88.e) de la 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya que és competència del Consell Social aprovar la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i el desenvolupament de les finalitats de la universitat. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Ratificar els acords de la Junta del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya de 4 d’octubre de 2019 i de 6 de maig de 2020 pel qual es modificà els articles 1, 7,18 i l’annex 2 dels seus Estatuts, aprovant un nou text refós dels mateixos, en els termes del document annex. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

QUART.- Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

CINQUÈ.- Informar dels presents acords al Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC).

 

Punt 12.3. Afers de tràmit: Participació de la UAB en l'Associació de desenvolupadors de Tecnologia amb Acreditació TECNIO

Acord 42/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics per tal que la Universitat Autònoma de Barcelona pugui participar en l’ASSOCIACIÓ DE DESENVOLUPADORS DE TECNOLOGIA AMB ACREDITACIÓ TECNIO.

Atès que les universitats, el Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC) i la Fundació Institució dels Centres de Recerca de Catalunya (Fundació I-CERCA), sempre i quan comptin amb grups o centres de recerca que ostentin l’acreditació TECNIO, volen promoure la creació d’una Associació, sense ànim de lucre, subjecte al llibre tercer del Codi Civil de Catalunya i als seus estatuts, que tindrà per objecte ‘impulsar els grups i centres TECNIO com a instrument de connexió dels grups i centres de recerca amb acreditació TECNIO i les entitats que els acullen amb el món empresarial i l’administració, per a enfortir i fer visible la transferència de coneixement cap a la societat’, tal i com consta a la proposta d’estatuts .

 Atesa la valoració estratègica realitzada pel responsable polític de la proposta perquè la Universitat participi en aquesta Associació.

Atesa la valoració econòmica lliurada per la Vicegerència d’Economia.

Atesa la valoració jurídica lliurada pel Gabinet Jurídic .

Vist l'article 64.t) dels Estatuts de la UAB pel qual s’estableix la competència del Consell de Govern per proposar al Consell Social la participació de la Universitat en altres entitats.

 Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.

1. Aprovar la constitució de l’ASSOCIACIÓ DE DESENVOLUPADORS DE TECNOLOGIA AMB ACREDITACIÓ TECNIO, acordant la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona en la seva Junta Directiva.

 2. Aprovar l’aportació de 8.000 euros, com quota de soci de l’esmentada Associació la qual serà assumida al 50% per part del vicerectorat competent en matèria de transferència de coneixements i el 50% pel conjunt de grups TECNIO que en cada moment la UAB tingui reconeguts i participin a l’Associació.

Aquest sistema de distribució de la responsabilitat econòmica per part de la Universitat Autònoma de Barcelona podrà ser objecte de modificació mitjançant acord escrit entre el vicerectorat competent en matèria de transferència de coneixements i els grups TECNIO que en cada moment la Universitat tingui reconeguts i participin a l’Associació.

SEGON. Elevar al Consell Social els presents acords, per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar la vicerectora d’Innovació i de Projectes Estratègics l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 12.4. Afers de tràmit:  Informació dels convenis subscrits per la UAB en el 2020

Acord 43/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

Tal i com ja es va procedir en anys anteriors, es presenten, per a coneixement dels membres del Consell de Govern, els convenis dels diferents àmbits de la UAB que s'han signat durant el 2020.

 Per això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la secretària general, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

 PRIMER. Donar-se per assabentat dels convenis subscrits a la UAB en el 2020 que consten en els annexos. (DOC)   (DOC)  (DOC)  (DOC)   (DOC)  (DOC)  (DOC)

SEGON. Elevar al Consell Social aquesta informació per tal que exerceixin les seves competències.

 

Punt 12.5. Afers de tràmit:  Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari. Primera avaluació AQU Catalunya 2020

Acord 44/2021, de 17 de març, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució EMC/3587/2019, de 23 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d’avaluació de l’activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2019 (convocatòries any 2020).

D’acord amb la Resolució EMC/1776/2020, de 17 de juliol, per la qual es dona publicitat a l’ampliació del termini de presentació de sol·licituds d’avaluació de l’activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2019 (convocatòries any 2020).

Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat de la UAB. 

Atès que el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

Per això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la secretària general, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

 PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat funcionari de la UAB que han obtingut avaluació positiva. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau. 

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic que faci l’execució i el seguiment d’aquests acords. 

 

Documents relacionats