La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[19/06/2019] Comissió d'Investigació

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior. [+]
Punt 2. Informe dels vicerectors.
Punt 3. Debat i aprovació del Pla Estratègic del Servei de Biblioteques 2019-2022. [+]
Punt 4. Proposta de modificació del procediment de préstec del Servei de Biblioteques de la UAB. [+]
Punt 5. Proposta de la Comissió Ad Hoc sobre la resolució de les beques de mobilitat Banco Santander Investigación Universidades. [+]
Punt 6. Informació sobre la discussió del nou tex refós “Normativa de la UAB en matèria d’investigació”.
Punt 7. Proposta de creació del Centre d’Estudis i de Recerca en Emprenedoria i Innovació Social, CREIS. [+]
Punt 8. Altes i baixes de centres i instituts propis. [+]
Punt 9. Afers de tràmit.
Punt 10. Torn obert de paraules.
 
 
Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.
Acord 017/2019, de 19 de juny de 2019 , Comissió d'Investigació

ACORDS
Aprovar l'acta de la sessió de 24 d'abril de 2019.(DOC)
 
Punt 3. Debat i aprovació del Pla Estratègic del Servei de Biblioteques 2019-2022.
 Acord 018/2019, de 19 de juny de 2019 , Comissió d'Investigació
Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència sobre l’aprovació del Pla Estratègic del Servei de Biblioteques 2019 - 2022.
Atès l’acord de la Comissió General d’Usuaris del Servei de Biblioteques de 6 de maig de 2019
(document 1) pel qual es va aprovar el Pla Estratègic 2019-2022 alineat amb les línies estratègiques del propi pla de la UAB Horitzó 2030, en els termes del (document 2)
Vist l'article 16.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de juliol de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre els assumptes derivats i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Aprovar el Pla Estratègic 2019-2022 del Servei de Biblioteques. (DOC)
SEGON.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER.- Comunicar els presents acords al Director del Servei de Bibiloteques, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
Punt 4. Proposta de modificació del procediment de préstec del Servei de Biblioteques de la UAB.
Acord 019/2019, de 19 de juny de 2019 , Comissió d'Investigació
Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència sobre la modificació del procediment de préstec del Servei de Biblioteques de la UAB.
Atès que en data 15 de maig de 1996 la Junta de Govern va aprovar un procediment de préstec del Servei de Biblioteques el qual ha estat modificat per la Comissió d’Investigació en sessions de dates 15 maig de 1996, de 23 d'abril de 1999, de 13 de juliol de 2005, de 3 de juliol de 2007 i de 10 de setembre de 2014.
Atès l’acord de la Comissió General d’Usuaris del Servei de Biblioteques de 6 de maig de 2019 (document 1) pel qual es considera necessari modificar l’esmentat procediment per adaptar els  procediments interns de préstec per unificar normatives i disposar també els usuaris de la UAB de la mateixa quantitat i temps i per canviar el préstec normal els documents audiovisuals –capítols 2 i 3- (document 2) (document 2.1) .
Vist l'article 16.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de juliol de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre els assumptes derivats i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Aprovar la modificació del Procediment de préstec del Servei de Biblioteques.(DOC)
SEGON.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER.- Comunicar els presents acords al Director del Servei de Bibiloteques, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
Punt 5. Proposta de la Comissió Ad Hoc sobre la resolució de les beques de mobilitat Banco Santander Investigación Universidades.
Acord 020/2019, de 19 de juny de 2019 , Comissió d'Investigació
Atès que el Banco Santander a convocat un procediment competitiu per la selecció de beneficiaris en el Programa beques de mobilitat del Banco Santander Investigación Universidades.
Atès que la UAB va quedar encarregada de la gestió i selecció d’un total de 5 beques quedant encarregada l’Àrea de Gestió de la Recerca per la instrucció d’aquesta selecció de beneficiaris i essent el vicerector de Recerca i de Transferència l’òrgan competent per a la priorització.
Vista la proposta de priorització de candidatures presentada per la Comissió Ad-Hoc (document 1) d’acod amb els criteris de priorització aprovats per aquesta Comissió en sessió de 24 d’abril de 2019.
Vist l'article 16.1a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de juliol de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre les convocatòries d’ajuts de recerca.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Aprovar la proposta de priorització de candidatures realitzada pel comissió Ad hoc sobre la resolució de beques de mobilitat del Banco Santander Investigación Universidades.
SEGON.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
Punt 7. Proposta de creació del Centre d’Estudis i de Recerca en Emprenedoria i Innovació Social, CREIS.
Acord 021/2019, de 19 de juny de 2019 , Comissió d'Investigació
Vista la proposta de creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca amb la denominació ‘Centre d’Estudis i Recerca en Emprenedoria i Innovació Social, CREIS’ promogut pel doctor David Urbano, la qual va ser presentada davant el vicerector de Recerca i de Transferència.
Atesa la memòria que conté les finalitats, les línies d’investigació principals, la proposta d’activitats, la relació de les persones que en formen part i un pla econòmic que demostra la capacitat d’autofinançament del CER amb fons externs (document 1) (document 1.1) i la proposta de Reglament (document 2).
Vist l’article 18 de la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona en Matèria d’Investigació, en la seva redacció donada per Acord del Consell de Govern de 19 de març de 2015 (TRI) segons el qual la constitució d’un Centre d’Estudis i de Recerca requereix acord del Consell de Govern, prèvia proposta de la Comissió d’Investigació.
Vist l'article 16.4.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 14 de juliol de 2016, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a la creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Informar favorablement la proposta de creació d’un Centre d’Estudis i de Recerca amb la denominació ‘Centre d’Estudis i Recerca en Emprenedoria i Innovació Social, CREIS’, d’acord amb la memòria i del Reglament.
SEGON.- Elevar aquesta al Consell de Govern per tal que exerceixi les seves competències.
TERCER.- Encarregar el vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.
QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
Punt 8. Altes i baixes de centres i instituts propis.
Acord 022/2019, de 19 de juny de 2019 , Comissió d'Investigació
Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de Coneixements on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a CERS/Instituts.
Atès que es vol modificar les adscripcions d’alguns investigadors, d’acord amb el llistat que s’adjunta com a document 1.
Vist l’article 23.2 del text refós de la normativa en matèria d’investigació de la UAB, segons redacció per acord del Consell de Govern de data 2 de març de 2011, segons els quals, l’adscripció de la recerca del personal acadèmic d’un departament de la UAB a una estructura de recerca pròpia haurà de ser informada favorablement per la Comissió d’Investigació de la UAB, i serà autoritzada mitjançant resolució del vicerector competent en matèria de recerca. 
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS
PRIMER.- Informar favorablement les modificacions d’adscripció de la recerca de personal investigador de la UAB en els CERS/Instituts. (DOC)
SEGON.-  Comunicar el presents acords al vicerector de Recerca i de Transferència de Coneixements i elevar les actuacions a aquest perquè emeti la corresponent resolució i la notifiqui als interessats i òrgans escaients.
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
 
 

Documents relacionats