La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[22/01/2021] Comissió d'Economia i d'Organització

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió  [+]

Punt 2. Informe del vicerector d’Economia

Punt 3. Informació del Programa General d’Activitats del CSUC per al 2021. [+]

Punt 3 bis. Ratificació de les tarifes dels serveis prestats pel CSUC per al 2021. [+]

Punt 4. Informar sobre la condonació dels preus de les concessions demanials durant el període de confinament pel període del segon semestre 2020. [+]

Punt 5. Convocatòria d’ajuts per a la formació a mida amb l’objectiu d’atendre les necessitats formatives especifiques per a la millora de la docència de la comunitat universitària: Bases d’execució. [+]

Punt 6. Aprovació de les modificacions de crèdit a 20 de desembre 2020. [+]

Punt 7. Informe de la relació de les licitacions i pròrrogues amb despesa de pressupost genèric pluriennal amb un pressupost base de licitació de fins a 200.000€ (IVA exclòs) del segon semestre de 2020. [+]

Punt 8. Aprovació de les despeses pluriennals per a la contractació de:

- Serveis de monitoratge esportiu pel Servei de l’Activitat Física de la UAB [+]

Punt 9. Assumptes de tràmit

Punt 10. Torn obert de paraules

 

 

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió

Acord  1/2021, de 22 de gener, de la Comissió d’Economia i d’Organització

Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 26 de novembre de 2020. (DOC)

Punt 3. Informació del Programa General d’Activitats del CSUC per al 2021.

Acord  2/2021, de 22 de gener, de la Comissió d’Economia i d’Organització

Vista l'acord del Consell de Govern del CSUC de 2 de desembre de 2020 pel qual s’acorda aprovar el Programa General d’Activitats del CSUC per a l’exercici de 2021.

Atès que l’article 12.1 dels Estatuts del CSUC aprovats per Acord del Consell de Govern número 180/2019, de 3 de desembre el qual estableix que són funcions del Consell de Govern l’aprovació del programa general d’activitats.

Vist l’Acord del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 mitjançant el qual s’aprova la modificació de l’Acord pres pel Consell de Govern de data 26 de gener de 2017 en matèria de simplificació del procediment d’aprovació de les despeses pluriennals, el qual literalment estableix:

“PRIMER. Delegar a la Comissió d’Economia i d’Organització la competència relativa a la proposta d’aprovació de les despeses pluriennals del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent amb un pressupost base de licitació superior a 200.000€ perquè l’elevi al Consell Social.

SEGON. Proposar al Consell Social que autoritzi al gerent l’aprovació de la despesa pluriennal del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent fins a un pressupost base de licitació màxim de 200.000€ i amb l’obligació d’informar semestralment al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.

TERCER. Aplicar el procediment previst als acords primer i segon a les pròrrogues de contractes administratius que impliquin un compromís de despesa pluriennal del pressupost genèric.

QUART. Proposar al Consell Social que autoritzi al gerent l’autorització de les despeses de qualsevol import, de caràcter anual o pluriennal, provinents de contractacions centralitzades en el Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC), sempre que la despesa estigui prevista en el Pla General d’Activitats (PGA) anual que aprova el Consell de Govern del CSUC. Amb aquesta finalitat, la Comissió d’Economia i d’Organització, delegada de Consell de Govern, i la Comissió Econòmica del Consell Social seran informades anualment del PGA del CSUC.

Si la Comissió Executiva del CSUC aprovés una licitació no contemplada en el PGA anual, li serà aplicable el procediment previst als acords primer, segon i tercer.”

Vist l'article 10.2 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, la Comissió d’Economia i d’Organització ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Informar el Programa General d’Activitats del CSUC per al 2021, segons document que s’annexa.(DOC)

SEGON. Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 3 bis. Ratificació de les tarifes dels serveis prestats pel CSUC per al 2021.

Acord  3/2021, de 22 de gener, de la Comissió d’Economia i d’Organització

Atès l'acord de la Comissió Executiva del CSUC de 12 de novembre de 2020 pel qual s’acorda aprovar les tarifes pels serveis prestats i la seva política de facturació per a l’exercici 2021.

Vist l’Acord GOV/173/2013, de 10 de desembre, pel qual es va ratificar la dissolució del CBUC per absorció per part del Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya (CESCA) i que passà a denominar-se Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) el qual va assumir els objectius del CBUC.

Atès que l’article 26.2 dels Estatuts del CSUC estableix que l’aprovació de les correspon al Consell de Govern, qui podrà delegar-ho, si escau, en la Comissió Executiva; així mateix regula que les tarifes del CSUC en la seva actuació com a mitjà propi instrumental i servei tècnic de les institucions consorciades requerirà la ratificació d’aquestes.

Atès que la UAB és una de les entitats consorciades en el CSUC i que, per tant, les tarifes abans esmentades requereixen la ratificació d'aquesta Universitat.

Vist l'article 10.1. lletres c) i d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia i Campus,  la Comissió d’Economia i d’Organització l ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Ratificar les tarifes pels serveis prestats pel Consorci de Serveis Universitaris de Catalunya (CSUC) per a l’exercici 2021.

SEGON. Elevar aquesta acord al Consell Social perquè exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords al comissionat de la rectora per a les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació i a la vicegerent d'Economia per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Punt 4. Informar sobre la condonació dels preus de les concessions demanials durant el període de confinament pel període del segon semestre 2020.

Acord  4/2021, de 22 de gener, de la Comissió d’Economia i d’Organització

Vist l’acord CE 91/2020 de 9 d’octubre de 2020 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social i l’Acord 67/2020, de 30 de setembre del Consell de Govern mitjançant els quals es van aprovar les bonificacions  en els convenis de cessió d’ús d’espais, justificades en l’equilibri de prestacions atesa la impossibilitat dels concessionaris de gaudir dels espais objecte de cessió privativa d’ús durant el termini de temps en que no es va desenvolupar activitat presencial al campus corresponent a les entitats: Fundació Valldor 7; Escola Vitae; VAIC Mobility; Unicampus; Associació Epona i Divereses empreses.

A l’empara d’allò que disposa l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, l’article 29 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, els articles 72 a 81 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya, els articles 93 i 137.4 de la llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques i l’article 207 dels Estatuts de la UAB la Universitat Autònoma de Barcelona té concedits diferents convenis administratius que documenten dret d’ús privatiu d’espais demanials de la Universitat a favor de les següents entitats: Fundació Valldor 7;Unicampus i Associació Epona.

Atès que en data 14 de març de 2020 es va publicar al BOE el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (en endavant, ‘RD 463/2020’), el qual va entrar en vigor en el moment de la seva publicació.

Atès que en data 25 d’octubre de 2020 es va publicar al BOE el Reial Decret 926/2020, de 25 de octubre, pel qual es declara l’estat d’alarma per tal de contenir  la propagació d’infeccions causades per el SARSCoV-2.

Atès que en data 15 de març de 2020 la rectora va difondre una comunicació institucional per la qual ella, junt amb l’equip de govern, van acordar la suspensió de tota activitat institucional presencial al campus de Bellaterra.

Atès que aquestes institucions, tot i tenir la possessió formal dels espais l’ús dels quals es van cedir, materialment no tenien possibilitat de gaudir dels mateixos.

Atès que la naturalesa jurídica del títol en virtut del qual aquestes entitats gaudien l’ús d’espais (concessional –legislació patrimonial-) no és el supòsit previst a l’article 34.4 de l’article 34.1 del reial decret-llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19 (concessions administratives).

Atesa la voluntat d’acordar les següents bonificacions en els següents convenis de cessió d’ús d’espais, justificades en l’equilibri de prestacions atesa la impossibilitat dels concessionaris de gaudir dels espais objecte de cessió privativa d’ús durant el termini de temps en que no es va desenvolupar activitat presencial al campus.

Vist l'article 10, apartat 4, lletres c) i  f) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització respecte a  les disposicions normatives en matèria econòmica i  d’organització de l’administració.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia, la Comissió d’Economia i d’Organització de la UAB ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMERA. Informar favorablement  la Proposta relativa a l’aprovació de les següents bonificacions en els convenis de cessió d’ús d’espais, justificades en l’equilibri de prestacions atesa la impossibilitat dels concessionaris de gaudir dels espais objecte de cessió privativa d’ús durant el termini de temps en que no es va desenvolupar activitat presencial al campus:

 

 CONCESSIONS DEMANIALS AFECTADES PER LA COVID19 PEL SEGON SEMESTRE 2020                
     Concessionari    Inici Concessió    Data final aproximada concessió    Facturació cànon    Import anual cànon (sense IVA)    Condicions    Import mensual no facturat (sense IVA)     Estimació menys ingressos pel segon semestre del 2020
0G66170325    FUNDACIO VALLDOR 7    1/10/2014    31/8/2021    Mensual    131.508,00    Condonació del 100% de l'import de setembre a desembre 2020    10.959,00    43.836,00
B84116748    UNICAMPUS    1/2/2007    3 anys + pròrrogues tàcites. No consta màxim    Anual    5.866,21    Condonació del 100% de l'import de l'1/7/20 al 31/12/20    457,77    2.746,62
G63400790    ASSOCIACIÓ EPONA    2/11/2016    1/11/2022    Mensual    15.027,12    Condonació del 100% de l'import pel periode de l'1/7/20 al 31/12/20 (inclou regularització  IPC al desembre)    1.250,17    7.501,04
                            Total    54.083,66

SEGONA. Elevar al Consell de Govern el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

TERCERA. Encarregar el vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.

Punt 5. Convocatòria d’ajuts per a la formació a mida amb l’objectiu d’atendre les necessitats formatives especifiques per a la millora de la docència de la comunitat universitària: Bases d’execució.

Acord  5/2021, de 22 de gener, de la Comissió d’Economia i d’Organització

Atès que des de la Coordinació de Formació i innovació de l’Institut de Ciències de l’Educació i la Unitat de Formació i Desenvolupament Professional s’obren, com a mínim, dues convocatòries anuals d’ajuts per a la formació a mida amb l’objectiu d’atendre les necessitats formatives específiques per a la millora de la docència de la comunitat universitària, s’ha vist la necessitat d’aprovar unes bases d’execució que siguin comunes a totes les esmentades convocatòries. Cada convocatòria específica determinarà el tipus de col·laboració i la quantia de l’ajut prevista.

Vist l'article 10, 1 lletra d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització en matèria d'aprovació i resolució d'assumptes derivats de l'aplicació de normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria econòmica i d'administració i d’organització.

Vista

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia, la Comissió d’Economia i d’Organització ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la Convocatòria d’ajuts per a la formació a mida amb l’objectiu d’atendre les necessitats formatives específiques per a la millora de la docència de la comunitat, segons document que s’annexa.(DOC)

SEGON. Encarregar a la Unitat de Formació i Desenvolupament Professional (Àrea de Desenvolupament Personal i Suport Tècnic) l’execució d’aquest acord.

Punt 6. Aprovació de les modificacions de crèdit a 20 de desembre 2020.

Acord  6/2021, de 22 de gener, de la Comissió d’Economia i d’Organització

Vista la proposta d’aprovació de les modificacions de crèdit de data 22 de desembre de 2020.

Vistos els acords de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 13 de febrer, de 4 març, 22 d’abril, 29 de juny, de 23 de setembre de 2020 i de 26 de novembre de 2020.

Vistos els articles 210 i 211 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l’exercici econòmic i que el pressupost anirà acompanyat de les seves bases d’execució.

Vistos els article 6 i 9 de les Bases d’execució del pressupost de la UAB pel 2019 aprovat per Acord de Consell de Govern de 5 de desembre de 2018 i per Acord de Consell Social de 19 de desembre de 2018 pel que fa a les modificacions de crèdit els quals preveuen que són les alteracions de les partides pressupostàries aprovades inicialment, i que aquestes poden provenir de transferències de crèdit entre diverses partides i articles, traspàs de crèdits entre diversos centres de cost i traspàs de crèdit entre diversos centres de cost.

Vist l’Acord de Consell de Govern de 4 de desembre de 2019 mitjançant el qual s’aprova la pròrroga del pressupost de la UAB 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2020.

Vist l'article 10.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del gerent, la Comissió d’Economia i d’Organització ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar les modificacions de crèdit en data 20 de desembre de 2020, segons document que s’annexa.(DOC)

SEGON. Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Punt 7. Informe de la relació de les licitacions i pròrrogues amb despesa de pressupost genèric pluriennal amb un pressupost base de licitació de fins a 200.000€ (IVA exclòs) del segon semestre de 2020.

Acord  7/2021, de 22 de gener, de la Comissió d’Economia i d’Organització

Vist l’acord del Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 mitjançant el qual es va aprovar la simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals en el sentit que el Consell Social va autoritzar al gerent l’aprovació de la despesa pluriennal del pressupost genèric pel procediment d’adjudicació procedent fins a un pressupost base de licitació màxim de 200.000€ i amb l’obligació d’informar semestralment al Consell Social de totes les operacions dutes a terme en el transcurs del semestre de l’exercici social en curs.

Vista la relació de de les licitacions amb despesa pluriennal amb un pressupost base de licitació màxim de 200.000€ corresponents al segon semestre de 2020.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia, la Comissió d’Economia i d’Organització ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Informar favorablement la relació de licitacions amb despesa pluriennal amb un pressupost base de licitació fins a un import màxim de 200.000€ corresponents al segon semestre de 2020.

SEGON. Elevar aquest a acords al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar al vicerector d’Economia i de Campus l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Punt 8. Aprovació de les despeses pluriennals per a la contractació de:

- Serveis de monitoratge esportiu pel Servei de l’Activitat Física de la UAB

Acord  8/2021, de 22 de gener, de la Comissió d’Economia i d’Organització

Vist el Certificat del vicerector d’Economia i de Campus d’existència de crèdit suficient per atendre la despesa corresponent a la pròrroga de la contractació núm. consu-9/2020 de serveis de monitoratge pel Servei de l’Activitat Física de la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA.

Vist el que estableix la base d’execució 22 del pressupost de la UAB per al 2019, aprovat per Acord consell de Govern de 5 de desembre de 2019 i per Acord de Consell Social de 19 de desembre de 2019.

Vist l’Acord de Consell de Govern de 4 de desembre de 2019 mitjançant el qual s’aprova la pròrroga del pressupost de la UAB 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2020.

Vist el que disposen els articles 47 i 47 bis i 73,2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària pel que fa als compromisos de despeses de caràcter pluriennal i l’existència de crèdit pressupostari suficient per atendre-les.

Vist el que disposa l’article 116.3 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic, el qual estableix literalment: “Asimismo, deberá incorporarse el certificado de existencia de crédito o, en el caso de entidades del sector público estatal con presupuesto estimativo, documento equivalente que acredite la existencia de financiación, y la fiscalización previa de la intervención, en su caso, en los términos previstos en la Ley 47/2003, de 26 de noviembre, General Presupuestaria”.

Vist l'article 10 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’Acord de Consell de Govern de 13 de desembre de 2017 pel que fa al procediment de simplificació del procediment d’aprovació de despeses pluriennals.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia, la Comissió d’Economia i d’Organització ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la proposta de despeses pluriennals corresponent a la pròrroga de la contractació núm. Consu-9/2020 de de serveis de monitoratge pel Servei de l’Activitat Física de la UNIVERSITAT AUTÒNOMA DE BARCELONA.

SEGON.  Elevar aquest acord al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l’equip de govern i la Gerència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

Documents relacionats