Lliga de Debat Universitari

Lliga de Debat Universitària de la UAB 2021

Lliga de debat de la UAB

Bases de participació. Edició 2021
La Lliga de debat universitari de la UAB té per objectiu fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants, a través de l’enfrontament dialèctic entre diversos equips, que hauran de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat.

Participants
La participació en la competició està oberta a totes les persones que estudien a la UAB i que estiguin matriculades en el present curs acadèmic 2020/2021.
La competició es realitzarà per equips, que hauran d'estar formats per un mínim de 2 estudiants i un màxim de 6.
S’ha de garantir la participació de les dones, per tant la composició dels equips haurà de ser com a mínim paritària.
És possible realitzar la inscripció individualment, però en tal cas la participació en l’activitat quedarà condicionada a la formació d’un equip a proposta de l’organització. Si finalment no és possible formar equip, no es podrà competir individualment.
Cada estudiant només pot formar part d’un equip. S’admetran com a màxim 8 equips participants.
L’equip ha de designar una persona portaveu, que desenvoluparà funcions de capità o capitana i que serà l’interlocutor/a amb el cap de jutges i l’organització de la competició.

Inscripció
Els/les estudiants interessats/des cal que omplin el formulari d'inscripció. El termini d'inscripció finalitza el 15 de març de 2021.
La inscripció és individual i cal que tots els membres de l’equip la realitzin. En el formulari, però, cal indicar els membres de l’equip i qui de vosaltres adquireix el rol de portaveu.

Reconeixement Acadèmic
Els/les estudiants de grau de la UAB que participin tenen l’opció de reconèixer la seva participació en la Lliga de Debat Universitari amb 2 crèdits ECTS.
Per obtenir el reconeixement acadèmic cal que:

1. Indicar-ho en el moment d’inscripció.
  2. Participar a la sessió de formació que tindrà lloc el dia 22 de març, així com a sorteig d’ordre de competició (de les 11 h a les 13 h)
  3. Enviar un text per publicar al bloc de Suma’t al debat en primera persona sobre la vostra experiència en la participació a la lliga de debat, aportant continguts d’algun dels debats en el que s’hagi participat així com algun dels arguments o exordis que ha presentat algun dels equips amb qui s’hagi competit. Màxim 500 paraules.

Procediment de la competició
La competició consistirà en com a mínim dos debats de cada equip que hi participi.
Els debats virtuals tindran una durada de màxim 16 minuts, en torns de 2 minuts.
El sistema de competició dependrà del nombre d’equips inscrits i s’especificarà al Reglament de l'XIII Lliga de Debat Universitari de la UAB Edició 2021.
Al canal de Youtube de la unitat de Dinamització Comunitària disposeu dels vídeos de competicions d’edicions anteriors que us ajudaran a preparar les vostres intervencions, tot i que el format en línia de l’edició d’enguany suposarà alguns canvis significatius.

La llengua
La llengua vehicular del debat serà el català.

Dates
El dia 22 de març de les 11 h a les 13 h hi haurà una sessió formativa i el sorteig de l’ordre de competició. La competició pròpiament dita serà els dies 24 i 25 entre les 9 h i les 14 h.   La competició es podrà seguir a través del canal youtube, la formació serà una sala virtual privada.

Tema
El tema del debat serà: L’actual sistema educatiu garanteix el progrés de les persones?

L’equip guanyador
L'equip campió representarà la UAB en la Lliga de Debat Universitari organitzada per la Xarxa Vives d'Universitats del 27 d’abril al 7 de maig de 2021 també en línia.
A més a més, se’ls farà una formació específica, per part de la pròpia Xarxa Vives el dia 17 de març (també en una sala virtual)
L’organització podrà valorar la participació entre els equips participants en l’edició 2021 en altres competicions de caràcter interuniversitari com a representants de la UAB.
L’organització es reserva el dret d’ampliar la composició de l’equip que participi en les competicions interuniversitàries amb membres d’altres equips que hagin participat en l’edició 2021.

La Lliga de Debat més enllà de la UAB
Podreu gaudir dels debats a Twitter @sumataldebatUAB i el blog Suma't al Debat de la UAB i la cara més divertida als stories de l’Instagram @comunitatuab.
Seguiu-nos, etiqueteu-nos a les xarxes i sumeu-vos al debat de la UAB!