Lliga de Debat Universitari

Lliga de debat 19

Bases de participació. Edició 2019
La Lliga de debat universitari de la UAB té per objectiu fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants, a través de l’enfrontament dialèctic entre diversos equips, que hauran de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat.

Participants
La participació en la competició està oberta a totes les persones que estudien a la UAB i que estiguin matriculades en el present curs acadèmic 2018/2019. La competició es realitzarà per equips, que hauran d'estar formats per un mínim de 2 estudiants i un màxim de 5. L’equip ha de designar un portaveu, al qual es farà arribar la informació concreta de la competició (reglament, horaris...).

És possible realitzar la inscripció individualment, però, en aquest cas, la participació en l’activitat quedarà condicionada a la formació d’un equip a proposta de l’organització. Si finalment no és possible formar equip, no es podrà competir individualment. Cada estudiant només pot formar part d’un equip.

Inscripció
Els/les estudiants interessats/des cal que omplin aquest formulari. El termini d'inscripció finalitza el 14 de març de 2019.
La inscripció és individual i cal que tots els membres de l’equip la realitzin. En el formulari, però, cal indicar els membres de l’equip i qui de vosaltres adquireix el rol de portaveu.

Reconeixement Acadèmic
Els/les estudiants de grau de la UAB que participin tenen l’opció de reconèixer la seva participació en la Lliga de Debat Universitari amb 2 crèdits ECTS.

Si així es vol, cal que s’indiqui a l'organització en el formulari d’inscripció.

Procediment de la competició
La competició consistirà en un o més debats entre els equips participants (en funció del nombre d’equips inscrits). El sistema dependrà del nombre d’equips inscrits i s’especificarà al Reglament de l'XI Lliga de Debat Universitari de la UAB Edició 2019, que es farà arribar als portaveus de cada equip perquè puguin preparar la participació un cop es tanquin les inscripcions; i que es treballarà durant els tallers previs a la competició.

Al canal de Youtube de la unitat de Dinamització Comunitària disposeu dels vídeos de competicions d’edicions anteriors que us ajudaran a estructurar les vostres intervencions.

La llengua
La llengua vehicular del debat serà el català.

Dates
La Lliga de Debat tindrà lloc del 19 al 21 de març de 2019, a la Sala Teatre de la UAB de l’Àgora (plaça Cívica). Els horaris de la competició seran en funció del nombre d’equips inscrits.

El tema del debat serà: «S’hauria de legalitzar la gestació subrogada?».

L’equip guanyador
L'equip campió representarà la UAB en la Lliga de Debat Universitari organitzada per la Xarxa Vives d'Universitats del 8 a l’11 d’abril de 2019 a la Universitat Abat Oliba CEU (Barcelona). El jurat es reserva el dret d’ampliar la composició de l’equip que participa en la competició interuniversitària amb membres d’altres equips que hagin participat en l’edició 2019.

La Lliga de Debat més enllà de la UAB
Per tal de portar el debat més enllà de la Sala Teatre de la UAB, es podrà fer un seguiment en streaming de tots els debats que es realitzin. A més, en el blog Suma't al Debat de la UAB, es publicarà un resum de cada fase i publicacions dels millors moments. Si voleu seguir el debat i fer aportacions a l'instant, en el Twitter @sumataldebatUAB hi trobareu fils de tots els debats realitzats, les millors intervencions i arguments, recollits sota el hashtag #lligadedebat. La cara més divertida de la Lliga la podreu veure al nostre Instagram @comunitatuab, amb stories del dia a dia i publicacions dels debats. Seguiu-nos, etiqueteu-nos a les xarxes i sumeu-vos al debat de la UAB!