La Fundació UAB

Study Abroad participa en una conferència virtual sobre diversitat i inclusió

Mercè Cuenca

L'impacte de la pandèmia i la diversitat i la inclusió seran els temes centrals de la 5ª edició europea del Forum on Education Abroad, que es celebra virtualment del 26 al 30 d'octubre, amb el lema "Més enllà de 2020: Pràctiques Innovadores per un Panorama en Evolució".

16/10/2020

Mercè Cuenca, assessora de Diversitat i Inclusió, exposarà la tasca pionera engegada per Study Abroad UAB per proporcionar un programa orientat a l’equitat que promogui la diversitat entre el seus estudiants.

La unitat docent Programes Específics per a Estudiants Internacionals de la UAB, Study Abroad, participarà enguany al Forum on Education Abroad’s 5th European Conference, una conferència virtual que aplegarà professionals europeus i nord-americans del 26 al 30 d’octubre per parlar del futur de Study Abroad. L’esdeveniment farà un èmfasi especial en la manera com els programes de Study Abroad estan capejant l'impacte de la pandèmia actual, així com en el creixent compromís de les institucions educatives per assegurar la diversitat i la inclusió (D&I), un aspecte del que els centres als Estats Units porten més temps ocupant-se i que ara està agafant pes entre institucions i agències europees.

En aquest context, Mercè Cuenca, assessora de Diversitat i Inclusió a la unitat, participarà en la sessió “Diversitat i inclusió a la vostra institució: solucions innovadores i viables”, juntament amb Rachel Mantiñán (Academic Solutions) i Dr. Stephen Appiah-Padi (Bucknell University), dins de l’apartat Equitat, Diversitat i Inclusió de la conferència. Les seves intervencions estan orientades a recolzar als professionals responsables de Diversitat i Inclusió en la realització d’iniciatives punteres i facilitar el debat en les fases inicials d'aplicació, així com contribuir a ampliar les xarxes de recursos i d’aliats dels participants.

En la seva part de la ponència, Mercè Cuenca exposarà la tasca pionera engegada per Study Abroad UAB per proporcionar un programa orientat a l’equitat, que promogui la diversitat entre el seus estudiants i sigui capaç de donar resposta a les necessitats de l'alumnat de procedències socials diverses, amb maneres d’aprenentatge i graus de diversitat funcional diferents, independentment de la seva raça, identitat de gènere i d’expressió o orientació sexual.  La seva funció com assessora és promoure la diversitat i la inclusió i actuar com a enllaç entre alumnat, professors i direcció per assegurar que el programa proporciona un entorn formatiu lliure de discriminació.

Aquesta notícia s'emmarca dins dels següents ODS

  • Reducció de les desigualtats
  • Igualtat de gènere