La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[16/03/2023] Consell de Govern

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]

Punt 2. Informe del rector

Punt 3. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:

3.1. Modificació del Model i criteris de priorització de les places de catedràtic/a d’Universitat i de Catedràtic/a contractat/da [+]

3.2. Modificació dels punts 5 i 6 del Model de Plantilla del PDI dels departaments i de les unitats docents hospitalàries [+]

Punt 4. Afers acadèmics:

4.1. Aprovació del calendari acadèmic del curs 2023-2024 [+]

4.2. Aprovació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2023-2024 [+]

4.3. Creació de títols de grau universitari [+]

4.4. Creació de títols de màster universitari [+]

4.5. Creació de títols de màsters propis i diplomes [+]

4.6. Adaptació de les titulacions de formació pròpia de postgrau a les denominacions del Reial Decret 882/2021 [+]

4.7. Creació de títols de programes de doctorat [+]

Punt 5. Propostes de normatives:

5.1. Aprovació de les Normes de Convivència de la UAB [+]

5.2. Modificació del Reglament Marc de Facultats i Escoles Universitàries, Departaments i Instituts Universitaris d’investigació i Centres de Recerca Propis

5.3. Modificació de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern [+]

Punt 6. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:

6.1. Ratificació de la modificació del Reglament del Departament de Filosofia [+]

Punt 7. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB

Punt 8.Afers de tràmit:

8.1. Ratificació de l’acord de modificació dels estatuts del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) [+]

Punt 9. Torn obert de paraules

 

 

 

 

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.

Acord 12/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 1 de febrer de 2022. (DOC

 

Punt 3.1. Afers de personal acadèmic i de personal investigador: Modificació del Model i criteris de priorització de les places de catedràtic/a d’Universitat i de Catedràtic/a contractat/da

Acord 13/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Vist l’acord del Consell de Govern de data 4 de maig de 2016, pel qual es va aprovar el model i criteris de priorització de les places de catedràtic d’Universitat.

Vist l’acord del Consell de Govern de data 12 de juliol de 2017, pel qual es va aprovar el model i criteris de priorització de les places de catedràtic contractat.

Atès que després de cinc convocatòries pel que fa a la priorització de places de Catedràtic/a d’Universitat (CU) i de quatre de places de Catedràtic/a contractat/da (CC), cal procedir a la revisió dels models per tal de valorar –i en el seu cas, rectificar- els possibles biaixos que la seva aplicació hagués pogut tenir i també cal adaptar els models a les circumstàncies que ha canviat respecte a les persones acreditades a TU i a agregat.

Vist l’article 56 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que el professorat universitari funcionari pertany als cossos docents universitaris i podran ser catedràtics d’universitat i professors titulars d’universitat i que es regirà per les bases establertes a aquesta llei i en el seu desenvolupament per les disposicions que, en virtut de les seves competències dictin les comunitats autònomes, per la legislació general dels funcionaris que els sigui d’aplicació i pels estatuts.

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.

Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vista l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 28 de febrer de 2023 pel qual s’informa favorablement la modificació del document Modificació del Model i criteris de priorització de les places de catedràtic/a d’Universitat i de Catedràtic/a contractat/da.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.- Aprovar del document Modificació del Model i criteris de priorització de les places de catedràtic/a d’Universitat i de Catedràtic/a contractat/da, de conformitat amb l’annex adjunt.(DOC

 SEGON.- Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER.- Comunicar el present acord a la vicerectora de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

Punt 3.2. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:  Modificació dels punts 5 i 6 del Model de Plantilla del PDI dels departaments i de les unitats docents hospitalàries

 

Acord 14/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que regula la plantilla de personal docent i investigador de les universitats.

Vist l’acord del Consell de Govern de data 13 de desembre de 2017 pel qual es va aprovar el model de Plantilla teòrica del PDI dels departaments i de les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB i atesos els diversos acords dels Consell de Govern pels quals s’ha modificat l’esmentat Model, essent el darrer el de 27 d’octubre de 2022.

Vista la necessitat de modificar el punts 5 i 6è del Model de plantilla teòrica del PDI dels departaments en relació amb el límit de places noves de professorat permanent i lectors per departament/àrea.

Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Vist l’acord de la Comissió de Personal Acadèmic de data 28 de febrer de 2023 pel qual s’informa favorablement la modificació del document Model de plantilla teòrica dels departaments.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

 Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar el document Model de plantilla del PDI dels departaments, de conformitat amb l’annex adjunt.(DOC

 SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicerectora de Personal Acadèmic, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

Punt 4.1. Afers acadèmics:  Aprovació del calendari acadèmic del curs 2023-2024

Acord 15/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d'aprovació del calendari acadèmic del curs acadèmic 2023-2024.

Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic marc de la UAB per a programar les activitats docents del curs acadèmic 2023-2024.

Vista l’Ordre EMT/81/2022, de 21 d’abril, per la qual s'estableix el calendari oficial de festes laborals a Catalunya per a l'any 2023.

Vista l’Ordre EMT/278/2022, de 20 de desembre, per la qual s'estableix el calendari de festes locals a Catalunya per a l'any 2023.

Vist l'article 9.3.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en relació amb el calendari acadèmic i el calendari acadèmic-administratiu.

Atès que la proposta de calendari acadèmic per al curs 2023-2024 va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’1 de març de 2023.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la proposta de calendari acadèmic per al curs 2023-2024 que s'annexa. (DOC

SEGON. Encarregar la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.

TERCER. Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 4.2. Afers acadèmics: Aprovació del calendari acadèmic i administratiu del curs 2023-2024

Acord 16/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d'aprovació del Calendari acadèmic administratiu per al curs acadèmic 2023-2024.

Atesa la necessitat de disposar d’un calendari acadèmic i administratiu marc de la UAB per a programar les activitats docents i els procediments administratius del curs acadèmic 2023-2024.

Vist l'article 9.3.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern en relació amb el calendari acadèmic i el calendari acadèmic-administratiu.

Atès que la proposta de calendari acadèmic administratiu per al curs 2023-2024 va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’1 de març de 2023.

Vista la proposta de calendari acadèmic de la UAB per al curs 2023-2024, pendent d’aprovació pel Consell de Govern el 16 de març de 2023.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar el calendari acadèmic administratiu per al curs 2023-2024, en el termes que s'annexen. (DOC

SEGON. Encarregar la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER.

TERCER. Comunicar aquest acord a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a termes les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 4.3. Afers acadèmics: Creació de títols de grau universitari

Acord 17/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Vista la petició de creació d’un títol de grau i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

 Vist l'article 9.4.e de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han der discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que la proposta de creació d’un títol de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’1 de març de 2023.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la creació del títol de grau següents:

-    Antropologia Social i Cultural

SEGON. Elevar l'aprovació de la creació del títol de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 4.4. Afers acadèmics:  Creació de títols de màster universitari

Acord 18/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Vista la petició de creació de títols de màster universitari i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.e dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 9 i següents de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de titulacions de màster universitari.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Atès que la proposta de creació dels títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’1 de març de 2023.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la creació dels títols de màster universitari següents:

-      English Studies: Linguistic, Literary and Sociocultural Perspectives

-      Erasmus Mundus Master in Human Diseases Models Morphological Phenotyping (MorphoPHEN)

-      Història Contemporània

-      Trastorns de la Comunicació i del Llenguatge

SEGON. Elevar l'aprovació de la creació dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 4.5. Afers acadèmics:  Creació de títols de màsters propis i diplomes

Acord 19/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Vistes les peticions de creació de títols de màster propi i de diploma de postgrau que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i les seves modificacions posteriors, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació, modificació i extinció d’estudis de grau i màsters, tant oficials com a propis, i de diplomes de postgrau.

Ateses les propostes de creació de títols de màster propi i de diploma de postgrau que es presenten van ser informades favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’1 de març de 2023.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la creació dels títols de màster propi següents:

-      Màster en Rehabilitació Neuropsicològica

-      Màster en Carrera Esportiva

-      Màster en Disseny Narratiu per a Videojocs

-      Màster en Comunicació Accessible per a una Societat Diversa

-      Màster en Accessible Communication for a Diverse Society

SEGON. Aprovar la creació dels títols de diploma de postgrau següents:

-      Diploma de Postgrau en  Desenvolupament de Carrera Esportiva

-      Diploma de Postgrau en  Gestió de l’Accessibilitat en la Comunicació i en la Informació

-      Diploma de Postgrau en Managing Accessibility in Information and Communication

TERCER. Elevar l'aprovació de la creació de títols de màster propi i de diploma de postgrau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

QUART. Encarregar la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.

CINQUÈ. Comunicar aquests acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 4.6. Afers acadèmics: Adaptació de les titulacions de formació pròpia de postgrau a les denominacions del Reial Decret 882/2021

Acord 20/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d’adaptació dels estudis propis a la tipologia de titulacions de formació permanent del Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la serva qualitat (RD 822/2021). 

Vist l’article 37.6 de l’esmentat Reial decret, que estableix que els ensenyaments de formació permanent que requereixen titulació universitària prèvia es poden diferenciar en els títols següents: el màster en Formació Permanent (amb una càrrega de 60, 90 i 120 crèdits ECTS), el Diploma d’Especialització (amb entre 30 i 59 crèdits) i el diploma d’Expert (de menys de 30 crèdits).

Vists l’article 50.2 i 5 i l’article 96 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que regulen respectivament els màsters de formació permanent (amb una càrrega de 60, 90 i 120 crèdits ECTS), i els diplomes d’especialització (amb entre 30 i 59 crèdits) i els diplomes d’expert (amb entre 15 i 29 crèdits).

Vista la necessitat d’adaptar dels estudis propis a la tipologia de titulacions de formació permanent del Reial decret 822/2021.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics.

Atès que la proposta d’adaptació de les titulacions de formació pròpia de postgrau a les denominacions del Reial Decret 822/2021 que es presenta va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics d’1 de març de 2023.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, s'eleva al Consell de Govern de la UAB, la següent

ACORDS

PRIMER. Aprovar l’adaptació de les titulacions de formació pròpia de postgrau a les denominacions del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la serva qualitat, a partir del curs 2023-2024, en els termes que s’annexen:

-      Les titulacions de màster propi que tinguin una càrrega de 60, 90 i 120 crèdits ECTS passen a denominar-se màster de formació permanent.

-      Les titulacions de diploma de postgrau amb una càrrega d’entre 30 i 59 crèdits ECTS passen a denominar-se diploma d’especialització.

SEGON. Aprovar que les titulacions de formació pròpia de postgrau que hagin iniciat la docència abans del curs 2023-2024 mantindran la denominació amb la qual s’han aprovat fins a la finalització de l’estudi.

TERCER. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

QUART. Encarregar la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord PRIMER i SEGON.

 

Punt 4.7. Afers acadèmics:  Creació de títols de programes de doctorat

Acord 21/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de creació d’una titulació de doctorat presentada pels òrgans competents.

Vist l’article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, i posteriors modificacions, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el Reial Decret 99/2011, de 28 de gener, pel qual es regulen els ensenyaments oficials de doctorat.

Vist l’article 11 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2023 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació de titulacions de doctorat.

Vist l'article 15.3c  de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per l’acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió de Doctorat, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre creació d’ensenyaments i títols de doctorat.

Atès que la proposta de creació de títols de doctorat va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió de Doctorat de 14 de febrer de 2023.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Recerca, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la creació del títol de doctorat següent:

- Didàctica de les Ciències Experimentals

SEGON. Elevar l’aprovació de la creació de títols de doctorat al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

 TERCER. Encarregar la vicerectora de Recerca l’execució i el seguiment de l’acord primer.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5.1 .Propostes de normatives:  Aprovació de les Normes de Convivència de la UAB

Acord 22/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de la secretària general d’aprovació de les Normes de Convivència de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Atès que en data 25 de febrer de 2022 es va publicar al Butlletí Oficial de l’Estat la Llei 3/2022, de 24 de febrer, de convivència universitària, la qual estableix que, en el termini màxim d’un any a comptar des de l’entrada en vigor de la Llei, les universitats públiques han d’aprovar les seves normes de convivència, que han d’incloure mesures de prevenció i resposta enfront de la violència, la discriminació i l’assetjament.

Vista la necessitat de dotar la UAB d’unes normes de regulació de la convivència.

Vist que prèviament a l’aprovació del Consell de Govern es va obrir un procés participatiu per recollir aportacions amb l’objectiu d’elaborar un document final el més adient possible per a tota la comunitat de la nostra universitat.

Vistos l’article 64 dels Estatuts de la UAB i l’article 3 del reglament del Consell de Govern, pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la secretària general, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar les Normes de Convivència de la UAB, en els termes annexen.(DOC

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER. Comunicar el present acord a la secretària general, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

 

Punt 5.3. Propostes de normatives: Modificació de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern

Acord 23/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Vist el nomenament de la comissionada del rector per a la Política Lingüística i les funcions que té atribuïdes.

Vistes la composició i les competències de la Comissió de Relacions Internacionals i de Política Lingüística, de la Comissió d’Afers Acadèmics i de la Comissió d’Alumnat i d’Ocupabilitat que tenen assignades a la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB presentada per l’Equip de Govern, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de juny de 2021.

Atès que cal adequar la composició de les comissions abans esmentades per tal que la comissionada del rector per a la Política Lingüística en sigui membre i pugui desenvolupar les seves funcions adequadament.

Vist el que disposa l'article 62 dels Estatuts de la UAB sobre la creació i regulació de les comissions del Consell de Govern.

 Vist que s’estableix a l’article 23 del Reglament del Consell de Govern pel que fa a la composició de les comissions del Consell de Govern.

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

 PRIMER. Aprovar la modificació de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de juny de 2021, en els termes següents:

-      Incloure la comissionada del rector per a la Política Lingüística com a membre de la Comissió d’Afers Acadèmics i de la Comissió d’Alumnat i d’Ocupabilitat, a l’article 8 i l’article 10, respectivament, de la Normativa.

-      Modificar l’article 26 de la Normativa per tal incloure la comissionada del rector per a la Política Lingüística com a membre de la Comissió de Relacions Internacionals i de Política Lingüística amb presidència rotatòria juntament amb la presidència actual. En aquest sentit, l’article 26 de la Normativa queda redactat de la manera següent:

Article 26. Composició

La Comissió de Relacions Internacionals i de Política Lingüística està formada per: 

a) Titular del Vicerectorat responsable en matèria de relacions internacionals, que presideix la presideix (presidència rotatòria amb el comissionat, comissionada o càrrec equivalent, responsable en matèria de política lingüística).

b) Comissionat, comissionada  o càrrec equivalent, responsable en matèria de política lingüística, que presideix la presideix (presidència rotatòria amb el titular del Vicerectorat responsable en matèria de relacions internacionals).

c) Titular del Vicerectorat responsable en matèria d'innovació i de projectes estratègics.

d) Titular del Vicerectorat responsable en matèria de comunicació i de promoció.

e) Titular de la Gerència o la persona en que delegui.

f) Quatre degans o directors d’escola, o persones que designin en representació dels centres (un per cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències socials i ciències humanes).

g) Quatre directors de departament (un per cada àmbit: ciències experimentals i tecnologies, ciències de la salut, ciències socials i ciències humanes)

h) Un director o directora d’institut universitari d’investigació propi.

i) El director o directora de la Fundació Autònoma Solidària, amb veu i sense vot.

j) La persona que representi l’Àrea de Relacions Internacionals.

k) Quatre persones que representin l’alumnat, proposats pel Consell d’Estudiants de la UAB.

l) Una persona que representi al personal d’administració i serveis membre del Claustre.

m) Una persona que representi la Junta de Personal Docent i Investigador.

n) Una persona que representi al Comitè d’Empresa del Personal Docent i Investigador.

SEGON. Establir l'entrada en vigor d'aquesta modificació a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern, i ordenar la seva publicació al Butlletí Oficial de la UAB.

TERCER. Encarregar la secretària general l’execució i el seguiment dels acords anteriors.

 QUART. Comunicar aquests acords a la presidència i la secretaria de la Comissió de Relacions Internacionals i de Política Lingüística, així com a l’Oficina de Coordinació Institucional per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 6. Estructures bàsiques i serveis de la UAB: Ratificació de la modificació del Reglament del Departament de Filosofia

Acord 24/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Vista la proposta de modificació del Reglament del Reglament del Departament de Filosofia aprovada per acord del Consell de Departament de data 23 febrer de 2023.

Vist que el nou text adapta el seu contingut al que preveu el Reglament Marc de Facultats i Escoles Universitàries, Departaments i Instituts Universitaris d’investigació i Centres de Recerca Propi pel que fa a les funcions del Departament, funcionament del Consell de Departament, elecció del director o directora, durada del seu mandat i les seves competències, entre d’altres.

Vist l’article 30 de la Reglament Marc de Facultats i Escoles Universitàries, Departaments i Instituts Universitaris d’investigació i Centres de Recerca Propi segons el qual la modificació del seu reglament ha de ser ratificada pel Consell de Govern un cop aprovada per la Junta de Facultat.

Vist l'article 3  del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del director del Departament de Filosofia, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMERA. Ratificar l’acord del Consell de Departament de la Universitat Autònoma de Barcelona, de data 23 de febrer de 2023, pel qual va aprovar la modificació del seu Reglament, segons document que s’annexa.(DOC

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern.

TERCER. Comunicar el present acord al Departament de Filosofia.

 

Punt 8. Afers de tràmit: Ratificació de l’acord de modificació dels estatuts del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC)

Acord 25/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Atès que el Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC) es va constituir inicialment entre el Consell Comarcal del Solsonès i la Universitat de Lleida i, posteriorment, s'hi van incorporar la Diputació de Lleida, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, la Generalitat de Catalunya i la Universitat Autònoma de Barcelona, la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament de Solsona.

Atès que el CTFC té per finalitat la creació, gestió, conservació i explotació d’un centre de recursos forestals i rurals, com a instrument de participació en l’ensenyament, la investigació, la transferència de resultats, la divulgació, la cooperació, l’assistència tècnica a les empreses i institucions, i el foment del desenvolupament rural, especialment en els àmbits forestal, agroforestal i indústries de la fusta i agràries, aprofitaments forestals, i en general en aquells àmbits relacionats amb la gestió dels recursos naturals.

Atès que en data 1 de febrer de 2023, la Junta del CTFC va aprovar la modificació dels Estatuts per actualitzar la composició del Consorci amb la incorporació de la Diputació de Girona, la qual cosa implica la modificació de l’article 1 per incorporar l’esmentada institució com a entitat consorciada, establir la nova composició de la Junta del CTFC (art. 7) i incorporar a l’Annex II l’aportació econòmica que l’esmentada institució realitzarà al consorci.

Vist l’article 64.t) dels Estatuts de la UAB que estableix com a competència del Consell de Govern proposar al Consell Social la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i desenvolupament dels fins de la Universitat i l’article 88.e) de la 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya que és competència del Consell Social aprovar la modificació d’entitats jurídiques per a la promoció i el desenvolupament de les finalitats de la universitat. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Ratificar l’acord de la Junta del Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya d’1 de febrer de 2023 pel qual es modifiquen els articles 1, 7 i l’Annex II dels seus estatuts, aprovant un nou text refós dels mateixos.  (DOC)

SEGON. Encarregar la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER. Elevar al Consell Social el present acord, per tal que exerceixi les seves competències.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

CINQUÈ. Informar dels presents acords al Consorci Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC).

Punt 9. Torn obert de paraules

Acord 26/2023, de 16 de març, del Consell de Govern

Declaració del Consell de Govern arran de la condemna per assetjament sexual en l’àmbit docent universitari al professor Àlvar Sánchez.

El Consell de Govern, reunit el 16 de març de 2023 en sessió ordinària, vol manifestar el seu rebuig a qualsevol violència masclista i, concretament, vol condemnar l’assetjament dut a terme pel professor Àlvar Sánchez del 2016 al 2018.

El Consell de Govern ha estat informat de què la UAB, des de 2018, ha treballat per:

1.- Donar protecció a la víctima. La víctima ha estat acompanyada en tot moment per la universitat: ha comptat amb assistència continuada i la defensa lletrada en el procediment penal.

2.- Desenvolupar l’activitat legal adequada per garantir la finalització del procediment. Gràcies a la determinació de la víctima i al treball dut a terme per totes les persones que van intervenir en la preparació de la denúncia, ara tenim sentència de caràcter penal en què, després d’acreditar els fets denunciats, es condemna el professor.

3.- Adoptar mesures cautelars. En aquest cas s’han pres mesures cautelars un cop el Gabinet Jurídic ha rebut notificació formal de la sentència en segona instància per l’Audiència Provincial de Barcelona. És en aquest moment quan s’han pogut aplicar mesures cautelars sense desvirtuar ni la valoració de les proves ni la qualificació del delicte.

El Consell de Govern vol destacar que la resolució d’aquest cas amb una sentència de caràcter penal, gràcies a les accions dutes a terme per la UAB, demostra que avancem de forma decidida en l’erradicació de les violències masclistes a les nostres aules, alhora que assumim que de tots aquests processos en podem i n’hem de treure lliçons per fer més àgils i eficients les nostres actuacions. El Consell de Govern manifesta empatia i suport a totes i cadascuna de les persones de la comunitat universitària que s’han pogut veure afectades per aquesta situació.

Documents relacionats