Acords del Claustre i Consell de Govern
Acords de la sessió
[20/06/2024] Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió [+]
Punt 2. Informe de les vicerectores
Punt 3. Informe de l’Àrea TIC sobre Recursos al núvol de AWS per a la recerca
Punt 4. Aprovació, si escau, del nomenament dels membres de la Comissió Assessora de Ciència Oberta [+]
Punt 5. Informar favorablement, si escau, de la normativa d'accés i ús als Laboratoris d'Innovació Oberta [+]
Punt 6. Informar favorablement, si escau, del reconeixement d'activitats de recerca [+]
Punt 7. Informar favorablement/Aprovació, si escau, d'adscripcions i desadscripcions d'investigadors/es a instituts i/o centres de recerca [+]
Punt 8. Informar favorablement, si escau, de sol·licituds d'IVU [+]
Punt 9. Assumptes de tràmit
Punt 10. Torn obert de paraules
Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió
Acord 37/2024, de 20 de juny de 2024, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Aprovar l’acta de la sessió ordinària del dia 23 de maig de 2024. (DOC)
Punt 4. Aprovació, si escau, del nomenament dels membres de la Comissió Assessora de Ciència Oberta
Acord 38/2024, de 20 de juny de 2024, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Atès que en data 23 de maig de 2024 la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació el Consell de Govern va aprovar la creació de la Comissió Assessora de Ciència Oberta, així com el seu règim intern de funcionament.
Atès que en el mateix acord, es faculta a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria a presentar en una propera reunió de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació la proposta sobre la seva composició.
Atès que el document de règim intern de funcionament de la Comissió Assessora de Ciència Oberta estableix en el seu article 1.3 que els membres de la Comissió Assessora de Ciència Oberta són nomenats per la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació a proposta del vicerector o vicerectora que tingui assignades les competències en matèria de ciència oberta.
Atès que l’anterior article s’ha de posar en relació amb l’article 1.5 h) del document de règim intern de funcionament.
Vista la proposta presentada per la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, en relació amb els membres del punt 1.5 h) del document de règim intern de funcionament.
Vist l’article 25.1 b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, i modificat per acord del 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’investigació, de transferència de coneixements, d'adscripció de la recerca corresponent al personal de la UAB en altres institucions externes de recerca i transferència, de propietat intel·lectual i industrial i de creació d'empreses tecnològiques, així com interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS:
PRIMER.- Aprovar el nomenament de les següents persones com a membres de la Comissió Assessora de Ciència Oberta:
- Sara Rovira, Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental.
- Eva Ostergaard, Departament de Ciència Política i de Dret Públic.
- Sònia Casillas, Departament de Genètica i de Microbiologia.
- Josep Espluga, Departament de Sociologia.
- Teresa Sordé, Departament de Sociologia.
- Digna Couso, Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
SEGON.- Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER.- Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
Punt 5. Informar favorablement, si escau, de la normativa d'accés i ús als Laboratoris d'Innovació Oberta
Acord 39/2024, de 20 de juny de 2024, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Atès que en data 12 de juliol de 2023 el Consell de Govern va aprovar el Reglament dels Laboratoris d’Innovació Oberta de la UAB.
Atès que el Reglament preveu que els Laboratoris d’Innovació Oberta han de disposar d’un Reglament d’Ús i Accés als Laboratoris d’Innovació Oberta, aprovat per la seva comissió executiva.
Vista la proposta de les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria on proposen aprovar la normativa d´ús i Accés als Laboratoris d’Innovació Oberta.
Vista l’aprovació per part de la Comissió Executiva dels Laboratoris d’Innovació Oberta en data 23 de setembre de 2023.
Vist l'article 25.4.d) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon emetre informes sobre les propostes que hagin de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria d’investigació i de transferència de coneixements.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS:
PRIMER.- Informar favorablement l’aprovació de la Normativa i recomanacions generals d’accés i ús dels Laboratoris d’Innovació Oberta.
SEGON.- Elevar aquests acords al Consell de Govern per tal que exerceixi les seves funcions.
TERCER.- Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
QUART.- Comunicar aquests acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
Punt 6. Informar favorablement, si escau, del reconeixement d'activitats de recerca
Acord 40/2024, de 20 de juny de 2024, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Atès que en data 7 de novembre de 2018 el Consell de Govern va aprovar la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona sobre reconeixement d’activitats de recerca i transferència a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de Patents (acord 98/2018).
Atès que s’han presentat les sol·licituds de reconeixement d’activitats de recerca.
Atès que a l’empara del que estableix l’article 4.3 de l’esmentada normativa, la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, en sessió de 20 d’octubre de 2022, va designar els membres de la comissió ad-hoc.
Vist l’acord pres per la comissió ad-hoc en relació a les sol·licituds presentades el qual s’eleva, en qualitat de proposta d’informe, a la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació perquè exerceixi les seves funcions.
Vist l’article 4 de la normativa de la UAB sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents.
Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord de data 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’investigació, de transferència de coneixements, d'adscripció de la recerca corresponent al personal de la UAB en altres institucions externes de recerca i transferència, de propietat intel·lectual i industrial i de creació d'empreses tecnològiques, així com interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS:
PRIMER.- Informar favorablement sobre el reconeixement d’activitats de recerca a la següent persona, en els termes establerts als articles 5 i 6 de la normativa de la UAB sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents:
- Olga FRANCINO MARTÍ
- Natalia Jezabel SASTRE ALAIZ
- Maria Alejandra DELPRAT OBEAGA
- Ana Maria MERCADE CARCELLER
SEGON.- Elevar aquests acords al rector perquè exerceixi les seves funcions
TERCER.- Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.
QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
Punt 7. Informar favorablement/Aprovació, si escau, d'adscripcions i desadscripcions d'investigadors/es a instituts i/o centres de recerca
Acord 41/2024, de 20 de juny de 2024, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Vista la proposta de la vicerectora de Recerca on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a CERS/Instituts.
Vist l’article 22.2 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que l’adscripció de l’activitat de recerca de personal acadèmic a un institut universitari d’investigació propi o a un centre d’estudis i de recerca es produeix per informe favorable de la Comissió competent en matèria de recerca i resolució de la vicerectora competent en matèria de recerca, amb sol·licitud prèvia amb el vistiplau del departament al qual pertany i el de l’institut universitari d’investigació propi o centre d’estudis i de recerca d’acollida.
Vista la proposta de la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a institucions amb personalitat jurídica pròpia.
Vist l’article 33.2 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que l’adscripció de l’activitat de recerca de personal acadèmic en una institució amb personalitat jurídica pròpia es produeix per acord de la Comissió competent en matèria de transferència de coneixements, amb sol·licitud prèvia de la institució amb personalitat jurídica pròpia, conjuntament amb l’investigador que hi tingui interès i el vistiplau del director del seu departament.
Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord del 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’adscripció de recerca corresponent al personal de la UAB.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS:
PRIMER.- 1. Informar favorablement l’adscripció de l’activitat de recerca dels investigadors als instituts i centres d’estudis i de recerca propis en els termes del (DOC)
2. Elevar aquest acord a la vicerectora de Recerca perquè exerceixi les seves competències.
3. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
SEGON.- 1. Aprovar l’adscripció de l’activitat de recerca dels investigadors a entitats amb personalitat jurídica pròpia que s’identifiquen al (DOC)
2. Encarregar a la vicerectora d’Innovació, Transferència i Emprenedoria l'execució i el seguiment d’aquests acords.
3. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.
Punt 8. Informar favorablement, si escau, de sol·licituds d'IVU
Acord 42/2024, de 20 de juny de 2024, de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació
Vista la proposta de les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria on proposen l’informe favorable de la sol·licitud d’investigadors vinculats a la universitat.
Atès que es vol proposar favorablement la sol·licitud de reconeixement d’investigadors vinculats.
Vist l’article 37.2 de la Normativa de la UAB en matèria de Investigació que estableix que la sol·licitud de reconeixement d’investigadors vinculats a la universitat ha de comptar amb l’informe favorable de la Comissió competent en matèria de recerca i el vistiplau de l’estructura a la qual es vinculi.
Vist l'article 25.1.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, modificat per acord del 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió de Recerca, Transferència i Innovació, que estableix que li correspon resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades pel Consell de Govern en matèria d’investigació.
Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.
ACORDS :
PRIMER.- Informar favorablement la sol·licitud de reconeixement d’investigadors vinculats recollits en el (DOC).
SEGON.- Encarregar a les vicerectores de Recerca i d’Innovació, Transferència i Emprenedoria, l'execució i el seguiment d’aquests acords.
TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius
Documents relacionats