La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[08/03/2022] Comissió de Personal Acadèmic

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior. [+]

Punt 2. Informe del vicerector de Personal Acadèmic.

Punt 3. Aprovació de concursos de PDI permanent. [+]

Punt 4. Aprovació de concursos de PDI temporal. [+]

Punt 5. Modificació del Reglament de Personal acadèmic (concursos de professorat lector). [+]

Punt 6. Modificació del document Model i criteris de priorització de places de professorat permanent [+]

Punt 7. Aprovació de reconeixements dels càrrecs d’Instituts propis de la UAB. [+]

Punt 8. Declarar d’interès públic l’exercici de la funció de magistrat del Tribunal Constitucional del Principat d’Andorra per part de professors de la Facultat de Dret. [+]

Punt 9. Assumptes de tràmit.

Punt 10. Torn obert de paraules.

 

 

 

 

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

 

Acord 8/2022, de 8 de març, de la Comissió de Personal Acadèmic

 

Aprovar l’ acta de la sessió anterior del dia 25 de gener de 2022. (DOC)

 

 

 

Punt 3. Aprovació de concursos de PDI permanent.

 

Acord 9/2022, de 8 de març, de la Comissió de Personal Acadèmic

 

Vist l’article 62 i següents de la Llei Orgànica d’Universitats que regula els concursos del personal dels cossos docents.

 

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.

 

Vistos els articles 44,1 i 46 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat  agregat.

 

Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.

 

Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 2 de juny del 2021.

 

Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2021 aprovada per Consell de Govern en data 2 de juny de 2021 i publicada en el DOGC de 25 de juny de 2021.

 

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, es presenta a la Comissió de Personal Acadèmic de la UAB la següent

 

ACORDS

 

PRIMER.- Aprovar la convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat permanent. (DOC)

 

SEGON.- Encarregar al Vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

 

Punt 4. Aprovació de concursos de PDI temporal.

 

Acord 10/2022, de 8 de març, de la Comissió de Personal Acadèmic

 

Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.

 

Vistes les previsions de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regula el marc per al foment de la investigació científica i tècnica i els seus instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació difusió i transferència del coneixement i a la promoció de la investigació, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals ha d’edificar-se el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.

 

Vist l’article 142 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de lector.

 

Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 2 de juny del 2021.

 

Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.

 

Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.

 

Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

 

ACORDS

 

PRIMER.- Aprovar, si escau, la convocatòria de concursos per a la contractació de nou professorat per al curs 2021-2022. (DOC)

 

SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquest acord.

 

 

Punt 5. Modificació del Reglament de Personal acadèmic (concursos de professorat lector).

 

Acord 11/2022, de 8 de març, de la Comissió de Personal Acadèmic

 

Atès que en data 17 de novembre de 2010 el Consell de Govern va aprovar el text refós corresponent al Reglament de Personal Acadèmic de la UAB el qual s’ha modificat en diverses ocasions, la darrera en data 2 de juny de 2021.

 

Atesa la conveniència de modificar la regulació continguda a la part dels concursos de professorat lector. 

 

Vist l'article 18.4 a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre disposicions normatives en matèria de personal acadèmic i de personal investigador en formació.

 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

 

ACORDS

 

PRIMER.- Informar favorablement la proposta de modificació del Reglament de Personal Acadèmic i elevar-la al Consell de Govern per a la seva aprovació.

 

SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

 

Punt 6. Modificació del document Model i criteris de priorització de places de professorat permanent .

 

Acord 12/2022, de 8 de març, de la Comissió de Personal Acadèmic

 

Vist l’acord del Consell de Govern de data 17 de març de 2021 pel qual s’aprova model i criteris de priorització de les places de professorat permanent. 

 

Vist l’acord del Consell de Govern de 8 de juliol de 2021 pel qual es modifica el model i criteris de priorització de les places de professorat permanent. 

 

Vista la necessitat de modificar la part relativa a la incorporació del professorat titular d’universitat i agregat procedent del programa Ramon y Cajal.

 

Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.

 

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

 

ACORDS

 

PRIMER.- Informar favorablement la modificació del model i criteris de priorització de les places de professorat permanent relativa a la incorporació del professorat titular d’universitat i agregat procedent del programa Ramon y Caja, i elevar-la al Consell de Govern per a la seva aprovació.

 

SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquest acord.

 

 

Punt 7. Aprovació de reconeixements dels càrrecs d’Instituts propis de la UAB.

 

Acord 13/2022, de 8 de març, de la Comissió de Personal Acadèmic

 

Vist l’article 2 apartat 3 del Reial Decret 1086/1989, de 28 d’agost, sobre retribucions del professorat universitari que regula el complement per l’exercici de càrrecs acadèmics.

 

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya.

 

Vist que en data 5 de març de 2014 el Consell de Govern va aprovar la Normativa en Matèria de  càrrecs acadèmics de direcció i de gestió de la UAB i que va ser modificada per acords de Consell de Govern de 12 de juny de 2014,  de 19 de març de 2015, 16 de març de 2016, 5 de desembre de 2018, i 4 de desembre de 2019.

 

Atès que l’article 2.4 de l’esmentada normativa disposa que la Comissió de Personal Acadèmic aprova els reconeixements econòmics, de punts de gestió, de reduccions de crèdits de docència i de dret a sabàtic per als càrrecs dels Instituts propis de la UAB.

 

Vist l’article 18.4 de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

 

ACORDS

 

PRIMER.- Aprovar els reconeixements previstos a l’article 2.4 de la Normativa en matèria de càrrecs acadèmics de direcció i de gestió de la UAB per als Instituts propis de la UAB. (DOC)

 

SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

 

Punt 8. Declarar d’interès públic l’exercici de la funció de magistrat del Tribunal Constitucional del Principat d’Andorra per part de professors de la Facultat de Dret.

 

Acord 14/2022, de 8 de març, de la Comissió de Personal Acadèmic

 

Atès que un professor de la Facultat de Dret ha sol·licitat el reconeixement de compatibilitat per l’exercici d’una segona activitat pública com a magistrat del Tribunal Constitucional del Principat d’Andorra per raó d’interès públic.

 

Atès que l’article 3.1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les Administracions públiques, entre d’altres, requereix la declaració prèvia de l’activitat objecte de reconeixement com d’interès públic per part de l’òrgan competent com a requisit sine qua non per poder autoritzar la compatibilitat per l’exercici d’una segona activitat en el sector públic per raó d’interès públic.

 

Vist l’informe del gabinet jurídic .

 

Vist l'article 18.1.h) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades en matèria de professorat pel Consell de Govern, i interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.

 

ACORDS

 

PRIMER.- Declarar d’interès públic l’exercici de la funció de magistrat del Tribunal Constitucional del Principat d’Andorra per part de professors de la Facultat de Dret.

 

SEGON.- Encarregar a la Vicerector de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Persones, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Documents relacionats