La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[28/02/2023] Comissió de Personal Acadèmic

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior. [+]

Punt 2. Informe de la vicerectora de Personal Acadèmic.

Punt 3. Aprovació de concursos de PDI permanent. [+]

Punt 4. Aprovació de concursos de PDI temporal. [+]

Punt 5. Modificació del punt 5 i 6 del Model de Plantilla Teòrica en relació al límit de places noves de professorat permanent i lectors per departament/àrea. [+]

Punt 6. Modificació del Model i criteris de priorització de les places de catedràtic/a d’Universitat i de Catedràtic/a contractat/da. [+]

Punt 7. Aprovació de criteris d’avaluació intermèdia de lectors. [+]

Punt 8. Assumptes de tràmit. [+]

Punt 9. Torn obert de paraules.

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior.

Acord 7/2023, de 28 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Aprovar l’ acta de la sessió anterior del dia 19 de gener de 2023. (DOC)

 

Punt 3. Aprovació de concursos de PDI permanent.

Acord 8/2023, de 28 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 62 i següents de la Llei Orgànica d’Universitats que regula els concursos del personal dels cossos docents.

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.

Vistos els articles 44,1 i 46 de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat  agregat.

Vist l’article 140 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de catedràtic, agregat i col·laborador permanent.

Vistos els articles 33 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 15 de març del 2022..

Vista l’oferta pública d’ocupació de l’any 2020 aprovada per Consell de Govern en data 21 de juliol de 2020 i publicada en el DOGC de 31 de juliol de 2020.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar la convocatòria dels concursos públics per a l’accés a places de professorat permanent, de conformitat amb l’annex adjunt.

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 4. Aprovació de concursos de PDI temporal.

Acord 9/2023, de 28 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.

Vistes les previsions de la Llei 14/2011, d’1 de juny, de la Ciència, la Tecnologia i la Innovació que regula el marc per al foment de la investigació científica i tècnica i els seus instruments de coordinació general, amb la finalitat de contribuir a la generació difusió i transferència del coneixement i a la promoció de la investigació, el desenvolupament experimental i la innovació com a elements sobre els quals ha d’edificar-se el desenvolupament econòmic sostenible i el benestar social.

Vist l’article 142 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de lector.

Vist l’article 54 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 15 de març del 2022.

Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.

Vistos els articles 16 i 17 del conveni col·lectiu per al personal docent i investigador de les universitats públiques catalanes de 21 de desembre de 2006, publicat en el DOGC de 14 de febrer de 2007.

Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar, si escau, la convocatòria de concursos per a la contractació de nou personal acadèmic temporal per al curs 2022-2023, de conformitat amb l’annex adjunt.

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic  l'execució i el seguiment d’aquest acord.

 

Punt 5. Modificació del punt 5 i 6 del Model de Plantilla Teòrica en relació al límit de places noves de professorat permanent i lectors per departament/àrea.

Acord 10/2023, de 28 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats que regula la plantilla de personal docent i investigador de les universitats.

 Vist l’acord del Consell de Govern de data 13 de desembre de 2017 pel qual es va aprovar el model de Plantilla teòrica del PDI dels departaments i de les Unitats Docents Hospitalàries de la UAB i atesos els diversos acords dels Consell de Govern pels quals s’ha modificat l’esmentat Model, essent el darrer el de 27 d’octubre de 2022.

Vista la necessitat de modificar el punts 5 i 6è del Model de plantilla teòrica del PDI dels departaments en relació amb el límit de places noves de professorat permanent i lectors per departament/àrea.

Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

 ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement la modificació dels punt 5 i 6 del Model de Plantilla Teòrica del PDI dels Departaments en relació al límit de places noves de professorat permanent i lectors per departament/àrea que consta a l’annex adjunt, i elevar-la al Consell de Govern per a la seva aprovació.

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 6. Modificació del Model i criteris de priorització de les places de catedràtic/a d’Universitat i de Catedràtic/a contractat/da

Acord 11/2023, de 28 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist l’acord del Consell de Govern de data 4 de maig de 2016, pel qual es va aprovar el model i criteris de priorització de les places de catedràtic d’Universitat.

Vist l’acord del Consell de Govern de data 12 de juliol de 2017, pel qual es va aprovar el model i criteris de priorització de les places de catedràtic contractat.

Atès que després de cinc convocatòries pel que fa a la priorització de places de Catedràtic/a d’Universitat (CU) i de quatre de places de Catedràtic/a contractat/da (CC), cal procedir a la revisió dels models per tal de valorar –i en el seu cas, rectificar- els possibles biaixos que la seva aplicació hagués pogut tenir i també cal adaptar els models a les circumstàncies que ha canviat respecte a les persones acreditades a TU i a agregat.

Vist l’article 56 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que el professorat universitari funcionari pertany als cossos docents universitaris i podran ser catedràtics d’universitat i professors titulars d’universitat i que es regirà per les bases establertes a aquesta llei i en el seu desenvolupament per les disposicions que, en virtut de les seves competències dictin les comunitats autònomes, per la legislació general dels funcionaris que els sigui d’aplicació i pels estatuts.

Vist l’article 48 de la Llei Orgànica d’Universitats que preveu que les Universitats podran contractar personal docent i investigador en règim laboral, a través de les modalitats de contractació laboral específiques previstes a aquesta llei i que en els termes de la pròpia llei i en el marc de les seves competències les Comunitats Autònomes establiran el règim del personal docent i investigador contractat.

Vist l’article 3 d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a les directrius generals sobre organització de l’administració universitària i dels recursos humans.

Vist l’article 18.4 a) de la Normativa de Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per  Acord de Consell de Govern de 19 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic, que estableix que li correspon informar les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a disposicions normatives en matèria de personal acadèmic.

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

 ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement la modificació del Model i criteris de priorització de les places de catedràtic/a d’Universitat i de Catedràtic/a contractat/da que consta a l’annex adjunt, i elevar-la al Consell de Govern per a la seva aprovació.

SEGON.- Encarregar a la vicerectora de Personal Acadèmic l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 7. Aprovació de criteris d’avaluació intermèdia de lectors

Acord 12/2023, de 28 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vistos els articles 138, 142 i 145 dels Estatuts de la UAB que regulen la tipologia i provisió de places de personal docent i investigador.

Vist l’article 142 i següents dels Estatuts de la UAB que regulen la provisió de places de lector.

Vist l’article 53 i següents del Reglament de Personal Acadèmic aprovat per acord del Consell de Govern de la Universitat Autònoma de Barcelona de 17 de novembre de 2010 i modificada en diverses ocasions i la darrera el 15 de març del 2022.

Vist l’article 45 i següents de la Llei d’Universitats de Catalunya que regulen els requisits del professorat contractat.

Vist la base vuitena del conveni entre l’Administració de la Generalitat de Catalunya, mitjançant el Departament e Recerca i Universitats, i les universitats públiques catalanes de desenvolupament del Pla Jaume Serra Húnter de professorat contractat per a l’any 2021.

Vist l’acord del Consell de Govern de 15 de maig de 2019 en el que aprova l’avaluació intermèdia i estabilització del professorat lector.

Vist l'article 18 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 15 de juliol de 2009, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar, si escau, els criteris d’avaluació intermèdia de lectors de diversos departaments, de conformitat amb l’annex adjunt.

SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic  l'execució i el seguiment d’aquest acord.

Punt 8. Assumptes de tràmit.

Acord 13/2023, de 28 de febrer, de la Comissió de Personal Acadèmic

Vist el títol VI del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB, aprovat per acord del Consell de Govern de data 17 de novembre de 2010 i modificat per darrera vegada el dia 17 de març de 2021, el qual estableix la regulació dels col·laboradors i les col·laboradores de docència, entesos com a professionals que desenvolupen la seva activitat professional fora de l’àmbit acadèmic de la UAB i que col·laboren ocasionalment o permanentment amb la Universitat de forma desinteressada mitjançant la realització d’activitats docents, i sense tenir vinculació laboral amb la universitat. 

Vist l'article 138.4 del Reglament de Personal Acadèmic de la UAB que preveu que el vicerector de Personal Acadèmic informarà periòdicament a la Comissió de Personal Acadèmic dels nomenaments realitzats.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Donar-se per assabentats del reconeixement com a col·laboradors docents en les diverses modalitats previstes al Reglament de Personal Acadèmic dels professionals que consten a l'annex.

SEGON.- Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

Documents relacionats