La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[17/10/2023] Comissió d'Afers Acadèmics

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior [+]

Punt 2. Informe de l’Equip de Govern:

2.1. Informe de la presidenta de la Comissió

2.2. Informe d’altres membres de l’Equip

Punt  3. Formació continua:

3.1. Informe sobre la creació de títols de màsters de formació permanent i diplomes, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació. [+]

3.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern [+]

3.3. Informació sobre cursos d’especialització [+]

Punt 4. Aprovació de les noves propostes de graus i de màsters universitaris de la programació del curs acadèmic 2025-2026 [+]

Punt 5. Màsters:

5.1. Informe sobre la creació de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]

5.2. Aprovació de memòries de títols de màster universitari, per delegació del Consell de Govern [+]

5.3. Informe sobre l’extinció de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació [+]

Punt 6. Informació sobre autoinformes d’acreditació [+]

Punt 7. Afers acadèmics

7.1. Informació sobre les actualitzacions dels Annexos X i XI de la Normativa acadèmica de la UAB [+]

7.2. Rectificació de la concessió de premis extraordinaris del curs 2021-2022, per delegació del Consell de Govern [+]

Punt 8. Assumptes de tràmit

Punt 9. Torn obert de paraules

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

Acord 71/2023, de 19 de setembre de la Comissió d’Afers Acadèmics

Aprovar l'acta de la sessió de 19 de setembre de 2023. (DOC)

3.1. Informe sobre la creació de títols de màsters de formació permanent i diplomes, i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació.

Acord 72/2023, de 19 de setembre de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la petició de creació d’un títol de màster de formació permanent que s’ha presentat a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vistos els articles 10 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre la creació d’estudis màsters, tant oficials com a propis.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació del títol de màster de formació permanent:

  •  Arritmologia Cardíaca Avançada

SEGON. Elevar aquest acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

3.2. Aprovació dels plans d'estudis de màsters de formació permanent i diplomes, de nova creació i de renovació amb modificacions, per delegació del Consell de Govern

Acord 73/2023, de 19 de setembre de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vistes les propostes d’aprovació i de modificació de plans d’estudis de màster de formació permanent presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per a la seva aprovació i modificació.

Atesa la necessitat d’implementar les propostes que es presenten per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis per al curs 2023-2024.

Vist l'article 7 de la Llei 2/2023, de 22 de març, del sistema universitari, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vistos els articles 10 i 15 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació i la renovació de les titulacions pròpies de postgrau.

Vist l'article 9.3 a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar, per delegació del Consell de Govern, les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de màster, tant oficials com propis, i informar-ne el Consell Social, així com aprovar les seves modificacions.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, el pla d’estudis del màster de formació permanent següent, amb la condició que els òrgans competents aprovin el títol corresponent, en els termes que s'annexen:

  • Máster de formació permanent en Arritmologia Cardíaca Avançada

SEGON. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la modificació del pla d’estudis dels màsters de formació permanent següents, en els termes que s'annexen:

  • Máster de formació permanent en Infectologia Pediàtrica
  • Máster de formació permanent en Segment Anterior
  • Máster de formació permanent en Vitreoretina
  • Máster de formació permanent en Glaucoma
  • Máster de formació permanent en Cirurgia Plàstica, Oftàlmica i Orbitària
  • Máster de formació permanent en Còrnia i Cirurgia Refractiva
  • Máster de formació permanent en Estrabisme i Oftalmologia Pediàtrica

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l’execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART. Comunicar aquest acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, perquè porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

3.3. Informació sobre cursos d’especialització

Acord 74/2023, de 19 de setembre de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de creació d’un curs d’especialització presentada a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la seva aprovació.

Atesa la necessitat d’implementar la proposta que es presenta per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.

Vist l’article 106 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre les propostes de cursos d’especialització.

Vist l’article 15.2 l’esmentada normativa, que estableix que són aprovats per la direcció de l’Escola de Postgrau, que informa de la seva aprovació a la comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Considerar-se assabentada de l’aprovació del curs d’especialització en els termes que s’annexen:

  • Transversalitat de gènere

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Innovació Docent el seguiment d’aquest acord.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

Punt 4. Aprovació de les noves propostes de graus i de màsters universitaris de la programació del curs acadèmic 2025-2026

Acord 75/2023, de 19 de setembre de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d’aprovació de les noves propostes de programació de grau i de màster universitari per al curs 2025-2026.

Vist l’acord del Claustre de la UAB de 15 de març de 2017, pel qual s’aprova el document marc sobre l’arquitectura de titulacions a la UAB, aplicable en tot allò que no contradigui les disposicions del Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la qualitat.

Vist l’article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar les noves propostes de programació de grau i de màster universitari per al curs 2025-26, que s’annexen:

  • Grau en Física
  • Grau en Història
  • Grau en Humanitats i Gestió de la Cultura
  • Màster Universitari en Estudis Avançats de Llengua i Literatura Catalanes
  • Màster Universitari en Història de la Ciència, Patrimoni i Comunicació Científica
  • Màster Universitari en Humanitats i Patrimoni Digitals
  • Màster Universitari en Nanociència Aplicada: De Materials a Dispositius / Master in Applied Nanoscience: from Materials to Devices
  • Màster Universitari en Traducció i Estudis Interculturals
  • Minor en Economia i Empresa

Segon. Elevar aquest acord al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

5.1. Informe sobre la creació de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació 

Acord 76/2023, de 19 de setembre de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat de creació de títols de màster universitari que han estat presentats pel centre corresponent.

Vist el que disposen els articles 7 i següents de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, pel que fa als títols universitaris oficials.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 10 de la Normativa acadèmica de la UAB aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, sobre la creació de títols de màster universitari.

Vist l'article 9.4 e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord de Consell de Govern de 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a la creació d’estudis màster.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Informar favorablement sobre la creació dels títols de màster universitari que s’annexen:

  • Health Data Science

SEGON. Elevar el present acord al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

5.2. Aprovació de memòries de títols de màster universitari, per delegació del Consell de Govern 

Acord 77/2023, de 19 de setembre de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta d’aprovació de la memòria del títol de grau presentada pel centre corresponent, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per a la seva aprovació.

Atesa la necessitat d’implementar la proposta que es presenta per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.

Vist l'article 17 del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyament universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat, que estableix les directrius generals per al disseny dels plans d’estudis dels ensenyaments de màster universitari.

Vist l'article 9.3.a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon, per delegació del Consell de Govern, aprovar les memòries dels estudis que condueixen a l’obtenció de títols de màster universitari i informar-ne el Consell Social.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la memòria del títol de màster universitari següent, en els termes que s’annexen

  • Health Data Science

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i la vicerectora de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar el present acord a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu.

5.3. Informe sobre l’extinció de títols de màster universitari i elevació al Consell de Govern per a la seva aprovació

Acord 78/2023, de 19 de setembre de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent i de la vicerectora de Qualitat d’informe sobre l’extinció d’un títol de màster universitari que ha estat presentada pel centre corresponent.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, per qual s’estableix l’organització d’ensenyaments universitaris i dels procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 30 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que la Comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica informa sobre l’extinció de les titulacions i que les propostes d’extinció de les titulacions s’eleven al Consell de Govern per a la seva aprovació, si escau.

Vist l’article 9.4.e) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar de les propostes que han de ser discutides i, si escau, aprovades pel Consell de Govern pel que fa a l’ extinció d’estudis de màster universitari.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Informar favorablement sobre la extinció del títol de màster universitari següent:

  • Visió per Computador

SEGON. Elevar l’acord primer al Consell de Govern perquè l’aprovi, si escau.

Punt 6. Informació sobre autoinformes d’acreditació

Acord 79/2023, de 19 de setembre de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora de Qualitat d’informació sobre l’autoinforme per al procés d’acreditació de les titulacions dels centres.

Atès que per a dur a terme aquest procés es requereix de l’elaboració d’un autoinforme per part del centre a acreditar, i atès que tal com s’estableix en el procés definit per l’AQU, forma part de la documentació que s’ha de lliurar i que s’avalua per part d’una comissió externa, amb l’objectiu d’obtenir l’informe definitiu d’acreditació favorable que permeti la continuïtat de la impartició de les titulacions.

Vist el que disposa el Reial decret 822/2021, de 28 de setembre, pel qual s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat.

Vist l’article 26 de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada pel Consell de Govern en data 7 de juliol de 2022, que estableix que l’òrgan determinat pel SIGQ del centre aprova els autoinformes d’acreditació, i n’informa la comissió del Consell de Govern amb competències sobre ordenació acadèmica.

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021 i modificat per acord de 16 de març de 2023, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats de l’autoinforme per al procés d’acreditació de les titulacions del centre següent, en els termes que s’annexen:

  • Escola Universitària d’Infermeria i Fisioteràpia Gimbernat

SEGON. Encarregar a la vicerectora de Qualitat l’execució i el seguiment de l’acord primer.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

7.1. Informació sobre les actualitzacions dels Annexos X i XI de la Normativa acadèmica de la UAB 

Acord 80/2023, de 19 de setembre de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent d’informar sobre les actualitzacions dels Annexos X i XI de la Normativa acadèmica de la UAB.

Vista la necessitat d’actualitzar els esmentats annexos per tal d’adaptar-los a les disposicions del Decret 115/2023, de 20 de juny, pel qual es fixen els preus dels serveis acadèmics a les universitats públiques de Catalunya i a la Universitat Oberta de Catalunya per al curs 2023-2024.

Vista la disposició final sisena de la Normativa acadèmica de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 7 de juliol de 2022, i les seves posteriors modificacions, que autoritza el cap de l’àrea responsable dels afers acadèmics a modificar, corregir o actualitzar, quan així es requereixi, els annexos X i XI d’aquesta normativa, amb el posterior vistiplau de la comissió del Consell de Govern amb competències sobre l’ordenació acadèmica. 

Vist l'article 9 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

 PRIMER. Considerar-se assabentada de l’actualització dels Annexos X i XI de la Normativa Acadèmica de la UAB, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i de Innovació Docent el seguiment d’aquest acord.

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius. 

7.2. Rectificació de la concessió de premis extraordinaris del curs 2021-2022, per delegació del Consell de Govern 

Acord 81/2023, de 19 de setembre de la Comissió d’Afers Acadèmics

Vista la proposta presentada per la Facultat de Ciències de l’Educació de rectificació de la concessió de premis extraordinaris de titulació del grau en Educació Primària del curs 2021-2022, la qual va ser aprovada per acord de la Comissió d’1 de març de 2023.

Vist l’acord de la Junta de Facultat de Ciències de l’Educació de 18 de juliol de 2023, per la qual acorda acceptar la rectificació de la concessió de premi extraordinari de la titulació de Ciències de l’Educació proposada pel tribunal de concessió de premis extraordinaris de titulació de graus i de màsters que habilitin per a l’exercici d’activitats professionals regulades.

Atès que la proposta de rectificació del tribunal es basa en un informe de la Gestió Acadèmica, que estableix que ha hagut un error en la proposta de candidates i candidats a la concessió del premi extraordinari de titulació del Grau en Educació Primària del curs 2021-2022, al concedir un dels premis a una alumna que no pertany al pla d’estudis del Grau en Educació Primària, sinó al pla de l’itinerari curricular simultani dels graus d’Educació Infantil i Educació Primària, i que la concessió del premi a l’estudiant esmentat suposaria la privació del premi a l’estudiant que té la següent millor nota en la titulació.

Vist que l’estudiant a la qual se li va concedir el premi per error optarà als premis extraordinaris del pla d’estudis de l’itinerari curricular simultani dels graus d’Educació Infantil i Educació Primària del curs 2022-2023, que és quan ha finalitzat els estudis.

Vist l’article 284.2 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011, que determina que l’alumnat que cursa un itinerari curricular simultani té dret a optar exclusivament al premi d’aquest itinerari curricular i no als premis de les titulacions que configuren l’itinerari curricular simultani.

Vist l’article 109.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, que estableix que les administracions públiques poden rectificar, així mateix, en qualsevol moment, d’ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.

Vist l'article 9.3.b) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de 2 de juny de 2021, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon aprovar la concessió dels premis extraordinaris de titulació, per delegació del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar, per delegació del Consell de Govern, la rectificació de la concessió dels premis extraordinaris de la titulació del Grau en Educació Primària per al curs acadèmic 2021-2022, en els termes que s’annexen. (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerectorat d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment de l’acord primer. 

TERCER. Comunicar aquests acords a la vicegerent d’Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per fer-los efectius.

 

Documents relacionats