El Grup LGTBI Universitats celebra el Dia de l’Orgull amb diverses activitats

Orgull 2020

Des del Grup LGTBI Universitats -grup format per 34 universitats de l’Estat espanyol, entre les quals hi ha la UAB a través de l’Observatori per a la Igualtat- s’han programat un seguit d’activitats dirigides a la comunitat universitària amb motiu del 28 de juny, Dia Internacional de l’Orgull Lesbià, Gai, Transsexual, Bisexual i Intersexual.

22/06/2020

El 28 de juny se celebra el Dia Internacional de l’Orgull LGTBI, data en què es commemoren els disturbis del 1969 a Stonewall, Nova York (EE.UU). Amb motiu 28-J, el Grup LGTBI Universitats ha organitzat una programació conjunta online amb diverses activitats, taules rodones i xerrades dirigida a tota la comunitat universitària.

El Grup LGTBI Universitats és la primera xarxa institucional creada a l’àrea LGTBI a Espanya. És un grup format per 34 universitats de l’Estat espanyol, entre les quals hi forma part la UAB a través de l’Observatori per a la Igualtat. El grup vol fer front al fet que a Espanya, i a les universitats espanyoles, segueixen existint casos de discriminació cap a les persones del col·lectiu LGBTI. La primera acció d’aquest grup ha estat l’organització de diverses activitats en el marc del 28 de juny.

S’han previst activitats de matí i tarda entre els dies 22 i el 26 de juny. Les taules rodones virtuals seran en horari de matí: presentaran resultats de projectes de diversitat LGTBI en l’àmbit laboral; s’exposaran projectes d’investigació en curs; es proporcionarà informació sobre titulacions, màsters i programes de doctorat de diferents universitats en matèria de diversitat; i, finalment, es presentaran les línies de treball i reptes plantejades pel grup estatal Grup LGTBI Universitats. A les tardes s’han programat converses entre dues persones de diferents institucions entorn la realitat LGTBI a les universitats, enfocades des de diferents perspectives acadèmiques. A més, el 15 de juliol hi ha programada la conversa “Diálogo recursos para futuros universitarios LGTBI”,  amb la finalitat de proporcionar eines a futurs estudiants universitaris.

Totes les activitats es podran seguir en directe a través del canal de Youtube de Diversitats de la Universitat de València.

Podeu consultar el programa sencer aquí.