Del 9 al 15 de març: Les Dones Ens Movem a la UAB!
Enguany celebrem el Dia Internacional de les Dones amb la 3a edició d’aquest programa adreçat a reduir la bretxa de gènere en la pràctica esportiva i a promoure un estil de vida actiu i saludable entre el públic femení, amb un gran ventall d’activitats esportives, de fitnes i de cos i ment, a les instal·lacions esportives del SAF i a les biblioteques UAB. La inscripció és gratuïta, especialment adreçada a dones de la comunitat universitària i oberta a tothom que vulgui participar d’aquest moviment.
L’objectiu d’aquesta iniciativa és revertir les desigualtats detectades en l’últim estudi d’hàbits esportius del campus (curs 23/24), que va revelar que el sedentarisme entre les alumnes de grau doblava el dels estudiants. Aquestes diferències eren encara més grans entre els col·lectius de PTGAS i PDI.
Amb el lema "Tornem a jugar com abans", una àmplia gamma d’activitats esportives i lúdiques per ajudar a donar visibilitat a la pràctica femenina i a trencar-hi frens i barreres d’accés, facilitant la iniciació als esports i a les activitats en un espai segur i inclusiu on guanyar confiança i motivació i fomentant l'adherència i la tornada als entorns físicament actius.
La programació de "Les Dones Ens Movem" d’enguany està especialment dissenyada per a les dones de la comunitat universitària de la UAB que vulguin tornar a una vida activa o diversificar la seva pràctica d’activitat física i és oberta també a les abonades del SAF i a qualsevol persona que vulgui participar-hi.
La proposta inclou sessions d’iniciació a esports individuals i col·lectius (futbol, bàsquet, voleibol, bàdminton i escalada) i d'introducció a activitats dirigides (Body Pump, HBX i running), així com tallers pràctics de disciplines variades (hipopressius, entrenament del core amb glidings, balls llatins i ioga) i com a novetat destacada, la jornada de Jocs tradicionals i de tota la vida, amb la participació d'estudiants de Ciències de l'Educació en la seva organització i dinamització.
En aquesta edició, també tornarem a comptar amb la col·laboració de les Biblioteques i del Campus Saludable i Sostenible, amb qui organitzarem un taller d'Hipopressius dins del programa "Biblio Mou-te", per integrar l’activitat física a les biblioteques i ajudar l’alumnat a estudiar de manera més eficient i saludable.
A més, les dones abonades podran gaudir de WODS exclusius: sessions guiades d’entrenament de GAC exprés de 30 minuts a la sala de fitnes, disponibles del 2 al 15 de març.
La iniciativa Les Dones ens Movem forma part de la línia estratègica de Salut i Igualtat de Gènere impulsada pel Consell Social de la UAB i està alineada amb els objectius institucionals de promoció de la salut, el benestar i l’apoderament femení a través de l’esport.
S’emmarca dins del Pla d'Impuls de l'Esport Femení a Catalunya 2024-2030 de la Secretaria General de l’Esport i de l'Activitat Física de la Generalitat i s’alinea amb el V Pla d’acció per a la igualtat de gènere de la UAB 2024-2030, contribuint al compromís que té la universitat amb les polítiques amb perspectiva de gènere, liderades pel Servei d'Igualtat i Diversitat de la UAB.
Per a més informació sobre horaris, ubicacions i inscripcions, podeu consultar l’apartat web de "Les Dones Ens Movem".
Us hi esperem!