La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[04/02/2021] Consell de Govern

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió  [+]

Punt 2. Informe del rector

Punt 3. Afers Econòmico-pressupostaris:

3.1. Condonació dels preus de les concessions demanials durant el període de confinament pel període del segon semestre 2020 [+]

3.2. Percepció de la millora voluntària de la pensió [+]

Punt 4. Afers de personal acadèmic i de personal investigador:

4.1. Aprovació del Protocol sobre la realització a distància i per mitjans telemàtics dels concursos per al personal acadèmic permanent i temporal de la UAB [+]

Punt 5. Afers acadèmics:

5.1. Extinció de títols de grau [+]

5.2. Creació del títol propi  en Intel·ligència Artificial (nivell grau) [+]

5.3. Extinció de títols de màster universitari [+]

5.4. Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau [+]

Punt 6. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:

6.1. Modificació del Reglament del Departament de Ciències de la Computació [+]

6.2. Modificació del Reglament del Departament de Filologia Anglesa i de Germanística  [+]

6.3. Participació en l'empresa de base tecnològica Tramontane Therapeutics  [+]

6.4. Modificació del Reglament de la Facultat de Ciències de la Comunicació  [+]

Punt 7. Cessions d'espais i d'altres béns de titularitat de la UAB

Punt 8. Afers de tràmit:

8.1. Adhesió de la UAB al Manifesto for EU Covid-19 Research [+]

8.2. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari. Primera avaluació AQU Catalunya 2020 [+]

8.3. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca de transferència del coneixement i innovació del personal docent i investigador funcionari. Primera avaluació AQU Catalunya 2020 [+]

8.4. Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de docència del personal docent i investigador funcionari i contractat. Primera avaluació AQU Catalunya 2020 [+]

Punt 9. Torn obert de paraules

 

 

 

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió

Acord  2/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 10 de desembre de 2020. (DOC)

 

Punt 3. 1. Afers Econòmico-pressupostaris: Condonació dels preus de les concessions demanials durant el període de confinament pel període del segon semestre 2020

Acord  3/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Vist l’acord CE 91/2020 de 9 d’octubre de 2020 pres per la Comissió Econòmica del Consell Social i l’Acord 67/2020, de 30 de setembre del Consell de Govern mitjançant els quals es van aprovar les bonificacions en els convenis de cessió d’ús d’espais, justificades en l’equilibri de prestacions atesa la impossibilitat dels concessionaris de gaudir dels espais objecte de cessió privativa d’ús durant el termini de temps en que no es va desenvolupar activitat presencial al campus corresponent a les entitats: Fundació Valldor 7; Escola Vitae; VAIC Mobility; Unicampus; Associació Epona i Diverses empreses.

A l’empara d’allò que disposa l’article 89.k) de la llei 1/2003, de 19 de febrer, d’universitats de Catalunya, l’article 29 del decret legislatiu 1/2002, de 24 de desembre, pel qual s’aprova el text refós de la llei de patrimoni de la Generalitat de Catalunya, els articles 72 a 81 del decret 323/1983, de 14 de juliol, del reglament del patrimoni de Catalunya, els articles 93 i 137.4 de la llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les Administracions Públiques i l’article 207 dels Estatuts de la UAB la Universitat Autònoma de Barcelona té concedits diferents convenis administratius que documenten dret d’ús privatiu d’espais demanials de la Universitat a favor de les següents entitats: Fundació Valldor 7;Unicampus i Associació Epona.

Atès que en data 14 de març de 2020 es va publicar al BOE el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19 (en endavant, RD 463/2020’), el qual va entrar en vigor en el moment de la seva publicació.

Atès que en data 25 d’octubre de 2020 es va publicar al BOE el Reial Decret 926/2020, de 25 de octubre, pel qual es declara l’estat d’alarma per tal de contenir  la propagació d’infeccions causades per el SARSCoV-2.

Atès que en data 15 de març de 2020 la rectora va difondre una comunicació institucional per la qual ella, junt amb l’equip de govern, van acordar la suspensió de tota activitat institucional presencial al campus de Bellaterra.

Atès que aquestes institucions, tot i tenir la possessió formal dels espais l’ús dels quals es van cedir, materialment no tenien possibilitat de gaudir dels mateixos.

Atès que la naturalesa jurídica del títol en virtut del qual aquestes entitats gaudien l’ús d’espais (concessional –legislació patrimonial-) no és el supòsit previst a l’article 34.4 de l’article 34.1 del reial decret-llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l’impacte econòmic i social del COVID-19 (concessions administratives).

Atesa la voluntat d’acordar les següents bonificacions en els següents convenis de cessió d’ús d’espais, justificades en l’equilibri de prestacions atesa la impossibilitat dels concessionaris de gaudir dels espais objecte de cessió privativa d’ús durant el termini de temps en que no es va desenvolupar activitat presencial al campus:

 

Concessionari

Inici Concessió

Data final aproximada concessió

Facturació cànon

Import anual cànon (sense IVA)

Condicions

Import mensual no facturat (sense IVA)

Estimació menys ingressos pel segon semestre del 2020

0G66170325

FUNDACIO VALLDOR 7

1/10/2014

31/8/2021

Mensual

131.508,00

Condonació del 100% de l'import de setembre a desembre 2020

10.959,00

43.836,00

B84116748

UNICAMPUS

1/2/2007

3 anys + pròrrogues tàcites. No consta màxim

Anual

5.866,21

Condonació del 100% de l'import de l'1/7/20 al 31/12/20

457,77

2.746,62

G63400790

ASSOCIACIÓ EPONA

2/11/2016

1/11/2022

Mensual

15.027,12

Condonació del 100% de l'import pel període de l'1/7/20 al 31/12/20 (inclou regularització  IPC al desembre)

1.250,17

7.501,04

             

Total

54.083,66

 

Vist l’acord  de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 21 de gener de 2021 la qual va informar favorablement  la Proposta relativa a l’aprovació de les bonificacions en els convenis de cessió d’ús d’espais, justificades en l’equilibri de prestacions atesa la impossibilitat dels concessionaris de gaudir dels espais objecte de cessió privativa d’ús durant el termini de temps en que no es va desenvolupar activitat presencial al campus de les entitats Fundació Valldor7; Unicampus i Associació EPONA.

Vist l'article 3  del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector d’Economia el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la proposta, relativa a l’aprovació de les següents bonificacions en els convenis de cessió d’ús d’espais, justificades en l’equilibri de prestacions atesa la impossibilitat dels concessionaris de gaudir dels espais objecte de cessió privativa d’ús durant el termini de temps en que no es va desenvolupar activitat presencial al campus:

 

Concessionari

Inici Concessió

Data final aproximada concessió

Facturació cànon

Import anual cànon (sense IVA)

Condicions

Import mensual no facturat (sense IVA)

Estimació menys ingressos pel segon semestre del 2020

0G66170325

FUNDACIO VALLDOR 7

1/10/2014

31/8/2021

Mensual

131.508,00

Condonació del 100% de l'import de setembre a desembre 2020

10.959,00

43.836,00

B84116748

UNICAMPUS

1/2/2007

3 anys + pròrrogues tàcites. No consta màxim

Anual

5.866,21

Condonació del 100% de l'import de l'1/7/20 al 31/12/20

457,77

2.746,62

G63400790

ASSOCIACIÓ EPONA

2/11/2016

1/11/2022

Mensual

15.027,12

Condonació del 100% de l'import pel periode de l'1/7/20 al 31/12/20 (inclou regularització  IPC al desembre)

1.250,17

7.501,04

             

Total

54.083,66

 

SEGON. Elevar al Consell Social el present acord per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar el vicerector d’Economia l'execució i el seguiment d'aquests acords.

QUART. Comunicar els presents acords al gerent i a la vicegerent d’Economia per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 3.2. Afers Econòmico-pressupostaris: Percepció de la millora voluntària de la pensió

Acord  4/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Vist el que disposa l’article 53 del VIè Conveni col·lectiu del PAS laboral de les universitats publiques catalanes pel que fa a la indemnització compensatòria per  jubilació.

Atès que la disposició addicional sisena de la Llei 5/2012 de 20 de març, de mesures fiscals i financeres  i administratives i de creació de l’impost sobre estades en establiments turístics, del Parlament de Catalunya, sobre “suspensió de les millores directes de la prestació econòmica d’Incapacitat temporal i dels sistemes de premis per vinculacions a l’antiguitat” la qual va  regular que quedaven suspesos els acords, pactes i convenis col·lectius que estableixin qualsevol sistema de premis de vinculats als anys de servei consistents en la percepció de quantitats en metàl·lic.

Atès que la UAB en aplicació de l’esmentada norma i d’acord amb les Instruccions rebudes per part de la Generalitat de Catalunya va suspendre l’abonament de les indemnitzacions compensatòries regulades a l’article 53 del VIè Conveni.

Atès que el Tribunal Suprem en sentència dictada el 18 d’octubre de 2016 aplicable a totes les universitats públiques catalanes va considerar que les quantitats que establien l’article 53.2 de l’esmentat Conveni Col·lectiu tenen la consideració de millores voluntàries de la pensió de jubilació de la Seguretat Social i, per tant, no els  resulta d’aplicació el que regula  la DA 6ena de la Llei 5/2012.

Vist l’acord de Consell Social  de 12 de febrer de 1993 mitjançant el qual es va aprovar el Pacte signat en data 23 de desembre de 1992 entre la Gerència i la Junta de PAS Funcionari de la UAB mitjançant el qual s’establia, entre d’altres, la creació d’un fons intern per cobrir les indemnitzacions per a la jubilació del personal esmentat amb un import, com a mínim, igual al fixat per l’article 53 del Conveni Col·lectiu del PAS Laboral.

Vist que els jutjats del contenciós-administratiu van dictar sentències en el sentit que la DA 6ena de la Llei 5/2012 no anul·lava el dret a percebre la corresponent indemnització per jubilació del personal PAS Funcionari, ja que no es tracta d’un premi per antiguitat, sinó que els anys de prestació de servei s’utilitzen només per determinar el càlcul de la quantia a percebre i que, per tant, el pacte de 23 de desembre de 1992 continuava vigent.

Vist que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya ha començat a notificar a la UAB la inadmissió d’alguns dels recursos de cassació i d’apel·lació interposats per la Universitat contra les esmentades sentències imposant la corresponent condemna en costes.

Atès que l’esmentat Tribunal manté un criteri ferm i inamovible en sentit contrari als arguments de la UAB sobre la problemàtica plantejada, a la Universitat  no li ha quedat cap altra opció processal que desistir dels recursos interposats pendents de resolució per tal d’evitar l’esmentada condemna en costes.

Atès que  les quantitats fixades per les resolucions judicials dictades fins a 31 de desembre de 2020 i aquelles que han estat reclamades per via administrativa fins la mateixa data han generat un deute exigible a la UAB  i imputable a l’exercici 2020.

Atesa la necessitat de fixar els criteris d’aplicació pel que fa a l’esmentada  indemnització compensatòria per a la pensió de jubilació del personal PAS Funcionari que s’hagi meritat fins a 31 de desembre de 2020.

Vist l'article 3 del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Informar favorablement pel que fa als criteris d’aplicació de la indemnització compensatòria per a la pensió de jubilació del personal PAS Funcionari  regulada a l’article 53 del VI Conveni Col·lectiu del PAS Laboral de les universitats públiques Catalanes i l’acord de data 23 de desembre de 1992 signat entre la Gerència i la Junta de PAS Funcionari, mentre duri la seva vigència,  en els termes següents:

  1. Acordar que el Personal PAS Funcionari de la UAB  que es jubili  té dret a percebre la millora voluntària per la pensió regulada a l’article 53.2 del VI Conveni Col·lectiu sempre i quan complexin amb els requisits que exigeix l’esmentada normativa.
  1. Acordar l’abonament de la millora voluntària per a la pensió al personal PAS Funcionari meritada amb anterioritat a 31 de desembre de 2020 i que ho hagin sol·licitat en via administrativa  o contenciosa-administrativa, les quals han generat un deute exigible i imputable a l’exercici de 2020, sempre i quan compleixin amb els requisits que exigeix l’article 53.2 del VI Conveni Col·lectiu i no hagi prescrit el seu dret.

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social perquè exerceixi els seves competències.

TERCER. Encarregar al gerent l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 4.1. Afers de personal acadèmic i de personal investigador: Aprovació del Protocol sobre la realització a distància i per mitjans telemàtics dels concursos per al personal acadèmic permanent i temporal de la UAB

Acord  5/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Vist el decret 237/2003, de 8 d’octubre, pel qual s’aproven els Estatuts de la UAB, els quals regulen als articles 136 i 141 que el Consell de Govern ha de reglamentar el procediment dels concursos d’accés a places de cossos docents i de personal contractat i les proves corresponents.

Vist el Reglament de Personal Acadèmic, aprovat en data 17 de novembre de 2010 i modificat en diverses ocasions, que regula els concursos d’accessos dels cossos docents universitaris i del professorat contractat.

Ateses les mesures en matèria de salut pública per a la contenció del brot epidèmic de la pandèmia del COVID-19 establertes tant a nivell autonòmic com estatal i europeu, que comporten una restricció de la mobilitat, la qual cosa fa necessari interpretar les previsions de les bases de les convocatòries dels concursos d’acord amb les previsions legals sobre procediment administratiu comú i sobre règim jurídic del sector públic tant pel que fa al dret dels concursants a relacionar-se telemàticament amb la Universitat, com el dret de les comissions avaluadores dels concursos, com a òrgans col·legiats, a reunir-se telemàticament.

Vist l'article 18.1 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovat per acord del consell de govern de 21 d’abril de 2005 i modificat en diverses ocasions, pel que fa a les competències de la Comissió de Personal Acadèmic.

Vist l’acord pres per la Comissió de Personal Acadèmic en data 18 de desembre de 2020 pel qual es va informar favorablement el protocol sobre la realització a distància i per mitjans telemàtics dels concursos per al personal acadèmic permanent i temporal de la UAB.

Vist l’article 3 c) i d) del Reglament del Consell de Govern que preveu que és competència del Consell de Govern regular els assumptes objecte de la seva competència pel que fa, i entre d’altres, a l’establiment de les línies programàtiques de la Universitat i a les directrius generals sobre organització dels recursos humans.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar el protocol sobre la realització a distància i per mitjans telemàtics dels concursos per al personal acadèmic permanent i temporal de la UAB, de conformitat amb l’annex adjunt. (DOC)

SEGON. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 5.1. Afers acadèmics:  Extinció de títols de grau

Acord  6/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica de supressió d’un títol de grau que ha estat presentada pel centre corresponent.

Vist el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.

Vist el que disposa l’article 172 del Estatus de la UAB sobre la supressió d’ensenyaments que condueixen a l’obtenció de títols oficials.

Vist l’article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre supressió d’ensenyaments i títols corresponents als estudis de primer cicle.

Atès que la proposta de supressió del títol de grau va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 27 de gener de 2021.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la supressió del títol de grau següent:

  • Estudis Anglesos

SEGON. Elevar l'aprovació de la supressió del títol de grau al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Punt 5.2. Afers acadèmics: Creació del títol propi  en Intel·ligència Artificial (nivell grau)

Acord  7/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Vista la petició de creació d’un títol propi en Intel·ligència Artificial (nivell grau) i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que la proposta reuneix els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títol.

Atesa la necessitat d’implementar la proposta que es presenta per tal de satisfer la demanda d’aquests estudis.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 173 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de títols de grau propi.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió d'Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols corresponents als estudis de primer cicle. 

Atès que la proposta de creació del títol propi en Intel·ligència Artificial (nivell grau) va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 27 de gener de 2021.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la creació del títol propi (nivell grau) següent:

  • Intel·ligència Artificial / Artificial Intelligence

SEGON. Elevar l'aprovació de la creació del títol propi en Intel·ligència Artificial (nivell grau) al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5.3. Afers acadèmics: Extinció de títols de màster universitari

Acord  8/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Vista la proposta de la vicerectora de Qualitat i d’Acreditació Acadèmica de supressió d’un títols de màster universitari que han estat presentades pels centres corresponents.

Vist el que disposa la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, així com la resta de normes d’aplicació general.

Vist el que disposa el Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre, pel qual s’estableix l’ordenació dels ensenyaments universitaris oficials.

Vist l’article 26 de la Normativa acadèmica de la UAB aplicable als estudis universitaris regulats de conformitat amb el Reial Decret 1393/2007, aprovada pel Consell de Govern en data 2 de març de 2011 i les seves posteriors modificacions, sobre la creació i modificació de títols de màster universitari.

Vist l’article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d’aprovar el Consell de Govern sobre supressió d’ensenyaments i títols de segon cicle.

Atès que la proposta de supressió del títols de màster universitari va ser informada favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 27 de gener de 2021.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora Qualitat i d’Acreditació Acadèmica, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar l’extinció dels títols de màster universitaris següents:

  • Arqueologia Clàssica
  • Estudis Territorials i de la Població
  • Prehistòria, Antiguitat i Edat Mitjana

SEGON. Elevar l'aprovació de l’extinció dels títols de màster universitari al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

TERCER. Encarregar a la vicerectora Qualitat i d’Acreditació Acadèmica l'execució i el seguiment dels acords primer i segon.

QUART. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5.4. Afers acadèmics: Creació de títols de màsters propis i diplomes de postgrau

Acord  9/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Vistes les peticions de creació i de modificació de títols de diploma de postgrau que han estat presentades a l'Escola de Postgrau, i després de revisada la documentació justificativa corresponent que acredita que les propostes reuneixen els requisits exigits per la UAB per a la creació d'aquest tipus de títols.

Vist l'article 34.1 de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, i les seves modificacions posteriors, així com la resta de normes d'aplicació general.

Vist el que disposa l'article 64.f i 171.1 dels Estatuts de la UAB sobre la creació de titulacions pròpies de la UAB.

Vist l'article 12.4.d de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons la redacció donada per acord del Consell de Govern de data 10 de desembre de 2020, pel que fa a les competències de la Comissió d’Afers Acadèmics, que estableix que li correspon informar les propostes que haurà d'aprovar el Consell de Govern sobre creació d'ensenyaments i títols de primer cicle, segon cicle i formació permanent.

Atès les propostes de creació i de modificació de títols de diplomes de postgrau que es presenten van ser informades favorablement a la sessió de la Comissió d’Afers Acadèmics de 27 de gener de 2021.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Aprovar la creació del títol de diploma de postgrau següent:

  • Diploma de postgrau en Investigació, Gestió dels Accidents de Trànsit i Seguretat Viària.

SEGON. Aprovar la modificació del títol de diploma de postgrau següent:

  • Diploma de postgrau en Curadoria, Pràctiques Creatives i Espais Temporals, que passa a denominar-se diploma de postgrau en EXPOSICIONS. Curadoria, pràctiques creatives i espais temporals.

TERCER. Elevar l'aprovació de la creació i de la modificació de títols de diploma de postgrau propis al Consell Social per tal que exerceixi les seves competències.

QUART. Encarregar a la vicerectora d’Estudis i d’Innovació Docent l'execució i el seguiment dels acords primer a tercer.

CINQUÈ. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Ordenació Acadèmica, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Punt 6.1. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:  Modificació del Reglament del Departament de Ciències de la Computació

Acord  10/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Vista la proposta de modificació del Reglament del Reglament del Departament de Ciències de la Computació aprovada per acord del Consell de Departament de data 4 de desembre de 2020.

Vist que el nou text proposa l’adaptació del text normatiu  al que disposa el Reglament Marc Reglament Marc de Facultats i Escoles Universitàries, Departaments i Instituts Universitaris d’investigació i Centres de Recerca Propis de la UAB   incloent la reforma de, entre d’altres,  les competències del Consell de Departament, de  la composició del Consell de Departament i del règim de funcionament dels òrgan col·legiats.

Vist l’article 19 de la Reglament Marc de Facultats i Escoles Universitàries, Departaments i Instituts Universitaris d’investigació i Centres de Recerca Propis segons el qual la modificació del seu reglament ha de ser ratificat pel Consell de Govern un cop aprovat pel seu Consell de Departament (art. 8)

Vist l'article 3 del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors a proposta del Consell de Departament de Ciències de la Computació  el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Ratificar l’acord del Consell de Departament de Ciències de la Computació  de la Universitat Autònoma de Barcelona, de data 4  de desembre de 2020, pel qual va aprovar la modificació del seu Reglament, segons document que s’annexa. (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern.

TERCER. Comunicar el present acord al Departament de Ciències de la Computació.

 

Punt 6.2. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:  Modificació del Reglament del Departament de Filologia Anglesa i de Germanística

Acord  11/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Vista la proposta de modificació del Reglament del Reglament del Departament de Filologia Anglesa i de Germanística aprovada per acord del Consell de Departament de data 21 de gener de 2021.

Vist que el nou text proposa la modificació, entre d’altres, dels òrgans de govern del Departament com és la creació de la Comissió Executiva; la composició del Consell de Departament i el règim de funcionament dels òrgans col·legiats.

Vist l’article 19 de la Reglament Marc de Facultats i Escoles Universitàries, Departaments i Instituts Universitaris d’investigació i Centres de Recerca Propi segons el qual la modificació del seu reglament ha de ser ratificat pel Consell de Govern un cop aprovat pel seu Consell de Departament (art. 8)

Vist l'article 3  del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del Consell de Departament de Filologia Anglesa i Germanística el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMERA. Ratificar l’acord del Consell de Departament de Filologia Anglesa i Germanística de la Universitat Autònoma de Barcelona, de data 21 de gener de 2021, pel qual va aprovar la modificació del seu Reglament, segons document que s’annexa. (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern.

TERCER. Comunicar el present acord al Departament de de Filologia Anglesa i Germanística.

 

Punt 6.3. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:  Participació en l'empresa de base tecnològica Tramontane Therapeutics

Acord  12/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Vista la sol·licitud presentada per la doctora Maria Fàtima Bosch Tubert i pel doctor Francesc Gòdia Casablancas dirigida al vicerector de Recerca i de Transferència de la UAB en relació amb la creació i participació de la UAB en una empresa “TRAMONTANE THERAPEUTICS, S.L.” dedicada a desenvolupar solucions terapèutiques per a malalties d'alta prevalença, incloent-hi patologies neurodegeneratives i metabòliques, des d'aproximacions de teràpia gènica.

Atès l’informe de l’Oficina de Valorització i Patents sobre l’objecte a transferir i la seva protecció, així com l’adequació per a ser transferit a “TRAMONTANE THERAPEUTICS, S.L” .

 Atès l’informe preliminar del comitè ad hoc d’11 de desembre de 2020.

Vist l’acord de la Comissió de Transferència de Coneixements i Projectes Estratègics de data 21 de desembre de 2020.

Atès que la proposta de participació en l’entitat TRAMONTANE THERAPEUTICS, S.L” es sotmet a consideració i informació de la Comissió Econòmica del Consell Social del 28 de febrer de 2021.

Vistos els articles 95 i següents de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació, aprovada per Acords del Consell de Govern de 30 de gener de 2020.

Vist l'article 41.2 lletra g) de la Llei orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d'universitats, modificada per la Llei orgànica 4/2007, de 12 d'abril, en relació amb el foment de la transferència de coneixements de les Universitats en el sistema productiu i de les empreses i l'article 185 dels Estatuts de la UAB, sobre la creació d’empreses de base tecnològica a partir de l’activitat científica de la Universitat.

Vistos els articles 95 i següents de la Normativa de la UAB en matèria d’investigació, aprovada per Acords del Consell de Govern de 30 de gener de 2020.

 Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Autoritzar, d’acord amb la part expositiva dels presents acords, el reconeixement de l’empresa TRAMONTANE THERAPEUTICS, S.L” a través de la subscripció de 1.000 participacions social, per valor de 5.000 €, equivalents al 10% del capital social per part de l’entitat instrumental creada amb aquesta finalitat (UABFIRMS, S.L.U.), en els termes  establerts a l’informe preliminar sobre la proposta emesa pel comitè ad-hoc , reconeixent-ne a “TRAMONTANE THERAPEUTICS, S.L.” la condició d’empresa de base tecnològica de la Universitat Autònoma de Barcelona.

SEGON. Aprovar la participació de la UAB el 10 per 100 del capital social de l’empresa, que suposa una aportació màxima de 5.000,00 euros, tot i que inicialment es subscriurà el 10 per 100 del capital social de la companyia.

TERCER. Certificar, d’acord amb el que estableix la Disposició Addicional vint-i-quatrena de la Llei Orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la qual es modifica la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre, d’Universitats, la naturalesa de base tecnològica de l’empresa, així com que les contraprestacions a favor de la Universitat a què es fa esment a la part expositiva d’aquests acords són adequades. 

QUART. Autoritzar el rector o persona en qui delegui perquè, en nom i representació de la Universitat Autònoma de Barcelona, realitzi els actes següents:

  1. Formalitzar el contracte entre socis, el contracte de transferència de tecnologia i l’aprovació dels estatuts corresponents, un cop confirmada la seva adequació jurídica i completada la tramitació interna de la Universitat Autònoma de Barcelona que en cada cas correspongui.
  1. Designar i nomenar, si s’escau, els representants de la Universitat Autònoma de Barcelona als diferents òrgans de la societat, així com les persones que hagin d’actuar en qualitat de substituts a les reunions dels òrgans socials.
  1. Comparèixer davant qualsevol autoritat, organisme o entitat, pública o privada que siguin necessàries per a la formalització d’aquest acord i, en general, realitzar les actuacions pertinents per tal de fer efectiu el que disposa el present acord.

CINQUÈ. Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l’execució i el seguiment dels acords anteriors. En particular se li encarrega que informi al Consell de Govern sobre el desenvolupament de l’empresa TRAMONTANE THERAPEUTICS, S.L”  en el termini d’un any aproximadament.

SISÈ. Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius i per tal que faci la difusió oportuna.

 

Punt 6.4. Estructures bàsiques i serveis de la UAB:  Modificació del Reglament de la Facultat de Ciències de la Comunicació

Acord  13/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Vista la proposta de modificació del Reglament del Reglament de la Facultat de Ciències de la Comunicació aprovada per acord de la Junta de Facultat de data 21 de gener de 2021.

Vist que el nou text proposa la modificació, entre d’altres, dels òrgans de caràcter  personal de la facultat, la composició de la Comissió d’Afers Acadèmics, la composició de la Comissió d’Economia i Serveis i la creació de la Comissió de Màster.

Vist l’article 19 de la Reglament Marc de Facultats i Escoles Universitàries, Departaments i Instituts Universitaris d’investigació i Centres de Recerca Propi segons el qual la modificació del seu reglament ha de ser ratificat pel Consell de Govern un cop aprovat pel seu Consell de Departament (art. 8).

Vist l'article 3 del Reglament de Consell de Govern pel que fa a les competències del Consell de Govern.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta de la degana de la Facultat de Ciències de la Comunicació el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Ratificar l’acord de la Junta de la  Facultat Ciències de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona, de data 21 de gener de 2021, pel qual va aprovar la modificació del seu Reglament, segons document que s’annexa. (DOC)

SEGON. Establir la seva entrada en vigor a partir del dia següent de la seva aprovació per part del Consell de Govern.

TERCER. Comunicar el present acord a la Facultat de Ciències de la Comunicació.

 

Punt 8.1. Afers de tràmit:  Adhesió de la UAB al Manifesto for EU Covid-19 Research

Acord  14/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Atesa la crisi sanitària que el món està vivint com a conseqüència de la pandèmia generada per la COVID-19.

Atesa la iniciativa científica impulsada per les institucions de la Unió Europea per tal de promoure i compartir de forma oberta els resultats científics obtinguts pels investigadors d’arreu del món en les seves tasques d’investigació a través de la subscripció per part de les institucions de recerca el Manifesto for EU Covid-19 Research.

 Vist l’informe favorable de la Comissió d’Investigació de 16 de desembre de 2020.

Vist l'article 60 dels Estatuts de la Universitat, segons el qual correspon al Consell de Govern establir les directrius, normatives i procediments per a la seva aplicació, en els àmbits de  recerca.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Recerca i de Transferència, el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER.  Acordar l’adhesió de la Universitat Autònoma de Barcelona al Manifesto for EU Covid-19 Research d’acord amb el contingut que consta en l’annex. (DOC)

SEGON.- Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de Recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 8.2. Afers de tràmit: Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca del personal docent i investigador funcionari. Primera avaluació AQU Catalunya 2020

Acord  15/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

D’acord amb la Resolució EMC/3587/2019, de 23 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds d’avaluació de l’activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari i contractat, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2019 (convocatòries any 2020).

D’acord amb la resolució EMC/1776/2020, de 17 de juliol, per la qual es dona publicitat a l’ampliació del termini de presentació de sol·licituds d’avaluació de l’activitat investigadora del personal docent i investigador funcionari, per a períodes que hagin finalitzat com a màxim el 31 de desembre de 2019 (convocatòries any 2020).

Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat de la UAB. 

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca del professorat funcionari de la UAB que han obtingut avaluació positiva, en els termes que es recullen en l’annex. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau. 

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords. 

 

Punt 8.3. Afers de tràmit:  Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de recerca de transferència del coneixement i innovació del personal docent i investigador funcionari. Primera avaluació AQU Catalunya 2020

Acord  16/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

D’acord amb la resolució EMC/2458/2020, de 6 d’octubre, per la qual es dona publicitat al procediment i als terminis de presentació de les sol·licituds de reconeixement del tram de recerca en el marc del projecte pilot de l’avaluació de la transferència del coneixement i innovació del personal docent i investigador funcionari de les universitats públiques catalanes.

Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics, per mèrits de recerca de transferència del coneixement i innovació, del personal docent i investigador funcionari de la UAB. 

El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de recerca de transferència del coneixement i innovació del personal docent i investigador funcionari de la UAB,  que han obtingut avaluació positiva, en els termes que es recullen en l’annex. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau. 

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords. 

 

Punt 8.4. Afers de tràmit:  Aprovació dels complements retributius addicionals per mèrits de docència del personal docent i investigador funcionari i contractat. Primera avaluació AQU Catalunya 2020

Acord  17/2021, de 4 de febrer, del Consell de Govern

Vista la RESOLUCIÓ EMC/3589/2019, de 23 de desembre, per la qual es dona publicitat al procediment i la certificació de la valoració dels mèrits individuals docents i de gestió del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques catalanes, meritats fins al 31 de desembre de 2019, per a l'assignació de les retribucions addicionals.

Vistes les certificacions emeses per AQU Catalunya referents als complements retributius autonòmics per mèrits de docència del professorat de la UAB. 

El Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya, en el seu article 7 estableix que un cop certificada l’avaluació per l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya, ho traslladarà al Consell de Govern per tal que pugui formular la proposta d’assignació al Consell Social. 

Per tot això, a la vista de les consideracions anteriors, a proposta del vicerector de Personal Acadèmic el Consell de Govern ha adoptat els següents

ACORDS

PRIMER. Donar-se per assabentats i donar per bona la proposta de l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya de complements retributius autonòmics per mèrits de docència del professorat funcionari i contractat de la UAB,  que han obtingut avaluació positiva, en els termes que es recullen en l’annex. (DOC)

SEGON. Elevar aquest acord al Consell Social per a la seva aprovació, si escau. 

TERCER. Comunicar el present acord a l’Àrea de Gestió de Persones, per tal que portin a terme les mesures necessàries per a fer-lo efectiu. 

QUART. Encarregar al vicerector de Personal Acadèmic l’execució i el seguiment d’aquests acords. 

Documents relacionats