La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[28/01/2021] Comissió d'Investigació

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior. [+]

Punt 2. Informe dels vicerectors.

Punt 3. Aprovació, si s'escau, de la priorització dels ajuts presentats a la convocatòria de contractació de personal novell FI2021 [+]

Punt 4. Informe favorable, si s’escau, de la proposta de resolució de la plaça de professorat permanent reservada al Programa Talent [+]

Punt 5. Presentació de l’informe d’activitat de l’ICTA

Punt 6. Aprovació, si s’escau, d’adscripcions i desascripcions d’investigadors a instituts propis o centres de recerca [+]

Punt 7. Aprovació, si s’escau, de sol·licituds de reconeixement d’activitats de recerca [+]

Punt 8. Modificació del reglament del CER Institut Dret i Tecnologia

Punt 9.Afers de tràmit. [+]

Punt 10. Torn obert de paraules.

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la sessió anterior

Acord  1/2021, de 28 de gener, de la Comissió d’Investigació

Aprovar l’acta de la sessió anterior del dia 16 de desembre de 2020. (DOC)

Punt 3. Aprovació, si s’escau, de la priorització dels ajuts presentats a la convocatòria de contractació de personal novell FI2021

Acord  2/2021, de 28 de gener, de la Comissió d’Investigació

Atesa la RESOLUCIÓ EMC/2400/2020, de 29 de setembre, per la qual s'aproven les bases reguladores i s'obre la convocatòria d'ajuts destinats a universitats, centres de recerca i fundacions hospitalàries per contractar personal investigador novell per a l'any 2021 (FI-DGR)

Vists els criteris de priorització aprovats per la Comissió d’Investigació de 14 de setembre de 2020.

Vist l’article 11.1 de les bases reguladores per la qual s’estableix que la instrucció d’aquests ajuts serà realitzada per l’Àrea de Gestió de la recerca i que l’òrgan competent per a dictar la resolució de la concessió serà la Comissió d’Investigació de la UAB, i serà autoritzada mitjançant resolució del vicerector competent en matèria de recerca.

Vist el llistat prioritzats de candidats que eleva l’Àrea de Gestió de la recerca a aquesta Comissió i que es lliurarà en el mateix acte de la comissió.  (S’aporta, com a document 2, a títol il·lustratiu, la llista provisional prioritzada abans d’al·legacions).

Vist l’article 16.1.a) de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons redacció donada per acord de 10 de desembre de 2020, en virtut de les quals correspon a la Comissió d’Investigació aprovar i resoldre les convocatòries d’ajuts de recerca.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement la proposta de priorització de les sol·licituds de beques FI-DGR per al 2021 .

SEGON.-  Comunicar els presents acords al vicerector de recerca i de transferència i elevar les actuacions a aquest perquè emeti la corresponent resolució i la notifiqui als interessats i òrgans escaients.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 4. Informe favorable, si s’escau, de la proposta de resolució de la plaça de professorat permanent reservada al Programa Talent

Acord  3/2021, de 28 de gener, de la Comissió d’Investigació

Atès que en data 29 de juny de 2020, la Comissió de Personal Acadèmic va aprovar els criteris per a la priorització dels mèrits especialment rellevant de les places de professorat permanent AGR/TU).

Atès que en data 14 d’octubre de 2020, la Comissió d’Investigació va aprovar els criteris per a la priorització dels mèrits especialment rellevants de la plaça de professorat permanent (AGR/TU) reservada al programa Talent.

Atès que de totes les persones del programa Talent es van presentar a la convocatòria de professorat permanent els candidats identificats al document 2.

Atès que a l’empara del que estableix l’article 4.3 de l’esmentada normativa la Comissió d’Investigació, en sessió de 21 de gener de 2019, va designar els membres de la comissió ad-hoc. 

Vist l’acord pres per la comissió ad-hoc en relació a les sol·licituds presentades  el qual s’eleva, en qualitat de proposta d’informe, a la Comissió d’Investigació perquè exerceixi les seves funcions.

Vist l’article 16.1.b) de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons redacció donada per acord de 10 de desembre de 2020, en virtut de les quals correspon a la Comissió d’Investigació  aprovar i resoldre els assumptes derivats de l’aplicació de les normatives aprovades en matèria d’investigació pel Consell de Govern, i interpretar i desenvolupar els aspectes no previstos, d’acord amb els principis generals establerts respecte d’aquesta qüestió.

Vist l’article 18.2.b) de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons redacció donada per acord de 10 de desembre de 2020, en virtut de les quals correspon a la Comissió de Personal Acadèmic ratificar la proposta de membres de les comissions dels concursos de personal acadèmic proposats pels departaments.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- aprovar favorablement el llistat de priorització presentat per la comissió avaluadora ad hoc .

SEGON.- Notificar aquest acord a la Comissió de Personal Acadèmic (CPA) perquè exerceixi les seves funcions.

TERCER.- Encarregar al Vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 6. Aprovació, si s’escau, d’adscripcions i desascripcions d’investigadors a instituts propis o centres de recerca

Acord  4/2021, de 28 de gener, de la Comissió d’Investigació

Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de Coneixements on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a CERS/Instituts.

Atès que es vol modificar les adscripcions d’alguns investigadors, d’acord amb el llistat que s’adjunta com a document 1.

Vist l’article 22.2 de la Normativa de la UAB en matèria dgf text refós de la normativa en matèria d’investigació, aprovada per acord del Consell de Govern de data 30 de gener de 2020, segons els quals, l’adscripció de la recerca del personal acadèmic d’un departament de la UAB a una estructura de recerca pròpia haurà de ser informada favorablement per la Comissió d’Investigació de la UAB, i serà autoritzada mitjançant resolució del vicerector competent en matèria de recerca. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement les modificacions d’adscripció de la recerca de personal investigador de la UAB en els CERS/Instituts.

SEGON.- Comunicar el presents acords al vicerector de Recerca i de Transferència de Coneixements i elevar les actuacions a aquest perquè emeti la corresponent resolució i la notifiqui als interessats i òrgans escaients.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Punt 7. Aprovació, si s’escau, de sol·licituds de reconeixement d’activitats de recerca

Acord  5/2021, de 28 de gener, de la Comissió d’Investigació

Atès que en data 7 de novembre de 2018 el Consell de Govern va aprovar la Normativa de la Universitat Autònoma de Barcelona sobre reconeixement d’activitats  de recerca a  l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents (acord 98/2018). 

Atès que es van presentar les sol·licituds de reconeixement d’activitats de recerca, relacionades al document 1.

Atès que a l’empara del que estableix l’article 4.3 de l’esmentada normativa la Comissió d’Investigació, en sessió de 21 de gener de 2019, va designar els membres de la comissió ad-hoc. 

Vist l’acord pres per la comissió ad-hoc en relació a les sol·licituds presentades  el qual s’eleva, en qualitat de proposta d’informe, a la Comissió d’Investigació perquè exerceixi les seves funcions.

Vist l’article 16 de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, segons redacció de 14 de juliol de 2016, en virtut de les quals correspon a la Comissió d’Investigació competències en matèria de recerca.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement el reconeixement de recerca a les següents persones, en els termes establerts als articles 5 i 6 de la normativa de la UAB sobre reconeixement d’activitats de recerca a l’empara de l’article 21.1 de la Llei 24/2015, de 24 de juliol, de patents:

Persona                                     Departament

Sylvie Franckhauser                 Biotecnologia Animal i de Teràpia Gènica

Javier León Madrenas             Biotecnologia Animal i de Teràpia Gènica

Sara Marcó Costa                  Biotecnologia Animal i de Teràpia Gènica

Albert Ribera Sanchez           Biotecnologia Animal i de Teràpia Gènica

 Es desestima la sol·licitud presentada per les següents persones:

Persona                                        Departament

Ivet Elias Puigdomènech             Biotecnologia Animal i de Teràpia Gènica

Ahmed A.K. Salama                    Ciència Animal i dels Aliments

 SEGON.- Elevar aquests acords a la rectora perquè exerceixi les seves funcions.

TERCER.- Encarregar al Vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

Punt 9.Afers de tràmit.

Acord  6/2021, de 28 de gener, de la Comissió d’Investigació

ACORD

Ratificar les declaracions fetes per la Universitat Autònoma de  Barcelona davant la Fundació Marató de TV3 respecte als projectes de recerca dels quals s’ha demanat finançament.

Documents relacionats