La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[14/09/2020] Comissió d'Investigació

Punt 1. Aprovació de les actes de les darreres sessions. [+]

Punt 2. Informe del vicerector.

Punt 3. Aprovació, si s’escau, dels criteris de priorització aplicables a la convocatòria FI2021. [+]

Punt 4. Discussió i aprovació, si s’escau, dels criteris de priorització aplicables a la convocatòria d’Ajuts per a finançar projectes de recerca “Replegar-se per créixer: l’impacte de les pandèmies en un mon sense fronteres visibles (PANDÈMIES 2020). [+]

Punt 5. Adscripcions i desadscripcions de personal investigador a centres i/o institut de recerca. [+]

Punt 6. Informe favorable, si s’escau, de la sol·licitud de reconeixement d’investigadors vinculats a la Universitat. [+]

Punt 7. Proposta de modificació de la normativa relativa als pagaments de l’article 83, en relació amb els complements salarials de projectes.

Punt 8. Proposta de modificació de la normativa de despeses menors (pel que fa a temes de recerca). [+]

Punt 9. Assumptes de tràmit.

Punt 10. Torn obert de paraules.

 

Punt 1. Aprovació de les actes de les darreres sessions

Acord 022/2020, de 14 de setembre de 2020 , Comissió d'Investigació

ACORDS

Aprovar les actes de les sessions de 12 de febrer de 2020 (DOC) i de 18 de juny de 2020 (DOC).

 

Punt 3. Aprovació, si s’escau, dels criteris de priorització aplicables a la convocatòria FI2021.

Acord 023/2020, de 14 de setembre de 2020 , Comissió d'Investigació

Vista la proposta del vicerector de recerca i de transferència.

Atesa la proximitat de la publicació de la propera convocatòria d’ajuts destinats a universitats, centres de recerca i fundacions hospitalàries per contractar personal investigador novell per a l’any 2021 (FI-DGR).

Atès que habitualment les bases reguladores de la convocatòria estableixen que l’AGAUR ha de validar el procediment de priorització de les institucions.

Atès que la informació de l’AGAUR respecte de la propera convocatòria preveu que  no hi hauran canvis importants en la mateixa, respecte de la de l’any anterior

Atesa la proposta de criteris de priorització presentada per l’Àrea de Gestió de la Recerca.

Vist l’article 16.1.a) de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovat per acord de data 15 de juliol de 2009, segons redacció de data 30 de gener de 2020 segons els quals, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació, que estableix que li correspon a la Comissió d’Investigació aprovar i resoldre les convocatòries d’ajuts de recerca.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar els criteris de priorització de les beques FI-DGR per al 2019. (DOC)

SEGON.- Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

  

Punt 4. Discussió i aprovació, si s’escau, dels criteris de priorització aplicables a la convocatòria d’Ajuts per a finançar projectes de recerca “Replegar-se per créixer: l’impacte de les pandèmies en un mon sense fronteres visibles (PANDÈMIES 2020).

Acord 024/2020, de 14 de setembre de 2020 , Comissió d'Investigació

Atesa l’aprovació de la RESOLUCIÓ EMC/1729/2020, de 16 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores de la convocatòria d'ajuts per al finançament de projectes de recerca, en el marc de la convocatòria "Replegar-se per créixer: l'impacte de les pandèmies en un món sense fronteres visibles” (PANDÈMIES 2020). https://dogc.gencat.cat/ca/pdogc_canals_interns/pdogc_resultats_fitxa/?action=fitxa&documentId=878143

Atesa la base quarta de la convocatòria que preveu que la UAB pot presentar com a màxim 27 projectes la qual cosa obliga l’aprovació d’uns criteris de priorització per tal de seleccionar, en el seu cas, els 27 projectes que es presentaran a l’ajut.

Atesa la proposta de criteris de priorització presentada per l’Àrea de Gestió de la Recerca (document 1).

Vist l’article 16.1.a) de la normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovat per acord de data 15 de juliol de 2009, segons redacció de data 30 de gener de 2020 segons els quals, pel que fa a les competències de la Comissió d’Investigació, que estableix que li correspon a la Comissió d’Investigació aprovar i resoldre les convocatòries d’ajuts de recerca.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Aprovar els criteris de priorització de la convocatòria d'ajuts per al finançament de projectes de recerca, en el marc de la convocatòria "Replegar-se per créixer: l'impacte de les pandèmies en un món sense fronteres visibles”.(DOC)

SEGON.- Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 5. Adscripcions i desadscripcions de personal investigador a centres i/o institut de recerca.

Acord 025/2020, de 14 de setembre de 2020 , Comissió d'Investigació

Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de Coneixements on proposa la modificació d’adscripció d’activitat investigadora de personal acadèmic a CERS/Instituts.

Atès que es vol modificar les adscripcions d’alguns investigadors, d’acord amb el llistat que s’adjunta com a document 1.

Vist l’article 22.2 de la normativa de la UAB en matèria d’Investigació, segons redacció per acord del Consell de Govern de data 30 de gener de 2020, segons els quals, l’adscripció de la recerca del personal acadèmic d’un departament de la UAB a una estructura de recerca pròpia haurà de ser informada favorablement per la Comissió d’Investigació de la UAB, i serà autoritzada mitjançant resolució del vicerector competent en matèria de recerca. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement les modificacions d’adscripció de la recerca de personal investigador de la UAB en els CERS/Instituts .(DOC)

SEGON.-  Comunicar el presents acords al vicerector de Recerca i de Transferència  i elevar les actuacions a aquest perquè emeti la corresponent resolució i la notifiqui als interessats i òrgans escaients.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 6. Informe favorable, si s’escau, de la sol·licitud de reconeixement d’investigadors vinculats a la Universitat.

Acord 026/2020, de 14 de setembre de 2020 , Comissió d'Investigació

Vista la proposta del vicerector de Recerca i de Transferència de Coneixements on proposa l’informe favorable de la sol·licitud d’investigadors vinculats a la Universitat.

Atès que es vol proposar favorablement la sol·licitud de reconeixement d’investigadors vinculats, d’acord amb el llistat que s’adjunta com a document 1.

Vist l’article 37.2 de la normativa de la UAB en matèria d’Investigació, segons redacció per acord del Consell de Govern de data 30 de gener de 2020, segons el qual, la sol·licitud de reconeixement d’Investigadors Vinculats a la Universitat ha de comptar amb l’informe favorable de la Comissió d’Investigació i el vistiplau de l’estructura a on es vinculi. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Informar favorablement la sol·licitud de reconeixement d’investigadors vinculats.(DOC)

SEGON.- Encarregar al vicerector de Recerca i de Transferència l'execució i el seguiment d’aquests acords.

TERCER.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 

Punt 8. Proposta de modificació de la normativa de despeses menors (pel que fa a temes de recerca).

Acord 027/2020, de 14 de setembre de 2020 , Comissió d'Investigació

Atès que la Universitat Autònoma de Barcelona aplica la ‘Normativa de despeses menors, despeses urgents i altres quantitats avançades’ (document 1).

Atès que es considera convenient modificar un paràgraf de l’epígraf 1r de l’esmentada normativa, on diu:

‘No es poden tramitar despeses de caràcter personal encara que siguin necessàries per al desenvolupament de l’activitat, com per exemple, quotes personals a col·legis professionals , taxes administratives, ... En el cas concret de les quotes d’associacions, es pot admetre com a despesa si és condició indispensable per l’assistència a un congrés o conferència o comporta l’accés a una revista o publicació científica. En canvi, si el fet de pagar una quota d’associació només permet una reducció en el preu de la inscripció a un congrés però no és imprescindible per l’assistència al mateix, es considera despesa personal i el seu pagament tindria una naturalesa retributiva (ART. 83) estant sotmès a les retencions a previstes en l’àmbit de l’IRPF’.

Ha de dir:

‘En el cas concret de quotes d'associacions es podrà admetre com a despesa si les mateixes organitzen activitats formatives (jornades, congressos, cursos...) o comporta l’accés a una revista o publicació científica i el origen del fons ho permet’.

Vist l’article 10.4.c) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, aprovada per Acord del Consell de Govern de 15 de juliol de 2009, segons redacció de  30 de gener de 2020, segons el qual la competència per informar sobre modificacions normatives en matèria econòmica és de la Comissió d’Economia i d’Organització. 

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER.- Proposar a la Comissió d’Economia i d’Organització la modificació de la ‘Normativa de despeses menors, despeses urgents i altres quantitats avançades’ en els termes indicats en el cos de la present proposta. (DOC)

SEGON.-  Traslladar la proposta de modificació normatiu a la Comissió d’Economia perquè exerceixi les seves competències.

TERCER.- Comunicar el presents acords al vicerector de Recerca i de Transferència  i elevar les actuacions a aquest perquè emeti la corresponent resolució i la notifiqui als interessats i òrgans escaients.

QUART.- Comunicar els presents acords al vicegerent de recerca, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius.

 
 

Documents relacionats