La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Acords del Claustre i Consell de Govern

Acords de la sessió

[10/03/2021] Comissió d'Economia i d'Organització

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió. [+]

Punt 2. Informe del vicerector d’Economia.

Punt 3. Aprovació de la distribució de pressupost destinat a finançar la despesa per l’exercici de càrrecs acadèmics de direcció i de gestió. [+]

Punt 4. Informació del Tancament provisional a 31 de desembre de 2020 de la UAB. [+]

Punt 5. Aprovació de les modificacions de crèdit a 31 de desembre de 2020. [+]

Punt 6. Aprovació del resultat de l’Aplicació de la instrucció de romanents de crèdit de l’exercici 2020 al pressupost 2021. [+]

Punt 7. Informació de les Baixes d’immobilitzat de la UAB corresponents a l’exercici 2020. [+]

Punt 8. Aprovació de les modificacions de crèdit a 15 de febrer de 2021. [+]

Punt 9. Assumptes de tràmit.

Punt 10. Torn obert de paraules.

 

Punt 1. Aprovació de l’acta de la darrera sessió.

Acord 015/2021, de 10 de març de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

ACORDS

Aprovar l'acta de la sessió de 18 de febrer de 2021.(DOC)

 

Punt 3. Aprovació de la distribució de pressupost destinat a finançar la despesa per l’exercici de càrrecs acadèmics de direcció i de gestió.

Acord 016/2021, de 10 de març de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist l’article 2 apartat 3 del Reial Decret 1086/1989, de 28 d’agost, sobre retribucions del professorat universitari que regula el complement per l’exercici de càrrecs acadèmics.

Vist el Decret 405/2006, de 24 d’octubre, pel qual s’estableixen les retribucions addicionals del personal docent i investigador funcionari i contractat de les universitats públiques de Catalunya.

Vist que en data 5 de març de 2014 el Consell de Govern va aprovar la Normativa en Matèria de  càrrecs acadèmics de direcció i de gestió de la UAB  en la redacció donada per l’acord e Consell de Govern de 30 de setembre de 2020.

Vist el que disposa l’article 10 de la  Normativa en Matèria de  càrrecs acadèmics de direcció i de gestió de la UAB pel que fa al finançament dels càrrecs acadèmics de direcció i de gestió.

Vist l'article 10, apartat 1, lletra a  de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria de gestió del pressupost.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar la proposta de distribució de pressupost destinat a finançar la despesa per l’exercici de  càrrecs acadèmics de direcció i de gestió.(DOC)

SEGON. Encarregar al vicerector d’Economia  l'execució i el seguiment d'aquests acords.

 

Punt 4. Informació del Tancament provisional a 31 de desembre de 2020 de la UAB.

Acord 017/2021, de 10 de març de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vistos els articles 210 i 211 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l’exercici econòmic i que el pressupost anirà acompanyat de les seves bases d’execució.

Vist l’article 81.5 de la Llei Orgànica d’Universitats, modificat pel Reial Decret Llei 14/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents de racionalització de la despesa pública de l’àmbit educatiu que disposa el següent:

“5. Les universitats estan obligades a retre comptes de la seva activitat davant l'òrgan de fiscalització de comptes de la Comunitat Autònoma, sense perjudici de les competències del Tribunal de Comptes.

El pressupost de cada exercici es liquidarà quant a la recaptació de drets i el pagament d'obligacions el 31 de desembre de l'any natural corresponent, quedant a càrrec de la Tresoreria universitària tots els ingressos i pagaments pendents, segons les seves respectives contraccions. Les universitats han de confeccionar la liquidació del seu pressupost abans del primer de març de l'exercici següent.

En cas de liquidació del pressupost amb romanent de tresoreria negatiu, el Consell Social ha de procedir en la primera sessió que celebri a la reducció de despeses del nou pressupost per quantia igual al dèficit produït. L'expressada reducció només podrà revocar-se per acord de l'òrgan, a proposta del Rector, previ informe de l'interventor i autorització de l'òrgan corresponent de la Comunitat Autònoma, quan les disponibilitats pressupostàries i la situació de tresoreria ho permetessin.

Les transferències, amb càrrec als pressuposts de la Comunitat Autònoma, a favor, directament o indirectament, de les universitats requeriran l'aprovació i posada en marxa de la reducció de despeses.

Les universitats remetran còpia de la liquidació dels seus pressupostos i el resta de documents que constitueixin els seus comptes anuals a la Comunitat Autònoma en el termini establert per les normes aplicables de la Comunitat Autònoma.

La manca de remissió de la liquidació del pressupost, o la manca d'adopció de mesures en cas de liquidació amb romanent negatiu, facultarà la Comunitat Autònoma per adoptar, en l'àmbit de les seves competències, les mesures necessàries per a garantir l’estabilitat pressupostària de la Universitat.”

Vist el tancament provisional del pressupost finalitzat a 31 de desembre de 2020.

Vist l’Acord de Consell de Govern de 10 de desembre de 2020 i l’Acord de 17 de desembre de 2020 del Consell Social  mitjançant els quals s’aproven la pròrroga del pressupost de la UAB 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2021.

Vist l'article 10.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMERA.- Informar favorablement de la liquidació provisional del pressupost corresponent a l’exercici finalitzat el 31 de desembre de 2020.  (DOC)

SEGONA.- Encarregar al  vicerector d’Economia i de Campus l’execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 5. Aprovació de les modificacions de crèdit a 31 de desembre de 2020.

Acord 018/2021, de 10 de març de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vista la proposta d’aprovació de les modificacions de crèdit de data 31 de desembre de 2020.

Vistos els acords de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 13 de febrer, de 4 març, 22 d’abril, 29 de juny, de 23 de setembre de 2020, de 26 de novembre de 2020 i de 22 de gener de 2020.

Vistos els articles 210 i 211 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l’exercici econòmic i que el pressupost anirà acompanyat de les seves bases d’execució.

Vistos els article 6 i 9 de les Bases d’execució del pressupost de la UAB pel 2019 aprovat per Acord de Consell de Govern de 5 de desembre de 2018 i per Acord de Consell Social de 19 de desembre de 2018 pel que fa a les modificacions de crèdit els quals preveuen que són les alteracions de les partides pressupostàries aprovades inicialment, i que aquestes poden provenir de transferències de crèdit entre diverses partides i articles, traspàs de crèdits entre diversos centres de cost i traspàs de crèdit entre diversos centres de cost.

Vist l’Acord de Consell de Govern de 4 de desembre de 2019 mitjançant el qual s’aprova la pròrroga del pressupost de la UAB 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2020.

Vist l'article 10.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar les modificacions de crèdit en data 31 de desembre de 2020.(DOC)

SEGON. Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 

Punt 6. Aprovació del resultat de l’Aplicació de la instrucció de romanents de crèdit de l’exercici 2020 al pressupost 2021.

Acord 019/2021, de 10 de març de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vist l'article 10 de la Llei 4/2017, el 28 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017, que regula el procediment per a poder incorporar els romanents de crèdit amb els requisits expressament previstos.

Vistos els articles 210, 211, 213 i 215 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l'exercici econòmic.

Vist l'article número 12 de les Bases d'execució del pressupost 2019, aprovat per Acord de Consell de Govern de 5 de desembre de 2018 i per Acord del Consell Social de 19 de desembre de 2018, que pel que fa a  l'addició als crèdits de l'exercici corrent de romanents de crèdits de l'exercici anterior que, per diverses circumstàncies, no han estat utilitzats.

Vist l’Acord de Consell de Govern de 10 de desembre de 2020 i l’Acord de 17 de desembre de 2020 del Consell Social  mitjançant els quals s’aproven la pròrroga del pressupost de la UAB 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2021.

Vista la Instrucció per a la incorporació de romanents de crèdit de l’exercici de 2020 al pressupost de la UAB de 2021, aprovada per acord de la Comissió d’Economia i d’Organització de data 26 de novembre de 2020 la qual preveu que correspon a la Comissió d’Economia i d’Organització conèixer i valorar les sol·licituds motivades d’incorporació de romanents per a l’exercici 2021 i que en els casos en què la Comissió d’Economia emeti un informe favorable, la gerència procedirà a la incorporació de romanents. En cas que l’informe sigui de caràcter desfavorable, es garantirà un termini de trenta dies per a al·legacions, a partir de les quals el vicerector d’Economia i de Campus resoldrà.

Vist el que disposa la Instrucció per a la incorporació de romanents de crèdit de l’exercici 2020 al pressupost 2021 pel que fa al calendari  d’incorporacions i obertura de període d’al·legacions.

Vist l'article 10 apartat 1, lletra a de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB,  pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització en matèria d’aprovació  de les  instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar el  resultat de l'aplicació de la instrucció de romanents de crèdit de l’exercici 2020 al pressupost de la UAB 2021.(DOC)

SEGON. Encarregar als responsables dels àmbits econòmics dins l'Equip de Govern i la Gerència l'execució i el seguiment d'aquests acords.

TERCER. Comunicar els presents acords a la vicegerent d'Economia, per tal que porti a terme les mesures necessàries per a fer-los efectius

 

Punt 7. Informació de les Baixes d’immobilitzat de la UAB corresponents a l’exercici 2020.

Acord 020/2021, de 10 de març de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vista la proposta  del Rector de la UAB de data 15 de febrer  de 2021 pel que fa a les  baixes de l’inventari general de drets i béns de la UAB, en relació als béns mobles per valor inferior als 1.500€ en casos de deterioraments, deixalleria,  donacions, robatori i vendes a terceres persones.

Vistos els articles 204 i 208 dels Estatuts de la UAB pel que fa al patrimoni i  a l’inventari de béns i drets de la UAB.

Vist  l’article 64.q) del Estatuts de la UAB pel que fa  al procediment d’afectació i desafectació al domini públic dels béns universitaris, així com l’adquisició i el procediment d’alienació de béns patrimonials.

Vistos els acords presos pel Consell de Govern de la UAB de 19 de març de 2015 i  pel Ple del Consell Social de 30  d’abril de 2015 pels quals van autoritzar  al Rector a donar de baixa de l’inventari general de drets i béns de la UAB béns mobles per valor inferior als 1.500 euros en casos de robatoris, deteriorament/deixalleria, vendes o donacions a terceres persones, a proposta de la Vicegerència d’Economia i amb l’obligació d’informar anualment al Consell Social de totes les operacions portades a terme en el transcurs de l’exercici econòmic.

Vist l'article 10.4 de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB, pel que fa a les competències de la Comissió d'Economia i d'Organització.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Informar de la proposta de baixa de l’inventari general de la UAB del béns mobles amb valor inferior a 1.500€ corresponent a l’exercici 2020.(DOC)

SEGON: Elevar-ho al Consell de Govern i al Consell Social  per tal que exerceixin les seves competències.

TERCER. Encarregar al Vicerector d’Economia i Campus l'execució i el seguiment d'aquests acords.

 

Punt 8. Aprovació de les modificacions de crèdit a 15 de febrer de 2021.

Acord 021/2021, de 10 de març de 2021 , Comissió d'Economia i d'Organització

Vista la proposta d’aprovació de les modificacions de crèdit de data 15 de febrer de 2021.

Vistes les modificacions de crèdit de data 31 de gener de 2021 aprovades per acord de la Comissió d’Economia i d’Organització de 18 de febrer de 2021.

Vistos els articles 210 i 211 dels Estatuts de la UAB que preveuen que la UAB té un pressupost anual, únic, públic i equilibrat que conté tots els ingressos previsibles i la totalitat de les despeses estimades al llarg de l’exercici econòmic i que el pressupost anirà acompanyat de les seves bases d’execució.

Vistos els article 6 i 9 de les Bases d’execució del pressupost de la UAB pel 2019 aprovat per Acord de Consell de Govern de 5 de desembre de 2018 i per Acord de Consell Social de 19 de desembre de 2018 pel que fa a les modificacions de crèdit els quals preveuen que són les alteracions de les partides pressupostàries aprovades inicialment, i que aquestes poden provenir de transferències de crèdit entre diverses partides i articles, traspàs de crèdits entre diversos centres de cost i traspàs de crèdit entre diversos centres de cost.

Vist l’Acord de Consell de Govern de 10 de desembre de 2020 i l’Acord de 17 de desembre de 2020 del Consell Social  mitjançant els quals s’aproven la pròrroga del pressupost de la UAB 2019 fins a l’aprovació del pressupost UAB 2021.

Vist l'article 10.1 lletra a) de la Normativa de creació, composició i funcions de les comissions del Consell de Govern de la UAB pel que fa a les competències de la Comissió d’Economia i d’Organització en matèria d’instruccions per al seguiment i la gestió del pressupost.

Vista la conformitat del Gabinet Jurídic.

ACORDS

PRIMER. Aprovar les modificacions de crèdit en data 15 de febrer de 2021.(DOC)

SEGON. Encarregar al gerent i a la vicegerent d’Economia l'execució i el seguiment d’aquests acords.

 
 

Documents relacionats