La Fundació UAB

Andreu Turró, nou Director del Centre d'Iniciatives Emprenedores Universitàries

Andreu Turró, nou director del CIEU

Andreu Turró, professor Serra-Húnter del Departament d'Empresa i Doctor en Entrepreneurship and Management de la UAB, ha estat nomenat recentment Director del Centre d'Iniciatives Emprenedores Universitàries (CIEU). Ens explica, en una entrevista, con enfoca aquesta nova etapa professional al capdavant de l'entitat que fomenta l'emprenedoria entre la comunitat universitària.

30/10/2019

Andreu Turró ha estat vinculat al Centre d'Iniciatives Emprenedores Universitàries (CIEU) de la Universitat Autònoma de Barcelona des de l'any 2012, realitzant tasques d'assessorament i divulgació de l'emprenedoria entre la comunitat universitària i alumni de la UAB, i participant en les seves activitats, com en l'organització dels diversos premis que reconeixen el talent innovador dels estudiants i graduats.

Recentment ha estat nomenat nou Director del CIEU, en substitució de David Urbano, que desenvolupava el càrrec des dels inicis de la institució, a finals de 2008. Parlem amb el nou responsable per conèixer quins són els projectes de futur del Centre, i cap a on es dirigeix l'emprenedoria a la Universitat.

- Andreu, has estat vinculat al Centre d'Iniciatives Emprenedores Universitàries gairebé des dels seus començaments. Com ha estat la seva evolució?

- "La situació del CIEU ha canviat bastant des dels seus inicis, ja que ara duem a terme més tasques, més grans i amb més personal vinculat a les seves activitats. Clarament, el Centre ha evolucionat. En aquest sentit, aquest any celebrem el desè aniversari d'una de les seves activitats estrella: els premis a la idea emprenedora."

- Què representa aquest nomenament per a tu i com enfoques aquesta nova etapa professional?

- "Em fa molta il·lusió i alhora suposa un repte important. Com deia abans, el CIEU ha crescut i evolucionat molt en els últims anys. Crec que el que hem d'aconseguir en aquesta nova etapa és continuar creixent, evolucionant i adaptant-nos al màxim a les necessitats dels estudiants de les Escoles de la FUAB."

- Creus que l'emprenedoria cada vegada està més present a l'àmbit universitari, tant en plans d'estudis com en iniciatives professionals impulsades pels propis estudiants?

- "Sí, no en tinc cap dubte i crec que això és una cosa bona pels estudiants. No es tracta tant de tenir un nombre d'alumnes emprenedors/empresaris el més alt possible, sinó sobretot d'entendre que l'emprenedoria i la innovació són unes competències transversals fonamentals a l'hora de trobar feina, i de créixer personal i professionalment. En aquest sentit, hi ha una tendència molt clara a les universitats europees a incloure temes d'emprenedoria dins dels seus plans docents. Això succeeix, fins i tot, en estudis que no tenen res a veure amb el món de l'economia o de l'empresa."

- Quines línies de treball o projectes realitzarà el Centre d'Iniciatives Emprenedores Universitàries en aquesta nova etapa?

- "Treballarem en dues línies diferents: D'una banda, mantenir i consolidar aquelles activitats del CIEU que sota la direcció de l'anterior responsable, David Urbano, millor han funcionat. Això és: entregues de premis per reconèixer als estudiants més emprenedors, sessions d'assessorament i de sensibilització sobre innovació per a alumnes, recollida i anàlisi de dades sobre actituds emprenedores a la Universitat, etc.

D'altra banda, treballarem en la idea de fer créixer el Centre en altres àmbits: Una línia futura serà la part relacionada amb la recerca on hi ha molt marge per fer coses".


Andreu Turró és professor Serra-Húnter al Departament d'Empresa de la Universitat Autònoma de Barcelona, i membre del Centre d'Estudis i de Recerca en Emprenedoria i Innovació Social (CREIS). Anteriorment va treballar com a professor a la Utrecht School of Economics (Països Baixos). Va obtenir l'International Doctorate in Entrepreneurship and Management a la UAB. És llicenciat en Administració i Direcció d'Empreses i en Investigació i Tècniques de Mercat per l'Autònoma, i va cursar un Màster en Marketing Management a l'Escola de Negocis d'ESADE.

La seva recerca estudia els factors condicionants de l'emprenedoria corporativa a través d'una anàlisi quantitativa. Té diverses publicacions científiques en aquest camp. Actualment, participa en diversos projectes nacionals i internacionals en l'àmbit de l'emprenedoria i la innovació.