La Fundació UAB

Les titulades de CFGS que van guanyar el Cerdanyola Talent Factory visiten Silicon Valley

Andrea i Judith amb la resta dels companys davant de Google

Andrea Olivares i Judith Santasusana han viatjat aquest estiu als Estats Units per conèixer empreses reconegudes mundialment com Google, Instagram, Meta o HP.

07/09/2023

Durant el viatge, entre juny i juliol, les titulades del CFGS en Comerç Internacional han conegut diversos indrets de Califòrnia, com Palo Alto o la Universitat de Stanfort, i han visitat les seus d’empreses tecnològiques punteres com Google, Instagram, Meta o HP.

L’estada també ha inclòs la visita a espais turístics i icònics de la ciutat de San Francisco, com el Golden State Bridge, el barri de Xina Town, el Pier 39 o el districte financer.

Impuls a l’emprenedoria entre els joves

Les dues titulades han fet aquest viatge després de guanyar la primera edició del Cerdanyola Talent Factory, una competició que té lloc a diverses poblacions catalanes i premia l’emprenedoria animant als estudiants a ser imaginatius i a treballar una idea de negoci per parelles.

Andrea Santasusana, Jordi Rizo i Judith Santasusana davant de la seu de Google

Andrea Olivares, Jordi Rizo i Judith Santasusana davant de la seu de Google | Imatge: Jordi Rizo

La seva proposta va ser crear una app, Psycho Game, pensada per ajudar als joves que pateixen assetjament escolar de manera interactiva a través d’un videojoc. El professor Jordi Rizo, que ha tutoritzat el projecte guanyador, també les ha acompanyat durant aquest viatge als Estats Units.

Actualment, les titulades volen fer realitat la seva idea i estan treballant per desenvolupar el projecte a un altre nivell.

Per a Judith Santasusana, la competició ha estat una oportunitat per expandir l’experiència laboral: “guanyar el primer premi d’un concurs d’emprenedoria juvenil demostra creativitat i esforç, i considero que les empreses ho valoren positivament”. Creu que potenciar aquest tipus d’iniciatives beneficia tant la carrera professional dels joves com els centres col·laboradors, ja que és un impuls a la seva formació i futur professional.

Andrea Olivares coincideix que és una via perquè “els joves explorin els seus límits”, estiguin oberts a fer volar la seva imaginació i innovar, i durant el procés puguin descobrir què els motiva. 

Recomanen als futurs participants de la competició a buscar una idea que els motivi, que involucri avenços tecnològics i s’adeqüi a la realitat. També aconsellen recolzar la proposta amb dades actualitzades i ben visibles gràficament, a cercar informació sobre fets rellevants, i a extreure conclusions a partir d’entrevistes a persones d’interès.

Les titulades, davant de les instal·lacions de l'empresa Instagram

Les titulades de Comerç Internacional, davant de les instal·lacions d'Instagram. Imatge: Jordi Rizo