Inclusió i NESE
Missió
L’equip d’Inclusió i NESE, dins de l’Àmbit d’Assessorament Psicopedagògic i Inclusió, treballa per garantir que qualsevol persona, independentment de la seva discapacitat o les seves necessitats específiques de suport educatiu (NESE), pugui accedir als estudis superiors amb igualtat d’oportunitats i gaudir d’una vida acadèmica i social plena i autònoma a la universitat.
Atén estudiants de grau, màster i doctorat amb:
- Discapacitat física
- Discapacitat sensorial (visual o auditiva)
- Malaltia crònica
- Trastorn del neurodesenvolupament (TDAH, TEA, trastorn de l’aprenentatge...)
- Trastorn mental o problemes de salut mental de llarga evolució (depressió, ansietat, esquizofrènia, TOC...)
Qualsevol dificultat que suposi una necessitat de suport educatiu específic, sense requisit de diagnòstic clínic (per exemple, dificultats de concentració o de gestió del temps).
Àrees de treball
- Avaluació de necessitats educatives, tutories i seguiment individualitzat.
- Assessorament al professorat.
- Recursos tècnics que possibiliten el seguiment de les classes.
- Transport adaptat i acompanyaments a peu pel Campus.
Principis
- Autonomia personal dels estudiants amb discapacitat entesa com la capacitat de controlar, afrontar i prendre decisions personals sobre com viure d’acord amb les preferències individuals de cadascú.
- Normalització, el principi en virtut del qual les persones amb discapacitat deuen poder dur una vida normal, accedint als mateixos llocs, àmbits, béns i serveis que estan a disposició de qualsevol altra persona.
- Equitat en les polítiques d’intervenció i en les accions adreçades a garantir la igualtat dels estudiants universitaris amb discapacitat vers la resta d’estudiants de la universitat.
- Participació de tots els agents i serveis de la UAB en el compliment de les polítiques d’igualtat –equip de govern, professorat, personal d’administració i serveis i estudiants–.
- Corresponsabilitat dels estudiants amb discapacitat amb l’assoliment dels seus objectius acadèmics.