La Fundació UAB

El CIEU impulsa la participació dels estudiants en l'estudi internacional sobre emprenedoria GUESSS 2025

logo GUESSS

El Centre d'Iniciatives Emprenedores Universitàries fa una crida a tots els estudiants de l'Escola FUAB Formació i de la Universitat Autònoma de Barcelona a participar en l’estudi internacional GUESSS 2025 per tal de respondre l’enquesta per conèixer les seves aspiracions professionals i inquietuds emprenedores.

15/10/2025

El Centre d’Iniciatives Emprenedores Universitàries (CIEU) reafirma el seu compromís amb l’ecosistema emprenedor universitari donant suport a la participació dels estudiants de l'Escola FUAB Formació i de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) en l’estudi internacional GUESSS – Global University Entrepreneurial Spirit Students’ Survey 2025. Aquesta iniciativa representa una oportunitat clau perquè l’estudiantat faci sentir la seva veu i contribueixi a definir el futur dels serveis d’orientació i emprenedoria a la universitat.

 

Què és GUESSS i la seva importància

L’estudi GUESSS, que es realitza cada dos anys, és una de les enquestes internacionals de referència en l’àmbit de l’emprenedoria universitària
El seu objectiu principal és conèixer i impulsar l’esperit emprenedor de l’estudiantat universitari, analitzant les seves intencions de carrera, les activitats emprenedores existents, i el context familiar i universitari en què es desenvolupen. 

L’enquesta mesura diversos aspectes com:

  • Les opcions de carrera i projecció laboral dels estudiants a l’acabar els estudis i a cinc anys vista, inclosa la possibilitat de crear una empresa. 
  • Les activitats emprenedores que ja s’han iniciat o les empreses creades pels participants. 
  • La formació que han rebut, tant en matèria emprenedora com general. 
  • El context familiar i les percepcions del clima universitari respecte a la innovació i l’emprenedoria. 
     

GUESSS és un projecte coordinat internacionalment per les universitats de St. Gallen i Berna (Suïssa), i compta amb la col·laboració d’una àmplia xarxa d’investigadors i institucions. 

En l’àmbit espanyol, l’organitza l’Observatorio del Emprendimiento de España, que coordina la participació de les universitats i els delegats nacionals. 

En l’edició més recent (2023), hi van participar més de 3.000 universitats i 226.000 estudiants de 57 països; a Espanya, es van superar els 72.000 participants. 

La recerca genera informes agregats i comparables per països, àmbits d’estudi i gènere, i ofereix recomanacions pràctiques per a estudiants, professors i autoritats universitàries. 

 

Crida a la participació a l'Escola FUAB Formació i a la UAB

El Centre d'Iniciatives Emprenedores Universitàries (CIEU) anima tot l’estudiantat universitari de graus, màsters, i doctorats de l'Escola FUAB Formació i de la UAB a respondre l’enquesta amb un temps estimat de 10-15 minuts. A més, les persones que completin el qüestionari podran entrar en el sorteig d’un premi de 1.000 €, sempre que indiquin el correu electrònic al final del formulari.

Enllaç per respondre l’enquesta: https://tinyurl.com/g25-spain

La data límit per aportar les vostres informacions a la recerca finalitza el 15 de novembre, a les 23:59 hores.

El CIEU recorda que la participació no només és important per accedir al sorteig, sinó  -i sobretot- per fer escoltar les aspiracions i necessitats de l’estudiantat, de manera que la UAB pugui millorar les seves polítiques de suport a l’emprenedoria i la inserció laboral.