Administraciˇ universitÓria

Fotografia_gerent
Jaume Tintoré

Funcions:
El gerent, d’acord amb el rector i amb les directrius marcades pel Consell de Govern i pel Consell Social, dirigeix i gestiona els serveis administratius i econòmics de la Universitat.
 
Són competències del gerent, sense perjudici de les que s’atribueixin a altres òrgans:
- Organitzar els serveis administratius i econòmics i coordinar l’administració dels altres serveis de la Universitat.
- Exercir, per delegació del rector, la direcció del personal d’administració i serveis.
- Vetllar pel compliment dels acords dels òrgans de govern de la Universitat relatius a l’organització material i de recursos humans de l’administració universitària.
- Exercir el control de la gestió dels ingressos i les despeses inclosos en el pressupost de la Universitat, supervisant el compliment de les seves previsions.
- Elaborar i actualitzar l’inventari dels béns i drets que integren el patrimoni de la Universitat i administrar-lo.
- Assumir totes aquelles altres competències que li assignin els present Estatuts, les seves normes de desenvolupament i aquelles que el rector li delegui.

Currículum:
Llicenciat en Ciències de l’Educació, especialitat Psicologia,  per la Universitat de Barcelona (1985), compta amb un Programa de Direcció General i un Programa de Direcció de Recursos Humans per IESE Business School i un Programa de Funció General per ESADE.

 
Des de l’any 2004 fins al 2016 haocupatdiferentsllocs executius a Transports Metropolitans de Barcelona (TMB). S’ha de destacar la seva experiència com a Director General (2014-2016), com a director general de Transports de Barcelona i Transports d’OCI (2011-2014) i com a subdirector general de Serveis Corporatius i Recursos Humans (2006-2011).
 
Des de l’any 2000 fins el 2004 va ocupar el càrrec de secretari general del Consell Audiovisual deCatalunya. Anteriorment va ocupar diversos llocs de responsabilitat a la Generalitat de Catalunya: subdirector general de Relacions Sindicals de la Direcció General de la Funció Pública (1996-2000), cap de serveis de relacions sindicals (1994-1996) i col·laborador tècnic de la Direcció General de Serveis Penitenciaris i Rehabilitació (1991-1994).


Directori

Funcions dels àmbits que depenen de la Gerència

Cap del Gabinet del Rectorat
Maria Espadalé

Funcions:

- Col·laborar amb el/la gerent/a, assumint per delegació determinades responsabilitats i actuar d’enllaç entre el/la gerent/a i la resta de l’equip de govern.
 
- Participar i col·laborar amb la política de l’equip de govern en la planificació estratègica, en l’elaboració dels objectius, en les anàlisis i posada en funcionament de nous projectes i en els estudis de viabilitat i la seva execució, pel què fa a l’àmbit de suport tècnic al rector i a l’equip de govern, a l’organització d’actes institucionals, a la comunicació i promoció de la UAB, a les publicacions, a les relacions internacionals, i a les activitats culturals i a la participació dels estudiants.
 
- Donar suport a l’equip de govern.
 
- Representar la Universitat en l’àmbit propi per tal de defensar interessos competencials i establir relacions de comunicació i de coordinació amb altres àmbits.


Currículum:

Llicenciada en Ciències Polítiques i Sociologia (itinerari Relacions Internacionals) per la Universitat Autònoma de Barcelona (1989), compta amb un Diploma de Postgrau en Comunicació Empresarial per l'Institut d’Educació Contínua de la Universitat Pompeu Fabra (2001) i un Màster en Gestió i Direcció Universitàries per la Fundació Universitat Politècnica de Catalunya (2005).

Treballa a la UAB des de l'abril de 1997, on ha estat tècnica d’auditories de gestió acadèmica i del sistema ISO de Qualitat del Servei de Biblioteques (fins al gener 2000) i cap de l'Oficina de Coordinació Institucional (febrer de 2000 - gener de 2009). Des de novembre de 2011 és l'administradora de centre de les facultats de Filosofia i Lletres i de Psicologia.

També ha treballat com a documentalista, redactora i formadora a la Fundació CIDOB, Centre d'Informació i Documentació Internacionals, (1989-1993) i com a gerent del Centre UNESCO de Catalunya, associació sense ànim de lucre que duia a terme projectes procedents de convocatòries competitives a escala autonòmica, estatal i europea (gener de 2009 - octubre de 2011).

Directori

Funcions dels àmbits que depenen del Gabinet del Rectorat

Mireia Cendrós

Funcions:

- Col·laborar amb el/la gerent/a, assumint per delegació determinades responsabilitats i actuar d'enllaç entre el/la gerent/a i la resta de l'organització del seu àmbit.

- Participar i col·laborar amb la política de l'equip de govern en la planificació estratègica, en l'elaboració dels objectius, en les anàlisis i posada en funcionament de nous projectes i en els estudis de viabilitat i la seva execució, pel què fa a l'àmbit econòmic de la Universitat, al pressupost anual de la UAB, a la promoció econòmica, a les compres, a la contractació administrativa, al medi ambient i a la promoció de l'activitat física de la comunitat universitària.
 
- Donar suport a l'equip de govern, en especial al Vicerectorat de Política Econòmica i d'Organització.

- Dirigir i coordinar les estructures organitzatives del seu àmbit: Àrea d’Economia i Finances, Oficina d’anàlisis econòmiques, Unitat de Contractació, Unitat de Compres, Oficina de Medi Ambient i  Servei d’Activitat Física.

- Dirigir i coordinar la gestió de l’àmbit econòmic central i descentralitzat així com la tresoreria de la Universitat.

- Analitzar i assessorar els informes d’anàlisi econòmica, tant interns com externs, necessaris per a la gestió de la Universitat.

- Representar a la Universitat, per delegació de l’equip de govern i del gerent, en l’àmbit econòmic per tal de defensar els interessos competencials i establir relacions de comunicació i de coordinació amb la Generalitat de Catalunya, les universitats públiques catalanes, i d’altres organismes públics i  privats.

Currículum:

Mireia Cendrós Carreras és llicenciada i té el màster en Administració i Direcció d’Empreses per ESADE.
 
La seva carrera laboral es va desenvolupar en l’empresa KPMG Peat Marwick com a auditora fins l’any 1996. Posteriorment va desenvolupar el càrrec de direcció financera i controller en l’empresa química Swift Adhesives fins l’any 2003. L’any 2004 es va incorporar a la UPC com a directora de l’Àrea d’Economia i Patrimoni.
 
L’any 2006 va ser anomenada vicegerent d’Economia de la UAB.
 

Directori

Funcions dels àmbits que depenen de la Vicegerència d'Economia

Ivan Martínez

Funcions:

- Col·laborar amb el/la gerent/a, assumint per delegació determinades responsabilitats i actuar d'enllaç entre el/la gerent/a i la resta de l'organització del seu àmbit.
 
- Participar i col·laborar amb la política de l'equip de govern en la planificació estratègica, en l'elaboració dels objectius, en les anàlisis i posada en funcionament de nous projectes i en els estudis de viabilitat i la seva execució, pel què fa a l'àmbit de gestió de la recerca de la UAB, als projectes internacionals de recerca, a la valorització i patents, a la innovació tecnològica, a les actuacions del Campus d'Excel·lència Internacional i al Parc de Recerca.
 
- Donar suport a l'equip de govern, en especial al Vicerectorat d'Investigació, al Vicerectorat de Projectes Estratègics i de Planificació i el Comissionat del rector per al Parc de Recerca.
 
- Representar la Universitat en l'àmbit propi per tal de defensar interessos competencials i establir relacions de comunicació i de coordinació amb altres àmbits.

Currículum:

Ivan Martínez és llicenciat en Biologia i Doctorat en Ciències Biològiques per la Universitat Autònoma de Barcelona, en la que també ha desenvolupat tasques de recerca i docència.
 
L’any 1998 assumeix responsabilitats de gestió de la I+D. Amb experiència i formació en gestió universitària i de la R+D+I, ha estat avaluador de programes (Generalitat, Ministeri, Comissió Europea) i participat en projectes col·laboratius amb xarxes i associacions, nacionals i internacionals, de l’àmbit de la gestió de la recerca i transferència.
 
L’any 2009 va ser nomenat vicegerent de Recerca.

Directori

Funcions dels àmbits que depenen de la Vicegerència de Recerca

Montserrat Masoliver

Funcions:

- Col·laborar amb el/la gerent/a, assumint per delegació determinades responsabilitats i actuar d'enllaç entre el/la gerent/a i la resta de l'organització del seu àmbit.
 
- Participar i col·laborar amb la política de l'equip de govern en la planificació estratègica, en l'elaboració dels objectius, en les anàlisis i posada en funcionament de nous projectes i en els estudis de viabilitat i la seva execució, pel què fa a l'àmbit acadèmic, a les relacions internacionals, a postgrau, a programació i qualitat de la docència, a treball campus i  a la formació en llengües.
 
- Donar suport a l'equip de govern, en especial al Vicerectorat de Professorat i Programació Acadèmica, al Vicerectorat de Relacions Internacionals, al Vicerectorat d'Estudiants i Cooperació i al Vicerectorat de Qualitat, Docència i Ocupabilitat.
 
- Representar la Universitat en l'àmbit propi per tal de defensar interessos competencials i establir relacions de comunicació i de coordinació amb altres àmbits.

Currículum:

Montserrat Masoliver Puig és llicenciada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
La seva trajectòria professional s’ha desenvolupat majoritàriament a la UAB, a la qual va accedir l’any 1993. S’ha format en gestió universitària, i ha ocupat diversos càrrecs de gestió i de direcció a la UAB, vinculats principalment a l’ordenació acadèmica: gestora acadèmica de les Escoles Universitàries d’Empresarials i d’Informàtica de Sabadell (1997-2002), gestora de beques de l’Àrea d’Afers Acadèmics (2002-2003), administradora de centre de les Escoles Universitàries d’Empresarials i d’Informàtica de Sabadell (2003-2006), cap de l’Àrea d’Afers Acadèmics (2006-2013).
 
Al desembre de 2013 va ser nomenada vicegerent d’Ordenació Acadèmica de la UAB.

Directori

Funcions dels àmbits que depenen de la Vicegerència d'Ordenació Acadèmica



Funcions:
Col·laborar amb el/la Gerent/a, assumint per delegació determinades responsabilitats i actuar d’enllaç entre el/la Gerent/a i la resta de l’organització del seu àmbit.

Participar i col·laborar amb la política de l’equip de govern en la planificació estratègica, en l’elaboració dels objectius, en les anàlisis i posada en funcionament de nous projectes i en els estudis de viabilitat i la seva execució, pel què fa a l’àmbit de la gestió, administració i desenvolupament de recursos humans, a la organització, a les polítiques de prevenció i a la salut de la comunitat universitària.

Representar la Universitat en l’àmbit propi per tal de defensar interessos competencials i establir relacions de comunicació i de coordinació amb altres àmbits.

Funcions dels àmbits que depenen de la Vicegerència de Persones i d'Organització

Enric Font

Funcions:
- Col·laborar amb el/la gerent/a, assumint per delegació determinades responsabilitats i actuar d’enllaç entre el/la gerent/a i la resta de l’organització del seu àmbit.
 
- Participar i col·laborar amb la política de l'equip de govern en la planificació estratègica, en l'elaboració del objectius, en les anàlisis i posada en funcionament de nous projectes i en els estudis de viabilitat i la seva execució, pel que fa a l'àmbit de les polítiques d'obres de nous edificis, remodelacions, millora i manteniment de les infraestructures dels Campus, als plans d'inversions destinats a docència i a recerca, als subministraments energètics, la gestió dels espais, les polítiques dels serveis generals i logístics a la comunitat, i de restauració, neteja, reprografia i gestió de la mobilitat.
 
- Donar suport a l’equip de govern, en especial al Vicerectorat d'Economia i Organització.
 
- Representar la Universitat en l’àmbit propi per tal de defensar interessos competencials i establir relacions de comunicació i de coordinació amb altres àmbits.

Currículum:
Enric Font Oller és arquitecte tècnic per la Universitat Politècnica de Catalunya.

Ha desenvolupat diversos càrrecs de gestió a la Universitat, sempre lligats als serveis tècnics d’arquitectura i manteniment. Des de febrer de 1987 va ser tècnic a l’Àrea d’Edificació i Urbanisme, més endavant Àrea d’Arquitectura i Logística, de la qual va ser sots-cap. L’any 2001 va ser nomenat director tècnic de la Fundació UAB, càrrec que va desenvolupar fins juliol de 2002, en que va tornar com a cap de l’Àrea d’Arquitectura i d’Urbanisme.

L’any 2006 va ser nomenat Director d’Arquitectura i de Logística.

Directori

Funcions dels àmbits que depenen de la Direcció d'Arquitectura i Logística

Fotografia Director TIC
Gonçal Badenes Guia

Funcions:
- Col·laborar amb el/la gerent/a, assumint per delegació determinades responsabilitats i actuar d’enllaç entre el/la gerent/a i la resta de l’organització del seu àmbit
 
- Participar i col·laborar amb la política de l’equip de govern en la planificació estratègica, en l’elaboració dels objectius, en les anàlisis i posada en funcionament de nous projectes i en els estudis de viabilitat i la seva execució, pel què fa a l’àmbit de la xarxa de comunicacions, de les infraestructures tecnològiques centrals, als sistemes i aplicacions corporatives i a la seguretat informàtica, així com a l’àmbit del Campus Virtual i del Centre Media.
 
- Donar suport a l’equip de govern, en especial al comissionat del rector per a la Societat de la Informació.
 
- Representar la Universitat en l’àmbit propi per tal de defensar interessos competencials i establir relacions de comunicació i de coordinació amb altres àmbits.

Currículum:
Gonçal Badenes Guia és llicenciat amb premi extraordinari i doctor en ciències físiques per la Universitat Autònoma de Barcelona.
 
Al llarg de la seva trajectòria professional ha estat involucrat en diversos aspectes de les tecnologies de la informació i la comunicació. Va ser responsable d’integració CMOS a IMEC (Leuven, Bèlgica). Posteriorment va ser CIO i responsable científic del laboratori de nanofabricació a l’ICFO (Castelldefels). Ha estat membre del International Technology Roadmap for Semiconductors (ITRS), col·laborador en la gestió del Plan Nacional TEC al Ministerio, expert nacional al ICT Program Committee del 7è Programa Marc de la Comissió Europea, i ha liderat un bon nombre de projectes TIC internacionals amb participació dels principals actors industrials i acadèmics europeus.
 
L’any 2018 s’ha incorporat a la UAB com Director de Tecnologies de la Informació i la Comunicació.

Directori

Funcions dels àmbits que depenen de la Direcció de Tecnologia de la Informació i la Comunicació

Montserrat Balaguerˇ
Montserrat Balagueró

Funcions:
- Donar suport a l’equip de govern, i participar i col·laborar en la planificació estratègica, en l’elaboració dels objectius, en les anàlisis i posada en funcionament de nous projectes i en els estudis de viabilitat i la seva execució, pel què fa a l’àmbit de la formació permanent i de la Fundació UAB.

Currículum:
Montserrat Balagueró Baró és llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials i diplomada en Gestió Universitària per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Ha desenvolupat diversos càrrecs de gestió i direcció a la UAB: com a administradora de centre de les Escoles Universitàries d’Empresarials i d’Informàtica de Sabadell (1989-1990), de la Facultat de Ciències de la Comunicació (1990-1995) i de la Facultat de Veterinària (1995-2002);  Cap de l’Oficina d’Estudis i de Gestió de la Informació (2002-2006), i directora del Servei de Llengües – UAB Idiomes (2006-2013). Des de juny de 2013 ha ocupat el càrrec d’adjunta a la Vicegerència d’Afers Acadèmics per a la Formació Permanent i de directora de Serveis Docents de la FUAB. 

Directori