Vg. Recerca - Funcions dels àmbits que en depenen

  • Gestionar projectes competitius i subvencions de recerca.
  • Gestionar ajuts competitius i subvencions de recerca: difusió i assessorament de convocatòries, sol·licituds, resolucions, modificacions de concessions…
  • Gestionar la col·laboració entre la Universitat i l’empresa pel que fa a les necessitats d’R+D.
  • Coordinar en temes de recerca altres àrees centrals i departaments, centres d’estudis i recerca i instituts propis.
  • Gestionar tot allò referent a l’obtenció de dades, orientada a la presa de decisions, sobre l’activitat i la producció científiques de la UAB (grups de recerca, departaments, centres, instituts)
  • Obtenir indicadors agregats o sectoritzats (línies de recerca, disciplines científiques, estructures bàsiques de recerca…) i visibilitzar la producció científica.
  • Donar suport a les activitats derivades de la política científica de la UAB (vicerectorats) i executar-les.
  • Desenvolupar formació especialitzada.
  • Dur a terme la gestió administrativa de les relacions amb els clients i usuaris.

  • Facilitar i gestionar la participació de la UAB en els programes de recerca de la Unió Europea.
  • Facilitar informació als investigadors de la UAB sobre tots els recursos disponibles per a l’R+D en l’àmbit internacional, en general, i europeu, en particular.
  • Donar assessorament en la participació i el lideratge en projectes internacionals: definició del projecte, elaboració de pressupostos, revisió de convenis (consortium agreements), contractes amb la Comissió Europea...
  • Coordinar-se amb l’oficina europea de l’A4U (OPERA): elaboració del pla estratègic, identificació d’experts, etc.
  • Preparar i executar projectes propis, dins del seu àmbit, finançats per les administracions (Eurociencia, LiderEU, etc.)
  • Donar suport al desenvolupament d’activitats que requereixin un enfocament temàtic (salut i alimentació, TIC, medi ambient i ciències socials i humanitats):definició de clústers;jornades;treball en xarxa.
  • Desenvolupar formació especialitzada.
  • Dur a terme la gestió administrativa de les relacions amb els clients i usuaris.

  • Donar assessorament en estratègies de protecció (IPR).
  • Avaluar i protegir els resultats de recerca.
  • Elaborar estudis de patentabilitat i vigilància tecnològica.
  • Valoritzar els resultats de recerca: definir proves de concepte, cercar finançament, cercar socis.
  • Elaborar els acords de transferència: redacció, revisió i discussió amb terceres parts.
  • Participar, conjuntament amb el PRUAB, en els processos de comercialització i creació d’EBT.
  • Preparar i executar projectes propis, dins del seu àmbit, finançats per les administracions (PETRA, ACCIÓ,...)
  • Participar en xarxes nacionals i internacionals.
  • Fer jornades de formació, informació i sensibilització dins i fora de la comunitat universitària.

Donar suport bibliogràfic i documental a les activitats docents i de recerca que es duen a terme a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Promoure la qualitat de les dades de recerca, optimitzar la qualitat dels serveis i garantir el compliment dels sistemes de qualitat establerts.

Proposar, elaborar i gestionar projectes estratègics institucionals, i donar assessorament en aquest àmbit al vicerectorat de Projectes Estratègics i Planificació i al vicerectorat d’Investigació.
 

Planificar, gestionar i fer el seguiment de les actuacions estratègiques amb les institucions de l’entorn adreçades a impulsar la recerca i la transferència de la Universitat i contribuir al desenvolupament territorial i regional, així com planificar les estructures pròpies de recerca de la Universitat, amb les mateixes finalitats.

Planificar i supervisar la informació necessària per a la Comissió de Transferència, així com el seguiment dels seus acords.