La UAB Aposta pel coneixement i la innovació

Vg. Economia - Funcions dels àmbits que en depenen

Elaborar i executar el pressupost de la UAB i fer-ne el seguiment:
  • Funcions pressupostàries de creació, pròrroga, modificacions i tancament.
  • Gestió i execució del pressupost d’ingressos.
  • Gestió i execució del pressupost de despeses.
  • Gestió d’operacions extrapressupostàries.
  • Registre de factures i atenció a proveïdors.
Coordinar i donar suport de la gestió econòmica als àmbits territorials (facultats, departaments, etc.) i al serveis centrals.
  • Planificar i gestionar la tresoreria.
  • Gestionar els impostos i altres obligacions tributàries i donar assessorament fiscal
  • Donar assessorament en la justificació econòmica de les subvencions i coordinar-la i gestionar-la.
  • Justificar els projectes internacionals de recerca.
  • Fer el control de l’inventari de la Universitat.
Fer la rendició de comptes:
  • Liquidació del pressupost i elaboració dels comptes anuals.
  • Informes als diferents organismes fiscalitzadors de la Universitat, com ara l’auditoria interna, la Intervenció General i la Sindicatura de Comptes de la Generalitat, el Tribunal de Comptes de l’Estat, etc.
  • Proporcionar la informació econòmica necessària per a la presa de decisions dels òrgans competents.
  • Tancaments mensuals i anual per a la Intervenció General (SEC).
  • Informació econòmica necessària segons la legislació vigent (llei de transparència, llei de morositat,...)

  • Elaborar estudis i anàlisis econòmiques per millorar l’eficiència i l’eficàcia en la utilització dels recursos per a l’organització i així facilitar la presa de decisions dels òrgans competents.
  • Elaborar informes per als diferents organismes fiscalitzadors de la Universitat, com ara la Intervenció General i la Sindicatura de Comptes de la Generalitat, el Tribunal de Comptes de l’Estat, etc.
  • Elaborar la comptabilitat analítica de la Universitat d’acord amb els requeriments interns i dels organismes públics competents.
  • Donar suport a l’elaboració i a la presentació del pressupost de la UAB
  • Anàlisis de nous models de distribució de recursos descentralitzats i aplicació de models de distribució de recursos descentralitzats ja aprovats.

  • Gestionar les compres centralitzades de la UAB i els processos econòmics vinculats a la tramitació d’aquestes.
  • Establir i mantenir relacions adequades amb els proveïdors de béns i serveis de la UAB per aconseguir les condicions més beneficioses, tant econòmiques com de servei.
  • Assessorar a les unitats interessades en funció de les seves necessitats d’acord a la legislació vigent, així com donar informació i suport per a la tramitació dels expedients de contractació.
  • Estudi i aplicació de les novetats legislatives.
  • Tramitar els expedients de contractació administrativa (contractes d'obra, concessió d'obra pública, gestió de serveis públics, subministrament, i serveis) mitjançant els procediments establerts a la Llei de contractes del sector públic.
  • Fer el seguiment de tots els contractes administratius: vigències, resolucions, formalització de pròrrogues, modificacions de contracte, actes de recepció, devolució de garanties, control de la documentació que han de presentar determinades empreses concessionàries i de serveis durant la vigència del contracte, etc.
  • Tramitació de les dades dels contractes, pròrrogues i modificacions al Registre Públic de Contractes i a les Administracions Públiques que ho demanin.
  • Elaborar memòries, indicadors i informes que reflecteixin l’estat de les tasques, les dades dels expedients de contractació i l’acompliment dels objectius de la unitat, així com elaborar el llistat del volum pressupostari contractat pels diversos adjudicataris per donar compliment a la Llei de Transparència.
  • Recull i presentació de la documentació dels expedients per a justificacions davant d’auditories, Sindicatura de comptes i Tribunal de comptes.

  • Gestionar el Servei d’Activitat Física promovent la pràctica d’activitat física, en tots els seus vessants, orientada a la formació integral de les persones.
  • Assessorar els òrgans de govern de la Universitat en tot allò que fa referència a la política de promoció esportiva.
  • Complir i fer complir el reglament del SAF i les normes que el desenvolupin.
  • Promoure els projectes de noves instal·lacions i d’equipaments així com de les propostes de millora de l’oferta esportiva d’acord amb la política establerta i les demandes dels usuaris.
  • Fer el seguiment i avaluació del servei: enquestes als usuaris, resposta als suggeriments i les reclamacions de les persones usuàries.
  • Representar el SAF davant els òrgans de govern de la UAB i davant altres institucions externes.
  • Coordinar, elaborar i fer el seguiment del Campus Saludable i Sostenible conjuntament amb la OMA.